Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat/hauskimmat moat työhaastattelussa?

Vierailija
20.02.2019 |

Mokasin haastattelun työpaikkaan, johon olisin ehdottomasti halunnut ja mieli maassa. Millaisia virheitä tai mokia olette tehneet? Oletteko siitä huolimatta saaneet työn? Naurattaako vai harmittaako näin jälkikäteen?

Tiedän, että tällaisia ketjuja on useita, mutta googlesta löytyy monia sellaisia, josta osa viestien sisällöstä puuttuu palstamuutoksen takia. Tehdäänkö uusi pysyvä ketju?

Kommentit (386)

Vierailija
81/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu niin jotkut jaksaa ulista tuosta otsikon pienestä virheestä???

Minua kiinnostaa tuossa vikinässä se, että kun ketju on pantu alkuun 10 tuntia aikaisemmin ja ollaan jo menossa sivulla kuusi, joidenkin päähän ei pälkähdä se, että joku olisi jo saattanut huomauttaa kirjoitusvirheestä. Nyt puolen tusinaa valopäätä on jaksanut ihan antaa Wikipedia-linkin lentokyvyttömiin lintuihin. Nokkelaa, nokkelaa...

Itse et ole edes huomannut aloituksessa mitään virhettä.

Vierailija
82/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap sama joka sanoi peruskoulussa (-90luvun lopulla) muen?

Eli muki.

Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut hyvin miesaltaista alaa, ja on ihan normaalia että hakemissani työpaikoissani jopa 90% miehiä.

Olin juuri lukenut jonkun artikkelin, että diversiteetti on voimavara. Kun minulta siis kysyttiin klassinen, miksi palkkaisimme juuri sinut kerroin mainospuheeni lisäksi myös sen, että toki naisena toisin tämän erään artikkelin mukaan myös toivottua monimuotoisuutta.

Noh, mieshaastattelija kutakuinkin räjähti. Olisin ehkä voinut saada paikan, mutta asian esille tuonti korosti sitä että olen vääränsukupuolinen heidän työyhteisöönsä. Toki olin nuori tuolloin, ja jälkikäteen myönnän asian esille tuonnin olleen typerää. Mutta että mies alkaa huutamaan täysillä, että mitä likka tuli oikein sanottua, ja että tuo romahdutti hänen arvostuksensa minua kohtaan täysin....

Noh, ehkä ihan hyvä, että en alkanut työskentelemään tässä firmassa.

Haastatelijalta asiatonta.

Vierailija
84/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin liian lämpimään sävyyn edellisestä työpaikasta. Kysyttäessä suosittelijoista (jotka olin jo ilmoittanut aiemmin, entisiä esimiehiä) puhuin heistäkin liian lämpimästi. Jännästi haastattelun sävy muuttui jäisemmäksi ja haastattelijan suhtautuminen minuun jostain syystä muuttui. Enkä minä mitenkään valehdellut, todellakin aidosti viihdyin edellisessä työpaikassa. Se vain sattui sijaitsemaan väärällä puolella Suomea ja ihmissuhteiden myötä olin muuttanut.

Mitä opin tästä: entistä työpaikkaa tai työnantajaa ei saa haukkua, mutta ei näemmä saa kehuakaan yhtään.

Vierailija
85/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap huomannut otsikoinnissa sattunutta mokaa? Huomasko kukaan?

Vierailija
86/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivarmaan ihanko tosi

Vierailija
87/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohos, taisimpa moata.

-ap

Vierailija
88/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin vuosia sitten käymään läpi firmaamme  saapuneita työhakemuksia ,  haussa oli henkilö jonka tehtävä olisi  aivan erityistä huolellisuutta ja tarkkuutta vaativa.

Meinasin pudota tuoliltani  räkänaurukohtauksen  takia kun luin eräästä hakemuksesta: "olen luonteeltani tarkka ja hulellinen...".

Vierailija
89/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

Ehkä tämä ap on lukenut samaa kielioppia kuin se "pövöt"-tyyppi?

"Hovolla, Hessu puhelimessa".

Tir.sk. Tämä on päivän paras :) kiitos

Vierailija
90/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täältä kirjoitti:

Jouduin vuosia sitten käymään läpi firmaamme  saapuneita työhakemuksia ,  haussa oli henkilö jonka tehtävä olisi  aivan erityistä huolellisuutta ja tarkkuutta vaativa.

Meinasin pudota tuoliltani  räkänaurukohtauksen  takia kun luin eräästä hakemuksesta: "olen luonteeltani tarkka ja hulellinen...".

No nyt meni aiheen ohi. Tässä säikeessä puidaan moaus-asioita, ei mokia tai mokaamista.

Vierailija
91/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

Ehkä tämä ap on lukenut samaa kielioppia kuin se "pövöt"-tyyppi?

"Hovolla, Hessu puhelimessa".

Sirpa, Sirvan :D

Vierailija
92/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohos, taisimpa moata.

-ap

Se on kyllä taisinpa

Vierailija
93/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka monta autistia pakkaantunut yhteen lyhyeen ketjuun pätemään yhdestä ainoasta kirjoitus-/ajatusvirheestä. Antakaa jo olla, ettekö muka itse koskaan väsyneenä/ajatuksissanne/kiireessä kirjoita hassusti?

Vierailija
94/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohos, taisimpa moata.

-ap

Et ole oikea ap. En ala siitä väittelemään kanssasi, mutta kiitän kaikkia kokemuksista!

Harmi, että joillakin on pakonomainen tarve alkaa pätemään tuosta virheestä, jonka jo myönsinkin. Muutama kerta olisi riittänyt :)

Toivottavasti pystytte rentoutumaan välillä. Ihmettelen teidän väkinäistä tarvetta v****illa toisille.

Vierailija
95/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin mokaa

Vierailija
96/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju pilattu jo tässä vaiheessa.

Vierailija
97/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan olla vakuuttava ja suorastaan hurmaava isonkin yleisön edessä, mutta haastatteluissa onnistun tekemään idioottimaisia valintoja.

Minulta kysyttiin, miksi olin hakijoista paras. Vastasin, etten tiennyt, koska en tuntenut niitä muita hakijoita. Taisin vaikuttaa aika ivalliselta, vaikken varmasti tarkoittanut.

Toisessa haastattelussa kysyttiin, millainen on mielestäni hyvä työkaveri. "No, sellainen kuin minä."

Arvatkaa, hävettääkö yhä.

Minulta kysyttiin kerran, miksi olisin parempi kuin toinen paikkaan harkinnassa oleva henkilö. Jo se, että pyydetään kertomaan, miksi olisi parempi kuin muut, on stressaavaa - saati sitten kun kävi ilmi, että siinä vaiheessa rekrytointia jäljellä oli enää kaksi kandidaattia. Totesin haastattelijalle, että en voinut verrata itseäni toiseen hakijaan, kun en tiennyt hänestä ja hänen pätevyyksistään mitään, mutta että omat vahvuuteni olivat x, y ja z ja että haastattelija tietysti arvioisi itse sitten, olenko minä niillä eväillä hommaan pätevämpi/sopivampi. Sain paikan. Koskaan en kyllä kehdannut kysyä, millä perusteella tuleva esimieheni valinnan teki, koska siinä vaiheessa työhistoriassani ei ollut hurraamista.

Vierailija
98/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt lievää offtopiccia, mutta ärsyttää kun näissä työnhakuvalmennuksissa painotetaan että tutustu yritykseen jonne haet töihin jotta voit kysyä tarkemmin työpaikasta, kun nykyään ainakin oman alan työpaikat saadaan rekrytointifirmojen kautta, jotka eivät ilmoita työpaikasta nimeä, jolloin ennakkotutustuminen on aika pirun hankalaa

Yrittäjillä on omat syynsä hakea anonyymisti, eikä päätös ole mitenkään heidän käyttämänsä henkilöstöpalvelufirman käsissä.

Vierailija
99/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esitellyt itseni väärällä sukunimellä. Olin mennyt naimisiin pari kuukautta ennen haastattelua. Haastattelija totesi, että odotti kyllä x nimistä henkilöä. Vastasin, että "ai kauhea, olen mennyt naimisiin ja en ole tottunut vielä uuteen nimeen. Tässä on nämä väärän ihmisen todistuksetkin." Ja lykkäsin työ- ja opinto todistukset haastattelijalle. Sain paikan.

Vierailija
100/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin poistua komeroon. Sain paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme