Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisille on niin vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että he elävät sosiaalituilla?

Vierailija
27.12.2025 |

Eläkkeet eivät ole itse maksettuja, vaan töissäkäyvät ihmiset maksavat ne. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet aikaisempien sukupolvien eläkkeet huomattavasti nykyistä alhaisemmilla eläkemaksuilla.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden 1993 jälkeen maksanut eläkevakuutusmaksua sen verran, että rahastoissa on noin 500 000 euron arvosta eläkesäästöjä. Miksi oletat, että ne olisivat sosiaalituki tai että sinä maksaisit eläkkeeni?

Vierailija
2/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke ei ole sosiaalituki.

T, N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotuksen faktaa ei muuta mikään itku siitä, miten jotain asiaa x ei ollut 60-70-luvuilla

Vierailija
4/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa kansaneläkkeisiin ja takuueläkkeisiin. Työeläkkeissä ei pidä paikkansa. Ne on henkilön kerryttämiä rahoja, jotka kuuluu hänelle, vaikka Suomen työeläkejärjestelmässä ne 80%:sesti kustantaakin työikäiset siinä vaiheessa, kun itse on eläkkeellä.

Vierailija
5/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke on tosiaan ansaittu etuus. Työeläke perustuu palkkatyöstä maksettuun palkkaa. 

Vierailija
6/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuoden 1993 jälkeen maksanut eläkevakuutusmaksua sen verran, että rahastoissa on noin 500 000 euron arvosta eläkesäästöjä. Miksi oletat, että ne olisivat sosiaalituki tai että sinä maksaisit eläkkeeni?

😂😂😂😂 Hieman epäilen, että et ole! Laitapa laskutoimitus tähän, niin katsotaan! Ja muista huomioida, että vain noin 12%:ia eläkemaksuistasi esim viime vuonna meni eläkerahastoon, loput meni eläkeläisille!

Vierailija
7/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa kansaneläkkeisiin ja takuueläkkeisiin. Työeläkkeissä ei pidä paikkansa. Ne on henkilön kerryttämiä rahoja, jotka kuuluu hänelle, vaikka Suomen työeläkejärjestelmässä ne 80%:sesti kustantaakin työikäiset siinä vaiheessa, kun itse on eläkkeellä.

Pyramidihuijaus tuo työeläkejärjestelmä on.

Vierailija
8/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen provoiluasi kannattaisi ottaa selvää asioista. Tämä meni nyt ihan metsään. 

Vierailija
9/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂 Hieman epäilen, että et ole! Laitapa laskutoimitus tähän, niin katsotaan! Ja muista huomioida, että vain noin 12%:ia eläkemaksuistasi esim viime vuonna meni eläkerahastoon, loput meni eläkeläisille!

Voit laskea sen ihan itse! Palkastani maksetaan eläkevakuutusyhtiölle tietty summa ja se kerryttää vuosien aikana korkoa korolle. Minun ei tarvitse miettiä, paljonko eläkemaksuistani menee sinulle tai muille, minulle riittää, että maksut maksetaan ja summa kasvaa joka vuosi. Sinä kun unohdit omassa kommentissasi sen, että rahastoihin tulee sekä maksettuja eläkevakuutusmaksuja että korkotuloja, menopuolella puolestaan kuluja pienentävät eläkkeensaajien kuolemat.

Sen sijaan suhtaudun hyvin nuivasti siihen, että eläkkeestä joutuu maksamaan enemmän veroja kuin palkasta, koska eläkeläisten verokertymää tarvitaan toimeentulotuella elävien elättämiseen. Enemmän minä joudun maksamaan sossuelättien tukien takia kuin muiden eläkkeitä. 

Vierailija
10/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä eläke on ihan virallisesti Social security eli sosiaalituki.

Vierailija
11/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollausketju poistoon.

Vierailija
12/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ovat ahnein sukupolvi mitä on koskaan elänyt.

Vierailija
13/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnantajan maksamat eläkemäksut ovat myös osa palkkaa, eikä sosiaalitukea, joka on yhteiskunnan tarjoamaa subventiota.

Vierailija
14/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap incelpercu. Öö öö kyllä taitaapi olla

Vierailija
15/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se iigori taas lässyttää, onko teillä valtion maksut myöhässä?

Vierailija
16/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö ööö eikös kuitenkin incelitkin ole ahneita

Vierailija
17/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni Suomessa saa sosiaalitukia, kuten lapsilisää, opintotukea, sairaspäivärahaa ja/tai asumistukea. 

Vierailija
18/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläke on tosiaan ansaittu etuus. Työeläke perustuu palkkatyöstä maksettuun palkkaa. 

Työeläke perustuu myös yrittäjien ja freelancereiden, kuten meidän taiteilijoiden, lakisääteisiin YEL-eläkevakuutusmaksuihin. Minä en ole koskaan saanut työstäni palkkaa. Olen saanut vain palkkioita ja työskentelyapurahoja. Työeläkkeeni maksaa Elo ja taiteilijaeläkkeeni Keva.

Vierailija
19/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat mullan alla ja lapset juhlivat ruumiilla.

Vierailija
20/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä eläke on ihan virallisesti Social security eli sosiaalituki.

Jenkeissä moni muukin asia on päin helvettiä. Tuota maata ei todellakaan kannata ottaa vertailukohdaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi