Perheen erilliset lomasuunnitelmat
Kahtena viime vuonna ollaan käyty hiihtolomalla Lapissa kun mies rakastaa hiihtää ja lasketella (ja lapsetkin tykkää lasketella). Minä en hiihdä enkä laskettele, joten olen tehnyt kävelylenkkejä ja sitten ollut mökillä "keittiöpiikana": käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa perheelle.
Jo viime talvena sanoin miehelle, että tänä vuonna haluan etelään jossa voin nauttia auringosta ja hiekkarannasta. Ja mies vähän lupailikin, että voidaan nyt tehdä jotain mistä minä nautin.
Mutta sitten kun ensi viikon hiihtoloma lähestyi, niin mies päättikin, että haluaa taas Lappiin. Niinpä nyt mies ja yksi Lapsisra on löhdössä Ylläkselle ja minä ja kaksi lapsists ollaan löhdössä Teneriffalle.
Tavallaan kivaa, kun jokainen saa tehdä mitä haluaa. Ja mulla on lasten kanssa varmasti tosi kivaa. Harmittaa vaan, että ei olla koko perhe yhdessä. Ja suututtaa, että mies on niin itsekäs että ei voinut kerran lähteö mun mieliksi etelään vaikka mä oon kahtena vuotena ollut sen mieliksi pohjoisessa.
Mietityttää, että tällaistako meidän elämä jatkossa on? Että ei osata edes lomasta nauttia yhdessä.
Olen oikeastaan ollut tosi vihainen miehelle. Ja miehen muelestä oon ihan turhaan vihainen, kun nythän saan tehdä just sitä mitä haluan.
Kumpi meistä on kohtuuton?
Kommentit (49)
Ei ole terve parisuhde tuollainen jossa toinen määrää. Ehdottomasti molempien toiveita pitäisi vuorollaan toteuttaa.
Meillä on sama edessä, ipana alkaa olla sen ikänen että sen kanssa vois alkaa katella maailmaa ja mies haluaa viettää kaikki lomansa puuhastellen kotona tai klapeja pilkkoen omassa metsässä. Koko maailmassa ei tunnu olevan kohdetta joka kelpaisi, ehkä hädintuskin vois autoilla paripäivää kotimaassa kiertää.566
Siinähän sitten nyhjää kotimiehenä, minkäs minä sille mahdan.
Nyt heivaat kaikki katkerat ajatukset ja vihantunteet, ne kun ikävä kyllä tulevat lomalle mukaan jos niitä hellit. Nauti lomasta ja lapsistasi täysin siemauksin, ihan vaikka miehen kiusaksi. Otatte kuvia, täytät lapset niin ihanilla muistoilla ja kokemuksilla, että lomanne jälkeen mieskin haluaa ensi vuonna Teneriffalle. Minne suuntaan saarta olette menossa? Oletteko olleet ennen? Mitä suunnittelit tehdä ja minkä ikäisiä lapsia sulla on mukana?
Vierailija kirjoitti:
Nyt heivaat kaikki katkerat ajatukset ja vihantunteet, ne kun ikävä kyllä tulevat lomalle mukaan jos niitä hellit. Nauti lomasta ja lapsistasi täysin siemauksin, ihan vaikka miehen kiusaksi. Otatte kuvia, täytät lapset niin ihanilla muistoilla ja kokemuksilla, että lomanne jälkeen mieskin haluaa ensi vuonna Teneriffalle. Minne suuntaan saarta olette menossa? Oletteko olleet ennen? Mitä suunnittelit tehdä ja minkä ikäisiä lapsia sulla on mukana?
Joo, mä varasin meille kunnon luksushotellin jossa isot altaat. Saa lapset pulikoida niin paljon kuin haluaa. Olen itse ollut Teneriffalla pari kerta, mutta siitä on jo aikaa. Lapsille eka reissu Teneriffalle. Mulla mukana meidän 12- ja 9-vuotiaat tytöt. Mies reissussa meidän 14-vuotiaan pojan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä mun tekemä kompromissi kahtena vuotena ei ole ollut yhtään niin iso kuin häneltä olisi lähteä etelään, koska minä kuitenkin nautin Lapin kauniista maisemista ja kävelylenkeistäni tykkylunta ihaillen. Hän kun oikeasti kärsii kuumuudesta ja siksi kuulemma kohtuutonta vaatia häntä lähtemään Teneriffalle
Mies voisi teneriffalla tehdä sitä, mitä sinä lapissa olet hakdesti tehnyt: Käydä kaupassa ja valmistaa perheen ruuat. Problem solved!
Voi mä haluaisin nähdä mieheni ilmeen kun ehdottaisin tätä 😂😀
Oikeesti uskon, että mieskin olisi tykännyt. Suunniteltiin retkeä Teidelle ym. Ei siis pelkkää löhölomaa. Mutta kun miehelle on niin hirveän tärkeää päästä tekemään niitä 50km hiihtolenkkejään.
Yritin ehdottaa, että voihan Teneriffalla tehdä juoksulenkkejä. Ei kuulemma voi kun on liian kuuma.
Se on vaan niin tottunut siihen että asiat menee hänen tavallaan
Mutta voitte olla varmoja, että minä otan kaiken ilon irti meidän "tyttöjen reissusta"
Teneriffalla on vaikka mitä aktiviterttejä, ei tarvi rannalla löhöillä viikkoa.
Upeita patikointimaisemia luonnonpuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä varasin meille kunnon luksushotellin jossa isot altaat. Saa lapset pulikoida niin paljon kuin haluaa. Olen itse ollut Teneriffalla pari kerta, mutta siitä on jo aikaa. Lapsille eka reissu Teneriffalle. Mulla mukana meidän 12- ja 9-vuotiaat tytöt. Mies reissussa meidän 14-vuotiaan pojan kanssa
Nonnih! Pidätte ihanan naisten loman: varmaan myös tytöille muistorikas ja ihana kokemus joka kukaties ei toistu... tai sitten toistuu? Ehkä teet tyttöjesi kanssa vielä monia kivoja lomareissuja, shoppailureissuja Pariisiin kun he ovat 19 ja 22, musikaalimatkoja Lontooseen kun he ovat 29 ja 32...
Pulikointi on kivaa, mutta vaihteeksi voi lähteä hotellista myös muualle. Opastettu bussiretki Teidelle on hieno, varsinkin jos opas on hyvä. Jos olet reipas autoilija, voit vuokrata auton ja kuskata tyttöjä ympäri saarta. Masca sijaitsee harvinaisen upeissa maisemissa, mutta itse en hirviä sinne ajaa (vaan käyn mieluummin bussilla). Teneriffan luonto on harvinaisen kaunis ja monimuotoinen, joten suosittelen lämpimästi siihen tutustumaan.
Hauskaa lomaa! Nauti tyttöjen seurasta ja ilosta, he ovat kivassa iässä, ja jos eivät ole siellä ennen olleet, heillä on harvinaisen tuoreet ja uudet "reissusilmät", joista saa vanhempikin nauttia. Äläkä soittele niille miehille miten pärjäävät, eivätköhän ne pärjäile... voi olla ihan mukavaa heillekin syventyä vähän isä-poika-suhteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonnih! Pidätte ihanan naisten loman: varmaan myös tytöille muistorikas ja ihana kokemus joka kukaties ei toistu... tai sitten toistuu? Ehkä teet tyttöjesi kanssa vielä monia kivoja lomareissuja, shoppailureissuja Pariisiin kun he ovat 19 ja 22, musikaalimatkoja Lontooseen kun he ovat 29 ja 32...
Pulikointi on kivaa, mutta vaihteeksi voi lähteä hotellista myös muualle. Opastettu bussiretki Teidelle on hieno, varsinkin jos opas on hyvä. Jos olet reipas autoilija, voit vuokrata auton ja kuskata tyttöjä ympäri saarta. Masca sijaitsee harvinaisen upeissa maisemissa, mutta itse en hirviä sinne ajaa (vaan käyn mieluummin bussilla). Teneriffan luonto on harvinaisen kaunis ja monimuotoinen, joten suosittelen lämpimästi siihen tutustumaan.
Hauskaa lomaa! Nauti tyttöjen seurasta ja ilosta, he ovat kivassa iässä, ja jos eivät ole siellä ennen olleet, heillä on harvinaisen tuoreet ja uudet "reissusilmät", joista saa vanhempikin nauttia. Äläkä soittele niille miehille miten pärjäävät, eivätköhän ne pärjäile... voi olla ihan mukavaa heillekin syventyä vähän isä-poika-suhteeseensa.
KIITOS ❤. Juuri nöin teemme. Nautimme altaasta (tytöt rakastaa uimisesta), hyvästä ruoasts ja yhdessäolosts. Ja aivan varmasti teemme myös retkiä. Teemme juuri sitä mitä me haluamme. Ja vain sitä mitä haluamme.
Mies puolestaan saa seurakseen meidän teini-ikäisen herramme, joka osaa olla aivan ihana, mutta joka on tällä hetkellä kuin tulivuori. Yksi väärä sana, niin räjähtää. Siinähän sitten yrittävät pärjätä - kaksi jääräpäätä 😍
Mitä hyvää spandexsukkulamiehistä on koskaan tullu? Paljon räkää näyttää valuvan ja kiukkuisia ovat suksineen kuin terkkarin luukkunaiset. Ihanan pieniä ongelmia kyllä joillain kun luksusaltaatkin jää mielipahan alle. Voi toisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS ❤. Juuri nöin teemme. Nautimme altaasta (tytöt rakastaa uimisesta), hyvästä ruoasts ja yhdessäolosts. Ja aivan varmasti teemme myös retkiä. Teemme juuri sitä mitä me haluamme. Ja vain sitä mitä haluamme.
Mies puolestaan saa seurakseen meidän teini-ikäisen herramme, joka osaa olla aivan ihana, mutta joka on tällä hetkellä kuin tulivuori. Yksi väärä sana, niin räjähtää. Siinähän sitten yrittävät pärjätä - kaksi jääräpäätä 😍
Voi olla, että tulivuorelle tekee hyvää jäähdytellä pohjoisessa "isän huomassa".
Kaupan päälle voipi seurata sekin, että parisuhde virkistyy viikon erossa olosta niin että ette saa käpäliä irti toisistanne lomienne jälkeen :D
Pikkuisen olen myös huolissani pojasta. Toisaalta ihana, että saavat kahdenkeskistä isä-poika aikaa. Mutta vähän olen huolissani, että poika on sitten kateellinen siskojen reissusta. Itse poika sai kyllä valita, mutta silti... olen varma että poikakin olisi nauttinu etelän reissusta
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen olen myös huolissani pojasta. Toisaalta ihana, että saavat kahdenkeskistä isä-poika aikaa. Mutta vähän olen huolissani, että poika on sitten kateellinen siskojen reissusta. Itse poika sai kyllä valita, mutta silti... olen varma että poikakin olisi nauttinu etelän reissusta
Voi olla, että olisi nauttinut. Mutta kun nyt näin valitsi, niin luota molempiin ukkoihin. Viikossa on monta tuntia. Ehkä he osaa ilmaista toisilleen tänä aikana jotain sellaista, mitä ei olisi osanneet koko perheen koossa ollessa.
Kyllä on taas rikkailla ongelmat. Toiset pääsee lasketteleen ja toiset lähtee Teneriffalle, niin siltikin jaksetaan vetää itkupotku raivarit.
Vietättekö kesällä perheen kanssa yhteistä lomaa tai yleensä mitään lomaa?
Pianhan teillä alkaa jo se aika, jolloin se esikoinen ei suostu lähtemään minnekään vanhempien ja perheen kanssa (koska kaverit ja tyttis).
Me lomaillaan koko perhe yhdessä ja erikseen. Viime kesänä oltiin kaikki Yhdysvalloissa ja Kanadassa, mä ja toinen lapsista lähdetään nyt kohta etelään, viime talvena mä ja toinen lapsi oltiin kaukomailla kahdestaan.
Käymme siis 2-3 reissua kaikki yhdessä vuosittain ja sitten 1-2 reissua eri kokoonpanoilla. Todella toimivaa mun mielestä.
Keksisittekö te ap jonkun paikan, johon te kaikki haluaisitte lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että olisi nauttinut. Mutta kun nyt näin valitsi, niin luota molempiin ukkoihin. Viikossa on monta tuntia. Ehkä he osaa ilmaista toisilleen tänä aikana jotain sellaista, mitä ei olisi osanneet koko perheen koossa ollessa.
Näin toivon!
Siis kyllä mä tiedän että ne molemmat tykkää tosta reissusta. Poika on lapsista ainoa joka tykkää hiihtää myös murtsikaa. Ja pojallakin sellanen kunto, että hyvinkin joku 30 km retki suksilla onnistuu. Ja mies on luvannut lähteä pojalle kaveriksi rinteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu kompromissit puolin ja toisin. Sä oot suostunut edellisinä kertoina miehen mieliksi Lappiin ja nyt olis ollut tosi reilua että mies olis lähtenyt sun mieliks mukaan etelänreissulle.
Itsekästä käytöstä mieheltäsi.
Minä olen samaa mieltä, nyt olisi ollut miehen vuoro tehdä jotain, mikä häntä ei niin paljon kiinnosta, koska ap on suostunut tähän saakka miehen ehdotuksiin. Mutta jatkossa suosittelen tekemään erilliset lomasuunnitelmat. Itselläni ei ole lapsia puolisoni kanssa, olemme jo sen ikäisiä ettei niitä tule eikä tarvitse ottaa huomioon, ja on ihan itsestäänselvää, että jos puolisoani ei kiinnosta lomalla samat asiat, niin lähden yksin. Ja päinvastoin. Yhteistäkin loma-aikaa kuitenkin varaamme.
Vierailija kirjoitti:
Me lomaillaan koko perhe yhdessä ja erikseen. Viime kesänä oltiin kaikki Yhdysvalloissa ja Kanadassa, mä ja toinen lapsista lähdetään nyt kohta etelään, viime talvena mä ja toinen lapsi oltiin kaukomailla kahdestaan.
Käymme siis 2-3 reissua kaikki yhdessä vuosittain ja sitten 1-2 reissua eri kokoonpanoilla. Todella toimivaa mun mielestä.
Keksisittekö te ap jonkun paikan, johon te kaikki haluaisitte lähteä?
Syksylle on suunnitteilla reissu Madeiralle. Retkiä pitkin levadoja jne. Ellei mies sitten peru sitäkin.
Kaupunkilomia on tehty koko porukalla, viime kesänä Kööpenhamina ja Legoland
Siihen nyt vaan pitää oppia että miehet on itsekkäitä eikä pidä antamiaan lupauksia.