Asuntotarjonta todella onnetonta, myös pk-seudulla
Katselin läpi tarjontaa, haussa siis keskihintaista asuntoa n. 360-400ke, n. 3h+k.
Ensimmäinen reaktion pitkän selailunkin jälkeen epätoivo. Siis joo, budjettikaan ei ole suuren suuri, mutta eipä kyllä tarjontakaan yllätä. Suurin osa rakennuksista hirveitä. Arkkitehtuuri mitäänsanomatonta. Taloyhtiöiden ulkoasu ulos epäsiisti.
Kertokaapa, mistä te Helskinki-Espoo akselista olette löytäneet siedettäviä asuntoja. Tavoitteena rauhallisempi alue keskustan ulkopuolella, jossa mahdollisimman vähän vuokra-asuntoja ja sosiaalista asuntotuotantoa.
Kommentit (27)
Huomasin tismalleen saman ja siirryinkin sitten Tuusulan puolelle.
Terv.
Entinen espoolainen
Tarkoitan, että suurin osa taloista järkyttäviä lähiöbunkkereita tai jotain onnettomia valesokkelirivareita. Mielellään haluaisin jotain kaunista ja aikaa kestävää. Ei sellaista, että heti masentuu, kun saapuu kotiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tismalleen saman ja siirryinkin sitten Tuusulan puolelle.
Terv.
Entinen espoolainen
Sun ongelmat ei taida olla arkkitehtuurissa vaan RAHASSA, tai siis sen puutteessa.
Tuusula on halpa hökkelikylä.
Samaa olen katsellut ja samalla budjetilla. Ei meinaa löytyä mitään oikeasti kiinnostavaa. Yksi poikkeus tähän sääntöön oli, ja se myytiinkin ihan parissa päivässä. Itse en tehnyt tarjousta koska säästämme vielä hetken käsirahaa.
Pääsääntönä näyttäisi olevan, että budjettiin sopivissa asunnoissa on kaikissa jokin paha vika. Esim. sijainti katutasossa, todella huono pohja, todella pienet ja oudosti sijoitetut ikkunat, tmv. Yli puolen miljoonan hintapyynnöllä alkaa sitten löytyä jo kiinnostavia kohteita, mutta hintaa niissä on aivan liikaa. Ei ainoastaan budjettiimme nähden, vaan mielestäni myös noiden asuntojen todelliseen arvoon nähden. Hinnat ovat mielestäni karanneet kohtuuttoman puolelle, ja on todella vaikea uskaltaa ostaa asuntoa, kun pelkona on että ne hinnat tulevat kohta jonkun verran alaspäin. Siinä jäisi sitten ylimääräistä lainaa maksettavaksi näillä hinnoilla jo sievoinen summa.
Tämän lähes asumiskelvottoman töölöläiskämpän hintapyyntö käy hyvin esimerkiksi aiheesta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3394317/mita-talle-asunnolle-tapahtunut…
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan, että suurin osa taloista järkyttäviä lähiöbunkkereita tai jotain onnettomia valesokkelirivareita. Mielellään haluaisin jotain kaunista ja aikaa kestävää. Ei sellaista, että heti masentuu, kun saapuu kotiin.
ap
No, asumiskuntoista omakotitaloa et tuolla budjetilla saa.
1900-luvun alkupuolen kerrostalo-osakkeeseen se riittää.
Kun ei ole rahaa, pitää tyytyä kompromissiin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Et sä sitä tönöä ulkoa töllistele, kunhan sisältä on hyvännäköistä riittää
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuolla hinnalla ei Jugend-talosta kolmiota ostella. Puolella miljoonalla pääset jo alkuun. Ihan vinkiksi, ne kämpät eivät kauan myynnissä ole. tuttava möi Krunikasta kolmion. Se ei ehtinyt edes etuovi.comiin, kun välittäjä soitti, että asiakas on ostamassa ja tarjoaa enemmän kuin pyydätte. Talo oli huonossa kunnossakin, putkiremppa ja hissihommeli tulossa.
Espoosta: Tapiola, Haukilahti, Mankkaa
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä käynyt Haukilahdessa tai Mankkaalla vai jonkun mielikuvan perusteellako näitä namedroppaat? Tapiolassa nyt on jotain hienompiakin rakennuksia, mutta Haukilahti on kauttaaltaan ankeaa 70-80-luvun tasakattorivaria ja Mankkaalla 90-lukulaista vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä käynyt Haukilahdessa tai Mankkaalla vai jonkun mielikuvan perusteellako näitä namedroppaat? Tapiolassa nyt on jotain hienompiakin rakennuksia, mutta Haukilahti on kauttaaltaan ankeaa 70-80-luvun tasakattorivaria ja Mankkaalla 90-lukulaista vastaavaa.
Lisäksi on perus neukkukuutio kerrostaloja.
Olen asunut Ullanlinnassa ja Töölössä jugend-kämpissä ja muuttanut sittemmin Tapiolaan. Ei ole ikävä takaisin stadiin. En tosin asu neukkukuutiossa.
Tapiola, Haukilahti mukavat merenläheiset miljööt, koulutettuja lmustusasujia, meri lähellä, Mankkaa, mukavaa, hyvinvoivaa omistusasumista, ei kerrostaloja, hyvät koulut. Riippuu mitä arvostaa. Mä en enää vaihtaisi mun omaa pientä takapihaa kerrostaloasumiseen. Olihan se ytimessä asuminen opiskelija-aikoina ihan lystiä ja ehkä sit taas mummona vois palata Ullikseen tai Töölöön. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tavoitteena ei ole keskustan jugend-asunto tai omakotitalo vaan uudempi asunto kauempaa keskustasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tapiola, Haukilahti mukavat merenläheiset miljööt, koulutettuja lmustusasujia, meri lähellä, Mankkaa, mukavaa, hyvinvoivaa omistusasumista, ei kerrostaloja, hyvät koulut. Riippuu mitä arvostaa. Mä en enää vaihtaisi mun omaa pientä takapihaa kerrostaloasumiseen. Olihan se ytimessä asuminen opiskelija-aikoina ihan lystiä ja ehkä sit taas mummona vois palata Ullikseen tai Töölöön. 😄
Ei taida tämä "imustusasuja" paremmasta tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuolla hinnalla ei Jugend-talosta kolmiota ostella. Puolella miljoonalla pääset jo alkuun. Ihan vinkiksi, ne kämpät eivät kauan myynnissä ole. tuttava möi Krunikasta kolmion. Se ei ehtinyt edes etuovi.comiin, kun välittäjä soitti, että asiakas on ostamassa ja tarjoaa enemmän kuin pyydätte. Talo oli huonossa kunnossakin, putkiremppa ja hissihommeli tulossa.
Ai niinkö? Itse olen seurannut kourallista jugend-kämppiä hintaluokassa 450 000 - 500 000 viime vuoden marraskuusta alkaen. Siellä ne roikkuvat listoilla edelleenkin. Monesta hintaa laskettu. Osa ilmoituksista otettu kahdeksi viikoksi pois Oikotieltä ja sitten taas takaisin.
Pajamäki tai Koskela. Mainettaan kivempia, tulevaisuudessa haluttuja alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tämä "imustusasuja" paremmasta tietää.
Mites sua nyt noin paljon ärsyttää? 😄 häiritseekö jos joku on tyytyväinen omaan elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tavoitteena ei ole keskustan jugend-asunto tai omakotitalo vaan uudempi asunto kauempaa keskustasta.
ap
No, omintakeista arkkitehtuuria on esim. Arabianrannassa ja Pikku-Huopalahdessa. Budjetti riittänee hitas-kolmioon. Vantaalla on Kartanonkoski ja Espoossa Säteri.
Käpylä! Löytyyköhän sieltä tuosta hintaluokasta?
Millainen arkkitehtuuri sua sitten miellyttää?
Esim. Munkkiniemestä tai Meilahdesta löydät tuolla budjetilla kolmion kunnollisesta kivitalosta.