Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Helsingissä omistusasunnossa asuminen vaatii onnistumista elämässä

Vierailija
23.02.2019 |

Eli kaksi maksaa sen 300+ k€, olet akateemisesti (poislukien AMK) koulutettu ja saat tuloja vähintään 4500 €/kk. Silloin sinulla on jotain saumaa etelä-Helsinkiin. Muuten saat hävetä lähiökolossasi olemassaoloasi.

Saija, Töölö

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki on hyvin pitkälti siitä kiinni, millaiset vanhemmat individi sattui itselleen valitsemaan", sanoi muuan Kasvatusopin legendaarinen proffa Helsingin Yliopistossa.

Vierailija
22/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kyllä Kampissa, on se jonkun omistusasunto muttei mun. Ja vuokrani maksaa Kela, työtön kun olen. Samalla kadulla on myös kaupungin talo.

Vuokran maksaa Kela mut massia täytyy olla sit muuten jemmassa tilillä.

Ei mulla ainakaan ole. Tai on se 59.99 joo omavastuu, jota tt-tuki ei kata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kyllä Kampissa, on se jonkun omistusasunto muttei mun. Ja vuokrani maksaa Kela, työtön kun olen. Samalla kadulla on myös kaupungin talo.

Vuokran maksaa Kela mut massia täytyy olla sit muuten jemmassa tilillä.

Ei mulla ainakaan ole. Tai on se 59.99 joo omavastuu, jota tt-tuki ei kata.

Ei kun ymmärsin väärin. Tarkoitit rahaa muuhun elämiseen. Sen hoitaa työttömyyskorvaus.

Vierailija
24/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarimallin tullessa etelän ulkopuolinen alue muuttuu hieman suositummaksi, koska sieltä on halvinta matkustaa sekä etelään että ympäröiviin kuntiin.

Vierailija
25/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaksi maksaa sen 300+ k€, olet akateemisesti (poislukien AMK) koulutettu ja saat tuloja vähintään 4500 €/kk. Silloin sinulla on jotain saumaa etelä-Helsinkiin. Muuten saat hävetä lähiökolossasi olemassaoloasi.

Saija, Töölö

Töölö ei ole etelä-Helsinkiä ainakaan, vaan låntistä kantakaupunkia. Voi olla myös perinyt rahansa tai asuntonsa tai järkkäillä jotain muuta tai jopa vuokrata asunnon. Mutta tämä oli typerä provo taas.

Vierailija
26/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Ruoholahti etelähellsinskijä?

Jätkäsaari?

Kysyn tosissani, kun en o stadilainen - vielä.

Onhan ne. Toki sen kartastakin näkisi, jos niitä paikkakunnallasi myydään.

Kiitos vastauksesta.

Ihan ilmaiseksi olen saanut katsoa sieltä saatuja hienoja paperikarttoja.

Ei tiedä miten nää hesalaiset määrittelee, vaikka näen kyllä itsekin, että etelään menee ne alueet.

Mutta vaikka laru, mitä se on?

Periferiaa, etelähelsinkiä?

Etelää, juu, enkä nyt osaa pitää periferiana kaupunginosaa, jossa on kaksi metroasemaa.

Thänx!!

(Ruoholahti pysyköön vielä ihan ykkösenä haaveissain. )

Vierailija
27/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pienipalkkaista pystyy vuokraamaan etelästä kaksion täysin keposesti. Miten joillekin on niin vaikeaa käsittää, että vuokrallakin voi asua ja se ei ole mikään vitsi vaan ihan oma koti, johon työpäivän jälkeen saavutaan? Itse vuokraan yhtiöltä, joten ei ole pelkoa, että omistaja päättäisi myydä asunnon tms.

Toisaalta ap puhui juuri omistusasunnosta, mutta kuka nyt kysyy kylään mennessä, että kai te tämän sit omistatte ettekä vuokraa?

Vierailija
28/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Kiitos vastauksesta.

Ei tiedä miten nää hesalaiset määrittelee, vaikka näen kyllä itsekin, että etelään menee ne alueet.

Etelää, juu, enkä nyt osaa pitää periferiana kaupunginosaa, jossa on kaksi metroasemaa.

Thänx!!

Minkä saa ulkopaikkakuntalaisen haaveilemaan juuri Ruoholahdesta? Ihastukseni kyllä asuu siellä, että hyvä paikka sinänsä :D

Vierailija
29/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen teinistä alkaen säästänyt asuntoa varten. Avasin ASP tilin hyvin varhain. Lähdin liikkeelle hyvin pienistä ja vaatimattomista asunnoista vaihtaen aina 3 vuotta asuttuani parempaan. Lopulta pääsin kiinni hyviin remonttivapaisiin uudiskohteisiin, kun olin säästänyt omistusasujana sen myyntihinnan verran. Ei tarvinnut enää ottaa pankkilainaa. Maksan rahoitusvastikkeena kuukausittain 300K asuntoa, josta omistan hieman yli puolet. Rahoitusvastikkeeni on 200€ vähemmän kuin tämän asunnon vuokra olisi.

Vierailija
30/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saija on oikeassa.

Vierailija
31/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saija, Töölö

Jos muutat puolison kanssa niin yhden henkilön tuloiksi riittää puolet tuosta. Eli parin tonnin nettopalkat riittävät hyvin. Sen jälkeen verotus alkaa riistää kun marginaali vero paisuu yli 50 prosentin paikkeille.

Vierailija
32/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Kiitos vastauksesta.

Thänx!!

Minkä saa ulkopaikkakuntalaisen haaveilemaan juuri Ruoholahdesta? Ihastukseni kyllä asuu siellä, että hyvä paikka sinänsä :D

Meri, pois hässäkkä- ja pahin hip alueelta (punavuori), aivan kuin maalla olisi (siis merellä 😊) - rauhallista...

Hietalahden hallin (on tarpeeksi lähelläkin) tunnelma. Esim Katajanokka on turhan "vilkas" ja lähellä nähtävyyspaikkoja.

No okei, myös citymarket 24 h.

Vierailija
33/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö auttaa useimpia. Kiinteistöt suomenruotsalaisten sukujen hallinnassa.

Vierailija
34/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saija, olet kaunis. Ulkoisesti ja sisäisesti. Aito helsinkiläinen joita ihailen, kuin mariaveitola.

Otatko ahteriin?

Vierailija
35/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö on kyllä kuppasin kaupunginosa Helsinkiä. Mulle pitäisi maksaa, että suostuisin siellä asumaan.

Vierailija
36/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaartinkaupunki kalleimmat neliöt. Kaivopuisto. Eira ja varsinkin Huvilakatu.

Vierailija
37/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Kiitos vastauksesta.

Thänx!!

Meri, pois hässäkkä- ja pahin hip alueelta (punavuori), aivan kuin maalla olisi (siis merellä 😊) - rauhallista...

Hietalahden hallin (on tarpeeksi lähelläkin) tunnelma. Esim Katajanokka on turhan "vilkas" ja lähellä nähtävyyspaikkoja.

No okei, myös citymarket 24 h.

Laivastokatu ja meri. Katajanokka.

Vierailija
38/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ponnistettiin Jätkäsaareen lähiön kautta. Miehellä ei ole lukion jälkeistä tutkintoa ja itsekin olen duunarihommissa pitkän työttömyyden jälkeen, vaikka olen AMK-tutkinnon suorittanut. Mutta asumiseen ei olla koskaan laitettu kaikkia rahoja, vaan on laitettu osa rahoista sijoituksiin. Nyt asutaan vähän alle 100-neliöisessä kämpässä Jätkäsaaressa ja saadaan palkkatulojen lisäksi myös mukavasti osinkoja. Meillä on vain yksi lapsi ja ensimmäinen auto ostettiin vasta nelikymppisinä. Jos lapsia olisi useampi ja auto hankittu aiemmin, asuttaisiin varmaan vieläkin siellä lähiössä. 

Vierailija
39/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaari?

Ei kenestäkään stadilaista tule muuttamalla Helsinkiin.

Vierailija
40/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Helsinki on n.2h merimatkan päässä.