Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat/hauskimmat moat työhaastattelussa?

Vierailija
20.02.2019 |

Mokasin haastattelun työpaikkaan, johon olisin ehdottomasti halunnut ja mieli maassa. Millaisia virheitä tai mokia olette tehneet? Oletteko siitä huolimatta saaneet työn? Naurattaako vai harmittaako näin jälkikäteen?

Tiedän, että tällaisia ketjuja on useita, mutta googlesta löytyy monia sellaisia, josta osa viestien sisällöstä puuttuu palstamuutoksen takia. Tehdäänkö uusi pysyvä ketju?

Kommentit (386)

Vierailija
41/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee aika paha xD

Koitin hakea lähihoitajakouluun ja minulta kysyttiin miten suhtaudun sairauksiin, vereen jne. Vastasin sitten jostain hemmetin syystä "sairaudet on aika ällöjä".

Mitä helvettiä :D

Vierailija
42/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen haastattelukierros alkamassa ja haastattelijana yrityksen toimitusjohtaja. Otettiin kahvit käytävältä ja lähdettiin kävelemään kohti neuvottelutilaa. Neuvotteluhuoneen ovella meinasin kompastua ja kahvit lensi pitkin lattiaa ja herra toimitusjohtajan vaaleanharmaata puvun takkia. Herra toimitusjohtaja lähti hakemaan rättiä, pyyhki lattian ja sitten päästiin itse haastatteluun.

Sain työn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mainitsi haastattelussa, että aiomme muuttaa piakkoin toiseen maahan (joka oli siis kuitenkin vielä epävarmaa, mutta suunnitelmissa). Siitä tuli mielenkiintoinen tenttaus, koska etsivät vakituista työntekijää. Sai kuitenkin paikan, myöhemmin firma ajautui kuitenkin konkurssiin, eli ei siitä maastamuutosta ehtinyt ongelmaa muodostua.

Vierailija
44/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä hain kesätyöpaikkaa varmaan 50 eri firmasta, joistain firmoista jopa useita eri tehtäviä. Lopulta olin itsekin vähän sekaisin siitä, että mitä tehtäviä oli tullut haettua . Tämä oli siis aikaa ennen netin ja sähköpostin kultakautta, joten asiaa ei ollut enää jälkikäteen helppo tarkistaa. Tuli sitten kutsu haastatteluun, mutta en enää muistanutkaan, että mitä tehtävää olin kyseisestä firmasta hakenut. Haastattelu meni ihan puihin viimeistään siinä vaiheessa, kun jouduin tiedustelemaan asiaa haastattelijalta....

Vierailija
45/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut ollenkaan selvää siitä, mitä yksi neljästä haastattelijastani sanoi. Hän istui minua vastapäätä eikä edes kauimmaisena, mutta hänen äänensä kuului pelkkänä puurona. Jouduin pyytämään kaikki hänen kysymyksensä ainakin kahdesti. Kahden kesken olin ymmärtänyt hänen jokaisen sanansa ihan hyvin. En saanut paikkaa, vaikka olin heidän mielestään hakijoista paras. Virka meni jo samassa paikassa virassa olevalle tyypille. Sanoivat tämän jälkeenpäin puhelimessa ihan suoraan.

Olen törmännyt samaan, eli yrityksestä huolimatta ei saanut tolkkua puheesta vaikka kuulossani ei ole vikaa

Miettikääpä puhelinhaastattelua intialaisen kanssa 😂. Jouduin moneen otteeseen kysymään "I'm sorry the line is really bad, could you please write that for me" kun en vaan saanut mitään selvää mitä hän sanoi, eikä tietenkään voi sanoa että en saa selvää sun aksentista. Pari kertaa oli myös pakko sanoa että sori en vaan ymmärrä mitä kysyt, en voi vastata...

Ps silti olisin saanut paikan 😂

Vierailija
46/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee aika paha xD

Koitin hakea lähihoitajakouluun ja minulta kysyttiin miten suhtaudun sairauksiin, vereen jne. Vastasin sitten jostain hemmetin syystä "sairaudet on aika ällöjä".

No pääsitkö?

Vierailija
47/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ja rehellisen viattomana hain kerran siivousfirmaan töihin. Haastattelija kysyi että onko minulla kokemusta peruspesusta johon vastasin totuuden mukaisesti ja reippaasti että "en edes tiedä mitä se on." Pois lähtiessäni en meinannut saada ovea auki ja aikani jouduin kiusaantuneena ronaamaan kahvaa. Viimein oven auettua painelin niin nopeasti pois, kuin mahdollista. 

Vierailija
48/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kompastuin tähän paljon puhuttuun kliseiseen kysymykseen: "Mitä huonoja puolia sinussa on?" Olin lähtenyt liikkeelle aamuviideltä, ajanut neljäsataa kilometriä räntäsateessa ja olin aika väsynyt, joten vahingossa vastasin rehellisesti. Huonoin puoleni on se, että en osaa myydä itseäni, koska kaikenlainen tyrkyttäminen on minusta epämiellyttävää.

Toimenkuvaan ei liittynyt minkäänlaista myymistä, mutta asenteeni taisi olla viallinen. Tämänkin jälkeen haastattelu jatkui, reilun tunnin yliaikaakin, mutta paikkaa en saanut. Mokasin kyllä vielä toisenkin kerran: kun minulle soitettiin siitä, että valitettavasti jne., kiitin lyhyesti siitä, että olin päässyt haastatteluun, ja löin luurin soittajan korvaan. Ei varmaan kannata hakea toista kertaa tuon työnantajan leipiin.

Vierailija
49/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ehkä pahin mokani työhaastattelussa oli kun ensin pyörryin neljän haastattelijan eteen ja siitä virkoessani oksensin siihen haastatteluhuoneen lattialle. En saanut paikkaa, mutta parempi niin.

Yhdellä haastattelijalla oli sellainen näkyvä haava enkä valitettavasti kestä toisten ihmisten haavoja ja kun näin sen haavan ja samalla tietenkin jännitin tilannetta, niin sen johdosta kävi miten kävi. Inhottavaa pyörtyä ajatuksen voimalla.

Silloin nolotti, näin jälkeen päin lähinnä naurattaa.

Vierailija
50/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen haastattelukierros alkamassa ja haastattelijana yrityksen toimitusjohtaja. Otettiin kahvit käytävältä ja lähdettiin kävelemään kohti neuvottelutilaa. Neuvotteluhuoneen ovella meinasin kompastua ja kahvit lensi pitkin lattiaa ja herra toimitusjohtajan vaaleanharmaata puvun takkia. Herra toimitusjohtaja lähti hakemaan rättiä, pyyhki lattian ja sitten päästiin itse haastatteluun.

Sain työn

Minä aavistin ennalta tällaisen tilanteen mahdollisuuden, ja sanoin haastattelussa että "kiitos vaan, join juuri kahvia niin ei nyt maistu." Olisi varmaan pitänyt ottaa tarjous vastaan, mutta olin ihan varma että hermostuksissani vähintään läikytän kahvit pitkin pöytää. Parempi niin, haastattelu meni hyvin ja sain paikan. 

Vierailija
51/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

Moat (Dinornithidae) olivat Uudessa-Seelannissa eläneitä suurikokoisia ja lentokyvyttömiä, jo sukupuuttoon kuolleita strutsilintuja.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moat

Hahahahahahahaaaaa!

V*ttu sä olet hauska.

Vierailija
52/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin työhaastatteluun heti seuraavalla viikolla kun olin kotiutunut armeijasta. Siinä haastattelijan oven takana odottaessa tuli tietenkin elävästi mieleen ne lukuiset kerrat intissä kun täytyi käydä kouluttajien huoneessa ja muistaa puhuttelu-esittely-asia. Haastattelija huusi sisään, ja reippaana tyttönä tempaisin oven auki, koppasin kantapäät yhteen ja kajautin "herra kapteeni, kokelas Salo käskystä paikalla!" Tulevan työnantajan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. :D Tajuttuani mitä sanoin nauraa kähisin varmaan kymmenen minuuttia. Hyvin se haastattelu sitten loppujen lopuksi meni ja työnantajaakin nauratti. Ei oltu kuulemma aikaisemmin kapteeniksi puhuteltu..

Vierailija
53/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt perille ja jouduin soittelemaan useammalle ihmiselle (eri haastattelija kuin rekrytoija). Kun viimein löysin haastattelupaikan, olin ihan lukossa. En saanut paikkaa.

Vierailija
54/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee aika paha xD

No pääsitkö?

en mä valitettavasti päässyt :D

Vierailija
55/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan olla vakuuttava ja suorastaan hurmaava isonkin yleisön edessä, mutta haastatteluissa onnistun tekemään idioottimaisia valintoja.

Minulta kysyttiin, miksi olin hakijoista paras. Vastasin, etten tiennyt, koska en tuntenut niitä muita hakijoita. Taisin vaikuttaa aika ivalliselta, vaikken varmasti tarkoittanut.

Toisessa haastattelussa kysyttiin, millainen on mielestäni hyvä työkaveri. "No, sellainen kuin minä."

Arvatkaa, hävettääkö yhä.

Vierailija
56/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti moka, mutta nolotti kuitenkin. Olin ollut pitkään kipeänä (ja siis kotona työttömänä). Sairasteluun kyllästyneenä söin parin vuorokauden sisään kolme valkosipulia. Siis kolme sipulia, ei kynttä! Tottahan toki työnantajaehdokas soitti tämän jälkeen mulle tunnin-parin varoajalla, että nyt pitäisi ilmestyä haastatteluun. Haastattelu suoritettiin auton etupenkillä koska toimipistettä ei ollut. Voi tsiisus miltä mä haisin siellä autossa. Enkä saanut töitä.

Vierailija
57/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerro harrastuksistasi englanniksi"

"Öööööööö ööööö ööööö öööö öööö i öööö ööö i walk a lot"

Jeps, nämä kun haastattelukieli vaihtuu yhtäkkiä englanniksi/ruotsiksi. Se haastattelu on sit siinä. Jäädyn niin totaalisesti ettei tosikaan. Eipä nuo kielitaidot tosin muuten kovin kummoset olekaan mutta kaikki katoaa päästä kun muulla kielellä esitetään kysymys.

Hain kerran sihteerin paikkaa ja multa kysyttiin mikä automerkki mulla on. Silloin oli Opel. En saanut paikkaa, tosin tuskin tuo vaikutti. Mutta kysymyksenä hassu, tilanne ei ollut mikään small talk tilanne.

Aina neuvotaan että ei saa haukkua nykyistä työpaikkaa jos on vaihtamassa firmaa. Hain kerran täysin samoihin duuneihin kuin mitä tein (sihteerin töitä) ja kun kysyttiin miksi olen lähdössä, vastasin rehellisesti että pahojen ilmapiiriongelmien takia ja että vaihtuvuus kyseisessä toimessa on ollut suurta. Sain uuden paikan.

Vierailija
58/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin mokani taisi olla se kun ensimmäisessä työhaastattelussani kysyttiin harrastuksista aloin jaarittelemaan pitkän kaavan mukaan papercraftingista, vasta kun kotiin olin päässyt älysin että ei sitä varmaan ihan yksityiskohtiin pitäisi mennä harrastuskysymyksessä. Haastattelija ei todellakaan ollut kysynyt lisäkysymyksiä siitä harrastuksesta.

Vierailija
59/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut varsinaisesti työhaastattelussa, mutta kuitenkin. Joitain vuosia sitten soi puhelin ja soittaja esitteli itsensä: "Hei, tässä se ja se firma siitä ja siitä...". Luulin puhelinmyyjäksi ja aloin jankuttamaan, että: "En tilaa mitään, enkä osallistu mihinkään..." Noh, soittaja sai sanottua, että on työnantaja ja löysi yhteystietoni työkkärin CV-netistä. Pikkuisen hävetti, vaikka lopulta naureskeltiin tilanteelle molemmat. Ikävä kyllä se työpaikka meni sivu suun, koska se oli toisella puolella Suomea.

Vierailija
60/386 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokasin oikein kunnolla sen vuoksi, että olin sekoittanut ajatukseni iltapäivälehtien ja työnhakukonsulttien jutuilla siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Ajattelin nimittäin jonkinlaisessa mielenhäiriössä selostaa kaikki ne asiat, joita työnantaja ei saa kysyä työnhakijalta. Ja kun minulta kysyttiin, mitä muuta olennaista haluaisin kertoa itsestäni...

"Minulla ei ole lapsia enkä aio niitä hankkiakaan. Olen myös sinkku, joten muuttaminen toiselle paikkakunnalle ei ole este. En ole ollut yli kymmeneen vuoteen sairauslomalla, koska olen enemmän kuin perusterve ihminen. Yrittäjätaustani eli kaiken vastuun kantamiseen tottumisen vuoksi olen tottunut tekemään kaiken työn itse ja minun on vaikea luottaa siihen, että palkansaajilla olisi yhtä korkea työmoraali kuin minulla."

Varmasti sanoin muutakin, mutta onnekseni en muista enempää. Ehkä hieman mitäänsanomattomampi vastaus on seuraavan kerran paikallaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan