Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄLKÄÄ jääkö miehen elätettäväksi kotiin hoitaan lapsia!!

Vierailija
16.02.2019 |

Mä sen ison virheen tein. Mun neuvo on, älkää tehkö samaa virhettä :(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minustakaan kannata jäädä pysyvästi kotiäidiksi, vaan hankkia kunnon ammatti ja oma ura ja tulot. Ihan jo siksi, että jos tulee avioero, olette muuten pahasti tyhjän päällä. Eläketurvakin jäö aika onnettomaksi, jos työuraa ei ole.

Mutta muutoin olen kotihoidon vankka kannattaja. Se on alle kolmivuotiaalle parasta hoitoa, jos kotona oleva vanhempi. - äiti TAI isä, meillä mun mieskin oli vuoden hoitovapaalla - on täyspäinen ja jaksaa touhuta lapsen/lasten kanssa.

Eli pitäkää ihmeessä hoitovapaata puolison kanssa, jos se on taloudellisesti suinkin mahdollista. Yhteisten lasten parhaaksi! Ja silloin ei sitten mietitä, kuka kustantaa, koska se kotiin lapsia hoitamaan jäänyt tekee yhteistä työtä ja kaikkien hyväksi!

Tämä. Kun lapsia aletaan suunnitella, puhukaa myös siitä, kauanko kumpikin aikoo olla lapsen kanssa kotona. Meillä molemmat halusivat olla vuoden, mutta halusimmekin sitten pitää esikoisen kotona kaikki 3v, joten olimme vähän pitempään. Sama pienempien kohdalla. Tehkää lapset tasa-arvoiseen suhteeseen jossa molemmat voivat, haluavat ja kokevat velvollisuudekseen jäädä kotiin vähäksi aikaa.

Meillä on lapsilla isot ikäerot (5v), joten en ole jäänyt senkään takia vuosikausiksi kotiin vaan olen pystynyt käymään lasten välissä töissä ja mies on voinut olla kotona. Suosittelen.

Ja pitäkää huolta omasta koulutuksestanne ja ansaitsemismahdollisuuksistanne.

Vierailija
42/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sitten ärsyynnyn näistä aloituksista, joissa pitäisi lypsää ap:lta, että mitä nyt sitten oikein on tapahtunut. En kysy, pidä ap tunkkisi.

Ootsä vaivautunu aatteleen miksei joku kerro juurta jaksaen tilannettaan? Sanoo ihan mitä tahansa, on toiminu nii tai näin , nii aina tulee pelkkää p, askaa nuskaan ja haukutaan.

Sellasia hyeenoja tääl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omilla säästöilläni olin kotona lasten kanssa yhteensä päälle viisi vuotta. Kyllähän siinä palkankehityksestä, kertyneistä lomista ja eläkkeestä yms jäi jälkeen. Päivääkään en kadu. Ei kaikki suinkaan elä miehen rahoilla.

Ootko miettinyt, että miksi sinä kannoit noin suuren taloudellisen + käytännöllisen vastuun yksin? Lapset ovat kuitenkin kai teidän yhteiset?

Vierailija
44/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa vikaani kaikki. Ja tyhmyyttä. Jos kerron kaikki käänteet täällä, niin haukut saan kuten ylläoleva kirjotti.

Ei mun tilannetta enää muuta mikään. Mietittyäni vuosia taaksepäin totesin vaan että älkää tehkö samaa virhettä.

Vierailija
45/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 oli siis

Ap

Vierailija
46/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu jääny pelkästään miehen elätyksen varaan kun (ilmeisesti) ap?