Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
Asun ulkomailla ja aina kun näen täällä Marimekkoa jonkun yllä, kyseessä on suomalainen. Kertoo aika paljon brändin arvostuksesta.
Ei ole, ja ne värit voisi olla vaaleampia.
Isoäitini kuuluu suuren ikäluokkaan ja sanoi että hänen ikäiset naiset pilasivat Marimekon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Kamalia rättejä ihan ylihintaa. En ymmärrä kuka maksaa satasia jostain kulahtaneesta unikkokuosisesta teepparista
Mistä tää teeppari-sana on tullut? Sitä kuulee joskus, mutta alkuperä on mulle ihan tuntematon. Ja koska se on syntynyt? Mutta on jopa paitulia kamalampi mun korvaan.
Ohis
En tiedä. Sanan kehittäjä on varmasti sama, joka kutsuu rintamamiestaloa rintsikaksi. 🙄
-ohis
Ja liukuportaita liukkariksi.
Marimekko ei ole in, eikä ole koskaan ollutkaan. Ylihintainen halpamaissa valmistettu tuote, jolla mukahieno brändinimi. Kerran ostin paidan Muutaman pesun jälkeen saumat kääntyivät. Ei enää ikinä mitään MM:a.
Varmasti on haluttava prändi disäinvaatteita maakunnissa ostavien keskuudessa. Etenkin silloin kun ostetaan raikas asukokonaisuus Kanarian matkalle. Sellainen joka sopii yhteen voimaannuttavan emäntähuivin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Kamalia rättejä ihan ylihintaa. En ymmärrä kuka maksaa satasia jostain kulahtaneesta unikkokuosisesta teepparista
Mistä tää teeppari-sana on tullut? Sitä kuulee joskus, mutta alkuperä on mulle ihan tuntematon. Ja koska se on syntynyt? Mutta on jopa paitulia kamalampi mun korvaan.
Ohis
Nää teepparit, ranut ym. sanat on maalaisten keksimiä sanoja, kun yritetään matkia stadin slangia.
Paitulit, broiskut yms. On moukka slangia.. Kierrän heidät kaukaa. 😄
Marimekko on kyllä multa ihan out. Mainoksissa näkyy kaikkia muita värejä paitsi valkoisia. Unikkokuosi oksettaa jo, varmaan jostain saa vessanpytynkin unikkokuosilla. Joka hiton vuosi ziljoonas versio unikosta. Vallilaa en osta Bernerin jälkeen, toivottavasti koko suku on kirottu maailman tappiin saakka.
Marimekon paituli sopii hyvin rennoksi mutta myös tyylikkääksi matka-asusteeksi.
On se kiinnostava, mutta ei minulla ole varaa mihinkään siellä. En tykkää niistä astioiden muodoista, mutta kuosit ja vaatteet on kivoja. Käyn välillä pyörähtämässä siellä, mutta aika nopeasti menen pois. Mekko maksaa 260 e. Se olisi mun koko kuukauden ruuat, joten nou nou.
Marimekon kuviolliset kankaat ovat ne juttu, vaatteet Marimekolla ovat luokattomia telttoja enkä suostu yhteenkään niistä pukeutumaan, Eivät istu ja jos viihdyt teltassa niin ole hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon kuviolliset kankaat ovat ne juttu, vaatteet Marimekolla ovat luokattomia telttoja enkä suostu yhteenkään niistä pukeutumaan, Eivät istu ja jos viihdyt teltassa niin ole hyvä vaan.
Minä kyllä viihdyn sellaisessa telttamekossa. Siinä on jotenkin tosi turvallista olla kun ei miehet katso eikä ahdistele ollenkaan.
Marimekko on kyllä kiinnostava. Mutta se ei ole köyhien juttu. Kenellä oikeasti on varaa noin kalliisiin vaatteisiin? Nehän tehdään ulkomailla, joten voisivat olla puolet halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on kyllä kiinnostava. Mutta se ei ole köyhien juttu. Kenellä oikeasti on varaa noin kalliisiin vaatteisiin? Nehän tehdään ulkomailla, joten voisivat olla puolet halvempia.
Ostan vaatteita harvoin eli voin maksaa suht korkeitakin summia. Mutta Marimekosta en maksa
Muodottomia rytkyjä jotka vanhentavat kantajaansa 20 vuodella. Jos niissä olisi muotoja eikä tyyliin suorakulmio niitä voisi käyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni edelleen vihervasemmisto-idunsyöjä-kommareitten brändi. Mutta jos tyypit viihtyy niissä kledjuissa niin ok, ei se minulta ole pois.
Varakkaampien ja koulutettujen humanistien tai joissakin asiantuntija-ammateissa toimivien brändi. Vaatteiden olematon istuvuus (käytännössä koko sanan voi unohtaa) sulkee kuitenkin ison osan naisista pois. Unikon ryöstöviljely on vienyt myös makua brändistä.
Mun silmissä Marimekko on aina ollut sellainen "tanttamerkki", jota näkee lähinnä keski-ikäisten kuvisopettajien päällä. Ehkä jossain kodin tekstiileissä voisi vielä mennä, mutta en yhtään tykkää heidän kuoseistaan vaatteissa.
On todella uusi keskustelu. Luuleeko joku nainen näyttävänsä hyvälle mekossa johon kukkakauppa on oksentanut. Onko kukaan ikinä pitänyt yli suurta unikko kuosin mekkoa kauniina tai seksikkäänä?
Isokuvioiset mekot isontavat isokokoisia entisestään. Kodintekstiilessä mieluummin näen isokuvioisia kankaita (jos niissäkään).