AMK ahdistaa
Olen jo toista AMK-tutkintoa opiskeleva äiti. Käyn töissä koulun ohella. Tällä hetkellä ahdistus on mieletön. Kävin tosiaan jo yhden AMKtutkinnon, enkä ole ikinä kokenut tällaista stressiä. Nyt on menossa tosi laaja, vaikea-aiheinen kurssi, jonka tentti on kuukauden sisällä. Koko lukujärjestys on ääriään myöten täynnä sinne asti että on tentti eikä opettajilta ole saanut selkeää ohjetta tenttiin valmistautumiseen. Lisäksi kurssiin pitää tehdä noin 30 erilaista tehtävää joista olen saanut tehtyä vasta alle puolet.
Stressitasot ovat ihan mielettömät ja tuntuu etten mitenkään voi selvitä tästä kurssista niin että pääsisin vielä tentistäkin läpi. Kamalinta on ertä tällä kurssilla on mieletön paimoarvo koulutuksessani ja kurssin hylky voi johtaa vuoden myöhäisempään valmistumiseen! Aika on hilkulla ja aivot tarvii myös joskus lepoa. Huomenna on tarkoitus tehdä mahd paljon mutta mies on vähän huono viemään lasta pois talosta pitkiksi ajoiksi joten työskentelytahti ei päätä huimaa. Kertokaa kaikki parhaat vinkkinne miten olette saaneet rusennettua koulutehtävät tehdyiksi ja tenttiin valmistauduttua huonoilla ohjeilla ja pienessä ajassa. Kiitos!
Kommentit (58)
Joo yritän priorisoida aikataulutusta, välillä vaan tuntuu että rusentuu kaiken tämän twhtävämäärän alle. Olen onneksi tänään saanut tässä av-palstailun ohessa tehtyä useamman tehtävän, menin vaan omaan makkariin tekemään niin sai kohtalaisen työrauhan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hui onko röntgenhoitajan opinnot noin vaikeita? Olen ajatellut hakea keväällä 🙄
Kerro ap, opiskeletko rtg- hoitajaksi vai et? Haluan tietää, koska olen itse ajatellut hakea siihen nyt keväällä.
On ne vaikeet, varsinkin jos ei ole matemaattisesti lahjakas. T. Röntgenhoitajaopiskelija
Mikä tämä alasi on, jolle varasijalta 19 pääsit? Kysyn lapseni takia, jolla ei kovin häävit yo-paperit. :)
Mä teen monesti niin, että teen aluksi tärkeimmät/laajimmat/vaikeimmat tehtävät, se helpottaa henkisesti kun on jo ns polkenut ylämäen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä alasi on, jolle varasijalta 19 pääsit? Kysyn lapseni takia, jolla ei kovin häävit yo-paperit. :)
Metsätieteellinen.
Joo yritin tehä vaikeimman jo tammikuussa mutta en löytänyt tarvittavia lähdeteoksia joten yksi suuuuri homma on vielä edessäpäin.
Ap
Käytä hyödyksi pienet hetket myös. Vartissakin ehtii jotain pientä tehdä, vaikka hammaslääkärin odotushuoneessa tms. Pikkuhiljaa saat hommia tehtyä ja kun työmäärä pienenee, helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, opiskeletko rtg- hoitajaksi vai et? Haluan tietää, koska olen itse ajatellut hakea siihen nyt keväällä.On ne vaikeet, varsinkin jos ei ole matemaattisesti lahjakas. T. Röntgenhoitajaopiskelija
No eikä ole. Lukion lyhyt matikkakin on vaikeampi ja säteilyfysiikkaa tulee tosi vähän
ohis
Asiat tärkeysjärjestykseen. Panosta enemmän harjoitteluihin, erityisesti viimeiseen. Ketään ei kiinnosta AMK:n arvosanat. Jos et aio hakea papereilla maisteriksi tai YAMK niin suosittelen ottamaan mahdollisimman vähän stressiä.
Valmistuin itse ajallani AMK:sta, oli yksi lapsi ja toinen syntyi opiskeluiden aikana. Olihan se rankkaa, varsinkin kun olen perfektionisti ja piiskaan itseltäni enemmän. Näin jälkikäteen harmittaa se stressi ja panikointi kun olen tajunnut kaiken olleen ihan turhaa! Ihan saman työpaikan olisin saanut myös huonommilla papereilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, opiskeletko rtg- hoitajaksi vai et? Haluan tietää, koska olen itse ajatellut hakea siihen nyt keväällä.On ne vaikeet, varsinkin jos ei ole matemaattisesti lahjakas. T. Röntgenhoitajaopiskelija
No eikä ole. Lukion lyhyt matikkakin on vaikeampi ja säteilyfysiikkaa tulee tosi vähän
ohis
Meillä on uusi opetussuunnitelma ja säteilyfysiikkaa on siihen lisätty.
Joo olen yrittänyt vähentää stressiä ja ymmärrän ettei arvosanoilla ole varsinaisesti painoarvoa niin kauan kun kaikki numerot ei ole 1:iä, nyt jo menen aika minimivaivalla tätä koulua läpi, enkä halua reputtaa. Tehtävät jotka vievät 4 tuntia opettajien mielestä, vievät minulta noin tunnin tai kaksi. Huomaan että opettajat vaatisivat minulta enemmän mutta en ole valmis näkemään vaivaa sen eteen. Silti arvosanani ovat keskinkertaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Meillä on uusi opetussuunnitelma ja säteilyfysiikkaa on siihen lisätty.
Sekin on varmaan pääosin FY7-kurssin kertausta. Vai tuleeko siinä jotain oleellisesti uutta?
Vaikka koko ajan edistyy, tuntuu että silti on vaan liikaa tekemistä ja liian väjän aikaa tehdä se.
Ap
Satuin löytämään tämän vanhan keskusteluni, niin läpi mentiin heittämällä ja kaikki tehtävät sain palautettua ajallaan. Stressi oli kyllä aika hurja. Harjoittelukin meni mukavasti ja nyt taas oman alan kesätöissä.
Ap
Onnittelut kovasta suorituksesta, ap! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti aivan helvetisti. Amkissahan ei tunnetusti opiskella vaan käydään vaan retardien tukiopetusta.
Tiesin, että tätä keskustelua ei voida käydä ilman tämänkaltaista kommenttia. Mistähän tämä ihmisten voimakas viha ammattikorkeaa kohtaan kumpuaa?
Ei hän AMK:ta vihaa. Hän vihaa joitakin asioita itsessään, joita keskustelu herättää hänessä. Ihminen on kuin peili. Heijastamme itsemme ulkopuolelle omia puutteitamme ja myös vahvuuksiamme. Asiat, jotka saavat meidät ärsyyntymään, kertovat enemmän meistä kuin ärsyyntymisen kohteista. Vihan ja vihsstumisen takana on usein pelko. Vihaiselta ihmiseltä voi rauhallisesti kysyä, mitä hän oikeastaan pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut kovasta suorituksesta, ap! :)
Kiitos!
Ap
Aika riittää paremmin, kun et roiku av:lla