Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uunifetapasta, en jaksa uskoa että olisi mitenkään erikoista

Vierailija
20.02.2019 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/4dc921a7-2eca-44da-a0d4-bb8…

vaikka hehkutetaan. Tykkään kyllä fetasta. Oletko kokeillut tätä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kokeilla, fetassa on liikaa suolaa ja suolan maku tulee suuhun sitten yöllä. Kuulostaa hyvältä, mutta on paljon muitakin juustoja kuten parmesaani. Ko.uunifetapasta ei ole terveellinen siksi koska se suolan runsas määrä. Söisin mielelläni fetaa ja oliiveja mutta en usein ne ovat täynnä suolaa

Desi öljyä ja paketti rasvaista ja suolaista fetaa kahdelle. Kovaa rasvaa ja suolaa.

Mä tein kahdeksalle tällä määrällä, lisäsin vain tomaatteja reilusti.

No ei varmaan maistunut miltään jos kahdeksalle jaat yhden fetapaketin. Ruuan kuuluu maistua. Suomalaisilla ei useinkaan ole makuaistia tai sitä ei haluta käyttää. Keski ja etelä-eurooppalaiset nauraisivat näille meidän ainaisille "suomalaiseen makuun" skeidaruuille ja tuotteille.

Vierailija
42/68 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän tomaattia ja valkosipulia, niin tulee maukkaampaa.

Olen tehnyt jo useamman kerran tätä. Tykkään silti avokadopastasta enemmän, mutta uunifetapastan ainekset voi ostaa varalta kaappiin jo hyvissä ajoin, joten siihen löytyy aina ainekset. Helppous itselleni se pointti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala pettymys oli tämä ruoka.

Ensinäkin, ei kukaan tervejärkinen ihminen syö 125g (punnittu kuivana) pastaa millään aterialla. Tein kolmelle henkilölle ja pastaa punnittiin yhteensä 200g.

Feta piti murentaa pastan joukkoon reseptin mukaan, mutta uunin jälkeenhän se oli pelkkää sulaa tahmaa. Vadissa olleen märän tomaattifetasoossin kun löi pastan sekaan, ei siellä ollut mistään muruista tietoakaan. Käytin alle puolet reseptin öljystä, koska feta on todella rasvaista.

Ylimääräisen suolan skippasin täysin, koska feta itsessään on todella suolaista. Laitoin myös vähemmän suolaa pastan keittämiseen, jottei tule tönkkösuolattua sapuskaa.

Pippuria, chiliä ja basilikaa laitoin kyllä mausteeksi.

Ihan todella tunkkaisen makuinen fetasoossi ja järkyttävä turvotus valtavasta pastamäärästä.

Avokadopasta oli myös vastaavaa mautonta sotkua. Pitäisi vaan luottaa siihen, että nää "hittireseptit" on ihan hirveitä sotkuja, eikä kokeilemisen arvoisia.

Vierailija
44/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten reseptin kehittelijä itkee, kun Yhdysvalloissa asti on huomattu, ettei tämä trendipasta ollutkaan mikään originelli keksintö. ”Mutta MINÄ keksin #uunifetapasta ja MINUN reseptistä tuli viraali!”

Ihan oikeasti, fetaa ja tomaatteja uuniin ja pastaa joukkoon. Tätä sitten pakko rummuttaa vuodesta toiseen #uunifetapastapäivä.

Vierailija
45/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off-topic. Mua naurattaa aina tällaiset kommentit resepteihin: "tosi hyvä ohje! Korvasin vehnäjauhot kookoshiutaleilla, lisäsin suklaahippuja ja valkosuklaarouhetta sekä mangososetta ja jätin kerman pois." Muokataan koko ohje uuteen uskoon ja kehutaan alkuperäistä reseptiä.

Vierailija
46/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, tuli kuivaa ja pahaa eikä lapsikaan tykännyt.

Vierailija
47/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kokeilla mutta lisään pullollisen soijakastiketta, koska resepti näyttää aika suolattomalta.

Vierailija
48/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt jo monet kerrat, valkosipulinkynsiä vielä sekaan niin ah nam.

Vierailija
49/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monta kertaa, neitsytoliiviöljyä, mietoa chilipaprikaa, fetaa, Kirsikkatomaatteja, Rommo spagettia . mausteet . hyvää on ainakin oma tekemä. 

Vierailija
50/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ja tuli hyvää mutta kuivaa ja jotenkin kauhean raskas. Vaatii kyllä jatkojalostusta, mutta makumaailmasta tykkäsin.

Vierailija
51/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kokeilla, fetassa on liikaa suolaa ja suolan maku tulee suuhun sitten yöllä. Kuulostaa hyvältä, mutta on paljon muitakin juustoja kuten parmesaani. Ko.uunifetapasta ei ole terveellinen siksi koska se suolan runsas määrä. Söisin mielelläni fetaa ja oliiveja mutta en usein ne ovat täynnä suolaa

Tulikohan nyt kaikille varmasti selväksi että siinä on suolaa?? 

Voihan muun suolan siinä ruuassa jättää pois ja sitä fetaakin voi syödä kohtuullisen määrän. Kahdessa leipäpalassa on suolaa kaksi kertaa niin paljon kuin yhdessä. Määristä kaikki on kiinni. Ja Parmesan ei kyllä ole sen vähäsuolaisempaa juustoa.

Vierailija
52/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt monta kertaa, neitsytoliiviöljyä, mietoa chilipaprikaa, fetaa, Kirsikkatomaatteja, Rommo spagettia . mausteet . hyvää on ainakin oma tekemä. 

tietenkin valkosipulinkynsiä ja oon vielä lisännyt kuivattuja tomaatteja öljyssä. 

Vierailija
53/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin ja tuli hyvää mutta kuivaa ja jotenkin kauhean raskas. Vaatii kyllä jatkojalostusta, mutta makumaailmasta tykkäsin.

ei tule kuivaa, 2 kirsikkatomaattipakkausta, laitatko tarpeeksi oliivi neitsyt öljyä? 

Vierailija
54/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin tuolloin aikanaan, mutta iso pettymys oli.

Vierailija
55/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunissa n 20 min ja grillivastus päälle uunissa 250 C ja siinä vähän aikaa, katsoa useesti ettei ala kirsikkatomaatit mustua. 

Vierailija
56/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuhtelen fetan, enkä lisää suolaa en edes Rommon joukkoon. 

Vierailija
57/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan fetan (tai vuohenjuuston) ja kirpakanmakean tomaatin makupari todella hyvä, mutta ei tä pasta nyt oo minkään hypetyksen arvoinen. Ihan peruspasta. Mieluiten söisin fetan ja tomaatit ilman pastaa ja ylimäärä öljyä 

Minä taas sekoitan fetan ja tomaatit mieluummin sellaisenaan pastan joukkoon.

tottakai feta ja tomaatit sun muut sekoitetaan pastan joukkoon ja sekoitellaan, tuore basilikaa päälle

Vierailija
58/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Desi öljyä ja paketti rasvaista ja suolaista fetaa kahdelle. Kovaa rasvaa ja suolaa.

Mä tein kahdeksalle tällä määrällä, lisäsin vain tomaatteja reilusti.

8??? itsellä menee 2 pakkausta ja syön 2-3 pvää samaten kirsikkatomaatteja 2 pakkausta

Vierailija
59/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää sopivalta iltapalalta, täytyy tänään kokeilla.

Vierailija
60/68 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä nyt syö, mutta ei ole mikään maailmaa mullistava ruoka. Sama kuin joku Hanna G:n avokaadopasta tai itkukana. Ihan ok ruokaa, jota söi, mutta ei siinä kyllä mikään itku tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän