Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajaton äiti? Pitää "yhteisiä" tavaroita

Vierailija
16.02.2019 |

Lyhyt tarina. Äitini toi meille pari viikkoa vanhat sukset,jotka kuului vaarilleni. Toi ne poikaani varten. Ne olivat liian isot joten ostin pojalle omat, sovittiin kuitenkin että pidän sukset, kun minulle ne on sopivamman.
Tänään äitini vei pojan hiihtämään ja otti samalla nuo vaarin vanhat sukset itselleen. Illalla poika ja pojan sukset tuli takaisin, toiset sukset eivät kuitenkaan tulleet, "saat ne takaisin heti kun haluat". No minä pidin niin,että ne on annettu meille,kun ne oli kerran annettu meille. En halua venkslata jotain yhteisiä urheiluvälineitä äitini kanssa enää aikuisena, joten sanoin, että pidä ne sitten.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta - viime keväänä etsin meidän sulkapallomailoja, jotka lopulta löytyivät äidiltäni. Hän ei ollut palauttanut niitä, koska hänen mielestään ne olivat kai yhteiset, kun ne olivat kuuluneet lapsuudenkodissani kaikille. Ne oli kuitenkin tulleet minun perheeseen jossain vaiheessa (siskoni asuu nykyään meidän vanhassa lapsuudenkodissa) joten olin kyllä ihan tottunut, että ne ovat meidän eikä kaikkien nyt. Eri asia,jos olisivat jossain mökillä kaikkien käytössä.
Niin,siis viime vuonna vähän mieltä korvensi, kun olin kaikkialta varastoista haeskellut mailoja ja äitini sanoo "joo, ne jäi mulle joskus syksyllä kun ajattelin että eihän ME niitä talvella kumminkaan tarvita".
Mitä mieltä? Rajaton mummo, joka luulee kuuluvansa ydinperheeseen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ainoa, joka ei nyt ymmärrä ongelmaa? Joo, on ärsyttävää etsiä tavaraa sieltä ja täältä ja todeta, että sitä ei ole koko huushollissa. En tiedä sulkiksesta ja hiihdosta mitään, mutta eikö niissäkin ole teknologia parantunu vuosikymmenten saatossa? Ostaisin vain omat (hyi minä!) ja jatkaisin elämääni. Sit on helppo sanoa, et kiitos meillä on jo. Eri asia, jos kysyisin jotain lainaan kokeilleksani, toimiiko se. Sitten voi palauttaa ja ostaa oman, jos kokee tarpeelliseksi. Tai palauttaa ja todeta et lainaa uudestaan, jos tarvii.

Niinhän mäkin sanoin nyt äidille, että ei tarvitse tuoda niitä enää takaisin. Ostan varmaan omat lopputalven alesta tai torista, niin on sitten. Ap

Vierailija
22/25 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuommoset harvemmin tarvittavat urheiluvälineet on juuri hyvä jos ovat yhteiskäytössä.Oletan ettette aktiivisesti harrasta hiihtoa tai sulkapalloa.

Äitisi on ihailtavan nykyaikainen. Ei tarvitse jokaisen säilöä nurkassa pölyttymässä samoja harvemmin tarvittavia kamppeita.

Tottakai, ainakin silloin jos on myös sovittu että ne on yhteiskäytössä. En kyllä edes sopisi pitää tavaroita yhteisenä silloin, kun välimatkaa on n. 40 km. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hirveän alapeukkuryöpyn heti alussa ja tuli ketjureaktio, jonka perusteella palstalaiset päättivät mun olevan väärässä ja naurettava tässä tapauksessa. Kukaan ei enää halua asettua samalle kannalle kanssani, kun olin jo aluksi niin parjattu, vaikka aloitusviestini oli ilmeisesti vain ymmärretty väärin. Olen nähnyt tätä tapahtuvan, jännä ilmiö. Ap

Vierailija
24/25 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kiittämättömältä, tai sitten et osaa ilmaista itseäsi kovin hyvin. Siinä, mitä olet kirjoittanut, äitisi toimii aivan normaalisti.

Vierailija
25/25 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siis että äitisi ottaa tavaroita varastostanne pyytämättä ja edes kertomatta sinulle tai ei palauta lainaamiaan tavaroita? Joo, se on väärin. Sano että ei tee enää niin ja jos jatkaa niin et jätä enää häntä valvomatta teille/et lainaa hänelle enää.

Laita tallentava valvontakamera sinne varastoon. Eihän sitä tiedä, vaikka äitisi pöllisi sieltä vanhan pesäpalloräpylän.