Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hautajaiset jättää järjestämättä jos haluaa säästää perintöä?

Vierailija
18.02.2019 |

Eihän kuollut hautajaisia kaipaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ohjeet olen miehelleni kuolemani varalta antanut, toivon että hän todellakin noudattaa niitä sikäli kun kuolen. Ei lehti-ilmoa, ei muistotilaisuutta, ei kukkia, ei hössötystä. Niilläkin rahoilla hän ja lapset voivat vaikka matkustaa erääseen tiettyyn paikkaan jossa käymme joka vuosi pari kolme kertaa, ja jota me kaikki rakastamme.

Vierailija
2/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa törkeä perinnön kyttääjä. Perinnöttömäksi sinut tehdä pitäisi. Kyllä nyt hautajaiset järjestää pitää tai vainaja taivaasta hyvällä ei katso sinua. Uskoo ken mihin tahtoo mutta seuraamuksia olla voi jos sooloilemaan alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä. Itse en ole järjestänyt vanhemmilleni hautajaisia, eivät olleet uskovaisia, ja itse näin halusivat. Miksi tuhlata rahaa turhanpäiväisiin asioihin.

Vierailija
4/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset ohjeet olen miehelleni kuolemani varalta antanut, toivon että hän todellakin noudattaa niitä sikäli kun kuolen. Ei lehti-ilmoa, ei muistotilaisuutta, ei kukkia, ei hössötystä. Niilläkin rahoilla hän ja lapset voivat vaikka matkustaa erääseen tiettyyn paikkaan jossa käymme joka vuosi pari kolme kertaa, ja jota me kaikki rakastamme.

Hyvin moni ajattelee samalla tavalla.Pakolliset kuviot vaan ,ja edullinen valkea arkku polttoon +uurna.

Vierailija
5/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainaja on haudattava tai tuhkattava, eli arkku on hankittava. Muun hautajaissälän voi jättää tekemättä. Perunkirjoituksen voi tehdä itse.

Vierailija
6/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa tuhkata vaikka paperikääreessä ja tuhkat vetää vaikka vessasta alas. Turhuutta maksaa yhtään enemmän kuin on aivan pakko.

Vierailija
7/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mikä niissä hautajaisissa maksaa?

Jätkä poltetaan jonkun lautakasan sisällä. jos sen ostaisi ikeasta, niin sen arkun saisi alle satasella. 

Juodaan kotona kahvit sukulaisten kanssa, maksetaan polttelijan liksa, niin oikea hinta hautajaisille olisi 200e.

Sinccis

Vierailija
8/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt hautajaisia. Ihmiset maksavat itsensä kipeäksi arkusta, ja järjestetään syöminkejä jne. Polttoon kaikki pahviarkussa. Mieluummin pitäisi muistaa ihmistä, kun hän elää.

Vierailija
9/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa törkeä perinnön kyttääjä. Perinnöttömäksi sinut tehdä pitäisi. Kyllä nyt hautajaiset järjestää pitää tai vainaja taivaasta hyvällä ei katso sinua. Uskoo ken mihin tahtoo mutta seuraamuksia olla voi jos sooloilemaan alkaa.

Vainaja taivaasta tai toiselta puolelta ei tiedä mitä tapahtuu. Mutta tosi törkeää jättää hautajaiset järjestämättä perinnön takia, tosiaan sais jäädä ilman perintöä.

IHAN ERI ASIA jos joku itse eläissään sanoo ettei halua hautajaisia!!

Vierailija
10/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyy tähän?

Vierailija
11/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lehti-ilmoitus pakollinen?

Vierailija
12/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lehti-ilmoitus pakollinen?

Ei ole pakollinen. Tiedän useita joista ei ole ilmoitettu missään. Jos on eronnut kirkosta ja silti siunattu niin ei näy kirkollisissa ilmoituksissakaan.

Moni sukulainen on sanonut, että on antanut jälkipolville ohjeet, ettei hautajaisia eikä ilmoitusta lehteen. Tuhkaus.

Vierailija
13/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt hautajaisia. Ihmiset maksavat itsensä kipeäksi arkusta, ja järjestetään syöminkejä jne. Polttoon kaikki pahviarkussa. Mieluummin pitäisi muistaa ihmistä, kun hän elää.

Meikäläisellä systeemillä se ei pala kun kostuu, joten pahvi ei kelpaa.

Vierailija
14/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ajattelee samalla tavalla.Pakolliset kuviot vaan ,ja edullinen valkea arkku polttoon +uurna.

Arkun saa tehdä itse raakalaudasta, samoin uurnan, jättää vain linnunpöntöstä lentoreiän pois.

Vierailija
15/40 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

e

Meikäläisellä systeemillä se ei pala kun kostuu, joten pahvi ei kelpaa.

Eikö hieno arkku voisi olla kuin kakkukupu eli uudelleenkäytettävä kuori? Alla voisi sitten olla vaikka puinen alusta, jolla ruumis olisi pussissa. Jos polttohautaus vaatii puuta, voisi kuoren poiston jälkeen alustalle lisätä vähän halkoja. 

Itse olen lapsilleni sanonut että minulle kelpaa halvin arkku.

Vierailija
16/40 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201809062201185119

Itse asun Virossa, Tallinnassa, ja olen antanut ohjeet että minut tuhkataan Pärnamäen krematosiossa laina-arkussa. Ylläolevassa jutussa selviää miten. Tuhkat haluan siroteltavan märäämääni paikkaan täällä. Mitään kissanristiäisiä ei saa pitää. Jos haluavat juokoot kahvit mutta mitään tekopyhää volinakuoroa en halua. Sanomme sanottavamme ja olemme läsnä toinen toisillemme elämässä, tässä ja nyt.

Olen edelleen suomen kansalainen mutta mitään siteitä Suomeen ei ole ja sinne en halua edes kuolemani jälkeen. Jos siis todella halvalla haluaa päästä, se on mahdollista myös suomalaisille vaikka eivät täällä asuisikaan. Mukaan vain lääkärin lupa hautaamiselle.

Vierailija
17/40 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuhkaaminenkaan mitään halpaa ole, koska vainajan kuljetus krematoriopaikkakunnalle maksaa. Arkku maksaa. Uurna maksaa myös. Krematorio laskuttaa myös tuhkausmaksun. Ja jos uurna lasketaan esim. jo olemassa olevaan sukuhautaan, maksaa haudan avaus (kuopan tekeminen).

Arkkuhautaus vainajan kuolinpaikkakunnalle taitaa tulla edullisemmaksi, jos on olemassa oleva hautapaikka.

Vierailija
18/40 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mikä niissä hautajaisissa maksaa?

Jätkä poltetaan jonkun lautakasan sisällä. jos sen ostaisi ikeasta, niin sen arkun saisi alle satasella. 

Juodaan kotona kahvit sukulaisten kanssa, maksetaan polttelijan liksa, niin oikea hinta hautajaisille olisi 200e.

Sinccis

Ja paljonko hinta nyt on?

Vierailija
19/40 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vainajalla on hautajaistestamentti, haluaan kaikista kalleiman arkun ja suuri kukkakoristeen

Vierailija
20/40 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kielsi hautajaistestamentissa järjestämästä hautajaisia ja ostamasta hautakiveä. Tuhkat piti heittää suvun maille. Kavereiden kanssa pidettiin pieni muisteluhetki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan