Olen yllättynyt reaktiostani Olli Lindholmin kuolemaan.
Kun uutinen kuolemasta tuli niin olin aivan "puulla päähän lyöty", en voi uskoa sitä. Ja muutama tunti sen jälk kun kuuntelin Joutsenlaulun ja Ihmisen pojan niin hanat aukesi. Ja nyt muutama päivä tapahtuneen jälkeen olen edelleen jotenkin herkillä asian suhteen, katsoin tallenteelta Vain elämää O.L spessujakson ja lopussa oli niitä laulajakumppaneiden viimeisiä viestejä Ollille niin johan alkoi silmäkulmat kastumaan ja pala pyöri kurkussa.
En tiedä miksi reagoin tähän nyt näin, en ole ikinä edes mikään Yö-fani ollut, mutta toki muutamat kappaleet olleet makuuni. Ja Ollin virne, hymy ja ääni jotenkin miellyttäneet, en tiedä. Ja nyt hän makaa jossain kylmiössä eikä virnuile enää koskaan...
Huhhuh, taidan olla prakaamassa lopullisesti. Viimeksi itkenyt George Michaelin kuolemaa, sitä ennen muistan 10v iässä harmitelleeni kovasti, kun Freddie Mercury kuoli.
Kommentit (43)
Mullakin mennyt nämä menetykset jotenkin tunteisiin. Ollin kuolemasta kuulin klo 12 aamupäivällä radiosta silloin maanantaina kesken ruuanlaiton, romahdin täysin. Meillä oli mieheni kanssa Hesarissa n.11 vuotta sitten kihlajais ilmoitus, laitoin siihen Yö yhtyeen laulun sanat, meni jotenkin näin: kaikki on nyt selvää kun viimein saapui hän. Niin nopeasti voi kaikki loppua, pitäkää huolta toisistanne.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä sitä suree siinä samalla niitä omia suruja. Puhdistavaa itkua. Ja samalla ehkä luvallista.
Sitä niin, liikutusta ja herkistymistä. Harva nyt on liikuttumatta tuollaisista vaikka olisi fiktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en välittänyt vittuakaan, koska yön-musiikki menee sinne Klamydia ja Popeda osastolle Eddie Medusan ja muiden runkkuperseiden wt-sakkiin.
Nyt hiukan tarkkuutta. Yö ei ole wt-sakkia nähnytkään.
Ai eikö?
No. Ei. Yön kuulijakunta on ollut koko historian ajan taviksia. Pyydän uudelleen - tarkkuutta.
Yllätyin itsekin omista fiiliksistä. Olin Yö fani kasarilla ja toisinaan kuunnellut senkin jälkeen. Ihmisen poika kolahti, kun oma poika syntyi 2000 -luvulla..
Vain elämää oli viimeinen "kosketus" Olliin ja nyt. OHHOh! Mä lähinnä itkustelin niitä kauniita sanoja mitä ihmiset ovat kirjoittaneet Ollista. Selkeä vaikutus ollut monenlaisiin ihmisiin. Siitä tuli fiilis, että Olli on sittenkin koskettanut isolla karhun syleilyllään isoa osaa Suomen kansaa. Ja se on mahtavaa!
Anssi Kelan "muistokirjoitus" oli ehkä parhain. Täysin Ollin näköinen ja häntä arvostava ja muistava. Niisk.
En tykkää yhdestäkään yön biisistä, enkä ole ollut fani koskaan. Silti Ollin kuolema kosketti, arvostan häntä, komean uran on tehnyt ja kaikesta päätellen hän on ollut lämminhenkinen ihminen.
Mä hätkähdin tosi paljon Ollin kuolema-uutista. Tuntui aluksi, että ei ole totta. Harmi tietysti tuli, kun miehellä oli kaikkea kesken ja hyvä vaihe elämässään. Mutta en mä nyt sentään tuntematonta itkenyt. Ja täytyy sanoa, että olisi ollut tyylikkäämpää laittaa Voffiin se Ollin musta surusivu vain loppuun, tai enintään alkuun ja loppuun, ei mainoskatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin mennyt nämä menetykset jotenkin tunteisiin. Ollin kuolemasta kuulin klo 12 aamupäivällä radiosta silloin maanantaina kesken ruuanlaiton, romahdin täysin. Meillä oli mieheni kanssa Hesarissa n.11 vuotta sitten kihlajais ilmoitus, laitoin siihen Yö yhtyeen laulun sanat, meni jotenkin näin: kaikki on nyt selvää kun viimein saapui hän. Niin nopeasti voi kaikki loppua, pitäkää huolta toisistanne.
Aika jännä ottaen huomioon, että Olli kuoli tiistaina.
Mua myös kosketti, vaikken olekaan mikään Suomi-iskelmäfani. Noihin kappaleisiin latautuu paljon muistoja nuoruudesta 90-00 -luvuilta. Muistaakseni joskus masennuksessa ja ahdistuneensa kuuntelin noita biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en välittänyt vittuakaan, koska yön-musiikki menee sinne Klamydia ja Popeda osastolle Eddie Medusan ja muiden runkkuperseiden wt-sakkiin.
Nyt hiukan tarkkuutta. Yö ei ole wt-sakkia nähnytkään.
Ai eikö?
No. Ei. Yön kuulijakunta on ollut koko historian ajan taviksia. Pyydän uudelleen - tarkkuutta.
Pyytele vain. Kenties kuulijakunta ei tajua kuuluvansa wt-ryhmään.
Aikojen alussa /Hakulisen aikaan) Yö oli jotain spesiaalia, nyt ollut jo vuosikausia raskasta itkuiskelmää.
Yö on esiintynyt paljon myös hienoimmissa konserttisaleissa, sen perusteella kyllä päättelisin, että sitä kuulijakuntaa on ollut "paremmissakin piireissä".
Vierailija kirjoitti:
Yö on esiintynyt paljon myös hienoimmissa konserttisaleissa, sen perusteella kyllä päättelisin, että sitä kuulijakuntaa on ollut "paremmissakin piireissä".
Varmaan monenlaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi se wt-yleisö ei pääsisi niihin "hienoimpiin konserttisalihin"?
Ja mitä edes tarkoitat niillä, mikä muka on ollut erityisen hieno - vai onko mittana nyt jokin wt-mitta?
Mutta miksi kuuntelit Joutsenlaulun, Jussin biisin, josta Olli ei tykännyt eikä ole sitä tietystikään koskaan edes levyttänyt...? Eikö tuo ole vähän rienausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä edes tarkoitat niillä, mikä muka on ollut erityisen hieno - vai onko mittana nyt jokin wt-mitta?
Olettaisin että konserttisaleissa käy jonkin verran sellaista porukkaa, joka ei mene klubeille/tanssilavoille/festivaaleille. Konsertteissa on liputkin hieman korkeampia.
"Hienolla" tarkoitan siis vaan niitä paikkoja, joissa esimerkiksi sinfonia-orkesterit esiintyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että konserttisaleissa käy jonkin verran sellaista porukkaa, joka ei mene klubeille/tanssilavoille/festivaaleille. Konsertteissa on liputkin hieman korkeampia.
Kyllä esim. Tampere-talon konsertteihin menee ihan sitä junttiporukkaakin. Vaikka se onkin Tampere-filharmonian "koti" ja siellä vierailee esim. baletteja ja eri sinfoniaorkestereita.
Ihmeellistä että tähänkin keskusteluun on täytynyt vetää tämä wt- näkökulma. Yön musiikkia on kuunneltu aivan "johtajatasollakin". Yhtälailla kuin köyhälistössäkin.
Kyllähän nuo kuolemat yllätti, mutta en itkenyt. Sai miettimään sitä, että kaikilla meillä se on joskus edessä. Eikä kukaan tiedä hetkeä.
Minut saa itkemään uutiset, joissa lapsi on kuollut tai vammautunut. Olen itse lapseton, mutta sellainen koskettaa.
Nyyhkykulttuuri ja pyhymykseksi julistaminen on ollut aina osa tähtikulttia. Nyt se on tuotu muotiin isolla rytinällä.