Olen yllättynyt reaktiostani Olli Lindholmin kuolemaan.
Kun uutinen kuolemasta tuli niin olin aivan "puulla päähän lyöty", en voi uskoa sitä. Ja muutama tunti sen jälk kun kuuntelin Joutsenlaulun ja Ihmisen pojan niin hanat aukesi. Ja nyt muutama päivä tapahtuneen jälkeen olen edelleen jotenkin herkillä asian suhteen, katsoin tallenteelta Vain elämää O.L spessujakson ja lopussa oli niitä laulajakumppaneiden viimeisiä viestejä Ollille niin johan alkoi silmäkulmat kastumaan ja pala pyöri kurkussa.
En tiedä miksi reagoin tähän nyt näin, en ole ikinä edes mikään Yö-fani ollut, mutta toki muutamat kappaleet olleet makuuni. Ja Ollin virne, hymy ja ääni jotenkin miellyttäneet, en tiedä. Ja nyt hän makaa jossain kylmiössä eikä virnuile enää koskaan...
Huhhuh, taidan olla prakaamassa lopullisesti. Viimeksi itkenyt George Michaelin kuolemaa, sitä ennen muistan 10v iässä harmitelleeni kovasti, kun Freddie Mercury kuoli.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tehty mediasuru, jota pohjusti vielä Nykäsen ylikäsitelty kuolema.
Muitakin enemmän tai vähemmän tuttuja julkkiksia on mennyt viime aikoina. Ollin poismeno oli draaman kaareen sopiva sattuma.
Koko Yön imago tiivistyi viime vuosina Lindholmiin, ja hänen jäyhän hartaaseen äijäisäntä -imagoonsa. Yöstä kehittyi iskelmävirsiyhtye.
Olli ei yleisön silmissä ollut vanheneva, vaivojaan poteva mies, vaan jollain tavalla ikinuori rock -tervaskanto. Hän tuntui uskovan siihen liikaa itsekin, ja eli terveytensä kustannuksella kohtalokkain seurauksin.
Ymmärsin että kuolemaan vaikutti se että hän katsoi olevansa liian kova jätkä käyttääkseen CPAP-laitetta. Jos hengitys pysähtelee pahimmillaan yli 2 minuutiksi unen aikana niin ei ihme jos terveys ei pitemmän päälle kestä.
Tai sitten ei ollut kaikki "niin hyvin" . Tuntui että hän suoritti hampaat irvessä eikä ehkä oikein hyväksynyt ikääntymistään. Tarkoitan että jos on uniapnea, nukkuu muutaman tunnin yössä ja verenpaineet tapissa miksi reuhtoa tuolla lailla kuntoilun kanssa. Jollain tavalla vaikka oli niin pomomiestä tuli sellainen vaikutelma että oli vähän hukassa elämänsä kanssa. Olisko se nuorempi naistýstävä jotenkin pannut meiningit sekaisin. Muistan myös edelleen nämä kaikki riidat Yön soittajien kanssa, molemmat osapuolet varmaan katui että päätyivät käräjille asti mutta olihan se äkkiväärää toimintaa kaikkinensa. Yön musiikkia olen pyrkinyt välttelemään, ei oikein kolahda. Olisko ihmisillä jo orastavaa kevätväsymystä ja tälläistä jos kyynelkanavat on noinkin herkillä, raskaus tietenkin vaikuttaa kuten joku tuossa totesikin.
Viestini oli vähän tökerö. Ei ollut tarkoitus vertailla, kenen kuolema on surullisempi kuin toisen. Huonosti muotoilin.