Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva painajainen vauvastani

Vierailija
20.02.2019 |

Näen toistuvasti painajaista siitä, että unohdan vauvani (esikoinen 5kk) tuntikausiksi autoon. Muistan unessa aina monen tunnin jälkeen että ai helkkari, vauva on jäänyt autoon turvakaukaloon. Juoksen autolle ja löydän pienen ypöyksin itkemästä hirveää hätäänsä :(

Oikeassa elämässä mitään vastaavaa ei koskaan ole käynyt. Vauvani on tosi rauhallinen ja hyväntuulinen, eikä meillä ole arjessa ongelmia.
Tämä uni vain tuntuu äärimmäisen ahdistavalta ja mietin mistä moinen kumpuaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koet niin suurta vastuuta vauvasta, että pelkäät ettet riitä/osaa huolehtia pienestä ihmisestä tarpeeksi hyvin. Mikä ei siis ollenkaan kerro, ettetkö oikeasti osaisi näin tehdä.

Toinen vaihtoehto, mikä tuli mieleen voi olla, että käyt nyt oman lapsesi kautta läpi jotain omaa hylkäämiskokemustasi pienenä. Ei välttämättä niin, että sinua olisi varsinaisesti hylätty, mutta se kokemus on tullut jossain tilanteessa

Vierailija
2/2 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama :(

Olen nähnyt painajaisia että lapselleni sattuu jotain. Siis tyyliin olen kaupassa ja joku hullu tulee ja lyö vauvaani. Ajetaan autolla ja sattuu kolari. Meille murtaudutaan ja vauvalleni tehdään jotain kamalaa. Näitä on ties kuinka paljon. En ole nukkunut muutamaan kuukauteen kunnolla. Kun nukahdan, havahdun hetken päästä paniikissa ettei vauva ole kunnossa ja kerran jopa löin miestäni. Kuuntelen kun vauva hengittää öisin ja pelkään että se loppuu. 

Epäilen että osin johtuu juuri tuosta että otan valtavaa vastuuta lapsesta ja minun pitäisi pystyä estämään kaikki paha ( en kuitenkaan suojele vaikka pöpöjä tai sohvalta putoamiselta). Tälläinen jokin paniikki lapsesta alkoi jo raskausaikana, eikä ole helpottanut. Osin että vanhempani eivät suojelleet minua kovin hyvin, joten yritän tosi tosi tosi kovasti ettei mitään pahaa pääse sattumaan minun pienelle. 

muutama sukulainen on sanonut että vie lapsen pois ja syöttää minulle unilääkettä että väkisin saisin nukuttua ja tämä minun suojelemisen tarve laukeis, mut ajatus että ne vie lapsen aiheuttaa ahdistusta, vaikka tiedän että ne ajattelee hyvää ja pitäsivät lapsesta hyvää huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme