Onko Marimekko mielestäsi jälleen "in"? Kiinnostava brändi?
Muistelen että Paakkasen jälkeen firmalla oli pitkään laskusuhdanne, tuotteet ei menny kaupaksi. Olisiko pahin nyt jo takana? Itse en tosin tunne ketään, joka omistaa Marimekon vaatteita.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
LM kirjoitti:
Marimekon laatuun en ole tyytyväinen. Puuvillaiset vaatteet kutistuvat liikaa ja ensimmäisen pesun jälkeen vaate onkin liian pieni tai ei istu enää niinkuin pitäisi. Vaikka kuinka olisi venyttänyt vaatteen kuosiinsa pesun jälkeen. Vaatelipussa on maininta, että kutistuu, mutta en sitä tiennyt ostoksia tehdessäni.
Marimekko on hintava merkki, joten en näin huonoa edes kuvitellut saavani. Ei näköjään kalliillakaan saa hyvää. Onneksi edes alesta ostin. Olen laittanut palautetta Marimekolle.
Joo se pesussa kutistuminen on kyllä ärsyttävää. Sellainen mielikuva, että "ennen vanhaan" Marimekon vaatteet eivät kutistuneet näin paljon ja tasaraitapaidatkin olivat mukavammasta trikoosta. Ostan nykyään aina kokoani suuremman vaatteen ja pesen samantien. Ei niistä ihan täysin istuvia tule, mutta kuitenkin. Minut on puettu Marimekkoon lapsesta lähtien....
Tätini poistui tästä maailmasta pari vuotta sitten. Hänellä oli loppuun asti marimekon vaatteita ja verhoja. Oli ostanut se seiskyluvulla. Heillä koko perhe oli silloin puettu marimekkoon. Tuotteet olivat suht edullisia ja todella laadukkaita. Sitä toivois niiltä nykyäänkin. Laatua siis.
Vierailija kirjoitti:
Sain Marimekon mustaraidallisen kylpytakin toissa jouluna lahjaksi. Laatu oli täyttä kuraa.
Suihkun jälkeen kun puki kylpytakin niin keho meni ihan mustaan nukkaan niin, että piti uudestaan mennä suihkuun pesemään se pois. Pesin kylpytakin, jos se vaikka olisi auttanut ongelmaan, mutta ei auttanut. Jos iho oli kostea niin nukkaa tarttui kylpytakista ihoon.
Ei enää ikinä Marimekkoa, muutenkin aina vähän karsastanut tätä merkkiä ja tämä kokemus oli viimeinen niitti.
Toi kylpytakki oli juuri niitä Cittarin puoleen hintaa myymiä Risto-Matti Ratian "designia", kuin helvetin vaikea on suunnitella tasaraitaista froteekangasta...
Lahjan antajallekin kerroin huomioni, onneksi olemme läheisiä, joten ei ottanut herneitä nenään. Todettiin vaan, että eipä se "laatu merkki" takaa yhtään mitään laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sellainen rikkaiden puuhelmiaskartelijoiden merkki. Kuosit on kuin tulipaloja verkkokalvolla ja leikkaukset möhkömäisiä. Ei mun juttu.
"Rikkaiden puuhelmiaskartrlijoiden merkki". :D Täydellinen kuvaus! Saman olen huomannut itsekin!
Puuhelmet tuo mieleen enämpi Aarikan.
Marimekon laukkuja näkyy olevan monilla matalapalkkaisillakin. Onko heidän status symboli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain uutta ja omaperäistä voisivat keksiä, unikolla ja muilla klassikoilla on rahastettu jo monta kierrosta
Minua häiritsee se, että esim. unikkokuosista on tehty lähes kaikenlaista tuotetta mekoista patalappuihin. Kannattaako maksaa unikkomekosta maltaita, kun sitten menet vierailulle ja emäntä puuhastaa grillin äärellä samanlaisessa unikkoessussa ja unikkogrillikintaat käsissä. No, ei kai se sinänsä haittaa??
Aika kiusalliselta kuulostaa.
Minusta siinä ei ole mitään kiusallista, kun kaikki tietää, että näin voi olla. Jos olis joku tuntememattomampi kuosi mekossa ja kyläpaikan keittiöliinana, vois ehkä ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tyylitaitoisilla koskaan ollut in. Sori mammat.
Todellakin on ollut ja huippu hienoja vaatteita, jotka kestää yhä aikaa, kun oli Ritva Falla suunnittelijana ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon suomalaisten tyylitajusta, että suosituin vaatebrändi tekee vuosikymmenestä toiseen samaa kuosia, joka on tasoa lapsen piirtämä unikko.
Marimekko on suomalainen brändi, mutta sillä on kansainväliset markkinat, erityisesti kehittyvät markkinat. Myös tyylistään aikanaan arvostettu Jacqueline Kennedy on käyttänyt Marimekkoa.
Marimekko on tehnyt useita brändisopimuksia tunnettujen merkkien kanssa, kuten Adidas ja Converce.
Ei, en käytä Marimekkoa vaan olen kiinnostunut, mihin sijoitan.
Olisko niin että 1970 luvun mm kesti hyvin, lakanat ja verhot ihan mahtavaa kangasta. Nykyään kääritään voitot ja tehdään halvemmissa maissa. Sama koskee Arabian astioita jne. Suomen työvoima on kallista. Lihaa tuodaan paljon ja Suomen tilat menee konkurssiin. Omavaraisuus olisi hyvä taata näinä päivinä.
Marimekko on keskiluokkaisten sopulimerkki.
Ketju on aloitettu viisi vuotta sitten. Mutta nykyisin Marimekko tuntuu olevan keskiluokkaisten 30-40-vuotiaiden statusmerkki. Ehkä muidenkin ikäisten, mutta omaan ikäluokkaan tulee kiinnitettyä eniten huomiota.
Itse en omista (tai ole koskaan omistanut) yhtään Marimekon vaatetta tai laukkua. Ihan kivojakin mielestäni Marimekolta löytyy, mutta itseäni häiritsee se mielikuva, että tässä nyt pukeudutaan vaan näyttääksemme, että rahaa on, joka brändin vaatteista ja laukuista tulee minulle. Esim. Se Gratha(?) laukku olisi oikeasti todella kiva ilman sitä Marimekko tekstiä hihnassa, mutta en halua liittyä siihen tuhansien varhaiskeski-ikäisten naisten joukkoon, joka sen olalla viipottaa menemään.
Unikko-kuvioinen puolijoukkueteltta persjalkaisen suomalaisen päällä on aina in.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon laukkuja näkyy olevan monilla matalapalkkaisillakin. Onko heidän status symboli?
Tuntuu olevan alemman keskiluokan statussymboli. Samoin kuin esim. Apple Watch, joka on näkyvästi esillä tällä samalla porukalla, josta puolet näyttää siltä, etteivät juuri liiku saati tarvitse puoliakaan monen sadan euron älykellon ominaisuuksista arjessaan.
Oon hoksannut että tuo Marimekon laukku jossa lukee marimekko siinä hihnassa tuntuu olevan SE JUTTU. Yhdellä jos toisella 30-50 v naisella roikkuu trendikkäästi olalla. Melkoisissa hinnoissa on tuo pikkuveska. Onko se joku nykyajan lokkivalaisin?
Näkee jo opiskelijoillakin Marimekkoon pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon suomalaisten tyylitajusta, että suosituin vaatebrändi tekee vuosikymmenestä toiseen samaa kuosia, joka on tasoa lapsen piirtämä unikko.
Kertoo paljon sinusta, ettet edes tiedä, missä se unikko on suosittu.
Katselin tuossa just seiskaluokan oppitunnilla, että kaikilla tytöillä ja melkein kaikilla pojilla oli Marimekon pussukka penaalina. Enimmäkseen unikkoa eri väreissä, joku räsymatto- ja raitakuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa. Tuotteet ovat liian kalliita.
Hyviä alennusmyyntejä on jäsenille jatkuvasti. Meillä on paljon Marimekkoa, mitään en ole ostanut normihinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on aloitettu viisi vuotta sitten. Mutta nykyisin Marimekko tuntuu olevan keskiluokkaisten 30-40-vuotiaiden statusmerkki. Ehkä muidenkin ikäisten, mutta omaan ikäluokkaan tulee kiinnitettyä eniten huomiota.
Itse en omista (tai ole koskaan omistanut) yhtään Marimekon vaatetta tai laukkua. Ihan kivojakin mielestäni Marimekolta löytyy, mutta itseäni häiritsee se mielikuva, että tässä nyt pukeudutaan vaan näyttääksemme, että rahaa on, joka brändin vaatteista ja laukuista tulee minulle. Esim. Se Gratha(?) laukku olisi oikeasti todella kiva ilman sitä Marimekko tekstiä hihnassa, mutta en halua liittyä siihen tuhansien varhaiskeski-ikäisten naisten joukkoon, joka sen olalla viipottaa menemään.
Osta siis halvempi kopio, jossa ei tekstiä ole. Kyllä niitä on.
Vaihtoehtoisesti voit toki myös vaihtaa hihnan.
Itse ihmettelen ilmiötä joka näkyy instassa ja Facebookin sisustusryhmissä. Marimekko-kopiot, eli esim. käsin maalataan seinä, matto, tms. Unikko-kuvioiseksi ja tuhannet näille sitten laittavat peukkua 😅 Tai sitten kudotaan "Unikko" -villasukat ja muut on että wauu upeat 😅 Minusta tuo on NOLOA. No minäpä inhoankin Marimekkoa ja eritoten Unikko-kuosia. Tosin, kopio on aina kopio,oli se sitten kiinasta tilattu tai omin käsin valmistettu.
Olen yllättäen ruvennut seuraamaan Pentikkiä, he lanseerasivat juuri uuden kotimaisen Tuntu-astiasarjan. Todella hieno lanseeraus, ihana tarina, heillä on erittäin inspiroivaa kuvamateriaalia ja aitoa sisältöä somessa.
Keramiikka on valmistettu heidän omalla tehtaalla Posiolla. En edes tiennyt, että Pentik valmistaa vielä keramiikkaa Suomessa, ylipäätään mikään brändi enää.
Mielestäni Pentik on ollut aikaisemmin pölyttynyt brändi, mutta nyt ovat onnistuneet upeasti brändiuudistuksessa. Ehdottomasti nouseva uusi kotimainen brändi joka kehittyy vahvasti. Positiivinen yllätys.