Perheen erilliset lomasuunnitelmat
Kahtena viime vuonna ollaan käyty hiihtolomalla Lapissa kun mies rakastaa hiihtää ja lasketella (ja lapsetkin tykkää lasketella). Minä en hiihdä enkä laskettele, joten olen tehnyt kävelylenkkejä ja sitten ollut mökillä "keittiöpiikana": käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa perheelle.
Jo viime talvena sanoin miehelle, että tänä vuonna haluan etelään jossa voin nauttia auringosta ja hiekkarannasta. Ja mies vähän lupailikin, että voidaan nyt tehdä jotain mistä minä nautin.
Mutta sitten kun ensi viikon hiihtoloma lähestyi, niin mies päättikin, että haluaa taas Lappiin. Niinpä nyt mies ja yksi Lapsisra on löhdössä Ylläkselle ja minä ja kaksi lapsists ollaan löhdössä Teneriffalle.
Tavallaan kivaa, kun jokainen saa tehdä mitä haluaa. Ja mulla on lasten kanssa varmasti tosi kivaa. Harmittaa vaan, että ei olla koko perhe yhdessä. Ja suututtaa, että mies on niin itsekäs että ei voinut kerran lähteö mun mieliksi etelään vaikka mä oon kahtena vuotena ollut sen mieliksi pohjoisessa.
Mietityttää, että tällaistako meidän elämä jatkossa on? Että ei osata edes lomasta nauttia yhdessä.
Olen oikeastaan ollut tosi vihainen miehelle. Ja miehen muelestä oon ihan turhaan vihainen, kun nythän saan tehdä just sitä mitä haluan.
Kumpi meistä on kohtuuton?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mies vaan,selittää että miksi hän lähtisi etelään, kun ei tykkää kuumasta eikä suostuisi uimarannalla makaamaan mistään hinnasta.
Minusta hän olisi voinut lähteä ihan siksi että minä nautin kesästä. Lähdinhän minäkin kahtena vuotena Lappiin vaikka en hiihdä enkä laskettele.
Eikl se kuulu parisujteeseen että välillä tehdään asioita ihan sen toisen mieliksi
Osaatteko te puhua keskenänne mistään? Teettekö aina kaiken saman entisen kaavan mukaisesti? Osaatteko neuvotella, sopia ja tehdä oikeasti kompromisseja? Kuulostatte molemmat todella musta-valkoisilta ja mielikuvituksettomilta tyypeiltä.
Eihän miehen tarvitse siellä Teneriffalla maata rannalla tai uima-altaalla. Eikä sinun Lapissa tarvitsisi tyytyä kävelyyn mökin lähistöllä ja keittiöpiikana palvelemiseen.
Kanarialla voi patikoida ja harrastaa vaikka mitä liikuntaa. Lapissa voi mennä koiravaljakkoajelulle, moottorikelkalla retkelle ja kävelijän päivästä tulee todella paljon mielenkiintoisempi, kun laittaa lumikengät jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vietättekö kesällä perheen kanssa yhteistä lomaa tai yleensä mitään lomaa?
Pianhan teillä alkaa jo se aika, jolloin se esikoinen ei suostu lähtemään minnekään vanhempien ja perheen kanssa (koska kaverit ja tyttis).
Kesällä ollaan yleensä paljon mökillä. Diellä viihdymme kaikki. Viime kesänä käytiin mökkeilyn lisäksi kiertämässä Pieni Karhunkierros ja sit Kööpenhaminassa + Legolandissa.
Eli lomalla ollaan oltu koko perhe yhdessä ja tehty paljon. Aika paljon sellaista vaeltamista tms, mistä tykätään kaikki. Välillä vaan mun mielestä olisi kiva kuitenkin ihan vaan levätä, uida jne. Varsinkin nyt kyn töissä on ollut hirveä kiire ja stressi. Miehelle loman pitää olla täynnä aktiviteettia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietättekö kesällä perheen kanssa yhteistä lomaa tai yleensä mitään lomaa?
Pianhan teillä alkaa jo se aika, jolloin se esikoinen ei suostu lähtemään minnekään vanhempien ja perheen kanssa (koska kaverit ja tyttis).
Kesällä ollaan yleensä paljon mökillä. Diellä viihdymme kaikki. Viime kesänä käytiin mökkeilyn lisäksi kiertämässä Pieni Karhunkierros ja sit Kööpenhaminassa + Legolandissa.
Eli lomalla ollaan oltu koko perhe yhdessä ja tehty paljon. Aika paljon sellaista vaeltamista tms, mistä tykätään kaikki. Välillä vaan mun mielestä olisi kiva kuitenkin ihan vaan levätä, uida jne. Varsinkin nyt kyn töissä on ollut hirveä kiire ja stressi. Miehelle loman pitää olla täynnä aktiviteettia
Minusta kuulostaa, että teidän perheellä on ihan riittävästi koko perheen lomaa jo kesälläkin. Ihan varmasti voi olla tosi hyväkin asia jakaa porukkaa välillä. Vaikka sisarukset ovat toisilleen rakkaita, joskus hekin ansaitsevat lepoa jopa toisistaan. Pois siis kaikki paha mieli! Ja kivaa lomaa koko perheelle - vaikka sitten kahdessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaan,selittää että miksi hän lähtisi etelään, kun ei tykkää kuumasta eikä suostuisi uimarannalla makaamaan mistään hinnasta.
Minusta hän olisi voinut lähteä ihan siksi että minä nautin kesästä. Lähdinhän minäkin kahtena vuotena Lappiin vaikka en hiihdä enkä laskettele.
Eikl se kuulu parisujteeseen että välillä tehdään asioita ihan sen toisen mieliksi
Osaatteko te puhua keskenänne mistään? Teettekö aina kaiken saman entisen kaavan mukaisesti? Osaatteko neuvotella, sopia ja tehdä oikeasti kompromisseja? Kuulostatte molemmat todella musta-valkoisilta ja mielikuvituksettomilta tyypeiltä.
Eihän miehen tarvitse siellä Teneriffalla maata rannalla tai uima-altaalla. Eikä sinun Lapissa tarvitsisi tyytyä kävelyyn mökin lähistöllä ja keittiöpiikana palvelemiseen.
Kanarialla voi patikoida ja harrastaa vaikka mitä liikuntaa. Lapissa voi mennä koiravaljakkoajelulle, moottorikelkalla retkelle ja kävelijän päivästä tulee todella paljon mielenkiintoisempi, kun laittaa lumikengät jalkaan.
Minä luulin, että asia olis jo keskusteltu. Tekisimme vaellusretken Teiden luonnonsuöjelualueelle jne, jotta lomassa olisi myös miestä miellyttävää aktiviteettia. Mutta sitten yhtäkkiä mikään ei sopinut, kun ei siellä voi lenkkeillä tai vaeltaa, kun on liian kuuma.
Kummasti vaan viime kesänä pystyi juoksemaan 20km lenkkejä vaikka aika kuuma oli suomessakin.
Eli tavallaan olen sitä mieltä että mieheni puhuu paskaa. Ei vaan halua Teneriffalle vaan haluaa hiihtämään. Ja yrittää sitten keksiä tekosyitä
Missä ammateissa saa noin paljon lomia??
Vierailija kirjoitti:
Missä ammateissa saa noin paljon lomia??
Ihan normaalit lomat: 4 viikkoa kesälomaa, 1 viikko talvilomaa + 2 ylimääräistä lomaviikkoa, kun otimme molemmat lomarahat vapaana
On jollain ongelmat. Valivalivali
Kuulostaa siltä, että teillä on ollut monta lomaa koko perheen kesken. Ehk te nyt voisitte vaan nauttia tästä erilaisests lomasta, sinä tyttöjenne kanssa ja miehesi ppikamme kanssa.
Onko teillä kesämökki tai vuokraatteko kesällä mökkiä?