Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?

Vierailija
18.02.2019 |

Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.

Kommentit (383)

Vierailija
21/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset pukeutuipa Marimekkoon,vain sen takia että on Marimekko.Ne on kauheita,ja aivan tolkuttoman kalliita.

Vierailija
22/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa mekkoja kainalot on suunniteltu liian ahtaiksi, käden hermot eivät siitä tykkää. En edes enää sovita tällaisia malleja. Jos malli on muuten löysä, suunnittelija on ilmeisesti ajatellut että kapea kohta on hihassa, mutta se ei käytännössä toimi. Sormet puutuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kuosit eivät kyllä miellytä valitettavasti silmää. Miksi ei hyödynnetä vanhoja enemmän, ne kun ovat brändin sydän ja mielestäni Marimekossa parasta. Esim. uudet housupuvut, joissa sinisellä pohjalla vihreä-valkoisia varrellisia kukkia...joku niissäkin tökkii. Klassiset marikuosit aktiivisempaa käyttöön.

Vierailija
24/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on aloitettu vuosi sitten. Joko Marimekon lyttääjät ovat jostain tuppukylältä tai sitten vuodessa on tapahtunut suuri mullistus. Kyllä pääkaupungin katukuvassa teinit ja nuoret naiset nyt kulkee marit päällään. Ja ministerit edustavat unikoissa ja pystyraidoissa.

Vierailija
25/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ostaessa pas kat nakkaan onko jokin in vai out. Nousukkaiden hommaa. Sijoitusmielessä osataessa voin miettiä.

Vierailija
26/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon maine tahrautui vuosituhannen alun turkiskaupoissa. Itsekkäästi käyttäytynyt firma tuhosi tuolloin mahdollisuutensa tulla todella kiinnostavaksi brändiksi.

Vierailija
27/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaslaukkujen laatu on surkea. Normaalissa käytössä kauhtuvat epäsiistin ja kulahtaneen näköisiksi vuodessa, kun ennen kestivät ainakin 2 jopa 3 vuotta kelvollisia. Onpa mulla kaapissa vanha kankainen marisalkkukin, noin 25 vuotta vanha, jota kehtaisi vieläkin käyttää, vaikka aikanaan oli aktiivikäytössä monta vuotta. Laatu ei todella ole lähelläkään entistä. Harmi, koska pidän klassikko laukkujen mallista.

Vierailija
28/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen nainen ja pidän Marimekkoa ja Nansoa mummojen merkkeinä.

Täytyy tosin myöntää, että Marimekolla on satunnaisesti kauniitakin asuja.

Vierailija
29/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon kaavut on mummojen ja mammojen makuun.

Vierailija
30/383 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon maine tahrautui vuosituhannen alun turkiskaupoissa. Itsekkäästi käyttäytynyt firma tuhosi tuolloin mahdollisuutensa tulla todella kiinnostavaksi brändiksi.

Marimekko on ollut kiinnostava ja kansainvälinen brändi jo 1960-70 luvulla, ei sen enää vuosituhannen vaihteessa tarvinnut tulla miksikään, kysymys on entisen mielikuvan ja maineen palauttamisesta ja säilyttämisestä.

Vierailija
31/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyy koko ajan paremmin. Nuorilla näkyy tosi paljon kyseistä merkkiä.

Vierailija
32/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on selvästi taas Marimekko pinnalla ja hyvä niin.

Vuosi sitten oli Cittareissa joku Marimekko-kampanja, josta ostin halvalla siirtolapuutarha - sarjan pussilakanoita ja pyyhkeitä. Ovat todella hyvälaatuisia. Ostin myös uunivuoan, harmi kun en sitten muuta kun halvalla olisi saanut. Nyt olen ryhtynyt keräilemään muitakin Marimekon astioita, koska ovat tosi hyvää laatua.

Vierailija
33/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko taitaa olla tunnetuin suomalainen muotimerkki maailmalla. Ei ole ihme, että se herättää kateutta. Moni ihmettelee myös hintoja, mutta eivät ne loppujen lopuksi ole niin korkeita. Jos ostaa mekon per vuosi niin 200-300 ei ole suuri summa. 10 vuoden kuluttua on mukava kokoelma koossa.

Vierailija
34/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Vaika olen yrittänyt etsiä, niin en ole koskaan löytänyt itselleni mitään kiinnostavaa ko. lafkasta.

Jotkut tyylikkäät, miehille suunnitellut, reisitaskulliset unikko-kuosiset shortsit ostaisin, mutta sellaisia ei edes tehdä.

M41

Vierailija
35/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nuorilla tosi in, parikymppinen tyttöni kavereineen säästää saadakseen esim sen lilan unikkokuosin hupparin. Gratha tms laukku on supermuodikas nuorilla aikuisilla.

Minäkin olen sitä ikäpolvea että tuntuu mummomerkiltä, mutta eipä taida sitä enää olla :)

Vierailija
36/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viiskymppinen nainen ja pidän Marimekkoa ja Nansoa mummojen merkkeinä.

Täytyy tosin myöntää, että Marimekolla on satunnaisesti kauniitakin asuja.

Kyllä ne on isomummojen merkkejä, ei edes mummojen. Olen 50+ ja mummo itsekin, enkä ole vieläkään tarpeeksi vanha niihin.

Vierailija
37/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin in. MArimekon vaatteita käyttävät 30 vuotiaat ja sitä vanhemmat ainakin. Vaatteet näkyvät katukuvassa.

Myös nuoriso on löytänyt Marimekon. Ainakin omat teinit ja heidän kaveripiirinsä käyttävät paljon Marimekkoa.

Tämän päivän nuoret ovat laatutietoisia ja hakevat kestävyyttä.

Muualla maailmassa Marimekko arvostetaan ja ihaillaan. Marimekolla on paljon myymälöitä eri puolilla maailmaa, jopa Kiinassa, jotka ovat hulluna Marimekkoon. Työkaveri on kiinalainen ja hän lähtää paljon Marimekkoa Kiinaan ystävilleen.

Ainoa jotka eivät tykkää Marimekosta on jotkut av-mammat.

Vierailija
38/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää kiinnostava brändi. Oikein malliesimerkki yrityksestä, jossa juuri se merkki maksaa, ei itse tuote. Tuotanto tapahtuu halvemmalla ulkomailla, katteella lihotetaan pomojen kukkaroa.

Esimerkki: Halusin ostaa äidilleni lahjaksi tarjottimen. Ajattelin ensiksi Marimekkoa, koska molemmat pidämme sen kuoseista. Löysin tarjottimen, joka maksoi yli 50 e, valmistettu halpatuotantomaassa. Ajattelin, että en mä nyt ihan näin paljon tätä halua. Jonkin ajan kuluttua menin pieneen puotiin, josta löysin kauniin Suomessa valmistetun tarjottimen, mutta hinta oli vain vähän yli 20 e.

En muista, maksaako Marimekko osinkoa, mutta monesti kylläkin on tarkoitus hyödyttää myös osakkeenomistajia, ei vain kourallista pomoja.

Vierailija
39/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni edelleen vihervasemmisto-idunsyöjä-kommareitten brändi. Mutta jos tyypit viihtyy niissä kledjuissa niin ok, ei se minulta ole pois.

Mä ymmärrän tän mielikuvan ja ne raitapaidat ja ylipäätään trikoopaidat edustaa tätä mielikuvaa.

Mutta nykyään valmistetaan uudet mallistot ihan keskiluokalle, joihin pukeudutaan toimistoon tai siistiin asuun syömään mennessä.

Vierailija
40/383 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on aloitettu vuosi sitten. Joko Marimekon lyttääjät ovat jostain tuppukylältä tai sitten vuodessa on tapahtunut suuri mullistus. Kyllä pääkaupungin katukuvassa teinit ja nuoret naiset nyt kulkee marit päällään. Ja ministerit edustavat unikoissa ja pystyraidoissa.

Hirveän näköisiä ne ovat silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan