Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?

pöö
18.02.2019 |

Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.

Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/

Kommentit (367)

Vierailija
261/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETKINEN, miten tää sama avaus on täällä joka talvi, eikö se sun lapsi vanhene ollenkaan??

Vierailija
262/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähdette lapsesi kanssa pikku reissulle loppulomaksi, risteily, kylpylä tai jotakin kivaa. Sinä olet omasta lapsestasi vastuussa, miestäsi ei lapsesi murheet paina. Älä jää siihen nyt riitelemään vaan hymy huulille, tavarat kassiin ja menoksi. SINULLA ON OIKEUS PITÄÄ HAUSKAA OMAN LAPSESI KANSSA. Äläkä jää siihen kantamaan ruokaa kaupasta kotiin kolmelle miehesi muksulle.

Meillä toistui samantapainen kuvio miehen toimesta. Miehen lapset tosin pienempiä ja tarvitsisi sitten usein auttavia käsiä sinnepäin. Monta kertaa on puhuttu ja jauhettu mutta asia ei muutu. Ei hän huonostikaan kohtele lapsiani mutta välinpitämättömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöö kirjoitti:

Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.

Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/

Joskus se menee toisin päin ja aiheuttaa myös ketutusta. Tapahtuneesta on kohta 20 vuotta, mutta vaikuttaa edelleen mun suhtautumisen henkilöön X, joka on lasten serkkujen isoäiti. 

Tämä noita-akka ajoi 40km meille, haki silloin 7v. lapsenlapsensa meiltä huvipuistoon sopimatta asiasta ja jätti meidän saman ikäisen lapsen kotiin. Kehtasi tuoda muutaman tunnin päästä nälkäisen lapsen meille takaisin.

Ei ilmoittanut asiasta milläin tavoin etukäteen, ei kysynyt haluaisiko serkku tulla mukaan, vaan toimi puhtaan itsekkäästi. Hän on tunnettu hankalasta ja itsekkäästä luonteesta ja narisevalla äänellä aina korostaa, että "mummon kulta = lasten serkut". 

Itse en tekisi koskaan vastaavaa typeryyttä, vaan meidän mukana on aina lasten kaverit ja serkut tarvittaessa. Tiedän hyvin miten raskaasti lapset ottavat tämmöiset asiat vaikka eivät halua sitä näyttää. 

Mieheltäsi (toivottavasti tämä on trolli eikä todellisuutta) täysin ala-arvoinen temppu ja itse arvioisin suhteen kokonaan uusiksi tämän jälkeen.  

Vierailija
264/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Olen aikaisemmin nähnyt täsmälleen samanlaisen aloituksen täällä...

Vierailija
265/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama tarina on ollut täällä joskus ennenkin.

Vierailija
266/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi haluaisi tehdä  ? Lähde hänen kanssa pariksi päiväksi mummolaan, kylpylään, hotelli, teatteri, risteily, luistelu, laskettelu ... Ei näyttämisen takia, vaan mitä lapsesi haluaa tehdä kanssasi. 

Vierailija
267/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mennyt vuosi siitä, kun täällä oli lähes sanasta sanaan samanlainen aloitus. Mikset ole opettanut lastasi laskettelemaan tällä välillä? 

Vierailija
268/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen ihanuus ja kurjuus. Vanhempien omat lapset eriarvoisessa asemassa. Harva uusperheen perustaja uskoo, että näin käy, koska he kuvittelevat sinisilmäisesti, että kyllä ne lapset tottuvat ja sopeutuvat toisiinsa ja isä- tai äitipuoleen. Näin sivusta on tietenkin helppo huudella, mutta olen sitä mieltä, että jos uusperhettä aletaan suunnitella, niin ensin on otettava lasten tarpeet esille. Lapsi tarvitsee kipeästi isäänsä / äitiään, mutta mies / nainen tulee toimeen ilman uutta puolisoakin. 

Vierailija
269/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis,mitä te ihmettelette,jos on toisen kerran.Tämä saman toistuu tietysti vuodesta toiseen tässä avioerojen ja uusperheiden kultamaassa.

On se niin mukava hypätä vieraissa, seurauksista viis.

Vierailija
270/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis,mitä te ihmettelette,jos on toisen kerran.Tämä saman toistuu tietysti vuodesta toiseen tässä avioerojen ja uusperheiden kultamaassa.

Näin juuri miehesi kaupungilla nuoren typyn kanssa. Tervetuloa sinullekin vuoden kuluttua jakamaan kokemuksiasi lastesi elämästä isänsä uusperheessä jossa myös pieni vauva. Itse voit jatkaa elämääsi yksin, vanheta yksin, juhlia synttärisi yksin..

Vierailija
271/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hätiä, ensi kerralla kun sinulla on vapaata ja miehellä ei, pidä huoli että nostat kytkintä oman lapsesi kanssa. Ei kai kukaan voi olettaa että sinä kahta hankalaa teiniä alat mukanasi shoppailu/hemmottelulomalle Lontooseen raahaamaan.

You go girl.

Vierailija
272/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kurja juttu. Miehen lasten iät? Äitinä sinun pitää sitten loppuviikosta pitää oman lapsesi kanssa oma yhteinen päivänne. Muista se. Ehkä avaa miehen silmiä, kun viet vain oman lapsesi jonnekin huippukivaan paikkaan, jonne miehenkin lapset haluaisivat.

Ensin ajattelin, et ihana ehdotus: äiti-lapsi -laatuaikaa! Mut olis pitäny muistaa, et ollaan aaveella.. Tärkein pointti oli kos to miehelle hänen lastensa kustannuksella.

Menee usko ihmisiin, äiteihin.

Vierailija
273/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapset ovat saaneet kasvaa ydinperheessä. Nuo uusperhekuviot ovat rankkoja lapsille.

Vierailija
274/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi vaatia että mut nönnöttävät lastenrinteessä koko ajan, kun sinun lapsesi ei uskalla laskea muualla.

Mene itse sen lapsesi kanssa kahdestaan rinteeseen, niin lapsi saa laskea omaan tahtiinsa.

Itse olet miehesi valinnut. Ja samalla hyväksynyt sen että hänellä on omia lapsia joista välittää enemmän kuin sinun lapsestasi. Hoida itse sen oman lapsesi viihdyttäminen.

Vierailija
275/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap 5/5, oikeestaan 6/5, onhan se upeeta kun saa mammat taistelemaan kolmensadan viestin verran postaamalla saman viestin aina hiihtolomien aikaan! Minimieffortilla maksimaalinen tulos!

Vierailija
276/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri miehesi kaupungilla nuoren typyn kanssa. Tervetuloa sinullekin vuoden kuluttua jakamaan kokemuksiasi lastesi elämästä isänsä uusperheessä jossa myös pieni vauva. Itse voit jatkaa elämääsi yksin, vanheta yksin, juhlia synttärisi yksin..

Itse olet miehesi valinnut.

Sinccis

Vierailija
277/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 5/5, oikeestaan 6/5, onhan se upeeta kun saa mammat taistelemaan kolmensadan viestin verran postaamalla saman viestin aina hiihtolomien aikaan! Minimieffortilla maksimaalinen tulos!

Mä en kyllä sais mitään kiksejä tunkea samaa vanhaa tarinaa joka vuosi. Onhan täällä paljon munkin kirjoittamia viestejä eri ketjuissa. (siis esim. 10 vuoden takaa, joku näitä kierrättää)

Sinccis

Vierailija
278/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole uusioperhettä joutunut kokemaan, yksi lapsi on omillaan, sama mies minulla kuin silloin naimisiin mennessä.

Vierailija
279/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko varasit sen hotelli/kylpylän loppuviikkoon ap?

Vierailija
280/367 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tän jutun viime vuoden hiihtoloman paikkeilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan