Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen erilliset lomasuunnitelmat

Vierailija
19.02.2019 |

Kahtena viime vuonna ollaan käyty hiihtolomalla Lapissa kun mies rakastaa hiihtää ja lasketella (ja lapsetkin tykkää lasketella). Minä en hiihdä enkä laskettele, joten olen tehnyt kävelylenkkejä ja sitten ollut mökillä "keittiöpiikana": käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa perheelle.

Jo viime talvena sanoin miehelle, että tänä vuonna haluan etelään jossa voin nauttia auringosta ja hiekkarannasta. Ja mies vähän lupailikin, että voidaan nyt tehdä jotain mistä minä nautin.

Mutta sitten kun ensi viikon hiihtoloma lähestyi, niin mies päättikin, että haluaa taas Lappiin. Niinpä nyt mies ja yksi Lapsisra on löhdössä Ylläkselle ja minä ja kaksi lapsists ollaan löhdössä Teneriffalle.

Tavallaan kivaa, kun jokainen saa tehdä mitä haluaa. Ja mulla on lasten kanssa varmasti tosi kivaa. Harmittaa vaan, että ei olla koko perhe yhdessä. Ja suututtaa, että mies on niin itsekäs että ei voinut kerran lähteö mun mieliksi etelään vaikka mä oon kahtena vuotena ollut sen mieliksi pohjoisessa.

Mietityttää, että tällaistako meidän elämä jatkossa on? Että ei osata edes lomasta nauttia yhdessä.

Olen oikeastaan ollut tosi vihainen miehelle. Ja miehen muelestä oon ihan turhaan vihainen, kun nythän saan tehdä just sitä mitä haluan.

Kumpi meistä on kohtuuton?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kumpikaan ole kohtuuton. Olin itse 20 vuotta yhdessä exän kanssa eikä yhtäkään yhteistä lomareissua, kun ex ei halunnut. Se oli mielestäni kohtuutonta.

Vierailija
2/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi köyhillä ei ole tuollaisia ongelmia. Pääsemme aina lomilla nauttimaan toistemme seurasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu kompromissit puolin ja toisin. Sä oot suostunut edellisinä kertoina miehen mieliksi Lappiin ja nyt olis ollut tosi reilua että mies olis lähtenyt sun mieliks mukaan etelänreissulle.

Itsekästä käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
4/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan,selittää että miksi hän lähtisi etelään, kun ei tykkää kuumasta eikä suostuisi uimarannalla makaamaan mistään hinnasta.

Minusta hän olisi voinut lähteä ihan siksi että minä nautin kesästä. Lähdinhän minäkin kahtena vuotena Lappiin vaikka en hiihdä enkä laskettele.

Eikl se kuulu parisujteeseen että välillä tehdään asioita ihan sen toisen mieliksi

Vierailija
5/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi voinut nyt lähteä etelään sun kanssa jos kaksi edellistä vuotta olette lomailleet Lapissa. Itsekästä häneltä.

Vierailija
6/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu kompromissit puolin ja toisin. Sä oot suostunut edellisinä kertoina miehen mieliksi Lappiin ja nyt olis ollut tosi reilua että mies olis lähtenyt sun mieliks mukaan etelänreissulle.

Itsekästä käytöstä mieheltäsi.

Juuri näin minäkin ajattelen. Mies vaan perustelee, että mitä järkeä hänen olisi maksaa etelän reissusta kun ei siitä nauti ollenkaan

Vierailija
7/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä mun tekemä kompromissi kahtena vuotena ei ole ollut yhtään niin iso kuin häneltä olisi lähteä etelään, koska minä kuitenkin nautin Lapin kauniista maisemista ja kävelylenkeistäni tykkylunta ihaillen. Hän kun oikeasti kärsii kuumuudesta ja siksi kuulemma kohtuutonta vaatia häntä lähtemään Teneriffalle

Vierailija
8/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samankaltainen dilemma, paitsi että jään yksin omaan leiriini. Minä haluaisin luontokohteisiin, mies ja teinit haluavat kaupunkilomille. Minä olen saanut hoitaa luonnon kaipuuni jossain lähimetsässä, vaikka onhan se toki ekologisempaa kuin lentää johonkin Islantia kiertelemään. No myönnetään, että olen sitten lähtenyt mukaan niille kaupunkilomille enkä jäänyt kotiin.

Vierailija
9/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teette näin ja nautitte kukin lomasta, etkä jää katkeroitumaan. Jatkossa kuitenkin suunnittelette etukäteen, että vietättekö tästlähin lomat erikseen, vai vaikka joka toinen vuosi toisen ehdoilla.

Vierailija
10/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä mun tekemä kompromissi kahtena vuotena ei ole ollut yhtään niin iso kuin häneltä olisi lähteä etelään, koska minä kuitenkin nautin Lapin kauniista maisemista ja kävelylenkeistäni tykkylunta ihaillen. Hän kun oikeasti kärsii kuumuudesta ja siksi kuulemma kohtuutonta vaatia häntä lähtemään Teneriffalle

Ei siellä Teneriffalla tähän aikaan vuodesta edes joudu kuumuudesta kärsimään.

Vierailija
11/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teneriffalla ei ole kuuma, Thaimaassa on kuuma.

Vierailija
12/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teneriffalla ei ole kuuma, Thaimaassa on kuuma.

Sano tää mun miehelle. On kuulemma liian kuuma kuitenkin

Vierailija
13/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on kyllä aina yhdessä lomailtu samassa paikassa, mutta sitten siellä paikan päällä on saatettu jakaantua eri aktiviteetteihin mielenkiinnon mukaan. No meitä on vain kolme, joten helpompi löytää sellainen lomakohde, joka sopii kaikille. Mutta yhdessä niistä on aina päätetty, poislukien ehkä lapsen ensimmäiset vuodet kun ei vielä osannut ottaa kantaa. Ja on mekin tehty tuollainen talvilomareissu, jossa mies hiihtää lapsen kanssa ja minä teen kävelylenkkejä sillä aikaa. Mutta silloinkin käytiin yhdessä kylpylässä ja lumikenkäilemässä. Sitten taas jossain kaupunkilomalla olen saattanut jäädä hotelliin kun mies menee tytön kanssa museoon, joka ei minua niin kiinnosta. 

Koskaan ei olla oltu sellaisella rantalomalla, jossa maataan viikko. Mutta on oltu lomilla missä on pidetty yksi rantapäivä tai yksi päivä hotellin uima-altaalla. Muille päiville on löytynyt muuta tekemistä. Ehkä teidänkin olisi pitänyt miettiä se kohde niin, että sieltä olisi löytynyt sopivasti aktiviteetteja ja ehkä vähän leudompi sää, jos mies ei kovin kuumasta tykkää. 

Vierailija
14/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teillä säästyy kuitenkin hirmuisesti rahaa kun kaikki eivät lähde kotimaan matkalle vaan lomailee halvemmin ulkomailla.

Voit ostaa itsellesi jotain ekstraa tai laittaa säästöön seuraavaa matkaa varten, voisit mennä vaikka kaksi kertaa vuodessa ulkomaille :)

Mielestäni kuitenkin mies on itsekäs, koska teneriffalla ei todellakaan ole kuuma tähänaikaan vuodesta.

Vierailija
15/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Tottahan se on kokoajan halunnut, että pääsee jätkien kanssa Ylläkselle A-luokan reissulle panemaan ja ryyppäämään.

Vierailija
16/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt teette näin ja nautitte kukin lomasta, etkä jää katkeroitumaan. Jatkossa kuitenkin suunnittelette etukäteen, että vietättekö tästlähin lomat erikseen, vai vaikka joka toinen vuosi toisen ehdoilla.

Tämähän minua juuri suututtaakin. Kun siitä oltiin puhuttu jo pitkään että tänä vuonna minun ehdoilla. Ja mies oli jo ikään kuin lupaillut että niin tehdään. Mutta sitten vetkutti ja vetkutti sitä kohteen valintaa. Ja sitten lopulta ilmoitti että hän lähtee Lappiin

Vierailija
17/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis huijasi. Ei ihme, että olet vihainen tuosta.

Vierailija
18/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika. Tottahan se on kokoajan halunnut, että pääsee jätkien kanssa Ylläkselle A-luokan reissulle panemaan ja ryyppäämään.

Sillä on kyllä yksi meidän lapsista mukanaam

Vierailija
19/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotelkaa: yksi vuosi kaikki Lapissa, toisena kaikki etelän lämmössä, kolmantena erikseen ja sitten sama alusta.

Näin kumpikin voittaa 2-1.

Vierailija
20/49 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi teneriffalla tehdä sitä, mitä sinä lapissa olet hakdesti tehnyt: Käydä kaupassa ja valmistaa perheen ruuat. Problem solved!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi