Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saatte revittyä aikaa ja energiaa kauneudenhoitoon?

Vierailija
21.02.2019 |

En jaksa tai ehdi pestä hiuksiani niin usein kuin pitäisi. Nukun usein meikit naamassa ja parantelen niitä vähän seuraavana päivänä. En jaksa ostaa vaatteita. Sheivaan ehkä pari kertaa vuodessa ja koko viime kesänä en saanut aikaiseksi sheivata sääriä, joten en kehdannut pitää koko lämpimänä kesänä kertaakaan shortseja tai hametta, vaan hikoilin pitkissä housuissa helteilläkin. Pesen hampaat yleensä vain aamuisin jne.

Käyn toki joka aamu suihkussa, jos menen ihmisten ilmoille, mutta viikonloppuisin en jaksa edes mennä suihkuun, kun oon ne aina yksin kotona. Toki jos on joku tärkeä tapaaminen, muuntautun raikkaaksi ja huolitelluksi, mutta muuten en vain jaksa välittää. Olen hoikka ja melko kiinteä, mutten ehdi treenatakaan lainkaan kodin ulkopuolella. Mistä saatte aikaa ja energiaa kauneudenhoitoon, harrastamiseen tai sosiaaliseen elämään jne.?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan energiat ei riitä kaikkeen. Meikkaamisen olen karsinut kokonaan. Jos sillä karkotan ihmisiä, niin hyvä. En jaksaisikaan heitä. Ihmissuhteiksi riittää lapsuudenperheen jäsenet. Tällä hetkellä on yksi oikeakin kaveri, ensimmäinen vuosiin. Hän on niin ihana ja rauhoittava, että jaksan sitä. Tai en aina. En silloin, kun ei ole voimia puhdistautua tarpeeksi näkemistä varten.

Pidän rasti ruutuun -kirjaa rutiineista, tiskaus, hampaidenpesu ym. Se kai vähän auttaa elämänhallinnassa.

Oletko muuten tutkituttanut veriarvosi?

Vierailija
22/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä, jos ei viitsi itseään pakkeloida ja hiuksia laitella, mutta sä olet kyllä ällö.

Et jaksa pestä hiuksia, hampaiden pesu niin ja näin, eiliset meikit naamassa nukkumaan... Hyi yäk.

Joo. Miksi tämä sai alapeukkuja? Onhan se todella ällöä, ettei hoida perushygieniaansa eli peseydy. . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tai ehdi pestä hiuksiani niin usein kuin pitäisi. Nukun usein meikit naamassa ja parantelen niitä vähän seuraavana päivänä. En jaksa ostaa vaatteita. Sheivaan ehkä pari kertaa vuodessa ja koko viime kesänä en saanut aikaiseksi sheivata sääriä, joten en kehdannut pitää koko lämpimänä kesänä kertaakaan shortseja tai hametta, vaan hikoilin pitkissä housuissa helteilläkin. Pesen hampaat yleensä vain aamuisin jne.

Käyn toki joka aamu suihkussa, jos menen ihmisten ilmoille, mutta viikonloppuisin en jaksa edes mennä suihkuun, kun oon ne aina yksin kotona. Toki jos on joku tärkeä tapaaminen, muuntautun raikkaaksi ja huolitelluksi, mutta muuten en vain jaksa välittää. Olen hoikka ja melko kiinteä, mutten ehdi treenatakaan lainkaan kodin ulkopuolella. Mistä saatte aikaa ja energiaa kauneudenhoitoon, harrastamiseen tai sosiaaliseen elämään jne.?

Ei, en usko, että ap muuttuu hetkessä raikkaaksi, jos ei yleensä peseydy normaalisti. Onhan se mahdollista, mutta monista tällaisista henkilöistä lemahtaa vieno tunkkainen, pesemätön tuoksu (voi johtua myos pesemättömistä vaatteista). Suukin ehkä haisee, kerran päivässä harjaus ei todellakaan riitä. Aika etovaa. 

Nyt positiiviseen: jos ei halua meikata - ei tarvitse. Jos ei jaksa sheivata - ei tarvitse. Sen sijaan keskity siihen, etta peseydyt ja hoidat ihon sekä hampaat (harjaus illoin ja aamuin, lankaus iltaisin). Se ei vie 10 minuuttia enempää. Jokaisella on sen verran aikaa. 

Nyt hiukan itsekunnioitusta peliin.  

Vierailija
24/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä, jos ei viitsi itseään pakkeloida ja hiuksia laitella, mutta sä olet kyllä ällö.

Et jaksa pestä hiuksia, hampaiden pesu niin ja näin, eiliset meikit naamassa nukkumaan... Hyi yäk.

Joo. Miksi tämä sai alapeukkuja? Onhan se todella ällöä, ettei hoida perushygieniaansa eli peseydy. . 

Oletko niitä jotka haukkuu ylipainoisia läskeiksi ja ihmettelee, kun totuudesta pahastuttiin?

On aika ilkeää nimittää ihmistä ällöksi, vaikka tämä sinusta ällösti toimisikin.

Vierailija
25/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en usko, että ap muuttuu hetkessä raikkaaksi, jos ei yleensä peseydy normaalisti. Onhan se mahdollista, mutta monista tällaisista henkilöistä lemahtaa vieno tunkkainen, pesemätön tuoksu (voi johtua myos pesemättömistä vaatteista). Suukin ehkä haisee, kerran päivässä harjaus ei todellakaan riitä. Aika etovaa. 

Nyt positiiviseen: jos ei halua meikata - ei tarvitse. Jos ei jaksa sheivata - ei tarvitse. Sen sijaan keskity siihen, etta peseydyt ja hoidat ihon sekä hampaat (harjaus illoin ja aamuin, lankaus iltaisin). Se ei vie 10 minuuttia enempää. Jokaisella on sen verran aikaa. 

Nyt hiukan itsekunnioitusta peliin.  

Kyse ei ole välttämättä itsekunnioituksesta. Ap:llä saattaa olla terveydellinenkin syy tuohon, että kokee voimansa riittämättömiksi.

Uni, ravinto, liikunta kohdillaan?

Anemia tai kilpirauhasen vajaatoimintakin mahdollisia.

Tai masennus.

Kannattaa hoitaa myös sitä juurisyytä. Jos pelkästään pakottaa itsensä jaksamaan, niin se ei välttämättä vielä auta muuttumaan energiseksi.

Vierailija
26/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kyllä kuulostaa, että on masennusta, uupumusta tai muita elämänhallinnan ongelmia, jos ei jaksa edes perushygieniasta pitää huolta. Hoida itsesi kuntoon ja pidä ainakin perushygieaniasta huolta. Eli pese ja lankaa hampaat, pidä hiukset ja muutenkin itsesi puhtaana. Jaksatko muuten vaatteita pestä vai otatko vähiten likaisen paidan käyttöön, vrt. meikit naamalla nukkumaan ja korjailu seuraavana päivänä?

Jotenkin uskomatonta, että edes nuo perusasiat ei suju. Vasta sitten ,kun sujuu, kannattaa miettiä meikkaamista, sheivaamista ym. Jotka ei kyllä nekään vie juuri aikaa, kun niistä tekee rutiineita. Minä ehdin hyvin ulkoilla, tehdä edes kotitreenejä tai käydä salilla, pestä hiukset, puhdistaa meikit ja hampaat joka ilta, pestä kasvot, laittaa hiukset ja meikata kevyesti joka aamu. Vaikka minulla on perhe, käyn töissä ja opiskelen. Käyn myös kampaajalla kuuden viikon välein ja manikyyrissä kerran kuussa. Teen itse kasvohoitoja (kuorinta, naamio) viikottain kotona. Samoin jalkakylpy.

Vierailija
27/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa siltä että sulla on puutteita ihan perushygieniassa, jos kerran peset hampaat vain kerran päivässä. Onko muita jaksamisen ongelmia? Huolehtisit eka ihan vaan arkisesta peseytymisestä ja sitten vasta kauneudenhoidosta.

Olen itsekin laiska laittautuja, mutta rutiinilla siitä selviää. Työaamuina teen melkein aina samalla tavalla: hammaspesu ja naaman huuhtasu kylmällä vedellä, voide lärviin ja hetken päästä kahvikupin kaa kylppäriin meikkaamaan kevyesti, siihen menee 5min. Asennoidun jo aamulla, että jos laitan ripsiväriä, niin tämä pitää sitten pestä illalla pois.

Iltaisin kannattaa käydä pesulla aikaisemmin kuin on "pakko" eikä vasta kun pitäisi olla jo nukkumassa eikä enää jaksaisi. Käyn itsekin joskus meikit naamassa nukkumaan, mutta onhan se mukavampi herätä ilman.

Vierailija
28/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin harvoin, kun olen ollut parisuhteessa tai tilanteissa, joissa olen voinut nähdä ihastuksenkohteeni, olen pitänyt hiukset aina puhtaina ja hampaat raikkaina.

Tosin seurusteluaikana meikkasin erikseen jopa yöksi uudelleen kevyemmän meikin sekä vältin tapaamasta kumppania aiemmin nähdyissä vaatteissa sekä treenasin joka toinen päivä salilla ja kävin kosmetologilla säännöllisesti, joten se oli toinen ääripää.

Osin tuon vuoksi voimat eivät riitä edes ajatukseen seurustelusta toistaiseksi. En vain jaksaisi sellaista enää. Sinkkuna on tavallaan kivaakin, kun ei tarvitse tehdä keneenkään vaikutusta. Mutta on vaikeaa löytää motivaatiota, jos ei ole mitään romanssisäätämistä lainkaan.

T. Ap

Vierailija
29/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys aloitukseen: joskus olen viikon putkeen samoilla piilolinsseilläkin (tosin ovat yön yli -linssejä, mutta ne pitäisi huuhdella ja puhdistaa päivittäin ja käyttää mieluiten vain satunnaisesti yön ylitse).

Aloin miettiä, että saatan olla kyllä uupunut tai hieman masentunutkin. Usein on sellainen olo, etten jaksaisi elää ja ettei elämässä ole mitään järkeä. En vain kehtaa livenä kertoa niistä tuntemuksistani kenellekään, sillä siitä koituisi enemmänkin harmia ja haittaa kuin hyötyä. Joten on pakko yrittää vain kitkutella ja jaksaa painaa arkea.

Joskus yli kymmenen vuotta sitten mun oli todella vaikeaa peseytyä ja hoitaa hygieniaa ja silloin isäni kerran huomautti siitä suoraan, mistä kyllä oli apua, kun en tajunnut tilaani itse.

Sen jälkeen jossain vaiheessa ihastuin salaa yhteen mieheen, niin mulla meni kaikki toiseen ääripäähän ja pesin joka päivä kaikki vaatteeni ja hiukseni jne. sekä kiillottelin kenkiäni päivittäin jne. Tuolloin kävikin niin, että muhun yllättäen ihastuikin pari muuta henkilöä, mutta se ei sinänsä johtanut mihinkään muuhun kuin tapailuun kaverina. Sille ihastukselleni en koskaan kertonut tunteistani. En vain uskaltanut.

T. Ap

Vierailija
30/30 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä elämänhallinta hukassa, jos peseytymättömyyttä on jatkunut jo yli 10 vuotta. Ja isäsi on siitä joutunut huomauttamaan.

Ja mahdollinen parisuhde on huono motivaattori tuohon. Jos siis uuvut jo ajatuksesta, että miehen takia pitää näyttää hyvältä ja mennä jopa meikit naamalla nukkumaan.

Mitäpä jos nyta alat pitämään ihan perushygieaniasta huolta. Peset hampaat aamuin illoin, käyt suihkussa päivittäin ja peset hiukset säännöllisesti. Päivittäin ei kai tarvetta, mutta lopetat kulkemasta likaisilla hiuksilla. Ja opettelet itse tykkäämään itsestäsi juuri tuollaisena. Keksit mieluisaa tekemistä, ulkoilet päivittäin jne. Vasta sitten, kun suihkussa käynti, kasvojen pesu ym. on rutiinia, mietit meikkaamista. Tai jos se meikkaaminen tuo sulle iloa, meikkaat. Mutta meikkaat vain itsesi tähden ja peset meikit ennen nukkumaan menoa. Huolehdit itsestäsi ja hygienastasi. Olet oma itsesi etkä yritä esittää miehille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi