Homssuisesta siistiksi?
Vaikka vaatteeni ovat siistit ja osaan meikata nätisti, olen aina homssuisen näköinen, varsinkin verrattuna muihin ihmisiin. Kiharat hiukseni ovat yksi syy homssuisuuteeni, koska ne eivät millään asetu kunnolla, mutta näyttäisin kyllä jotenkin epäsiistiltä vaikka uimalakki päässä. Vaatteeni näyttäisivät muiden päällä siisteiltä, mutta kun minä vedän ne ylleni, niistä tulee hieman outoja. En osaa korjata asiaa. Onko muilla koskaan tällainen olo?
Kommentit (39)
Voi kultaiset, kun te olette ihania!
Tämä ketju on parasta vertaistukea juuri nyt, kun mulla on tänään aivan erityisen ryytynyt olo, tai siis että näytän hyvin homssuiselta. Ihana tunne, kun tietää, ettei ole yksin tällaisen "ongelman kanssa. :D Tiedän täsmälleen, mistä puhutte.
Olen muuten huomannut itsessäni, että ainoastaan mekko päällä en tunne olevani kauhean homssuinen.
Luulen, että itselläni on heikko kohta lentävät ja paikoillaan pysymättömät hiukset(tököteistä huolimatta) ja taipumus ostaa numeroa liian suuria vaatteita. :(
Mullakin oli ennen noin. Että siis vaikka millaiset vaatteet hankin ja ne oli kunnossa ja puhtaat ja silitetyt,ja vaikka miten laitoin tukkani hyvin ja meikkasin nätisti, aina se oli puolen tunnin sisään muuttunut homssuiseksi.
Se johtui siitä, että yritin olla muun lainen kuin olen. Yritin olla Bree van der Kamp, vaikka olen lähinnä Lena Dunham. Kyse on siis siitä, että pitää löytää omalle vartalolle JA väreille JA hiuksille sopiva tyyli. Siinä omassa tyylissään ja muodossaan vsaa mitä tahansa näyttämään hyvältä, mutta jollei sitä löydä, vaan yrittää olla muuta kuin mitä on, mikä tahansa näyttää hetkessä sotkuiselta ja sopimattomalta.
Kun itse lakkasin yrittämästä olla jotain muuta kuin mitä olen (olen siis tanakkka, lyhytjalkainen isotakapuolinen mutta kapeavyötäröinen värittömänvaalea ja kroonisesti allergisesta nuhasta kärsivä perinteinen suomalainen nainen), ja aloin pukeutua ja kammata itseäni sen mukaan, aloin yhtäkkiä näyttää ihan siistiltä. Jopa tyylikkäältä, mutta vähintään kasassa pysyvältä. En edelleenkään näytä siltä kuin olisin 20 kiloa laihempi ja 20 senttiä pidempi kireä keskiluokkainen laivastonsiniseen ja helmikaulakoruihin pukeutua kotirouva - mutta enpä sellainen olekaan eikä siinä mitään järkeäkään olisi.
Joten, ehkä jos ap kokeilisi Angela Merkelin vaatteita ja tyyliä, hän näyttäisikin yhtäkkiä todella tyylikkäältä? Sääli vaan, että Merkelin vaatteet on aika kalliit (tutkin asiaa kerran, kun ajattelin, että ne saattais sopia mullekin)
väreillä on myös väliä. Liian monta väriä samassa aiheuttaa sekavuutta. Pahin on kuitenkin liian monta saman värin astetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tämä vanha ketju. Tänne jotkut siisteyskonkarit laittoivat vinkkejä hompsuiitoille. Kannattaa noukkia talteen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2990582/miksi-jotkut-ihmiset-nayttavat-…
Vastasin tuonne ja kävin muualla, joten jaan vielä tähän, tämänpäiväiseen:
Tuo, että kaveri pyyhkäisee ohimennen, eläinkunnassa vastaa sukimista, itsen tai vaikka poikasen. Sukija on deitti-ilmoituksen kielellä "itsestään huolen pitävä".
Lapsesta saakka tuntemistani naisista suuri osa on puolivälissä homssua ja sukijaa. Itsekin puolivälissä.
Homssuille yhteistä, kun olen heidät pitkään tuntenut oli aikoinaan äiti joka oli hoitaja tai muu ihmissuhdeammatissa toimiva. Kun nämä tyttöset alkoivat opiskella, eikä äitiä enää ollut sukimassa, heidän muotonsa räjähti käsiin. Tähän kuului näiden tuttujen kohdalla myös olemattomat käytännön taidot, koska äiti suki koululaisensa ilmiasun alusta loppuun. En tiedä heistä tällä hetkellä, ovatko nyt aikuisena oppineet itsestään huolta pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tämä vanha ketju. Tänne jotkut siisteyskonkarit laittoivat vinkkejä hompsuiitoille. Kannattaa noukkia talteen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2990582/miksi-jotkut-ihmiset-nayttavat-…
Vastasin tuonne ja kävin muualla, joten jaan vielä tähän, tämänpäiväiseen:
Tuo, että kaveri pyyhkäisee ohimennen, eläinkunnassa vastaa sukimista, itsen tai vaikka poikasen. Sukija on deitti-ilmoituksen kielellä "itsestään huolen pitävä".
Lapsesta saakka tuntemistani naisista suuri osa on puolivälissä homssua ja sukijaa. Itsekin puolivälissä.
Homssuille yhteistä, kun olen heidät pitkään tuntenut oli aikoinaan äiti joka oli hoitaja tai muu ihmissuhdeammatissa toimiva. Kun nämä tyttöset alkoivat opiskella, eikä äitiä enää ollut sukimassa, heidän muotonsa räjähti käsiin. Tähän kuului näiden tuttujen kohdalla myös olemattomat käytännön taidot, koska äiti suki koululaisensa ilmiasun alusta loppuun. En tiedä heistä tällä hetkellä, ovatko nyt aikuisena oppineet itsestään huolta pitämään.
Käytännön taitojen puute ja jonkinlainen välinpitämättömyys (kyllä, kaikista toimenpiteistä, tuotteista jne. huolimatta) ovat huono kombo. Vähemmällä pärjää, jos osaa tuon alkeellisen perushuollon.
Tämä koskee paitsi ulkonäköä, myös kotia ja asumista?
Vierailija kirjoitti:
Kuntotreeniä, iho kuntoon (rasvaisuus kuriin) ja plastiikkakirurgista korjausta epäsymmetrisille kasvonpiirteille. Hiuksiin voit myös hankkia jonkun käsittelyn.
Tuosta se lähtee. Tuolla tavoin alat kelvata miehille.
Mutta älä vaivaudu. Heille ei mikään riitä.
Tulet aina olemaan viallinen, aina. Jos yksi vika korjaantuu, heti tulee tilalle seuraavia vikoja.
Unohda heidät kokonaan joten vapaudut näistä paineista.
Elämä on paljon ihanampaa ja rikkaampaa.
Elämä menee hukkaan kun yrittää miellyttää muita.
Se on loputon suo josta et tule selviämään. Älä ajattele liikaa muita ihmisiä, älä liikaa keskity itseesi.
Nykyisessä maailmassa suurin osa naisista on viallisia.
Jos olet tavis, olet erittäin pahasti viallinen.
Jos olet ruma, olet epäihminen. On toteutettava asennearvoja, vain sillä tavalla täällä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ruma, olet epäihminen. On toteutettava asennearvoja, vain sillä tavalla täällä pärjää.
Pitäisi kiittää onneaan, jos tämän ketjun ongelmat ovat niitä suurimpia ongelmia.
Luonnonkiharat tuovat pehmeyttä ilmeeseesi ja kasvoihisi. Mielestäni kaikille ei sovi silloin kauluspaidat yms skarpin näköiset vaatteet koska ne "sotivat" omien piirteiden kanssa. Kauniisti laskostetut vaatteet ja sopiva vaatteiden tekstuuri sekä hyvä väri lähellä kasvoja tekevät kokonaisuudesta tasapainoisen. On myös hyvin tärkeää löytää sopiva väripaletti itselleen joka saa ihon hehkumaan. Kaikille ei sovi puhtaan valkoinen väri vaikka se näyttääkin hyvin freesiltä sellaisenaan.
Nämä siis omia huomioita saman ongelman kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ruma, olet epäihminen. On toteutettava asennearvoja, vain sillä tavalla täällä pärjää.Pitäisi kiittää onneaan, jos tämän ketjun ongelmat ovat niitä suurimpia ongelmia.
Olen itse tuollainen epäihminen joten tiedän mistä puhun.
Se on ihan oikeasti todellinen ongelma, koska et koskaan pääse eroon huonosta kohtelusta ja toisten asennevammoista. Ne seuraavat kaikkialle minne ikinä meneekin.
Vapauduin siten, etten enää uhraa ajatustakaan itseeni.
En mieti muita. Olen suuntautunut oman itseni ulkopuolelle.
Parisuhdetta en tule koskaan enää muodostamaan.
Siihen helvettiin en enää vapaaehtoisesti mene. Never.
Pärjää jos on neutraali ja kun on hyviä ystäviä. Se riittää.
P. S. Hiukset ovat mitätön ongelma maailmankaikkeudessa.
No mutta täällähän onkin meitä monta. Ja hyviä neuvojakin on annettu.
Minä olen yksinkertaistanut pukeutumiseni suorastaan äärimmilleen: suorat housut, bleiseri tai neuletakki ja väriläiskänä kaulahuivi. Kengät lankkaan viikoittain ja salkunkin kiillotan silloin tällöin. Kynteni ovat neutraalin huolittelun malliesimerkki. Koruina käytän vain pieniä timanttinappikorviksia, koska tämmöisenä homssuna koristautuminen tuntuu nololta. Ihailen ihmisiä, jotka kantavat tyylikkäästi isoja korvarenkaita ja sonnustautuvat elegantteihin rannerenkaisiin.
Homssuisuuteni päätekijä on tämä vaaleanruskea, kihara "long bob". Minusta tämä on kaikessa pörheydessään kiva, mutta tiedän, että muiden silmissä se on vähintäänkin epäammattimaisen näköinen (ammattiin katsomatta). Lyhyessä tukassa en viihdy, ja suorin hiuksin näyttäisin isopäiseltä körttiläiseltä. Kohtalotoverien innoittamana taidan hyväksyä roolini ja olla lopun ikääni "se hullutukkainen nainen".
ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ruma, olet epäihminen. On toteutettava asennearvoja, vain sillä tavalla täällä pärjää.Pitäisi kiittää onneaan, jos tämän ketjun ongelmat ovat niitä suurimpia ongelmia.
Kiitos kommentista. On minulla tosiaan suurempiakin ongelmia, mutta kysyinpä kuitenkin nyt tästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntotreeniä, iho kuntoon (rasvaisuus kuriin) ja plastiikkakirurgista korjausta epäsymmetrisille kasvonpiirteille. Hiuksiin voit myös hankkia jonkun käsittelyn.
Tuosta se lähtee. Tuolla tavoin alat kelvata miehille.
Mutta älä vaivaudu. Heille ei mikään riitä.
Tulet aina olemaan viallinen, aina. Jos yksi vika korjaantuu, heti tulee tilalle seuraavia vikoja.
Unohda heidät kokonaan joten vapaudut näistä paineista.
Elämä on paljon ihanampaa ja rikkaampaa.
Elämä menee hukkaan kun yrittää miellyttää muita.
Se on loputon suo josta et tule selviämään. Älä ajattele liikaa muita ihmisiä, älä liikaa keskity itseesi.
Tässä nyt ei ollut ollenkaan kyse miehille kelpaamisesta tai muiden miellyttämisestä.
ap
No, itse olen naamasta aika ruman ja rujon näköinen, eikä sitä pelasta meikit eikä hienot vaatteet. Leikkaukseenkaan en usko voivani mennä, mikä leikkaus muka palauttaa silmät samalle korkeudelle, suoristaa nenän ja vinon suun ja muuttaa liian pienen alaleukani suuremmaksi..
Itsekin näytän aina homssuiselta
Mulla on sama ongelma. En enää yritäkään pukeutua kauluspaitoihin tai suoriin housuihin, näytän aivan vääriin vaatteisiin eksyneeltä niissä. Sukkahousut ratkesivat aina, joten en käytä hameita enää. Ripsivärien rapisemisen ratkaisin vedenpitävällä ripsarilla. Ponnarin levähtämisen ja niskavillojen sähköisen pörhistelyn ratkaisin sillä, että annan luonnonkiharoiden pitkien hiusteni olla vapaana. Lisäilen hiukan sellaista hoitoainetököttiä hiusten latvoihin pitkin päivää, niin ei ihan niin pahasti hörsötä.
Pukeudun yksivärisiin neuleisiin ja pillifarkkuihin töissä. Kenkiä ja saappaita vaihtelen sitten. Kenkiä plankkaan ja hampaita valkaisen. Kai tässä jotain säälittävää kehitystä on tapahtunut. Olen varmaan tylsä ja mauton, mutta ette uskokaan muut miten paljon töitä teen senkin eteen!!
hörsöhius kirjoitti:
Mulla on sama ongelma. En enää yritäkään pukeutua kauluspaitoihin tai suoriin housuihin, näytän aivan vääriin vaatteisiin eksyneeltä niissä. Sukkahousut ratkesivat aina, joten en käytä hameita enää. Ripsivärien rapisemisen ratkaisin vedenpitävällä ripsarilla. Ponnarin levähtämisen ja niskavillojen sähköisen pörhistelyn ratkaisin sillä, että annan luonnonkiharoiden pitkien hiusteni olla vapaana. Lisäilen hiukan sellaista hoitoainetököttiä hiusten latvoihin pitkin päivää, niin ei ihan niin pahasti hörsötä.
Pukeudun yksivärisiin neuleisiin ja pillifarkkuihin töissä. Kenkiä ja saappaita vaihtelen sitten. Kenkiä plankkaan ja hampaita valkaisen. Kai tässä jotain säälittävää kehitystä on tapahtunut. Olen varmaan tylsä ja mauton, mutta ette uskokaan muut miten paljon töitä teen senkin eteen!!
"Sähköinen pörhistely" on hyvä ilmaus luonnonkiharoiden talvikäyttäytymiselle. Jokin aika sitten kampaaja tarkasteli minun hiuksiani ja sanoi, että ne ovat erittäin hyvin hoidetut ja hyväkuntoiset. Siitä huolimatta hiukseni haluavat lennellä kukin omaan suuntaansa niin, että pulleiden suortuvien sijasta päätäni ympäröi hahtuvapallo. Olisi kiva tietää, millainen tämä olisi huonosti hoidettuna, mutta ehkä on parempi olla tietämättä. Näillä mennään. :)
ap
Mulla ja ihan tarkotuksella xD