Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkös RUOKATRAUMAT-ketju . Aloitan:

Vierailija
20.02.2019 |

Keitetyt kuoritut perunat joihin muodostui se kova kuori. Omassa kodissani ei perunoita keitellä!

Kommentit (328)

Vierailija
81/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kermaiset mössöruuat, kiusaukset jotka on uitettu kermaan, maitopohjainen kalakeitto, vehnäjauhoruuat kuten pasta.

Vierailija
82/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaana söin kotona hot dogia, kun isosiskoni kertoi kuinka se makkara on siansylttyä. En tuolloin tiennyt mitä siansyltty on, mutta kuulosti niin etovalta etten ole sen jälkeen enää hot dogeja syönyt, eikä nakkejakaan ole tehnyt mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alkavassa mahataudissa alakoulussa ja ruokana oli kaalilaatikkoa. No eihän siinä ruokahalua ollut, mutta sitten natsahtava naisope sattui näkemään etten syönyt. Pakotti sitten suoraan ruokaa suuhun tunkemalla syömään lautasen tyhjäksi.  Noh, eipä siinä sitten kun seisomaan noustessa nousi kaikki tökötti kerralla ylös ja pitkin pöytää, lattiaa, opea ja itseä.

Ope raivostui asiasta ja huusi siinä sitten jälki-istuntoa perään kun ite juoksin vessaan kyyneleet silmissä oksentamaan lisää.

Enpä ole sen jälkeen kaalilaatikkoa pystynyt syömään tai edes haistamaan tuntematta pahoinvointia.

Vierailija
84/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei paljon tehty ruokaa kotona ja jos tehtiin, se oli about riisiä tai makaroonia ketsupilla(!!) ja jotain kuivunutta jauhelihaa. Vieläkin puistattaa se valkoinen riisi-ketsuppiyhdistelmä.

Vierailija
85/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ottaa yhden kalapuikon liikaa ja koulu soittaa poliisit.

Opettaja taisi olla aika saamaton?

Muistan tapauksen. Jos kalapuikkojen määrää ei jollakin tavalla laskettaisi, joku ottaisi lautasen täyteen niitä, ja joku toinen jäisi ilman.

Jos joku itsekäs ei noudata yhteisiä ohjeita käskystäkään, vaan alkaa riehua, poliisi tulkoon paikalle ojentamaan pullikoivaa oppilasta.

Vierailija
86/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofc mulla on semmonen pitkä karkki koska kerran pienenä semmonen jäi mun kurkkuun poikittain ja meinadin tukehtuu siihen kun vihdoin sain sen nieltyy😅😥

Vierailija
87/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosovat kun olin 10v ja äiti oli aina ollut ruuanlaittaja perheessämme, isä osasi juuri ja juuri potut keittää. Isä päätti kuitenkin opetella, että ainokainen saisi muutakin kuin  kylmiä nakkeja suoraan paketista ja ne kokeilut olivat.. mielenkiintoisia.  Kovaksi jäänyttä ylisuolaista riisiä jonka seassa oli raakoja perunanpaloja, makaronia johon oli sotkettu hernemaissipaprikaa, pannulla paistettuja nakkeja tonnikalan kanssa.  Rakastan iskää, mutta niiden kokkailujen muistelu kylmää vieläkin ! Ja muisto isän ilmeestä, kun söi mössöään ja huuteli että on oikein  hyvää.

Vierailija
88/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole makujen suhteen herkkä, mutta tekstuurien suhteen senkin edestä. Yökkäyksiä aiheuttavat kaikki mahdolliset jänteet, kalvot, ruodot, tomaatin ja mansikan tyvet jne. Jos ruoka on tekstuuriltaan ennalta-arvattavaa ja tasalaatuista, ei ole ongelmaa erikoisempienkaan raaka-aineiden kanssa.

Vierailija
89/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas täällä paljon mt- potilaita.

Ja tollaset saa kulkea vapaasti, toivottavasti lääkitykset kohillaan.

Hah, jäitpäs kiinni... Muista ottaa edes iltalääkkeesi, aamulääkkeet ovat näköjään unehtuneet ottamati.

Vierailija
90/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässin kivekset - tämä ei ole vitsi. Ne oli kypsentämättömänä jääkaapin oven lokerossa... ihmettelin että mitä ne on, isä sanoi että tekee niistä ylläri-ruoka. Vasta kun maistelin ruokapöydässä, hän paljasti mitä ne oli. Ainoa kerta kun tunsin isän huijanneen minua. Olikohan se joku kiero mielenosoitus äitiäni kohtaan, jossa minä jouduin välikappaleeksi? Aikuisethan harrastaa sitä, käyttävät lapsia välineenä esim. erossa, miksei joskus muutenkin? Tai ehkä isäni mielestä vain oli cool maistella erikoisuuksia. Minusta ei todellakaan ollut, luottamus meni.

Vierailija
91/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole makujen suhteen herkkä, mutta tekstuurien suhteen senkin edestä. Yökkäyksiä aiheuttavat kaikki mahdolliset jänteet, kalvot, ruodot, tomaatin ja mansikan tyvet jne. Jos ruoka on tekstuuriltaan ennalta-arvattavaa ja tasalaatuista, ei ole ongelmaa erikoisempienkaan raaka-aineiden kanssa.

Olen kuullut vastaavasta herkkyydestä. Ekana tulee mieleen, että lapsena on pakotettu syömään "lautanen tyhjäksi". Oliko näin sinun kohdallasi?

Vierailija
92/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsapiirakka. Vatsatauti.

Vierailija
93/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin ketjussa, minäkin olen istunut pöydässä tuntikausia jäähtyneen ruuan kanssa kun lautanen pitää syödä tyhjäksi. Herkkusienikeittoa 5-vuotiaana perhepäivähoidossa. Seuraavaan 35 vuoteen en olekaan mitään sieniä syönyt.

Vierailija
94/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pitkään kouluissa on ollut tuota pakkosyömistä? Muistan itse 80-luvulla ala-asteelta myös tilanteita kun pakotettiin lapsia syömään. Olin itse onneksi kaikkiruokainen ja autoin salaa parasta ystävääni joka ei saanut jotain ruokia syötyä (esim. veriletut). Söin ensin oman annokseni ja sitten vaihdettiin vikkelästi lautasia ja söin hänen ruuat. Onneksi saatiin ottaa itse ruuat, niin kumpikin otti vain vähän. Mutta en kyllä mielelläni syö kesäkeittoa tai muitakaan keittoja, tillilihaa, kaaliruokia ja keittettyjä perunoitakin vain kesällä uusina.

Omia lapsiani en ole koskaan pakottanut syömään ja maistamisenkin kanssa olen ollut löysä, en pakota maistamaan jos lapsi päättäväisesti siitä kieltäytyy. Ihan kaikkiruokaisia heistä on tullut, toki inhokkiruokiakin on.

Vierailija
95/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalanruoto kurkussa/nielussa, oli koko päivän ja joka kerta nielaisu sattui niin että tuli kyyneleet silmiin. Yritin olla nielemättä ja autossa sylkeä salaa lattialle, siitä tuli sanomista. Valitukseni alkoi ilmeisesti jo ärsyttää, piti vain syödä isoja leivänpaloja ja juoda vettä joka vain sattui. Jossain vaiheessa ilta ruoto lähti sitten pois ja pelkäsin pitkään sen jälkeen ruotoja. Pidän kalasta ja syön sitä yhä, mutta jos tunnen pienenkin ruodon tökkäävään suuhun tai nieluun, jähmetyn kauhusta.

Miten nykyään tehdään jos ruoto takertuu lapsen kurkkuun? Voiko lääkäri tehdä jotain?

Vierailija
96/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puuro josta oli jäänyt suola pois

- keitetyt perunat joita ei oltu pesty kunnolla, hiekka vain narskui hampaissa

- pitkä hius. Siis se kylmäävä tunne, kun otat sormilla hiuksen suusta ja tunnet miten se menee nieluun ja on tiukasti siellä ja tajuat, että vetäminen ei kannata tai teet jotain vaurioita ja menet syömään ja nielemään jotain kasvot harmaina jotta se hius katoaa suusta

Vierailija
97/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku mikä on kostutettu niin että se on ihan mössöä ja sen kruunaa vielä viipaloitu tai muussattu banaani.

Vierailija
98/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punajuuri kaikissa muodoissa. Lapsena päiväkodissa pakotettiin syömään punajuurikeittoa ja se oli kamalaa. Istuin pöydässä itkien, kun en voinut syödä. Kerran epätoivoissani kaadoin punajuurikeiton pöydän alle. Jäin kiinni siitä ja sain rangaistuksen. 

Jouluna en pystynyt avaamaan jääkaapin ovea, kun siellä oli rosollia ja se haisi punajuurelta. Rosollin haju tarttui kaikkeen jääkaapissa olevaan, mm. maitoon, enkä voinut enää juoda sitäkään. 

Ennen uskottiin, että lapsi pitää pakottaa maistamaan kaikkea, että oppii kaikkiruokaiseksi. Voin sanoa, että PAS*KAT oppii. Tuosta pakottamisesta ei oppinut muuta kuin entistä syvemmän inhon kyseistä ruokaa kohtaan. 

Mulla on tää sama ja juurikin päiväkodin punajuurikeiton takia. Pelkäsin tarhassa joka päivä, että onko ruokana tänään sitä kamalaa keittoa. Yäk

Vierailija
99/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut vastaavasta herkkyydestä. Ekana tulee mieleen, että lapsena on pakotettu syömään "lautanen tyhjäksi". Oliko näin sinun kohdallasi?

En muista ruokailutilanteita sinänsä mitenkään ahdistavina. Olen ollut tosi aistiyliherkkä lapsi, veikkaan että juontuu sieltä. Tulin hulluksi puseron pesulapuista, kovista äänistä jne. Aikuistuessa paljon on siedättynyt pois, mutta ruokatekstuurijutut häiritsevät edelleen. Esim. mansikkajugurtti sattumilla on ihan mahdoton ajatus.

Vierailija
100/328 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytekakku mikä on kostutettu niin että se on ihan mössöä ja sen kruunaa vielä viipaloitu tai muussattu banaani.

Banaani täytekakussa pitäisi kieltää lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän