Tuntuu tyhmältä että kaupoissa vielä myydään leipää
Ja vieläpä törky havalla. Olisi luullut että karppausbuumin ohella kauppojen leipävalikoimaa oltaisiin pienennetty ja hintoja lähdetty nostamaam rwippaammin. Ennen leivoin leivät itse ja joka päivä meillä tuoksui tuore itsetehty leipä, nyt en enää ollenkaa syö pasta ja viljatuotteita eikä leipä kuulu enää ollenkaan ruokavalioomme.
Kommentit (56)
Vituttaa nää "karppausbuumista" jauhajat. Mulle on määrätty ketogeeninen dieetti vakavaan neurologiseen sairauteen ja hyvin toimii, parantunut yleisterveyden myös aivoterveyden lisäksi.
Se että aloittajan kommentti on tässä vaiheessa saanut 35 nuolta alaspäin ja ainoastaan 2 nuolta ylöspäin, kertoo kyllä paljon siitä, että suomalaiset taitaa oikeasti olla ihan fiksua kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihmisillä on erilainen ravitsemustietous, kuin muissa Euroopan maissa. Esim. Saksassa ei myydä ollenkaan light-tuotteita. Suomessa ne taas on korvanneet normaalirasvaiset tuotteet.
Kummassa maassa ollaan oikeassa? Entä ovatko saksalaiset vaiko suomalaiset lihavampia.
Millaisessa kaupassa sä oikein käyt?
Tuntuu tyhmältä, että joku on niin tyhmä, että luulee leivän katoavan ruokalistalta vain jonkun hiton karppausvillityksen takia. Ja vielä tyhmemmältä, että joku luulee kaikkien karppaavan jos hän karppaa.
Ja sitä paitsi mitä hiton väliä luulet olevan kellekään sillä syötkö sinä pastaa ja leipää vai et?!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihmisillä on erilainen ravitsemustietous, kuin muissa Euroopan maissa. Esim. Saksassa ei myydä ollenkaan light-tuotteita. Suomessa ne taas on korvanneet normaalirasvaiset tuotteet.
Kummassa maassa ollaan oikeassa? Entä ovatko saksalaiset vaiko suomalaiset lihavampia.
Liittyy leipään?
Ai että kun saisi kaupasta pois kaiken mitä Minä en syö. Kyllähän kaikki tietää että turhaa ovat sellaiset asiat, joita Minä en osta. Vievät turhaa tilaa ja Minun kauppareissuni hidastuu, kun Minä joudun kiertämään kaikenlaisia turhia hyllyjä. Vieläpä Minun vaikeampi löytyy niitä ainoita oikeita tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen hiilihydraatin saantisuositus on noin 50% päivän kokonaisenergiasta, eli esim. noin 600 grammaa leipää päivässä, jossa hiilareita olis 200g-300g. tästä määrästä hiilareita saisi sitten 800-1200 kcal energiaa. Tätä suositellaan diabeetikoillekin. Itse syön hiilareita keskimäärin noin 50g päivässä. Hoikkana olen pysynyt.
Ei sitä saantisuositusta ole tarkoitus leivällä täyttää, vaan kasviksilla ja hedelmillä. 50 grammaan ei juuri mitään vihreää mahdu.
Joopa joo 200-300 g hiilareita päivässä kasviksista ja hedelmistä. Onnea matkaan vain.
AI sä ihmettelet tuota leipää?
Mä ihmettelen miten Alkossa vielä myydään alkoholia kun kaikki ostaa alkoholissa Latvian reissuilta ? Ihmeellistä että niitä kannattaa silti pitää auki? Varmaan jotain Kokoomuksen suhmurointia tuokin.
Itseasiassa kaupoissa ei edes myydä leipää. Ne leipähyllyn "tuotteet" ei ole leipää nähnytkään.
Miksi kaikki kritisoivat niin paljon vhh-ruokavaliota? Eihän sen parempaa ja terveellisempää olekaan. Itse voin mainiosti näin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki kritisoivat niin paljon vhh-ruokavaliota? Eihän sen parempaa ja terveellisempää olekaan. Itse voin mainiosti näin.
Se ei tarkoita, että kaikki voisivat mainiosti vhh:lla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun hyväksytään voin syönti :) Nillittäjillä käy kateeksi kun karppaajat syö hyvänmakuista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Paahdettu fazerin puikula❤
JOs haluu syyä kunnollista ruisleipää, niin taikinajuureen leivotulla saa ainoan oikean maun, ei hiivalla. JOillain valmistajilla on valikoimissaan taikinajuureen leivottuja ruizleipiä, pääasias pienempien valmistajien leibiä. Kokeilepas niitä huvikseen, niin huomaat, millaista on oikea ruiskäntty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOs haluu syyä kunnollista ruisleipää, niin taikinajuureen leivotulla saa ainoan oikean maun, ei hiivalla. JOillain valmistajilla on valikoimissaan taikinajuureen leivottuja ruizleipiä, pääasias pienempien valmistajien leibiä. Kokeilepas niitä huvikseen, niin huomaat, millaista on oikea ruiskäntty.
Kannattaa lukea tuoteselosteet tarkkaan. Jos tuotetta mainostetaan taikinajuuren leivottuna, niin oikeasti suurimmassa osassa silti on käytetty kohotusaineena hiivaa.
Parasta on leipoa hapanjuurileipää itse, niin tummaa kuin vaaleetakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun hyväksytään voin syönti :) Nillittäjillä käy kateeksi kun karppaajat syö hyvänmakuista ruokaa.
Ehkä niin.. Itselläni oli pahoja ennakkoluuloja ennen kuin perehdyin asiaan. Luulin, että siinä syödään tyyliin pekonia aamupalaksi, tonnikalaa lounaaksi... Käytän voita joo, mutta paistan siinä munat ja kasvisten päälle laitan voinokareen. Syön kasviksia enemmän kuin ikinä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa myydään myös sellaisia ruisleipiä joissa on käytetty sekä taikinajuurta että hiivaa. Esimerkki tällaisesta on Suomen suosituin leipä Vaasan ruispalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita, että kaikki voisivat mainiosti vhh:lla.
Enemmistölle sopii kyllä. Itsekin teen fyysistä työtä ja urheilen ja jaksan tosi hyvin.
ei olekaan, otin vain esimerkin vuoksi leivän, jotta sen hh:n käsittää määränä.