Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄLKÄÄ jääkö miehen elätettäväksi kotiin hoitaan lapsia!!

Vierailija
16.02.2019 |

Mä sen ison virheen tein. Mun neuvo on, älkää tehkö samaa virhettä :(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten päivähoito maksaa niin paljon, että on helpompi jäädä kotiin.

Vierailija
2/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään jäädä. Höh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten päivähoito maksaa niin paljon, että on helpompi jäädä kotiin.

Kannattaa sitten olla mielin kielin, ettei tule eroa.

Vierailija
4/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka olisi tehnyt ap:n kaltaisen ratkaisun. Olitko jo ennen lapsia syrjäytynyt työelämästä?

Vierailija
5/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saatana tapahtu?

Vierailija
6/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jos nyt saisin aikakoneen ja voisin palata 15 vuotta taaksepäin, hoitaisin itse lapseni enkä laittaisi häntä päivähoitoon kymmenkuukautisena. Omaa ”uraani” tämä ei edistänyt mitenkään, tavan valkokaulusduunari kun olen. Lisäksi työskentelin osa-aikaisesti, joten taloudellisestikaan siitä ei ollut mitään hyötyä.

Vierailija
7/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli siis ero ja syrjäydyit työelämästä?

Vierailija
8/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aikuisuudessa parhaita puolia on, että saan tehdä valintani itse vaikka ne valinnat olisivatkin typeriä.

Vierailija
9/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Jos nyt saisin aikakoneen ja voisin palata 15 vuotta taaksepäin, hoitaisin itse lapseni enkä laittaisi häntä päivähoitoon kymmenkuukautisena. Omaa ”uraani” tämä ei edistänyt mitenkään, tavan valkokaulusduunari kun olen. Lisäksi työskentelin osa-aikaisesti, joten taloudellisestikaan siitä ei ollut mitään hyötyä.

Jos mä saisin aikakoneen, olisin tietyssä määrin todellakin lasten kanssa kotona mutta ihan taatusti myös töissä ja turvaisin tulevaisuuteni.

Ap

Vierailija
10/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä saisin aikakoneen, olisin tietyssä määrin todellakin lasten kanssa kotona mutta ihan taatusti myös töissä ja turvaisin tulevaisuuteni.

Ap

Se on huono sanoa jälkeenpäin kun tietää mitä tuleman piti, mutta silti suosittelen että hoitakaa lapsenne itse niin pitkään kuin mahdollista. Työelämää on jäljellä sen jälkeen vielä 40-50 vuotta.

Vierailija
11/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli siis ero ja syrjäydyit työelämästä?

Ei ole tullut eroa.

Kunhan katkesi kamelin selkä tänään.

Ap

Vierailija
12/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi aina , että älä jää miehen elätettäväksi. En ole jäänyt.

Vierailija
13/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6 vuotta lasten kanssa kotona olivat elämäni parhaita vuosia.

Vierailija
14/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi aina , että älä jää miehen elätettäväksi. En ole jäänyt.

Olet järkevä. Olisi pitänyt uskoa omaa äitiä joka sanoi että nipistä euro sieltä ja toinen täältä "talousrahasta" säästöön pahan päivän varalle.

Vierailija
15/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei nykyaikana elätä perhettä, vaan enemmän oman napansa. Näin se vaan on. Varmaan ollut aina, mutta salattu tabu. Vai miksi Suomessa muuten on päiväkodit olemassa? Koska kautta-aikain Suomalaiset miehet on niin luusereita, että eivät saa elätettyä omaa perhettä. Tuhlaavat itse omat rahansa ja eivät edes lastenhoitoon niitä laita toisin kuin äidit. Tai juovat rahansa jne. Miehiin ei voi ns. Elättäjinä luottaa. Sen takia naiset ryhtyvätkin yh ksi.

Vierailija
16/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 6 vuotta lasten kanssa kotona olivat elämäni parhaita vuosia.

Sama! Se oli mahtavaa aikaa itselle, ja varsinkin toinen lapsistani hyötyi selvästi rauhallisesta varhaislapsuudesta, toinen on syntyjään vähemmän stressiherkkä ja olisi varmaan "pärjännyt" päiväkodissa pienenäkin. Myös mies osasi arvostaa noita vuosia, koska olihan se melkoista rallia jonkin aikaa sitten myöhemmin kun molemmat vanhemmat oli töissä. Talous oli yhteinen jo ennen lapsia ja ne päätökset siitä kuka on kotona ja miten kauan tehtiin yhdessä sopien.

Varmempi minun työpaikkani ja urani tulevaisuus on kuin puolison, vaikka olinkin pätkän kotona. Olen tosi onnellinen etten hötkyillyt töihin vaikka välillä tuntui että pitäisi ollakseen sosiaalisesti hyväksytty.

Vierailija
17/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen on kaikkein nykyaikaisin ratkaisu ja ainoa tapa millä naisellekin jää oikeuksia ja vapautta.

Nykyään nainen on kodin, lasten ja miehen huoltajuuden lisäksi monesti myös se elättäjä ja jos miehellä on niin iso palkka, että elättää täysin perheensä on nainen täysin miehen armoilla, vapaa-ajaton kotiorja, joka menettää mahdollisuutensa menestyä missään muualla, kun prisman kattila-arvonnassa.

Vierailija
18/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omilla säästöilläni olin kotona lasten kanssa yhteensä päälle viisi vuotta. Kyllähän siinä palkankehityksestä, kertyneistä lomista ja eläkkeestä yms jäi jälkeen. Päivääkään en kadu. Ei kaikki suinkaan elä miehen rahoilla.

Vierailija
19/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäö ymmärtäkö väärin. En puhunut ajasta lasten kanssa. Siitä en tosiaan haluaisi luopua. Miehen lupauksista ja miehen varaan jäämisestä puhuin.

Tottakai jos on mahdollisuus jatkaa töissä ja tietää töitä olevan tarjolla niin totta ihmeessä lasten kanssa kotona jos siihen tarjoutuu mahdollisuus.

Ap

Vierailija
20/46 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa taas vastauksia ei hlvetti näit ! Ap kyl kirjotti selkokielellä mitä tarkottaa ja sit tääl osa vääntää asian täysin muuks. Mis luetunymmärrys ?