Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini huusi kovaan ääneen minulle: "Tule äkkiä katsomaan, täällä on HYRRÄ haudalla!"

Vierailija
17.02.2019 |

Hän oli valmis litistämään sen jalallaan, jotta mahtuisi roskiksen suusta sisään. 😀 Äkkiä sanoin, että nykyään on tapa tuoda lasten haudoille krääsää. Äitini oli ihan kummissaan, eikä meinannut uskoa minua. Autossakin hän vielä toisteli ääneen "Hyr-rä, hyr-rää, hyrräää!" Hänen mielestään ihmisistä on tullut ihan hupsuja. Hän mietti, pitäisikö sodassa taistelleen enon haudalle viedä sitten vanha haupitsi! 🤣
Seija

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa asetellaan väkkäröitä haudoille (yleensä lapsien) ja miksei siis joku voi muistaa hyrrällä? tai muulla esineellä joka oli osa lapsen elämää.

Vierailija
22/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraamisten kissojen/koirien peittämiä hautoja näkyy myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että AP kehtaa tätä samaa provoa uusiksi tänne julkaista. Paljonko pitää päässä heittää että kykenee tällaiseen. Tunnetasolla ei voi olla kaikki kotona, joku psykopaatti ja saa olla vapaalla jalalla. Pahinta on ettei näitä provoja kukaan ylläpidosta poista. Sairasta.

Vierailija
24/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin siellä niitä hyrriä ja puutarhatonttuja katselee kuin hautakynttilöiden muovien puoliksi sulaneita raatoja.

Vierailija
25/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinen värikäs vappuhyrrät pyörii kivannäköisesti tuulessa, se kieltämättä piristää ankeaa fiilaria...

Vierailija
26/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallopää kirjoitti:

Minä olen jättänyt siskoni haudalle hänen syntymäpäivänään kuohuviiniä muovilasissa, kun mistään en löytänyt jalallisia muovilaseja. Sekin on varmaan jonkun mielestä huono asia?

Minä jätin omalle systerilleni tuplajuustohampurilaisen ranskalaisilla. Oli aikamoinen herkkusuu.

Vierailija
27/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin ukon haudalle katuporan ja hiomalaikan.

Vierailija
28/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin sixpacin ja makkarapaketin.

Vierailija
29/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenjäänyt kanttura, niin kuin sinäkin.

Pyydäpäs ANTEEKSI! 😠

Seija

No oikeasti äidilläsi on vakavia mielenterveyden ongelmia, jotka sinäkin olet raasu perinyt. Surkeaahan se on 😔 Siltikin ellei psykoosi ole päällä voi mielenterveyspotilaaltakin odottaa edes jonkinlaista käytöstä, joten pidä tunkkis.

Vierailija
30/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin sipisipussin ja siiderin.

Vierailija
31/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on taas tätä kerskakulutusta - ennen saattoi vainajaakin muistaa vaikka omasta puutarhasta poimitulla kukkakimpulla tai istuttamalla begonian jota sitten kävi kastelemassa läpi kesän - uutta ei tarvittu, kun vanhaa hoiti. Talvella riitti kynttilä lyhdyssä ja havut. Nykyään pitää vainajallekin ostaa kaikenmaailman krääsää hauta täyteen. Kuluta, osta, kertakäyttötavaraa, muovia, lisää ja lisää. Luonnonvaroja tuhlataan täysin toisarvoiseen romuun, kun ainoa tapa millä toiseen ihmiseen - kuolleeseenkin - pystyy samaistumaan on kuluttamisen kautta. Enää ei voi vain mennä haudalle ja hiljentyä muistojen ääreen. Surullista.

Vierailija
32/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin käsipuntit ja hyppynarun.

Treenaa rauhassa.

Vierailija
33/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei muovisia pääkalloja ja pimeässä kimaltelevia fosforiluurankoja...

Vierailija
34/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tapasin käydä istuskelemassa ja polttelemassa myöhään illalla kaverin haudalla. Juttu oli silloin tuore. Välillä siinä kävi joku mulkoilemassa, että mitä toi kaveri tossa mahtaa puuhata, mutta kukaan ei ollut niin tyhmä, että olisi alkanut mulle avautumaan. Onneksi.

Vierailija
35/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli valmis litistämään sen jalallaan, jotta mahtuisi roskiksen suusta sisään. 😀 Äkkiä sanoin, että nykyään on tapa tuoda lasten haudoille krääsää. Äitini oli ihan kummissaan, eikä meinannut uskoa minua. Autossakin hän vielä toisteli ääneen "Hyr-rä, hyr-rää, hyrräää!" Hänen mielestään ihmisistä on tullut ihan hupsuja. Hän mietti, pitäisikö sodassa taistelleen enon haudalle viedä sitten vanha haupitsi! 🤣

Seija

Ooksä vaihtanut taas nimes? Jokin aika sitten se oli Maire.

Vierailija
36/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äidilläsi dementia vai miksi hän käyttäytyi noin huonosti hautausmaalla?

Modersmål finska, semmoisia ne on. Huutelee ja tappelee. Aina kännissä.

Vierailija
37/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin pari kokoontaittuvaa muovista valkoista parveketuolia. Kiva istuskella siinä ja muistella.

Ensi kesänä vien maattavan lepolassen - sellaisen rantaversion.

Vierailija
38/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie hokasin vimmetteks hautuumaavisiitilla yjella hauvalla kortonkipakkauksen. Voi yhden kerran mailman menoa. T. Tarja

Vierailija
39/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus.

Hilkka

Vierailija
40/72 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

Aikanaan tapasin käydä istuskelemassa ja polttelemassa myöhään illalla kaverin haudalla. Juttu oli silloin tuore. Välillä siinä kävi joku mulkoilemassa, että mitä toi kaveri tossa mahtaa puuhata, mutta kukaan ei ollut niin tyhmä, että olisi alkanut mulle avautumaan. Onneksi.

Kun yksi kaverimme kuoli autokolarissa nuorena istuimme illalla juomassa sen haudalla olutta eikä kukaan kumma kyllä sanonut valittavaa sanaa, vaikka kieltämättä jotkut ihmeissään katselikin. Hautausmaan hoitaja kävi vaan sanomassa että älkää sitten jättäkö pulloja tai muita roskia.