Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Helsingissä omistusasunnossa asuminen vaatii onnistumista elämässä

Vierailija
23.02.2019 |

Eli kaksi maksaa sen 300+ k€, olet akateemisesti (poislukien AMK) koulutettu ja saat tuloja vähintään 4500 €/kk. Silloin sinulla on jotain saumaa etelä-Helsinkiin. Muuten saat hävetä lähiökolossasi olemassaoloasi.

Saija, Töölö

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaksi maksaa sen 300+ k€, olet akateemisesti (poislukien AMK) koulutettu ja saat tuloja vähintään 4500 €/kk. Silloin sinulla on jotain saumaa etelä-Helsinkiin. Muuten saat hävetä lähiökolossasi olemassaoloasi.

Saija, Töölö

Eli KAKSIO maksaa...

Saija

Vierailija
2/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Riittää että on rikkaat vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kyllä Kampissa, on se jonkun omistusasunto muttei mun. Ja vuokrani maksaa Kela, työtön kun olen. Samalla kadulla on myös kaupungin talo.

Vierailija
4/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä ja puoli tonttua on ihan keskituloisen palkka vielä. Sitähän ei siivooja-Saija tiedä.

Vierailija
5/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ruoholahti etelähellsinskijä?

Jätkäsaari?

Kysyn tosissani, kun en o stadilainen - vielä.

Vierailija
6/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Onhan ne. Toki sen kartastakin näkisi, jos niitä paikkakunnallasi myydään.

Vierailija
7/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kyllä Kampissa, on se jonkun omistusasunto muttei mun. Ja vuokrani maksaa Kela, työtön kun olen. Samalla kadulla on myös kaupungin talo.

Eli Etelä-Helsingissä asuminen vaatii joko kunnon onnistumista tai totaalista epäonnistumista elämässä. Keskiluokalla ei ole sinne asiaa.

Vierailija
8/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Yleensä varakkuuteen vaaditaan , että perhe on aloittanut vaurastumisen vähintään vanhempien aikana. Suurin osa ei voi rikastua omilla ansioillaan ennen 40 vuotta.

Vierailija
9/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Kiitos vastauksesta.

Ihan ilmaiseksi olen saanut katsoa sieltä saatuja hienoja paperikarttoja.

Ei tiedä miten nää hesalaiset määrittelee, vaikka näen kyllä itsekin, että etelään menee ne alueet.

Mutta vaikka laru, mitä se on?

Periferiaa, etelähelsinkiä?

Vierailija
10/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin onnistumista raha-asioissa.

Elämässä voi hyvinkin mennä asiat päin peetä, vaikka omistaisi velattoman asunnon tuolla alueella. Esim. ennen eläkeikää pahasti alkoholisoitunut sukulaiseni, jonka suhde omiin lapsiin ja lapsenlapsiin on kuihtunut aika päiviä sitten. Kuulemma vietti kesän juoden ikkunalaudalla istuen ja katsellen Bulevardin menoa.

Vierailija
11/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Jonne, Kontulan vuokratalo

Vierailija
12/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Etelä-Helsingissä asuminen vaatii joko kunnon onnistumista tai totaalista epäonnistumista elämässä. Keskiluokalla ei ole sinne asiaa.

Suurin piirtein näin. Toisaalta kaupungin asunnoissa asuu taviksiakin ja itsekin olen työllistymässä. Ei Kela maksaa mitään sikavuokraa, omanikin on "vain" 700 joten pystyn sen tulevalla palkallani maksamaan - ja jos olisin pienipalkkainen saisin asumistukea.

Vierailija
13/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi hyvinkin mennä asiat päin peetä, vaikka omistaisi velattoman asunnon tuolla alueella. Esim. ennen eläkeikää pahasti alkoholisoitunut sukulaiseni, jonka suhde omiin lapsiin ja lapsenlapsiin on kuihtunut aika päiviä sitten. Kuulemma vietti kesän juoden ikkunalaudalla istuen ja katsellen Bulevardin menoa.

Olen pahoillani.

Bulevardi olisi upea asuinpaikka.

Ullanlinnassa ja Eirassa on valtavasti asuntoja tyhjinä, koska perikunnat eivät halua myydä niitä eivätkä huoli vuokralaisia.

Vierailija
14/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Kiitos vastauksesta.

Ihan ilmaiseksi olen saanut katsoa sieltä saatuja hienoja paperikarttoja.

Ei tiedä miten nää hesalaiset määrittelee, vaikka näen kyllä itsekin, että etelään menee ne alueet.

Mutta vaikka laru, mitä se on?

Periferiaa, etelähelsinkiä?

Etelää, juu, enkä nyt osaa pitää periferiana kaupunginosaa, jossa on kaksi metroasemaa.

Vierailija
15/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kuolleet isovanhemmat, joilta ainoana lapsenlapsena perit kämpän.

Vierailija
16/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä edes yli 90m2 perheasuntoja ja mikä niissä on hinta-/vuokrataso?

Vierailija
17/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran maksaa Kela mut massia täytyy olla sit muuten jemmassa tilillä.

Vierailija
18/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin onnistunut elämässä niin tsadi olisi viimeinen paikka tässä maassa mihin suostuisin muuttamaan. Se olisi totaaliepäonnistumisen merkki.

Vierailija
19/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Bulevardi olisi upea asuinpaikka.

Ullanlinnassa ja Eirassa on valtavasti asuntoja tyhjinä, koska perikunnat eivät halua myydä niitä eivätkä huoli vuokralaisia.

Kyllähän vuokralle pääsee helposti Etelä-Helsinkiin, jos tyytyy pieneen asuntoon. En tiedä, onko ostaminen ainakaan lainarahalla järkevää, kun huonommalta alueelta pääsee paikalle metrolla kymmenessä minuutissa. Jos keskustan vetovoima hiipuu, sijoitus keskustan asuntoon voi osoittautua vähän huonoksi. Vuokrat ovat tosi alhaisia verrattuna 7000-10000 neliöhintoihin, vuokrasijoittajan ei keskustasta kannata ostaa asuntoa. Tuotto on lähinnä nimellinen.

Vierailija
20/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pienipalkkaista pystyy vuokraamaan etelästä kaksion täysin keposesti. Miten joillekin on niin vaikeaa käsittää, että vuokrallakin voi asua ja se ei ole mikään vitsi vaan ihan oma koti, johon työpäivän jälkeen saavutaan? Itse vuokraan yhtiöltä, joten ei ole pelkoa, että omistaja päättäisi myydä asunnon tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi