Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?

Vierailija
18.02.2019 |

Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.

Kommentit (383)

Vierailija
301/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin Marimekon vaatteita ja sisustustuotteita, mutta ovat valitettavasti liian kalliita budjetilleni. Laatu on hyvä ja kuosit kauniita.

Suomessa suunnitellaan ja tehdään MISSÄ.......?????

Vierailija
302/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Marimekko oli in 1960-luvulla, äitini oli fani, Marimekko verhoja ja kaftaaneja, t-paitoja. Sain yliannostuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Marimekko oli in 1960-luvulla, äitini oli fani, Marimekko verhoja ja kaftaaneja, t-paitoja. Sain yliannostuksen.

Samoin mun äiti. Puki meidät lapset marimekon trikoisiin. Mulle kyllä syntyi ikuinen rakkaus marimekkoa kohtaan. Oikein säälittää välillä, jos niiltä tulee huono mallisto. Nykyiset hinnat on kyllä persiistä, toivottavasti rikkaat aasialaiset ostaa.

Vierailija
304/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä.

Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.

Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen. 

Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän. 

Vierailija
305/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen ilmiötä joka näkyy instassa ja Facebookin sisustusryhmissä. Marimekko-kopiot, eli esim. käsin maalataan seinä, matto, tms. Unikko-kuvioiseksi ja tuhannet näille sitten laittavat peukkua 😅 Tai sitten kudotaan "Unikko" -villasukat ja muut on että wauu upeat 😅 Minusta tuo on NOLOA. No minäpä inhoankin Marimekkoa ja eritoten Unikko-kuosia. Tosin, kopio on aina kopio,oli se sitten kiinasta tilattu tai omin käsin valmistettu. 

Minä en inhoa Marimekkoa enkä edes Unikkoa, mutta minäkin ihmettelen tätä plagiointibuumia. Se on paitsi noloa ja mautonta, myös laitonta. 

Itselle saa neuloa unikkosukat, muttei myyntiin.

Vierailija
306/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä.

Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.

Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen. 

Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän. 

Jep. Jos laitan johonkin vaatteeseen/kenkiin/laukkuun paljon rahaa, niin sen pitää olla tosi laatua. Brändiin, tai edes ulkonäköön, ei mulla ole rahaa. Jostain villasta, silkistä tai nahasta olen valmis maksamaan, jos työnjälki on hyvää.

Vierailija
307/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kamalia rättejä ihan ylihintaa. En ymmärrä kuka maksaa satasia jostain kulahtaneesta unikkokuosisesta teepparista

Mistä tää teeppari-sana on tullut? Sitä kuulee joskus, mutta alkuperä on mulle ihan tuntematon. Ja koska se on syntynyt? Mutta on jopa paitulia kamalampi mun korvaan.

Ohis

Vierailija
308/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin mun äiti. Puki meidät lapset marimekon trikoisiin. Mulle kyllä syntyi ikuinen rakkaus marimekkoa kohtaan. Oikein säälittää välillä, jos niiltä tulee huono mallisto. Nykyiset hinnat on kyllä persiistä, toivottavasti rikkaat aasialaiset ostaa.

Erityisesti inhosin niitä mustapohjaisia pinkkejä jättiorvokkiverhoja, mitkä olivat vanhempieni makuuhuoneessa. Migreenissä menin yleensä nukkumaan sinne, mutta ne huusivat olemassaoloaan. T-paidoista tasaraitapaita on vieläkin käytössä, mutta eipä juuri muuta. 

Vierailija
309/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kamalia rättejä ihan ylihintaa. En ymmärrä kuka maksaa satasia jostain kulahtaneesta unikkokuosisesta teepparista

Mistä tää teeppari-sana on tullut? Sitä kuulee joskus, mutta alkuperä on mulle ihan tuntematon. Ja koska se on syntynyt? Mutta on jopa paitulia kamalampi mun korvaan.

Ohis

En tiedä. Sanan kehittäjä on varmasti sama, joka kutsuu rintamamiestaloa rintsikaksi. 🙄

-ohis

Vierailija
310/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei Marimekko ole mikään erityinen juttu. Tykkään joistain ja niitä käytössä. Talvella kun on synkkää, saatan laittaa punaiset Unikko verhot joksikin aikaa.Kaivo verhot 70 luvulta myös joskus ikkunassa. Ne ovat vahvaa, hyvää Marimekkoa, samoin Ananas verhot, tosi vanhat. Ja hyvin toimivat kun haluan näitä käyttää. 

Vierailija
311/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään seurata Marimekon upeaa maailmavallotusta catwalkeilla, mutta Pentik kiinnostaa nykyään enemmän kotimaisen keramiikan osalta. 

Vierailija
312/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekosta kaipaisin vanhoja malleja ja laatua. Pelkkä merkki ei innosta,jos vaate kutistuu ohjeen mukaisessa pesussa,ja kankaiden kuviot vaikuttavat tietokoneiden avulla tehdyiltä massatuotannolta. Hintojakin olisi syytä tarkistaa.

Vierailija
313/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista, ettet tajua, miten se sinullakin on. Juuri leveilet, että sinulla on varaa ostaa sitä ihan peruskulutukseen. Se jos joku kertoo yhteiskuntaluokastasi. 

Vierailija
314/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan  siinä  kaavussa  50 kiloinen  näyttää  80 kilon painoselta  :/

Vierailija
315/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni edelleen vihervasemmisto-idunsyöjä-kommareitten brändi. Mutta jos tyypit viihtyy niissä kledjuissa niin ok, ei se minulta ole pois.

Joo, noi on niin loistavasti viher/sinivalko pesty, ettei uskoisikaan. 60luvulla tehtyjä kuoseja jossain Indonesiassa tuotetulla halpamuodin laadulla, mutta maksaa hunajaa verrattuna saman tason muihin Indonesialaisiin tuotteisiin.

Jotenkin ne on saanut luotua tuohon tietynlaisen imagon, joten hyvin tehty markkinointi. Tehokkaasti kusetettu helposti huijattavia.

Vierailija
316/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Nää teepparit, ranut ym. sanat on maalaisten keksimiä sanoja, kun yritetään matkia stadin slangia.

Vierailija
317/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavin suomalainen sisustusbrändi on tällä hetkellä Pentik - inspiroiva, aito, lämmin, herättää positiivista tunnetta, kommunikoi kuluttajien kanssa, kotimainen keramikkatuotanto, brändi menee eteenpäin ja uudistuu hyvällä tavalla.

Vierailija
318/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt Marimekkoa ja sen kuoseja!Ritva Fallan vaatteet olivat kyllä kauniita, mutta hänkin taisi vaihtaa muualle?!Marimekko on ylihinnoiteltu, kyseenalaisia tuotteet alkuperältään.

Vierailija
319/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon osake on kiinnostava, ja kodin sisustustuotteista osa on aika kivoja, mutta ne vaatteet ei niinkään. En oikein tykkäisi kulkea jokin unikko tai tasaraita päällä, koska ne ovat liian ikonisia, huutavat sitä keskiluokkaista brändiä. Jokin huomaamattomampi riittäisi. Eikö esim. niistä ketunmarjoista, leijonakaksosista tai mansikoista voisi tehdä myös kivoja vaatteita?

Vierailija
320/383 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen ilmiötä joka näkyy instassa ja Facebookin sisustusryhmissä. Marimekko-kopiot, eli esim. käsin maalataan seinä, matto, tms. Unikko-kuvioiseksi ja tuhannet näille sitten laittavat peukkua 😅 Tai sitten kudotaan "Unikko" -villasukat ja muut on että wauu upeat 😅 Minusta tuo on NOLOA. No minäpä inhoankin Marimekkoa ja eritoten Unikko-kuosia. Tosin, kopio on aina kopio,oli se sitten kiinasta tilattu tai omin käsin valmistettu. 

Minä en inhoa Marimekkoa enkä edes Unikkoa, mutta minäkin ihmettelen tätä plagiointibuumia. Se on paitsi noloa ja mautonta, myös laitonta. 

Coco Chanel on sanonut, että plagiointi on suurin kohteliaisuus (tai jotain tämän suuntaista). Chanelia myytiinkin samassa kaupassa halpaversioiden kanssa rinnakkain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi