Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu tyhmältä että kaupoissa vielä myydään leipää

Vierailija
20.02.2019 |

Ja vieläpä törky havalla. Olisi luullut että karppausbuumin ohella kauppojen leipävalikoimaa oltaisiin pienennetty ja hintoja lähdetty nostamaam rwippaammin. Ennen leivoin leivät itse ja joka päivä meillä tuoksui tuore itsetehty leipä, nyt en enää ollenkaa syö pasta ja viljatuotteita eikä leipä kuulu enää ollenkaan ruokavalioomme.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki kritisoivat niin paljon vhh-ruokavaliota? Eihän sen parempaa ja terveellisempää olekaan. Itse voin mainiosti näin.

Siinä kun hyväksytään voin syönti :)  Nillittäjillä käy kateeksi kun karppaajat syö hyvänmakuista ruokaa.

Voi ei ole mikään karppaajien yksinoikeus.

Vierailija
42/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki kritisoivat niin paljon vhh-ruokavaliota? Eihän sen parempaa ja terveellisempää olekaan. Itse voin mainiosti näin.

Siinä kun hyväksytään voin syönti :)  Nillittäjillä käy kateeksi kun karppaajat syö hyvänmakuista ruokaa.

Ehkä niin.. Itselläni oli pahoja ennakkoluuloja ennen kuin perehdyin asiaan. Luulin, että siinä syödään tyyliin pekonia aamupalaksi, tonnikalaa lounaaksi... Käytän voita joo, mutta paistan siinä munat ja kasvisten päälle laitan voinokareen. Syön kasviksia enemmän kuin ikinä ennen.

Kovin moni karppaaja ei taida edes pekonia syödä, ennemminkin kylkiviipaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paahdettu fazerin puikula❤

JOs haluu syyä kunnollista ruisleipää, niin taikinajuureen leivotulla saa ainoan oikean maun, ei hiivalla. JOillain valmistajilla on valikoimissaan taikinajuureen leivottuja ruizleipiä, pääasias pienempien valmistajien leibiä. Kokeilepas niitä huvikseen, niin huomaat, millaista on oikea ruiskäntty.

On niitä taikinajuureen tehtyjä ilman lisättyä leivinhiivaa tehtyjä ruisleipiä isommillakin valmistajilla. Esimerkiksi Vaasan luomu ruispalat ja Pullapirtin ruisreikäleipä.

Vierailija
44/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ole mikään karppaajien yksinoikeus.

Ei tietenkään ole. Sitä vain ei uskalleta syödä, niin paljon sen "vaaroista" on peloteltu. Useimmat valitsevat voin sijaan margariineja ja rypsiöljyä.

Vierailija
45/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläpä törky havalla. Olisi luullut että karppausbuumin ohella kauppojen leipävalikoimaa oltaisiin pienennetty ja hintoja lähdetty nostamaam rwippaammin. Ennen leivoin leivät itse ja joka päivä meillä tuoksui tuore itsetehty leipä, nyt en enää ollenkaa syö pasta ja viljatuotteita eikä leipä kuulu enää ollenkaan ruokavalioomme.

Etkö tosiaan ymmärrä mikä on ”Kysynnän ja tarjonnan laki”?

Kaupassa myydään tasan niin kauan leipää (tai mitään muutakaan) kun sille on kysyntää. Sen vuoksi esim juuri nyt ei kaupoissa joulukoristeita myydä - eihän niillä ole kysyntää niin miksi ihmeessä tarjota?

Hinta määräytyy samalla perusteella.. Leipäosastoista voi helposti myös päätellä minkälaista leipää tällä hetkellä Suomessa ostetaan. Hinnat eivät ole nousseet sen vuoksi että sinä et enää leipää osta vaan siksi että aika moni joka ostaa, ostaa mielellään ’ravintopitoisempaa’ tai ’leipomon’ leipää. (Toki hintaan vaikuttaa sitten myös ihan koko kaupan kulurakenne, mutta hankintahinta on aika määräävässä roolissa)

Kauppias etsii koko ajan oikeita tuotteita maksimoidakseen myynnin ja erityisesti pitääkseen asiakkaat nimenomaan hänen kauppansa asiakkaina. Jos kaikki leivän ostajat lähtisivät kilpailevaan markettiin niin se kauppiaan oma kauppa menisi nurin. Ja leivän hinta on myös aika olennainen ostoskorissa, jota siihen perus Reissarin katteeseen kauppias ei kyllä ilmaa lisää - tämähän on nähty myös tuossa S-ketjun ’halpuutuksessa’ - ei se Reissari siihen ihan vahingossa päätynyt.

Vierailija
46/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOs haluu syyä kunnollista ruisleipää, niin taikinajuureen leivotulla saa ainoan oikean maun, ei hiivalla. JOillain valmistajilla on valikoimissaan taikinajuureen leivottuja ruizleipiä, pääasias pienempien valmistajien leibiä. Kokeilepas niitä huvikseen, niin huomaat, millaista on oikea ruiskäntty.

Kannattaa lukea tuoteselosteet tarkkaan. Jos tuotetta mainostetaan taikinajuuren leivottuna, niin oikeasti suurimmassa osassa silti on käytetty kohotusaineena hiivaa.

Parasta on leipoa hapanjuurileipää itse, niin tummaa kuin vaaleetakin.

Ja mikä on ongelmana siinä että on käytetty myös hiivaa? Hapankorpussa on se juuren maku josta pidän, eikä minua haittaa että ainesosissa on myös hiiva. Pienemmän valmistajan ruiskorppu oli vain ruis, vesi ja suola. En kokenut makua sen paremmaksi kuin tavallisessa hapankorpussa, mutta rakenne oli liian kova, eikä lasteni maitohampaat pystyneet siihen ollenkaan. Tavallista hapankorppua (jossa siis on sekä taikinajuurta että leivinhiivaa) on paljon helpompi sekä minun että lasteni syödä.

Vierailija
47/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen kokeillut. En välitä mausta enkä suutuntumasta.

Vierailija
48/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuolla aloitusaiheella yrittää pitkää keskusteluketjua.

Vierailija
49/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Fazerin ruispuikuloista enemmän kuin ”kunnollisesta” ruisleivästä. Mummolassa ei koskaan ollut muuta ruisleipää kuin sitä ”kunnollista”. En koskaan oppinut siitä pitämään.

Vierailija
50/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kaupoissa ei edes myydä leipää. Ne leipähyllyn "tuotteet" ei ole leipää nähnytkään.

Millä nimellä sinä kutsuisit niitä missä lukee leipä?

Vierailija
51/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä on hyvää, nam nam. Mulla ei ole mitään tarvetta millekkään ruokavaliorajotteille, kuureille tai laihdutushöpötyksille.

Vierailija
52/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä se on joka miehen tiellä pitää!

Vierailija
53/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu tyhmältä monen eri tuotteen myynti kaupoissa, mutta jos kerran kysyntää on niin niitä kannattaa myydä.

Vierailija
54/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kato ei varmaan tule niinkään leivästä, kuin siitä, että sen leivän päälle myydään juustoja, metwursteja ja esim. kala fileitä ym.

Sinccis

Vierailija
55/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuntuu tyhmältä monen eri tuotteen myynti kaupoissa, mutta jos kerran kysyntää on niin niitä kannattaa myydä.

Munkin mielestä vois myydä vain tuotteita joita mä haluan ostaa.

Sinccis

Muut on ihan turhia.

Vierailija
56/56 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kato ei varmaan tule niinkään leivästä, kuin siitä, että sen leivän päälle myydään juustoja, metwursteja ja esim. kala fileitä ym.

Sinccis

Kate piti lukeman.

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän