Äiti ei ota mitään vastuuta purevasta pojastaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8a4e889-ec4a-4cc0-ad2c-602fa6dc520f
Onhan se nyt ihan naurettavaa. Poika tässä aloitti koko puremishomman. Käskikö äiti edes poikaa pyytämään anteeksi hoitajalta? Äiti luistelee täysin vastuusta.
Kommentit (153)
Miksi musta tässäkin keississä haisee vahvasti se, että äiti on ottanut nokkaansa päiväkodin linjasta joka on aika suorasukaisesti se että pistäisi lapsensa kuriin, olisi hiljaa ja häpeäisi. Kun päiväkoti ei taipunut ja alkanut mittaviin anteeksipyyntöoperaatioihin ja irtisanonut ihmistä, joka on todennäköisesti ollut muutenkin helisemässä tämän yhden lapsen kanssa, niin äiti otti onkeensa eikä suinkaan panostaakseen kasvatukseen vaan rähistäkseen päivälehdille. Oli jokseenkin läpinäkyvää ja jokainen kasvatusalan ammattilainen taatusti nauraa partaansa kun lukee sen viimeisen kaneetin "lapsi alkaa uhmata kun nähnyt yhtä hoitajaa". No tuskinpa alkaa, kun lapsi ei edes muista koko tapausta enää ellei äiti muistuttele ja tee sitä uhriutumisen arvoista.
Leila Slimanin Kehtolaulussa (viime vuonna ilmestynyt ranskalainen jännitysromaani) hoitaja puree lasta takaisin, kun lapsi on ensin purrut häntä.
Mä uskon että tuo poika voi pelätä purrutta hoitajaa. Oon itse ollut pk.ssa opena tilanteessa jossa hoitaja käytti välillä järkyttävää henkistä pahoinpitelyä ja lapsi alkoi oksentamaan kun tämä hoitaja oli aamuvuorossa. Lapsi siirtyi ryhmääni ja kerran tämä hoitaja tuli valvomaan lepohetkeämme. Meillä oli joku palaveri, en muista tarkemmin, siitä on jo n. 10 v. Lapsi oksensi sänkyynsä. Se paniikki lapsen katseessa ja koko olemuksessa on jäänyt mieleeni.
Toivottavasti tämän puremistapauksen äiti osaisi auttaa poikaansa niin että lapsi selviäisi tästä ilman suurempia traumoja.
Hoitaja toimi väärin. Mietin että onko vihastuksissaan purrut vai päättänyt etukäteen että toimii näin kun lapsi seuraavan kerran puree.
Enkä voisi kuvitellakaan että erityisope/ kelto ohjeistaisi että pure takaisin!
Sairaita mielipiteitä teillä. Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset ja nuoret voivat tässä maassa pahoin.
Haluatteko te lapselle pahaa toivovat että sitten kun olette vanhainkodissa sekavana vanhuksena ja huidotte/kuristatte/lyötte ymmärtämättömyyttänne hoitajaa että teille annetaan samalla mitalla takaisin? Senhän täytyy olla teidän mielestänne oikeutettua ja toivottavasti teitä piestäänkin kunnolla. Ei teillä ole toivoa tuollaisina lapsivihaajina, pilalle menneitä yksilöitä olette. Ilmeisesti omien vanhempienne puremia ja hakkaamia.
Te, jotka ette tuomitse hoitajan tekoa, oletteko oikeasti sitä mieltä että aikuiselta ei voi vaatia parempaa ja harkitumpaa käytöstä kuin 5-vuotiaalta lapselta?
Jos lapsenne heittelevät päiväkodissa muita ihmisiä ruoalla, lyövät hiekkalapiolla päähän tai työntävät alas kiipeilytelineestä, olisiko teille ok että hoitaja "antaisi samalla mitalla takaisin" ja heittäisi vaikka puurot lapsenne naamalle?
Ja tuon 5-vuotiaan vanhempia on ihan turha vetää juttuun mukaan, sillä he eivät ole purreet ketään. Ainoa, jonka kuuluu pyytää anteeksi, on tuo epäammattimaisesti käyttäytynyt hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että tuo poika voi pelätä purrutta hoitajaa.
Jos lapsi todella pelkää hoitajaa minä kyllä tekisin jotakin muuta kuin vatvoisin hoitajan käytöstä iltalehden sivuilla. En yhtään ihmettele jos lapsi traumatisoituu kun hänet pakotetaan hoitoon jonne hän ei halua.
Miksi sitä viisivuotiasta ei ole kotona opetettu, että muita ihmisiä ei purra? Kyllä viisivuotias ymmärtää!
Tuo mesoava äiti olisi itse voinut olla lapsensa kanssa kotona niin kauan, että lapsi oppii olemaan purematta.
Kuinkahan kauan poika on ehtinyt häiritä muita päiväkodissa? Kuinka paljon purrut muita lapsia ja henkilökuntaa?
En mitenkään usko, että tämä herranterttu ensimmäistä kertaa oli hoitajaa puremassa.
Luulisi äitiä hieman edes hävettävän. Tämä iltapäivälehtien palstoille vieminenhän kertoo paljon siitä, että äidillä on vanhemmuus hukassa.
Onkohan mammalla mielenterveysongelmia, kun pitää väenväkisin kehittää kersalleen traumaa?
Tuleepahan mieleen, että on itse purrut lasta lisää, että on lääkärille jälki näytettäväksi.
En ole sitä mieltä, että hoitajakaan olisi oikein tehnyt.
Tässä tapauksessa hoitaja kuitenkin saa mun sympatiat.
On sentään päiväkodissa joku, joka yrittää suojella muita lapsia näiltä rajattomilta.
Äiti olisi voinut edes yrittää hoitaa asiaa päiväkodin kanssa!
En jaksanut lukea ketjua ekan sivun jälkeen, mutta taas kerran olen onnellinen, että minä olin tarpeeksi viisas ollakseni tekemättä lasta. Ulosputkautuksen jälkeen näköjään myös järki katoaa pääkopasta... Ihan oikeesti, hei.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8a4e889-ec4a-4cc0-ad2c-602fa6dc520f
Onhan se nyt ihan naurettavaa. Poika tässä aloitti koko puremishomman. Käskikö äiti edes poikaa pyytämään anteeksi hoitajalta? Äiti luistelee täysin vastuusta.
Ihan samaa ajattelin.
Oma veli puri kans pienenä. Ikäeroa oli 8 vuotta.
Siinä sitten vanhemmille paruin, kun toinen puree....siihen äiti huusi keittiöstä, että perkele, pure takaisin!
Loppu ihan justiinsa veljen puruhommat.
Ei tarvinnut purra lujaa, jälkiä ei jäänyt. Sen verran vain, että tajusi sattuvan.
Ei noi penskat muuten tajua, jos eivät saa samalla mitalla takaisin.
Samassa se on koulukiusaaminenkin. Takaisin kun antaa kiusaajalle, niin loppuu siihen se kiusaaminen. Testattu on. Jätkällä nenä kipeänä ja jätti rauhaan jatkossa.....
Kusipäihin koulussa ei auta muu samalla mitalla takaisin.
Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua ekan sivun jälkeen, mutta taas kerran olen onnellinen, että minä olin tarpeeksi viisas ollakseni tekemättä lasta. Ulosputkautuksen jälkeen näköjään myös järki katoaa pääkopasta... Ihan oikeesti, hei.
Oon ihmetellyt samaa. Tyhmyys lisääntyy kun on laps pukattu maailmaan.
Ei löydy edes maalaisjärjen siementä...kadonnut on.
Kai nyt tyhmäkin tajuaa, ettei kukaan ajattele hoitajan toimineen oikein. Mutta koko uutinen huutaa uhriutumista ja silmien ummistamista pojan tekosilta. Millanen sekopää soittelee itse lehtiin et katsokaa mikä VERESTÄVÄ PUREMAJÄLKI. Ja siellä heti huutanut potkuja hoitajalle, kuuntelematta mitään järkipuhetta. Ja sitten heittää vettä myllyyn päättömillä syytöksillä kuinka on kutsuttu tyhmäksi ja käsketty jäähylle. No kai se nyt helvetti pitää jotenkin saada se kakara tottelemaan?! Hyi helvetti millainen äiti, odotan innolla kun kullannuppunsa pääsee teini-ikään ja seuraavaksi tuo lehmä itkee lehdissä kun hänen poikaansa oli opettaja tarttunut kun tämä vähän vaan potki ja löi ja sylki päälle.
Hävetkää ihan oikeasti jotka tollasta tekstiä luette ja olette vielä äidin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi koira purrut niin täällä huudettaisiin että piikille pitää viedä moinen!
Ei lapsia viedä piikille, vaikka tekisivät mitä..
Varmaan mielestäsi jotain vanhusta jossain dementiakodissa saa myös purra ja löydä? Oppiipahan olemaan. Se on ihan eri juttu mitä lapsi teki, ammattitaitoinen hoitaja ei pure lasta., piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettiko äiti pojalleen, että ketään ei purra? Se ei tullut tässä ilmi?
Tuli ilmi, että poika tiesi, ettei niin saa tehdä. Silti äiti ei ottanut mitään vastuta tapahtuneesta. Miksi hoitajan pitäisi olla lapsen pahoinpideltävänä työaikana? Äiti ei edes pyytänyt anteeksi hoitajalta.
Mistäs sinä tiedät kuka on pyytänyt keneltä anteeksi? Taidat olla itse tuo hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mielestäsi jotain vanhusta jossain dementiakodissa saa myös purra ja löydä? Oppiipahan olemaan. Se on ihan eri juttu mitä lapsi teki, ammattitaitoinen hoitaja ei pure lasta., piste.
Miksi ammattitaitoiset hoitoalan ihmiset ottaa purevan lapsen päiväkotiin. Tänä päivänä niin ei mielestäni pitäisi enää olla vaan purevan lapsen tai purevan lyövän demetikon tulisi saada apua itselleen paikassa jossa ei aiheuta vaaraa itselleen (ei olisi ensimmäinen kerta kun se pinna palaa ensin muilta kuin hoitajalta esim. toisilta lapsilta tai joltakin sairaalata väsyneeltä vanhukselta) eikä ennen kaikkea muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto miten epä-ammattimaista ja epä-aikuismaista toimintaa! Tietenkään lapsi ei saa purra, mutta jos niin silti tapahtuu ja aikuinen ei osaa toimia muulla tavoin kuin taantumalla itse lapsen tasolle ja purra takaisin niin kyllä on syytä vaihtaa alaa. Miten kenellekään terveelle aikuiselle voi edes tulla mieleen purra ketään? Saati pientä lasta? No, eipä tarina sitä kerrokaan että kyseessä olisi terve ihminen ollut... Oikeastaan tuollaisen käytöksen perusteella on kyllä syytä olettaa että on ns "pää kipee"
Ja oma pääsi on sen verran "kipee" ettet viitsinyt juttua lukea? Hoitaja kyllä kertoi syyn miksi puri takaisin,
"kertoi saaneensa erityisopettajalta neuvon, että lapselle voi näyttää, miltä joku toiminta tuntuu"
Tuskinpa erityisopettaja on ihan tuota tarkoittanut..pitäisi vähän ymmärtää soveltaa ohjeita käytäntöön. Sinäkään et siihen kyllä näköjään pystyisi.
90-luvulla neuvolantäti neuvoi puremaan takaisin, kun tuttuni kysyi, mitä tehdä purevan lapsen kanssa.
Dementikot on syyntakeettomia, ei heitä saa ymmärtämään enää mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Lapsi joka ymmärtää ja oppii ei siis missään mielessä oo rinnastettavissa dementikkoon, joka puree ja lyö. Joten vanhustenhoitajat, ei - ette voi antaa samalla mitalla takaisin. Lapselle kyllä voi ja moni on jo todistanu et se tehoo.
Voi kyynel tätä äitiä. Että lapsi oikein traumatisoitunut. LOL
Joku vois purra hoitajaa joka puri lasta, oppisi ettei toisia saa purra edes opetusmielessä.