Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
Kuosit kopiotu latviasta tai ukrainasta.
Hirveetä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä.
Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.
Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen.
Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän.
Muutenkin hassu ajatus tuo, et ihmiset kauheasti miettis, mikä päällä näytän kuuluvani johonkin luokkaan. Luulenpa, et suurin osa ostaa ja käyttää vaatteita, joista jostain syystä pitävät. Ilman mitään luokkatietoisuutta. Keskiluokka on kuitenkin vahvin ja isoin luokka, ei siihen tarvi mietenkään erityisesti pyrkiä.
Olen aina pitänyt tunkkaisena brändinä. Ylihinnoiteltua Kiinassa tehtyä roskaa. Vaatteet ihme laatikoita.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö taas Suomessa? Jos tehdään, niin heti alkaa kiinnostamaan.
Ei tehdä edelleenkään.
🇺🇦🇮🇱
Marimekko on tyylikäs ja erottuva, ihan omanlaisensa brändi. Vaatteet ovat omaanikin makuun liian telttoja ja näyttävät hyviltä vain hoikkien ja pitkien ihmisten päällä. Itse olen 158 cm ja lanteikas tiimalasi, joten tarvitsen tyköistuvat vaatteet, jotten näytä lihavalta.
Minulla on joitakin Marimekon kankaisia peruslaukkuja ja niitä on kiva käyttää kesäisin, sopivat hyvin monien kesävaatteitteni kanssa. Ja joitakin vanhempia Marimekon kankaita käytössä sisustuksessa, ei kuitenkaan enää Unikkoa, josta minulla oli verhot noin 20 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä. Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.
Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen. Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän.
Muutenkin hassu ajatus tuo, et
Ei monet varmaan sillä tavalla tietoisesti ajattele, että Marimekko olisi keskiluokan merkki, mutta kun se kuitenkin on kotimaista designia ja vähän kalliimpi, niin monet kuitenkin pitää Marimekon paitoja ja laukkuja vähän parempina vaatteina kuin ihan Lidlin tai halpahallin t-paitoja tai laukkuja. Ihan riippumatta, missä ne nyt sitten loppujen lopuksi on tehty. Viestii se kuitenkin että on rahaa vähän kalliimpaan, ja arvostusta kotimaiseen designiin. Se on siinä sitä keskiluokkaisuutta.
Pentikin myymälässä Posiolla olen käynyt vuonna -80. Seurakunnan hiihtolomamatkalla. En silloin tiennyt Helsingin myymälästä tai sen tuotteita mitään. Teki kuitenkin vaikutuksen, ja muistan hajuja myöten sen paikan. Nahkaa oli ja keramiikkaa. Haaveilin silloin, et isona ostan sieltä kaiken
Muoti ei ole kuin 30 prossaa marimekon liikevaihdosta, kodintuotteet on 47% ja laukut ja asustet 23%
https://www. youtube .com/watch?v=2uf9brUH9ls
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä. Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.
Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen. Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän.
Niin tai sitten joku haluaa ostaa suomalaista ilman että miettii jotain luokkajuttuja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee Marimekosta mieleen vaan keskiluokka, joka yrittää kaikin mahdollisin symbolein korostaa omaa luokkastatustaan ja asemaansa yhteiskunnassa. Ja kuvittelevat olevansa todella tyylikkäitä.
Asutaan keskiluokkaisella alueella ja lasten koulun juhlissa on jo melkein koomista alkaa laskemaan niitä grathoja, unikko-paitoja ja muita Marimekon vaatteita äideillä. Yllättävän moni luulee olevansa hyvin ja tilaisuuden mukaisesti pukeutunut, kunhan vaan päällä on mahdollisimman kallista ja näkyvästi merkkiä olevaa vaatetta.
Koomista ajatella, että Marimekko olisi joku luokkayhteiskunnan merkki. Ostan sitä ihan peruskulutukseen.
Merkeillä leveilijät ostavat ihan käsittämättömän hintaisia laukkuja, jotka maksavat tuhansia euroja tai jopa enemmän.
Muutenkin hassu ajatus tuo, et
Niin. Suomessa on keskiluokkaa kun on töissä. Ylempään luokkaan sitten synnytään ja peritään. Ei siinä mitkään marimekot paina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eiks ihmiset yleensä osta sitä, mihin on varaa? Ja monet ostavat marimekkoa vaikka olis varaa ökynpäänki. Just sen "tavallisuuden" takia. Kun ei halua erottua liikaa. Se on tietyllä tavalla turvallinen valinta. Kotoisa.
Enkä tässä nyt yritä esittää, et halpaa olis sinänsä. Ei mulla ole varaa tai halua maksaa niistä niin paljoa, kun laatu ei ihan mätsää hintaan. Mut jotain kyl meilläkin on, muuta kuin vaatteita.
Osake kyllä kiinnostaa, ja jotkut Marimekon kodintuotteista on kivoja, ja jokin t-paitakin on ok, mutta yleisesti en oikein tykkää niistä vaatteista, ovat liian telttoja, tykkään sirommasta linjasta. Tällä hetkellä tykkään enemmän Aarikan kodintuotteista, niitä valkoisia helmiä on helppo kyllä yhdistää esim. Marimekon Lumimarja-kuosiin.
Niin kauan kuin ovat Made in China niin en mitään suomalaisuudella ja retrokuoseilla (jotka ihan nättejä kyllä) ratsastavaa kohtalaisen kallista brändiä osta.
Vähän alemman keskiluokan brändiltä tuntuu, muttei niin pahasti kuin Vallila. Kuoseista tulee mieleen 2000-luvun pyylevät päiväkodintädit ja taideopet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole in.
Puuvillavaatteet hieostavia, omituisia, jäykkiä. Ylipäätään vaatteet aivan kuraa.
Jos et itse pidä, nii Veetäkö täällä mouruat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen ilmiötä joka näkyy instassa ja Facebookin sisustusryhmissä. Marimekko-kopiot, eli esim. käsin maalataan seinä, matto, tms. Unikko-kuvioiseksi ja tuhannet näille sitten laittavat peukkua 😅 Tai sitten kudotaan "Unikko" -villasukat ja muut on että wauu upeat 😅 Minusta tuo on NOLOA. No minäpä inhoankin Marimekkoa ja eritoten Unikko-kuosia. Tosin, kopio on aina kopio,oli se sitten kiinasta tilattu tai omin käsin valmistettu.
Minä en inhoa Marimekkoa enkä edes Unikkoa, mutta minäkin ihmettelen tätä plagiointibuumia. Se on paitsi noloa ja mautonta, myös laitonta.
Ei kukaan voi kieltää omaan käyttöön tarkoitettua kopiointia. On kiellettyä ainoastaan tehdä myyntiin toisten malleja. Marimekon kankaistakin saa tehdä vain omaan käyttöön vaatteita ja kodintuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kuosit kopiotu latviasta tai ukrainasta.
Hirveetä paskaa.
Mitä paskaa täällä päliset jos et pidä. Mene ulos.
Marimekko on ruma, aina sama ruma kukkakuvio on muka tyylikäs. Minusta se on vain niin ruma. Vallila on esimerkiksi kuoseissaan monipuolisempi ja parempi. Varaa olisi ostaa vaikka marimekkoa mutta en vain pidä enkä sisusta kotiani tuotemerkillä, vaan sillä mistä pidän.
Ei ole in.
Puuvillavaatteet hieostavia, omituisia, jäykkiä. Ylipäätään vaatteet aivan kuraa.