Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon autat toisia?

Vierailija
23.02.2019 |

Riittääkö aikasi ja voimasi toisten auttamiseen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Joskus 10 vuotta sitten kuvittelin, että avun antamisesta on autettavalle hyötyä ja hän oppii itse auttamaan itseään.Kävi juuri päinvastoin eli avustamisesta tuli velvoite.

Vierailija
2/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Miksi auttaisin? En itsekään sälytä asioitani toisten kannettaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa auta. Mulla on kaksi aikuista kermapersepoikaa, moottoripyörä ja name dropping-tuttuja moraalittomissa poliitikkoystävissä. Niissä on tarpeeksi.

Vierailija
4/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ystävät, jotka olettavat saavansa apua ystävyyteen vedoten tai nojaten ovat verta toisesta imeviä vampyyrejä, eivät ystäviä. Esim. minun entinen ystäväni pyysi minua siivoamaan ekaa omaa asuntoaan, pientä yksiötä, johon muutti. Menin, mutta en pyytänyt häntä siivoamaan omaa asuntoani, kun itse muutin. Mitä se olisi hänelle kuulunut?

Vierailija
5/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos näen että joku tarvitsee apua, en voisi kävellä ohi jonkun vanhemman ihmisen joka näyttää olevan eksyksissä tai muuten saattaa tarvita apua.

Vierailija
6/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut paljonkin: isovanhempiani viikkosiivouksissa ja kauppa-asioissa, äitiäni rankkojen syöpähoitojen aikana, ystävääni, kun sairasti vaikeaa masennusta eikä jaksanut tehdä mitään...

En olisi jaksanut em. asioita tehdä ilolla ja pyyteettömästi, jos en olisi  osa-aikatyössä. Kaikki vapaa-aika olisi mennyt oman perheen parissa ja akkujen lataamisessa.

Vierailija
7/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa auta. Mulla on kaksi aikuista kermapersepoikaa, moottoripyörä ja name dropping-tuttuja moraalittomissa poliitikkoystävissä. Niissä on tarpeeksi.

Tiedän sut!

Vierailija
8/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttamisista tulee usein riita ainakin meillä, että kumman sukua on autettu enemmän ja kumman suku on enemmän auttanut meitä.

Puolison mukaan auttaa pitäisi siinä suhteessa, miten meitä on autettu. Mun mielestä auttamiset ei voi mennä tasan ja sellaisiakin pitäisi auttaa, jotka ei oo meitä auttaneet.

Vierailija
9/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttamisista tulee usein riita ainakin meillä, että kumman sukua on autettu enemmän ja kumman suku on enemmän auttanut meitä.

Puolison mukaan auttaa pitäisi siinä suhteessa, miten meitä on autettu. Mun mielestä auttamiset ei voi mennä tasan ja sellaisiakin pitäisi auttaa, jotka ei oo meitä auttaneet.

Joo. Tuon vuoksi suosittelen kaikille irtautumaan verosukulaisuusauttamisista ja sulle-mulle-jeesingeistä. Se ei ihmisyyttä kehitä. Sen sijaan _pyyteetön_ ,anonyymi aittaminen tekisi jokaiselle helvetin hyvää.

Vierailija
10/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sut!

Villi veikkaud, oisko erään lehdissäkin olleen vastaanottok. johtaja? Sopii kuvaukseen.

Vierailija
11/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttekö toisten auttajat? Pitääkö esim. sukulaisia ja ystäviä auttaa?

Vierailija
12/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten auttaisi, jollei sukulaiset ja ystävät? Yhteiskunta?

Vierailija
13/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan heitä, joiden tiedän auttavan minua kun tarvitsen itse apua. Sekä ikääntyviä vanhempia ilman odotuksia vastineesta, he ovat jo auttaneet minua.

Vierailija
14/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan heitä, joiden tiedän auttavan minua kun tarvitsen itse apua. Sekä ikääntyviä vanhempia ilman odotuksia vastineesta, he ovat jo auttaneet minua.

Eli vain vastavuoroisesti - sullemulle. ”Hyötyisköhäm tosta joskus jotkin, tosts mä kerran hyödyin, sitä jeesaan!”

😁😁😁

Maailma pelastuu tästä pyyteettömyydestä!

Vierailija
15/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten auttaisi, jollei sukulaiset ja ystävät? Yhteiskunta?

Tietenkin yhteiskunta. Ja miksi pitää saada apua? Asiat voi hoitaa itsekin. Elämä on valintoja.

Vierailija
16/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan sen mitä suinkin voin. Yleensä se ei vaadi edes kovin paljon vaivaa. Kirjoitin omalle kustannustoimittajalleni ja suosittelin työkaverin kirjaa, joten hän sai kirjallen kustantajan. Tähän meni puolisen tuntia. Vahdin lähisukulaisen lapsia viikonloppuisin kun hän tykkää tehdä kaikkea, missä lapset on tiellä ja minä taas tykkään olla hiljaksiin kotona. Tähän menee pari tuntia joka viikonloppu. Pojalleni annan rahaa kun hän pyytää. Apurahatta jääneelle jatko-opiskelijalle tarjosin puolipäivätöitä.

Vierailija
17/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vain vastavuoroisesti - sullemulle. ”Hyötyisköhäm tosta joskus jotkin, tosts mä kerran hyödyin, sitä jeesaan!”

😁😁😁

Ei nyt ihan noin. Avun määrää, omien voimien mukaan tietysti, ei lasketa silloin kun sitä annetaan eikä myöhemminkää, mutta on luotto että itsekin saa apua jos tai kun sitä tarvitsee. Mutta vastavuoroisesti tietysti, ei sitä muutenkaan jaksa ihmisiä jotka vain vaativat, mutta eivät anna mitään takaisin edes henkisesti.

Vierailija
18/18 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁😁😁

Ei nyt ihan noin. Avun määrää, omien voimien mukaan tietysti, ei lasketa silloin kun sitä annetaan eikä myöhemminkää, mutta on luotto että itsekin saa apua jos tai kun sitä tarvitsee. Mutta vastavuoroisesti tietysti, ei sitä muutenkaan jaksa ihmisiä jotka vain vaativat, mutta eivät anna mitään takaisin edes henkisesti.

Sivusta: kaikki vapaaehtoistyöntekijät jaksavat.