Sivut

Kommentit (1122)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelija puhuu nyt muunnettua totuutta. Jos hän ostaa leivät kaupasta, pelkästään leipiin saa kevyesti tärvättyä kuussa kympin, jos syö kaksi leipää per päivä. Ja tämä siis halvimmalla tarjousleivällä laskettuna. Eikä siinä ole mukana mitään päällyksiä.

Halpakin keitto maksaa noin euron satsi, parilla eurolla saa kiinteää ruokaa. Päälle salaatit tai raasteet. Päivässä siis melkein vitonen kahteen lämpimään ruokaan. Kuussa se tekee jo 100-150 e.

Entä iltapala? Vaikka menisi halvasti puurolla ja teellä, se tekee kuussa kympin.

Mahdolliset välipalahedelmät, maidot tekevät kevyesti pari kymppiä kuussa.

Ollaan jo pari sadassa eurossa.

Höpö höpö! Selkeästi et ole vähällä ruokarahalla joutunut elämään... Hedelmiä kannattaa ostaa tarjouksesta 1€/kilo. Leipä kannata taas leipoa itse, ei siihen mitään juustoja tai kinkkuja tarvita. Jos on pakko niin helposti elää alle satkulla kuukauden.

• ylös 126
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, ei kyllä onnistu. Joku nyt valehtelee tai ei huomioi kaikkia syömisiään. Lyön vaikka vetoa, että syötte työpaikkalounaan, ettekä laske sitä mukaan. Tai kahden euron opiskelijalounaan arkisin, ettekä laske sitä kustannuksiin.

Ja vielä muka luomua ja terveellisesti.. paskapuhetta. Minä teen nelihenkiselle perheelle - jonka jäsenet aikuisia - ruokaa itse, ja ammattikokkina osaan hyödyntää hyvin ainekset. Ostan isoja eriä ja mahdollisimman halvalla. Ja silti hyvään ruokaan - ei luksukseen, vaan arkiseen kasvispainotteiseen ruokaan - kuluu perheessämme rahaa 500-600 euroa kuussa ja PÄÄLLE tulee työpaikkaruokailu. Jos tekisimme eväät, summa olisi likempänä 800 euroa. Eli 200 euroa per nassu.

Eikä siitä ole kyllä nipistettävää, jos hyvin syö, eikä närpi pelkällä puuro ja uunijuureslinjalla.

Oletpa kova julistamaan absoluuttisia totuuksiasi. Itsellä ei jää vuokranmaksun jälkeen kuin 200 euroa, että eipä hirveästi yli 100 euroa ruokaan voisi käyttääkään kun täytyy vielä laskutkin maksaa. En juuri syö lounasta kampuksella. Tämän koulutuksen aikana en ole vielä nostanut euroakaan opintolainaa. Edellisestä on 8000 euroa lainaa. Luomuna tulee ostettua kahvi, maito, banaanit. (Kotimaisia kasvihuonevihanneksia ei tarvitse ostaa luomuna kun kasvihuoneissa käytetään pääasiassa biologista torjuntaa.)

Sinä its ekerroit ostavasi luomua ja ah syöväsi NIIIIIIIN monipuolisesti. Mutta sitten kun vähän kovistellaan, se onkin kolme tuotetta, joita ostat luomuna 😂😂

Ja säästöjäkin sinulla saattaa hyvin olla, mutta kas, eihän niitä nyt tässä otetan huomioon....

Toivottavasti et yritä kouluttautua kaupalliselle alalle tai mihinkään, missä vaaditaan matematiikkaa.

Ok? Nuo kolme ostan aina luomuna. Lihoja en osta luomuna, koska en näe siihen tarvetta. Kananmunat ostan välillä luomuna. Porkkanat tulee ostettua myös aina luomuna, koska tavanomaisena tuotettuna ruiskutuksia tulee aika monta. En koe että kukaan mitään kovistellut. Enkä ymmärrä mikä herättää sinussa noin voimakkaita tunnereaktioita. :D Opiskelen ruoantuotannon alaa, joten tiedän aika paljon tuotantotavoista. Ostan luomuna ne, mitkä koen tarpeelliseksi. Jauhot sun muut tulee myös ostettua luomuna kun ei ole kilohinnassa juuri eroa, eikä jauhoja mene kilokaupalla tässä taloudessa. Ja pitää kyllä täysin paikkaansa että ostan luomua ja syön monipuolisesti. 

Sulla jutut muuttuu joka kerralla aika lailla. En edelleenkään usko sanaakaan. Mutta samantekevää.

• ylös 36
  • alas 57
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä ostan alle satasella kuukauden eväät. Vihanneksia, yrttejä, juureksia, mausteita. Tarvittaessa öljyä sun muuta. Lihaa, kalaa ja kanaa. Kokkaan toki itse alusta lähtien kaiken.

M35

Paskaa puhut. Yksi ainoa yrttipurkki ja värkit lounassalaattiin ovat 6-7 euroa, eikä niistä saa edes päiväksi mahaa täyteen. Kanapaketti on nyt tarjouksessa, 1,75, ja siitä saa kahteen ateriaan protskut. Missä 30 muun päivän aterialihat? Laske tuo siis 30:llä, niin sulla onkin huvahtanut pelkkään lihaan viitisenkymppiä. Lisäksi tarvitset vihanneksia, juureksia, leipää, kenties maitoa, leikkeleitä, kahvia ja/tai teetä, riisiä, pastaa, öljyä ja levitettä, mausteita....

Ja kaikkiko muka alle satasella? En usko. Et laske mukaan kaikkea. Esimerkiksi työpaikkalounaita.

HÖpö höpö. kahvit sun muut on turhia. en käy missään v itun töissä syömässä kun teen etää kotoa. lihaa ei ole pakko vetää joka päivä.

Salaattia minä en syö pääruokana, koska silä ei lähde nälkä ja tulee kalliiksi, jolloin tuo 100€ ei riitä.

• ylös 70
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä ostan alle satasella kuukauden eväät. Vihanneksia, yrttejä, juureksia, mausteita. Tarvittaessa öljyä sun muuta. Lihaa, kalaa ja kanaa. Kokkaan toki itse alusta lähtien kaiken.

M35

Paskaa puhut. Yksi ainoa yrttipurkki ja värkit lounassalaattiin ovat 6-7 euroa, eikä niistä saa edes päiväksi mahaa täyteen. Kanapaketti on nyt tarjouksessa, 1,75, ja siitä saa kahteen ateriaan protskut. Missä 30 muun päivän aterialihat? Laske tuo siis 30:llä, niin sulla onkin huvahtanut pelkkään lihaan viitisenkymppiä. Lisäksi tarvitset vihanneksia, juureksia, leipää, kenties maitoa, leikkeleitä, kahvia ja/tai teetä, riisiä, pastaa, öljyä ja levitettä, mausteita....

Ja kaikkiko muka alle satasella? En usko. Et laske mukaan kaikkea. Esimerkiksi työpaikkalounaita.

HÖpö höpö. kahvit sun muut on turhia. en käy missään v itun töissä syömässä kun teen etää kotoa. lihaa ei ole pakko vetää joka päivä.

Leikkeleitä ja levitteitä minä en käytä, koska ne ovat ihmiselle turhia. Ja kalliita.

• ylös 81
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

M35

Leikkeleitä ja levitteitä minä en käytä, koska ne ovat ihmiselle turhia. Ja kalliita.

Mä voin sulle epäuskoiselle postata tänne koko kuukauden kuitin Lidlin ostoksistani kun siellä seuraavan kerran käyn. Sittenpähän uskot.

• ylös 76
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkuviikolla keitto jonka hinnaksi tulee noin 4 euroa ja loppuvikolla laatikko jonka hinta noin 5 euroa. Jää 11 euroa jolla puuroa leipää hedelmiä, makkaraa jne. Kaupassa maanantai ja perjantai. Työtön.

Eli ruokavaliossa ei ole oikeastaan kasviksia eikä proteiiniakaan. Halpa makkarahan on enimmäkseen vehnäjauhoa.

• ylös 61
  • alas 22
Vierailija

Mulla menee kuussa ruokakauppaan n. 100 € (eli sisältää myös vessapaperit, shampoot, hammastahnat yms). Toki saan muutamia etuja, eli opiskelijalounas on 1,53 € (kasviskeitto) tai 1,95 € (kiinteä ruoka). Syön yliopistolla aina niin paljon kuin vain lautaselle mahtuu. Leipää saa yliopistolla syödä rajattomasti. Salaattipöytäkin on monipuolinen. Pakastin on täynnä itse ja äidin keräämiä marjoja. Syön kotona päivittäin kaurapuuroa marjoilla, porkkanoita/appelsiineja/omenoita, joskus maitoa tai kananmunia. Viikonloppuisin teen itse lämmintä ruokaa, useimmiten joko linssikeittoa, soijamakaronilaatikkoa tai sitten lämmitän valmiin hernekeiton. Sain joululahjaksi ison pussin pähkinöitä, niitä riittää vieläkin naposteltavaksi.

• ylös 97
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija puhuu nyt muunnettua totuutta. Jos hän ostaa leivät kaupasta, pelkästään leipiin saa kevyesti tärvättyä kuussa kympin, jos syö kaksi leipää per päivä. Ja tämä siis halvimmalla tarjousleivällä laskettuna. Eikä siinä ole mukana mitään päällyksiä.

Halpakin keitto maksaa noin euron satsi, parilla eurolla saa kiinteää ruokaa. Päälle salaatit tai raasteet. Päivässä siis melkein vitonen kahteen lämpimään ruokaan. Kuussa se tekee jo 100-150 e.

Entä iltapala? Vaikka menisi halvasti puurolla ja teellä, se tekee kuussa kympin.

Höpö höpö! Selkeästi et ole vähällä ruokarahalla joutunut elämään... Hedelmiä kannattaa ostaa tarjouksesta 1€/kilo. Leipä kannata taas leipoa itse, ei siihen mitään juustoja tai kinkkuja tarvita. Jos on pakko niin helposti elää alle satkulla kuukauden.

Höpölöpö itsellesi. Kommenttini oli tuolle "luomua syövälle opiskelijalle", hän sanoi ostavansa leivät.

Kilo halvimpia omenoita irtoaa tosiaan alle eurolla, mutta jos vähän varioi, viikossa menee hedelmiin yli euro. Kuussa ainakin viitonen. Lisäksi se maito - maitoa kuluu helposti päälle puolisen litraa päivässä, jos juo lasillisen molemmalla aterialla ja kahvin kanssakin hiukan. Maitoon menee jo siis viikossa kolmisen euroa, kuussa 12 euroa. Mitäpä siitä kertyikään...? Parisenkymppiä, kuten alunperin laskin.

Kuten sanoin, jos järsii kyrsää ja syö puuroja, ja vain yhden lämpimän pienen aterian per päivä, hengissä selviää alle satasella. Mutta jos syö normaalia sekaravintoa monipuolisesti, ei elä.

• ylös 49
  • alas 71
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

M35

Mä voin sulle epäuskoiselle postata tänne koko kuukauden kuitin Lidlin ostoksistani kun siellä seuraavan kerran käyn. Sittenpähän uskot.

Ei uskota. Olet ottanut kuitin sieltä laarista.

Sinccis

• ylös 16
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, ei kyllä onnistu. Joku nyt valehtelee tai ei huomioi kaikkia syömisiään. Lyön vaikka vetoa, että syötte työpaikkalounaan, ettekä laske sitä mukaan. Tai kahden euron opiskelijalounaan arkisin, ettekä laske sitä kustannuksiin.

Ja vielä muka luomua ja terveellisesti.. paskapuhetta. Minä teen nelihenkiselle perheelle - jonka jäsenet aikuisia - ruokaa itse, ja ammattikokkina osaan hyödyntää hyvin ainekset. Ostan isoja eriä ja mahdollisimman halvalla. Ja silti hyvään ruokaan - ei luksukseen, vaan arkiseen kasvispainotteiseen ruokaan - kuluu perheessämme rahaa 500-600 euroa kuussa ja PÄÄLLE tulee työpaikkaruokailu. Jos tekisimme eväät, summa olisi likempänä 800 euroa. Eli 200 euroa per nassu.

Eikä siitä ole kyllä nipistettävää, jos hyvin syö, eikä närpi pelkällä puuro ja uunijuureslinjalla.

Oletpa kova julistamaan absoluuttisia totuuksiasi. Itsellä ei jää vuokranmaksun jälkeen kuin 200 euroa, että eipä hirveästi yli 100 euroa ruokaan voisi käyttääkään kun täytyy vielä laskutkin maksaa. En juuri syö lounasta kampuksella. Tämän koulutuksen aikana en ole vielä nostanut euroakaan opintolainaa. Edellisestä on 8000 euroa lainaa. Luomuna tulee ostettua kahvi, maito, banaanit. (Kotimaisia kasvihuonevihanneksia ei tarvitse ostaa luomuna kun kasvihuoneissa käytetään pääasiassa biologista torjuntaa.)

Sinä its ekerroit ostavasi luomua ja ah syöväsi NIIIIIIIN monipuolisesti. Mutta sitten kun vähän kovistellaan, se onkin kolme tuotetta, joita ostat luomuna 😂😂

Ja säästöjäkin sinulla saattaa hyvin olla, mutta kas, eihän niitä nyt tässä otetan huomioon....

Toivottavasti et yritä kouluttautua kaupalliselle alalle tai mihinkään, missä vaaditaan matematiikkaa.

lääkkeet?

En tiedä, mihin olet lääkkeesi hukannut, koeta nyt löytää ne, ennen kuin menee stoorisi vielä tuostakin ufommiksi.

"Minä ostan paljon luomua..."

Lienee suhteellista mikä on paljon kullekin. Vain 28% suomalaisista lasketaan ns. aktiivisiin luomun kuluttajiin (=ostavat luomua viikottain). Ostan luomua joka kerta kaupassa asioidessa ja päivittäisistä ostoksista melko suuri siivu luomua. Sinulla on selkeästi jotain suurempia ongelmia. 

Aika helppo on muuten on kuukausittaisten ruokaostosten summa laskea kuiteista tai tiliotteelta. Ei tarvitse arvailla kuinka paljon sitä leipää kuluu kuussa ja paljonko siihen menee rahaa. Sinun laskelmasi sen sijaan perustuvat  pitkälti arvailuihin ja olettamuksiin. Minulla ei ole mitään säästöjä, joista käyttäysin peruselämiseen. 

• ylös 54
  • alas 6
Vierailija

Ärsyttää kun luomukurkkuja myydään kappalehinnalla, eikä kilohinnalla.

Tahalleen yritetään harhauttaa, jätän sen takia ostamatta. Jos kerrottaisiin rehellisesti, että 8 euroa kilo, niin voisin ostaakin.

Sinccis

• ylös 11
  • alas 27
Vierailija

Toki sen voisi laittaa puntarille ja itse laskea kilohinnan, mutta tuo ärsyttää, että kun se on LUOMUA, niin yhtäkkiä vaihdetaankin hinnoittelu perusteita.

Sinccis

• ylös 15
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpölöpö itsellesi. Kommenttini oli tuolle "luomua syövälle opiskelijalle", hän sanoi ostavansa leivät.

Kilo halvimpia omenoita irtoaa tosiaan alle eurolla, mutta jos vähän varioi, viikossa menee hedelmiin yli euro. Kuussa ainakin viitonen. Lisäksi se maito - maitoa kuluu helposti päälle puolisen litraa päivässä, jos juo lasillisen molemmalla aterialla ja kahvin kanssakin hiukan. Maitoon menee jo siis viikossa kolmisen euroa, kuussa 12 euroa. Mitäpä siitä kertyikään...? Parisenkymppiä, kuten alunperin laskin.

Kuten sanoin, jos järsii kyrsää ja syö puuroja, ja vain yhden lämpimän pienen aterian per päivä, hengissä selviää alle satasella. Mutta jos syö normaalia sekaravintoa monipuolisesti, ei elä.

Ok, sulla menee pari sataa ”normaaliin sekaravintoon”

Mulla menee reilusti alle satanen terveelliseen ja ravitsevaan kasvisruokaan.

Ps. Suosittelen jättämään pois sen maidon latkimisen, aiheuttaa vaan syöpää ja osteoporoosia.

• ylös 113
  • alas 59
Vierailija

Opiskelija. Käytän n. 100 euroa kuussa ruokaan. 

Syön lounaaksi useimmiten keiton (1 euro) ja leivän (2 euroa/pussi, riittää noin viikon)

Illalliseksi teen milloin mitäkin, usein käytän papuja, pastaa, riisiä, kasviksia, tarjouslihaa ja -kalaa. Aterian saa helposti muutamalla eurolla kasaan kun vaan kiinnittää huomiota tarjouksiin, ostaa silloin paljon ja käyttää pakastinta.

En syö aamupalaa enkä iltapalaa.

Hyvin pärjään, ei ihmisen oikeasti tarvitse niin paljoa syödä, etenkään kallista lihaa etc.

• ylös 73
  • alas 43
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelija. Käytän n. 100 euroa kuussa ruokaan. 

Syön lounaaksi useimmiten keiton (1 euro) ja leivän (2 euroa/pussi, riittää noin viikon)

Illalliseksi teen milloin mitäkin, usein käytän papuja, pastaa, riisiä, kasviksia, tarjouslihaa ja -kalaa. Aterian saa helposti muutamalla eurolla kasaan kun vaan kiinnittää huomiota tarjouksiin, ostaa silloin paljon ja käyttää pakastinta.

En syö aamupalaa enkä iltapalaa.

Hyvin pärjään, ei ihmisen oikeasti tarvitse niin paljoa syödä, etenkään kallista lihaa etc.

Mä syön kallista lihaa, koska se on niin hyvvee!!

Sinccis

• ylös 17
  • alas 51
Vierailija

Oikeasti pakastimen käyttö on siinä ja tässä. Se vie sähköä helposti yli 30 eurolla vuodessa.

Hyvät pitää olla tarjoukset, että jää voitolle. Sitten jos taas puhutaan mukavuudesta, niin se onkin eri asia, että aina on lihaa pakkasessa.

Sinccis

• ylös 7
  • alas 83
Vierailija

Nää on näitä, kun ei laske mukaan jotain ilmaislounasta töissä tai vaikka vanhemmilta saatavaa ruokaa. Tai vaikka edullista kouluruokalounasta. 

• ylös 86
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä, kun ei laske mukaan jotain ilmaislounasta töissä tai vaikka vanhemmilta saatavaa ruokaa. Tai vaikka edullista kouluruokalounasta. 

En syö koskaan yliopistolounasta, koska itse saan tehtyä halvemalla kuin mitä siellä tarjotaan. Tottakai tämä riippuu ihan yliopistosta.

• ylös 57
  • alas 21
Vierailija

Mä syön yliopistolla lounaan, kotona aamupalan ja iltapalan. Välipalaksi vain joskus tee, joskus hedelmä.

Vaikka miten huolella katson hinnat ja valikoin tuotteet, niin enpä kyllä pääse alle 230 euroa kuussa. Nimenomaan kala ja kasvikset sekä hedelmät ovat kalliita. Koska on IBS ja ruoka-allergioita (viljat, maito, soija ja kananmuna), en voi valita halpaa pastaa, sipulia, omenaa, ja sen semmoista.

Jos pääsee edullisemmin se tarkoittaa että on pakko tankata halpaa lihaa, kananmunia, viljaa, ja purkkitavaraa, ainoina vihanneksina porkkana, peruna, sipuli ja hernekeitto.

Joten vaikea uskoa että voi syödä terveellisesti ja kasvisvoittoisesti ja monipuolisesti hyvinkään halvalla. Kyllä tuossa vihannekset ja hedelmät jäävät aika minimiin (jos omalla rahalla pitää maksaa).

• ylös 88
  • alas 24

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.