Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
Nyt ei löydy kaupoista niitä kivi-kuoseja.
Se on samalla tavalla in kuin vaikka Iittala tai Fazer, se vaan on. Mutta ihan hirveitä niiden vaatteet.
Sitä adidaksen kanssa tehtyä mallistoa voisin ostaa.
Pussilakanat ja frotté pyyhkeet tosi surkeaa laatua. Ikean halpis paremmat.
Olen vasta viime vuosina innostunut Marimekosta. Siellä on hienosti osattu integroida nuorisotyyli mukaan vanhoihin kuoseihin. Hupparit, bucket-hatut ym. Tykkään.
Ostan kesäisin Sulkavan entisestä laukkutehtaasta, nykyisestä kesämyymälästä, jotain, jos löytyy. Tänä kesänä oli laukkuja puoleen hintaan. Muuten ei tule hankittua.
Kyllä minä olen aina tykännyt Marimekosta. Jotkut vaatteet tosin ovat "muodottomia kolttuja", mutta löytyy sieltä joukosta myös oikein tyylikkäitä ja upeita vaatteita kuoseineen. Raitapaitoja minulla on 5 ja ne ovat kestäneet monta vuotta ennallaan! En ole ihan nyt just ostanut, joten en tiedä kestäisivätkö enää montaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Se on nuorilla tosi in, parikymppinen tyttöni kavereineen säästää saadakseen esim sen lilan unikkokuosin hupparin. Gratha tms laukku on supermuodikas nuorilla aikuisilla.
Minäkin olen sitä ikäpolvea että tuntuu mummomerkiltä, mutta eipä taida sitä enää olla :)
Suosittelen ostamaan nopeasti, koska kaikki suositut saattaa mennä päivissä, nyt jo on jotkut koot loppuneet. En tiedä kuinka kauan nuorella menee säästämiseen aikaa.
Marimekon kuosit ovat niin rumia etten koskaan osta niitä.
Marimekko oli myös nuorison parissa on 2000-luvun alussa, ehkä nyt taas. Itseeni ei ole koskaan oikein uponnut. Jotkut kuviot ovat ihan kivoja, mutta värit makuuni aivan liian kirkkaita ja naivistisia. Vähän ehkä semmoinen keskituloisten/ wannabeporvarien juttu.
Kivoja ja kestäviä olkalaukkuja olen ostanut sekö jotain mukeja. Tällä hetkellä myynnissä olevat vaatteet eivät miellytä.
Onhan Marimekon osakekin kallistunut. Ja lyhyessä ajassa, paljon.
Ostin Siirtolapuutarha ruokalautasia, jotka lyhyen käytön jälkeen kolhiintuivat ja reunoista mureni isoja palasia. Eivät kestä näköjään astiankonepesua ja normaalia ruokailua! No, oppirahat on maksettu. En tarvitse tuosta puljusta mitään.
Ainakin nuorten aikuisten keskuudessa nyt kovasti muotia. Mun 25-vuotias tytär tykkää. Ei vaatteista mutta laukuista ja astioista. Mun mielestä ne on kaikki tanttakuoseja ja mulle pitäis maksaa että mainostaisin marimekkoa 😄
Vierailija kirjoitti:
Ketju on aloitettu vuosi sitten. Joko Marimekon lyttääjät ovat jostain tuppukylältä tai sitten vuodessa on tapahtunut suuri mullistus. Kyllä pääkaupungin katukuvassa teinit ja nuoret naiset nyt kulkee marit päällään. Ja ministerit edustavat unikoissa ja pystyraidoissa.
Erityisesti tätä olen katsonut järkytyksellä: "Ja ministerit edustavat unikoissa ja pystyraidoissa".
Vierailija kirjoitti:
Ostin Siirtolapuutarha ruokalautasia, jotka lyhyen käytön jälkeen kolhiintuivat ja reunoista mureni isoja palasia. Eivät kestä näköjään astiankonepesua ja normaalia ruokailua! No, oppirahat on maksettu. En tarvitse tuosta puljusta mitään.
Sama homma. Myöskin astioiden malli on elähtänyt. Voisivat jo uudistaa niitä. Vaatteet on kivoja ja niitä minulla on muutamia.
En pitänyt Marimekon vaatteista muutama vuosi sitten, mutta nyt olen tykästynyt. Ehkä olen tanttaantunut. Hyvä jos nuoriso tykkää myös.
En oo koskaan tykänny marimekosta, en siis ikinä. Ja oikeasti muotitietoiset ei todellakaa käytä marimekkoa :D Toinen oksettava kuosi on kaikki vallilan kuosit.....
Mä ostan Marimekkoa säännöllisesti mutta vasta alennusmyynnistä :-D Tykkään tosi paljon niiden sisustusjutuista. Vaatteita ei ole muita kuin pari T-paitaa.
Ja kysymys vastaukseen: On nyt tosi kovassa nosteessa.
Jos joku asia menestyy, palstalla ei pidetä siitä. Haukkuminen täällä on varma menestyksen tae!