Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄLKÄÄ jääkö miehen elätettäväksi kotiin hoitaan lapsia!!

Vierailija
16.02.2019 |

Mä sen ison virheen tein. Mun neuvo on, älkää tehkö samaa virhettä :(

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 6 vuotta lasten kanssa kotona olivat elämäni parhaita vuosia.

Sama mulla, parasta aikaa elämästäni, ja sitä se oli koko perheelle. On ehtinyt tehdä töitä ja uraa ihan tarpeeksi sen jälkeen. Ero tuli jossain vaiheessa, mutta on selviydytty.

Vierailija
22/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä, apua! Olin töissä ja mies kotona hoitamassa lapsia.

Mitä nyt tapahtuu!

No ollaan onnellisesti yhdessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä karttui omaisuus mukavasti kun mies makseli meidän molempien nimissä olevaa asuntoa sillä aikaa kun olin kotona. Nimissäni oleva netto-omaisuus on jo päälle 300000€ ja mieheltä saan lisäksi 100000€ tasinkoa, jos hän saisi päähänsä erota. Mutta töihinpääsy kotivuosien jälkeen osoittautui vaikeaksi, monen monta vuotta siinä tuhraantui eikä AMK-tutkinnonkaan opiskelu auttanut. Nyt olen pienipalkkaisissa hanttihommissa ja lasta olen varoittanut tästä kuviosta. Toivon hänelle lastenhoidon suhteen tasa-arvoisempaa parisuhdetta, missä kumpikin on kotona vuorollaan niin ettei kummankaan ura kärsi liiaksi.

Vierailija
24/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omilla säästöilläni olin kotona lasten kanssa yhteensä päälle viisi vuotta. Kyllähän siinä palkankehityksestä, kertyneistä lomista ja eläkkeestä yms jäi jälkeen. Päivääkään en kadu. Ei kaikki suinkaan elä miehen rahoilla.

Mies sahasi sinua silmään ja kunnolla :D Alistuit sitten kaikkein pahimpaan orjan asemaan ja menetit säästösi samaan aikaan kun mies kerrytti omiaan.

Vierailija
25/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten ärsyynnyn näistä aloituksista, joissa pitäisi lypsää ap:lta, että mitä nyt sitten oikein on tapahtunut. En kysy, pidä ap tunkkisi.

Vierailija
26/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei nykyaikana elätä perhettä, vaan enemmän oman napansa. Näin se vaan on. Varmaan ollut aina, mutta salattu tabu. Vai miksi Suomessa muuten on päiväkodit olemassa? Koska kautta-aikain Suomalaiset miehet on niin luusereita, että eivät saa elätettyä omaa perhettä. Tuhlaavat itse omat rahansa ja eivät edes lastenhoitoon niitä laita toisin kuin äidit. Tai juovat rahansa jne. Miehiin ei voi ns. Elättäjinä luottaa. Sen takia naiset ryhtyvätkin yh ksi.

Miksi pitäisi elättää.. Järkevä mies ei ensinnäkään ota taloudellisesti köyhää naista ja perusta perhettä tämän kanssa.

Vierailija
27/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsen kanssa kolme vuotta kotona. Oli ihanaa aikaa. Opiskelin samalla ja nykyisin olen paremmassa työssä kuin ennen lasta. Mies olisi pitänyt kotona varmaan kauemminkin, mutta lapsellekin teki jo hyvää päästä muiden lasten kanssa leikkimään päivittäin.

Vierailija
28/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi aina , että älä jää miehen elätettäväksi. En ole jäänyt.

Olet järkevä. Olisi pitänyt uskoa omaa äitiä joka sanoi että nipistä euro sieltä ja toinen täältä "talousrahasta" säästöön pahan päivän varalle.

Eikös tuo ole kavaltamista?

Vierailija
29/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Jos nyt saisin aikakoneen ja voisin palata 15 vuotta taaksepäin, hoitaisin itse lapseni enkä laittaisi häntä päivähoitoon kymmenkuukautisena. Omaa ”uraani” tämä ei edistänyt mitenkään, tavan valkokaulusduunari kun olen. Lisäksi työskentelin osa-aikaisesti, joten taloudellisestikaan siitä ei ollut mitään hyötyä.

Jos mä saisin aikakoneen, olisin tietyssä määrin todellakin lasten kanssa kotona mutta ihan taatusti myös töissä ja turvaisin tulevaisuuteni.

Ap

Se on huono sanoa jälkeenpäin kun tietää mitä tuleman piti, mutta silti suosittelen että hoitakaa lapsenne itse niin pitkään kuin mahdollista. Työelämää on jäljellä sen jälkeen vielä 40-50 vuotta.

Ei välttämättä ole ollenkaan enää työelämää sitten

Vierailija
30/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään ja olen jäänyt ja aion olla. Meillä on perhe, ei mikään ELÄTYS systeemi.

Vierailija
31/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei nykyaikana elätä perhettä, vaan enemmän oman napansa. Näin se vaan on. Varmaan ollut aina, mutta salattu tabu. Vai miksi Suomessa muuten on päiväkodit olemassa? Koska kautta-aikain Suomalaiset miehet on niin luusereita, että eivät saa elätettyä omaa perhettä. Tuhlaavat itse omat rahansa ja eivät edes lastenhoitoon niitä laita toisin kuin äidit. Tai juovat rahansa jne. Miehiin ei voi ns. Elättäjinä luottaa. Sen takia naiset ryhtyvätkin yh ksi.

Miksi pitäisi elättää.. Järkevä mies ei ensinnäkään ota taloudellisesti köyhää naista ja perusta perhettä tämän kanssa.

Laiskat ja loiset alapeukuttanut. Onneksi osannu vältellä pummeja

Vierailija
32/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään jäänyt!

Vaan asun edelleen kaksin lapseni kanssa ja exä omillaan. Ja hoidin lastani itse kotona siihen asti, että hän täytti kolme vuotta, kun miehen kukkaro ei olisi siihen riittänyt. Tosin hän tienaa kolme kertaa sen mitä minä, mutta se raha.. se raha on joillekin se tärkein asia elämässä.

Vierailija
33/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin kuudeksi vuodeksi. Opiskelutkin oli vielä kesken. Kuuden vuoden jälkeen sain hyvän työpaikan. Ero tuli ja jäin lasten kanssa keskenään. Kotiäitiyteni oli mahdollistanut miehen urakehityksen, joten elarit on hyvät. Olen tehnyt opintoni loppuun ja menee hyvin. En kadu ollenkaan, päinvastoin.

Vierailija
34/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä sontaa.

Vierailija
35/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia miehiä enää edes ole, jotka pystyisivät elättämään muka vaimon ja lapset yksin. Muinaisjäänne.

Vierailija
36/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jäänyt. Ja ero tuli kyllä lopulta. Tiesin sen alusta saakka.

Vierailija
37/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt. Mies ei pystynyt elättämään meitä.

Vierailija
38/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HoitaaN? Miksei saisi enääN jäädä hoitaaN?

Vierailija
39/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HoitaaN? Miksei saisi enääN jäädä hoitaaN?

Mikä sinulla on hätänä? Etkö siedä puhetyylin kirjoitusta? Käytkö joka ainoan aloituksen kohdalla kommentoimassa virheistä?

Mahtaa elämä olla rankkaa. JAXUHALI!

Vierailija
40/46 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minustakaan kannata jäädä pysyvästi kotiäidiksi, vaan hankkia kunnon ammatti ja oma ura ja tulot. Ihan jo siksi, että jos tulee avioero, olette muuten pahasti tyhjän päällä. Eläketurvakin jäö aika onnettomaksi, jos työuraa ei ole.

Mutta muutoin olen kotihoidon vankka kannattaja. Se on alle kolmivuotiaalle parasta hoitoa, jos kotona oleva vanhempi. - äiti TAI isä, meillä mun mieskin oli vuoden hoitovapaalla - on täyspäinen ja jaksaa touhuta lapsen/lasten kanssa.

Eli pitäkää ihmeessä hoitovapaata puolison kanssa, jos se on taloudellisesti suinkin mahdollista. Yhteisten lasten parhaaksi! Ja silloin ei sitten mietitä, kuka kustantaa, koska se kotiin lapsia hoitamaan jäänyt tekee yhteistä työtä ja kaikkien hyväksi!