Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?

Vierailija
18.02.2019 |

Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.

Kommentit (383)

Vierailija
61/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nuorilla tosi in, parikymppinen tyttöni kavereineen säästää saadakseen esim sen lilan unikkokuosin hupparin. Gratha tms laukku on supermuodikas nuorilla aikuisilla.

Minäkin olen sitä ikäpolvea että tuntuu mummomerkiltä, mutta eipä taida sitä enää olla :)

Gratha laukku on tuote, jonka suosio on mun silmissä käsittämätön. Tykkään muuten Marimekkotuotteista yleensä. ..niin ja Grathalaukun hinta voi mahdoton

Vierailija
62/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä joka kolmannella nuorella vastaantulijalla on Marimekon laukku. Unikkokuosista hupparia tulee jatkuvasti vastaan, vaikka maksavat yli 200 €. Joistain skeittivaateliikkeistäkin (esim. Beyond) voi ostaa Marimekon hypetettyjä vaatteita. Nuorilla miehilläkin näkyy päällä värikästä Unikko-farkkutakkia - ja jopa siinä punaisessa kuosissa, jonka kaikki vähän vanhemmat muistavat vielä muodin edelliseltä kierrokselta. Hauskaa kerrassaan havainnoida ilmiötä, kun itsekin vielä muistan, miten edellisellä kerralla (2000-luvun alkupuolella?) punaiset ja siniset unikot nousivat suosioon ja olivat sitten hetkessä aivan passé, kun niitä oli jokaisen kotiäidin verhoissa ja pöytäliinoissa.

Tykkäsi tai ei, niin mahtavaa nähdä suomalaisen firman menestyvän ja nuorisonkin ostavan suomalaista - noh, tuotteet valmistetaan toki varmaan muualla kuin Suomessa, mutta suomalaisempaa ja eettisempää kuin vaikkapa H&M tai muu pikamuotirytky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnoiteltu brändi ja suurin osa vaatteista ovat kammottavia kukallisia telttoja. En tosin ihmettele suosiota kun suurin osa käyttäjistä on isokokoisia tanttoja (myös nuoret lihavat) joille ei mahdu tyköistuvat vaatteet. Rahaa ehkä on muttei tyylitajua.

Vierailija
64/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihinnoiteltu brändi ja suurin osa vaatteista ovat kammottavia kukallisia telttoja. En tosin ihmettele suosiota kun suurin osa käyttäjistä on isokokoisia tanttoja (myös nuoret lihavat) joille ei mahdu tyköistuvat vaatteet. Rahaa ehkä on muttei tyylitajua.

No itse olen hoikka, mutta pidän silti Marimekosta. Tykkään kukista ja isoista kuvioista. Onhan ne hintavia, mutta minulla on varaa.

Vierailija
65/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihallekin löytyy mari mekkoa jos varraa on.

Vierailija
66/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen hoikka, mutta pidän silti Marimekosta. Tykkään kukista ja isoista kuvioista. Onhan ne hintavia, mutta minulla on varaa.

olis mullakin varaa mutten raski ostaa mitä nyt mukeja jne

Vierailija
67/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän tuotteita, joiden valmistajat ovat mukana indentiteettipönötyksessä, kuten seksuaalivähemmistöt, ilmasto, reilu kauppa, itämeri, naisen asema, häirintä, tyttöjen koulutus kehitysmaissa, urheilu...ihan mikä vaan. Ei sen takia että em. asiat eivät olisi tärkeitä, vaan siksi että yrittävät saada niistä kaupallista hyötyä...eli Marimekko on tällä vältettävien listalla...ei tosin totaaliboikotissa...

Vierailija
68/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nuorilla tosi in, parikymppinen tyttöni kavereineen säästää saadakseen esim sen lilan unikkokuosin hupparin. Gratha tms laukku on supermuodikas nuorilla aikuisilla.

Minäkin olen sitä ikäpolvea että tuntuu mummomerkiltä, mutta eipä taida sitä enää olla :)

Gratha laukku on tuote, jonka suosio on mun silmissä käsittämätön. Tykkään muuten Marimekkotuotteista yleensä. ..niin ja Grathalaukun hinta voi mahdoton

Oli pakko googlata tuo Gratha laukku kun ei ole aiemmin tuttu. Voisin Marimekon tuotteista ostaa juurikin tuon laukun, jos hinta olisi asiallinen. Suurin osa muista tuotteista on mielestäni melko rumia.

Vierailija
69/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko on keksinyt raidat ja pallon muodot. Muut designit onkin sitten varastettu jostakin.

Eikö raitoja ja pallomuotoja ollut mielestäsi olemassa ennen Marimekkoa?

Vierailija
70/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ihastunut erityisesti Marimekon astioihin, olen ostanut Siirtolapuutarhan isot lautaset ja Siirtolapuutarha Räsymaton vähän pienemmät lautaset sekä uunivuoan ja ne on ihania. Aion ostaa vielä kippoja ja ison uunivuoan ainakin.

Myös kyseisten sarjojen kankaat on ostoslistalla.

Vierailija
71/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa mielestäni kaikki massatrendit. Antaa niin persoonattoman ja mielikuvituksettoman kuvan henkilöstä. Marimekosta esimerkkinä nuorilla näkyvä Gratha -laukku.

N27

Vierailija
72/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin häpeästä, jos mun mies pistäisi ylleen Marimekkoa, esim sen hirveän kukallisen farkkutakin.

Vierailija
73/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon vaatteet ovat aina olleet mielestäni rumia tanttavaatteita. Raitapaidat toin sopivat lapsille ja mummoille, ovat pirteän värisiä ja väljiä. Lapsena mulla oli niitä paitoja ja jokaisella muullakin tytöllä mun luokalla, kun meillä oli Marimekon myymälä omalla kylällä. Mutta ala-asteelta päästyäni en ole Marimekkoa enää käyttänyt, muuta kuin sellaista olkalaukkua.

Vierailija
74/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa mielestäni kaikki massatrendit. Antaa niin persoonattoman ja mielikuvituksettoman kuvan henkilöstä. Marimekosta esimerkkinä nuorilla näkyvä Gratha -laukku.

N27

Ahaa. Valmistatko itse uniikit vaatteesi, laukkusi, kenkäsi ja huonekalusi?

Vierailija
75/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon astiat on parempilaatuisia kuin Arabia/Iittalan tai Pentikin.

Vierailija
76/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin häpeästä, jos mun mies pistäisi ylleen Marimekkoa, esim sen hirveän kukallisen farkkutakin.

Joo kyllä se kulahtanut musta huppari, joka on 96 prosentilla suomalaisista miehistä, on paljon hienompi.

Vierailija
77/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kesällä kirpparilta kaksi tosi ihanaa Marimekon vaatetta.

Toinen on musta pitkähihainen villamekko, kuin uusi, maksoi 3e. Toinen mustavalkoinen trikoomekko, maksoi euron.

Vierailija
78/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää Marimekon verkkosivuilla se, ettei vaaleaihoisia malleja juuri näy. Kun niitä kuvia katsoo niin voisi kuvitella kohdeyleisön koostuvan tumma ihoisista ja uskallan kyllä epäillä. Minä valkoisena naisena en taida olla heille potentiaalinen ostaja.

Vierailija
79/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset aina sanovat että hoikat näyttävät hyvältä marimekon säkkimallisissa mekoissa. Itse olen hoikka, mutta noissa säkeissä näytän kyllä juuri siltä kuin olisin pukeutunut värikkääseen, kirjavaan säkkiin. En tiedä ketä ne oikein pukevat.

Lisäksi värit ovat usein ihan liian kirkkaita suomalaiselle kalpealle, ja usein punertavalle iholle, mikä saa kaiken hehkun katoamaan kasvoilta ja oikein korostaa kalpeutta, mutta ei hyvällä tavalla. Kirkkaat värit ja suuret kuosit yhdessä saa lähinnä näyttämään väsyneeltä. 

Monet kaverit kyllä tykkäävät, mutta itse en usko syttyväni marimekon vaatteille eikä astiatkaan oikein kiinnosta. Kerran näin yhden ihan kivan maljakon, mutta se maksoi 200€ ja en vain näe järkevänä laittaa sellaista summaa maljakkoon, joka on valmistettu Thaimaassa. Löysin Aalto-vaasin paljon halvemmalla alennuksesta ja se on sentään tehty Suomessa. :-)

N27

Vierailija
80/383 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kautta aikojen Marimekko on suosittua enemmän koulutetuilla. Tarkoitan tällä että esim. amis koulussa ei ole mitenkään kovin suosittu kun taas korkeakoulutettujen joukossa on. Ja tämän tarkoitus ei ollut mollata kenenkään koulutusta, mieltymyksiä jne. Olen vaan huomannut isossa firmassa työskennellessäni (asiantuntijana) tämän.

Ja kohta tänne tulee joku selittämään kuinka on maisteri ja ei tykkää Marimekosta. Älä tuhlaa aikaasi. Kokemukseni mukaan kuitenkin Marimekkoa ostaa todennäköisemmin korkeakoulutettu kuin amiksen käynyt henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän