Olisiko nyt hyvä hetki keskustella huuhteluaineiden hajusta.
Jessus mikä katku lähtee vieraitten lasten ulkovaatteista eteisessä ja päähän alkaa koskemaan.
Lasten perheessä on migreeniä useammalla, myös toisella lapsista jonka vaatteet lemuaa.
Haju ei ole todellakaan mieto ja ihmettelen kuinka ei koulussa puututa näihin hajuongelmiin.
Mihin edes tarvitaan huuhteluainetta ulkovaatteissa. Itse en käytä ikinä mitään eikä minusta ole ongelmia ollut pyykin käsittelyssä.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että se on enemmänkin pesu- kuin huuhteluaine. Useammin alempaa yhteiskuntaluokkaa edustavien ihmisten vaatteet haisevat tältä, samalla ne vaatteet monesti ovat sellaisia nyppyisiä ja harmaita, koska kaikki pestään samassa satsissa samalla aineella, lisäksi sitä perhanan pulveria lotrataan sitä paljon, että vaatteet vaikuttavat jäykältä hiomapaperilta.
Kyllä se on huuhteluaine, koska vaatteet on tahmeat siitä hajusta ja jää käsiin haju myös, kun nostelee niitä naulakkoon
Ok. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset voisivat käyttää ainakin raikastimia, koska haisevat hieltä ja paskalta.
No varmasti jossain Afrikassa. Normaali ihminen Suomessa pesee p erseensä ja vaihtaa puhtaat HAJUTTOMAT vaatteet ylleen, ennenkuin lähtee muiden ihmisten ilmoille.
Mihin huuhteluainetta tarvitaan mihinkään Suomessa?
Sehän kuluttaa tekstiilit nopeammin hajalle.
Toki on joitakin erikoishankalan herkän ihon ihmisiä, joilla on tuolle todellinen tarve mutta eipä heille sitten niitä hajustettuja voi käyttää!
Mun mielestä niissä on ihana tuoksu. Oikeastaan vaisin käyttää ihan hajuvetenä. Ja ulkovaatteisiin on pakko käyttää ettei ne murene.
Määritteleekö ap mikä on oikea tapa elää? Ole lapsiesu kanssa ja vähennä somen käyttöä, niin se on jotakin.
Huuhteluaineita on nykyään niin paljon erilaisia, että joukossa on myös hyviä ja mietoja tuoksuja vaikka makuasioitahan nämä eikä niistä voi kiistellä. Käyttäkää tai olkaa käyttämättä - mutta antakaa toisten elää kuten haluavat. Ihan käsittämättömäksi mennyt tämä kaiken normaalinkin paheksunta ja kieltäminen.
Vierailija kirjoitti:
Määritteleekö ap mikä on oikea tapa elää? Ole lapsiesu kanssa ja vähennä somen käyttöä, niin se on jotakin.
En koe sitä määrittelyksi jos ihan oikeasti ihmisille tekee pahaa liian voimakkaat hajut.
Kun ei elämä ole mallillaan seehen haetaan syitä muualta, nyt huuhteluaineista.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole elämä kunnossa, kun vieraista migreenin saa hajun takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että se on enemmänkin pesu- kuin huuhteluaine. Useammin alempaa yhteiskuntaluokkaa edustavien ihmisten vaatteet haisevat tältä, samalla ne vaatteet monesti ovat sellaisia nyppyisiä ja harmaita, koska kaikki pestään samassa satsissa samalla aineella, lisäksi sitä perhanan pulveria lotrataan sitä paljon, että vaatteet vaikuttavat jäykältä hiomapaperilta.
Ah, elitismiketju. Kamalaa kun köyhät sekä haisee, että näyttää köyhiltä! Siis hirveetä, kuin ne kehtaa? Leikataan vähän lisää, jos ne vaikka aktivoituis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei näköjään ole. Kerroppas minulle miksi miehet ei valita huuhteluaineista? Ehkä sinun tulisi ottaa vähän mallia. Luuletko että tämä auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi näköjään ole. Kerroppas minulle miksi miehet ei valita huuhteluaineista? Ehkä sinun tulisi ottaa vähän mallia. Luuletko että tämä auttaa?
Tämä muuten auttaa oikeasti, kun tänne saa avautua sillä enhän minä voi lapsillekaan sanoa miten haisevat järkyttävälle.
Tuohon miksi miehet ei valita on varmaan syynsä.
Naiset todennäköisesti muutenkin aistii asiat eri tavalla ja altistuu enemmän kemikaaleille.
Ei minuakaan nuorena hajut ärsyttänyt vaan nyt keski-iän myötä on tullut ongelmalliseksi tietyt hajut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi näköjään ole. Kerroppas minulle miksi miehet ei valita huuhteluaineista? Ehkä sinun tulisi ottaa vähän mallia. Luuletko että tämä auttaa?
Tämä muuten auttaa oikeasti, kun tänne saa avautua sillä enhän minä voi lapsillekaan sanoa miten haisevat järkyttävälle.
Naiset todennäköisesti muutenkin aistii asiat eri tavalla ja altistuu enemmän kemikaaleille.
Ei minuakaan nuorena hajut ärsyttänyt vaan nyt keski-iän myötä on tullut ongelmalliseksi tietyt hajut.
Ap
Miten sinä perustelet että naiset altistuu enemmän kemikaaleille? Taitaa olla mutua. Naiset aistivat eti tavalla ja muistavat myös kertoa ja etsiä syyllisen.
Sähköallergia vaivaa täällä. Naapurin mies ei sammuta omaa wifiä yöksi enkä saa nukuttua. Kyllä näitä erilaisia ongelmia on ihmisillä
Kun anoppi on käynyt meillä niin sohvatyynyt täytyy vähintäänkin tuulettaa, joskus jopa pestä. Se pesu- tai huuhteluaineen haju on kamala. Koko olohuone lemuaa. Tunnin ajomatka samassa autossa, sain päänsäryn loppupäiväksi. Pahinta - kun hän pitää vauvaamme sylissä niin se haju tarttuu vauvan vaatteisiin hänen vaatteistaan. Vauvan vaatteet vaihdetaan aina saman tien kun anoppi lähtee. Olen käskenyt miehen sanomaan äidilleen ongelmasta mutta asia vielä työn alla. Ja luultavasti haisuli on niin turtunut hajuunsa ettei itse ymmärrä olevan mitään ongelmaa vaan leimaa meidät (eli minut..) yliherkiksi valittajiksi. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten sinä perustelet että naiset altistuu enemmän kemikaaleille? Taitaa olla mutua. Naiset aistivat eti tavalla ja muistavat myös kertoa ja etsiä syyllisen.
Meikit ym hiusmuotoilutuotteet sekä hiusvärit ovat iso syy todennäköisesti.
Kampaajat on iso ryhmä ketkä herkistyy eli on ihan turha väittää ettei naiset altistu enemmän kuin miehet.
Harva mies läträä rasvoja ym iholle jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Kun anoppi on käynyt meillä niin sohvatyynyt täytyy vähintäänkin tuulettaa, joskus jopa pestä. Se pesu- tai huuhteluaineen haju on kamala. Koko olohuone lemuaa. Tunnin ajomatka samassa autossa, sain päänsäryn loppupäiväksi. Pahinta - kun hän pitää vauvaamme sylissä niin se haju tarttuu vauvan vaatteisiin hänen vaatteistaan. Vauvan vaatteet vaihdetaan aina saman tien kun anoppi lähtee. Olen käskenyt miehen sanomaan äidilleen ongelmasta mutta asia vielä työn alla. Ja luultavasti haisuli on niin turtunut hajuunsa ettei itse ymmärrä olevan mitään ongelmaa vaan leimaa meidät (eli minut..) yliherkiksi valittajiksi. Huoh...
Kuulostat kyllä yliherkältä, tai siis varmastikkin olet. En katselisi sekunttiakaan tuollaista valitusta, varsinkaan kun ei edes ole sanonut anopille, valittaa täällä. Mitä valittaminen auttaa, koskaan, missään?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun teitä potuttaa nämä tuoksut ja lemut. Taidan lisätä huuhteluaineiden käyttöäni entisestään.
Ok. Tämä selventää asiaa. Olen ihmetellyt mikä motiivi niiden lemujen käyttämiseen on. Nyt selvisi. Arvasin, ettei kukaan niistä voi oikeasti tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten sinä perustelet että naiset altistuu enemmän kemikaaleille? Taitaa olla mutua. Naiset aistivat eti tavalla ja muistavat myös kertoa ja etsiä syyllisen.
Meikit ym hiusmuotoilutuotteet sekä hiusvärit ovat iso syy todennäköisesti.
Kampaajat on iso ryhmä ketkä herkistyy eli on ihan turha väittää ettei naiset altistu enemmän kuin miehet.
Harva mies läträä rasvoja ym iholle jatkuvasti
Ahaa, no et sitten edes kai keksi missä ne miehet altistuu? Kuinka moni näihin on kuollut? Miehiä on kuollut historiassa vaikka kuinka paljon erilaisiin kemikaalialtistuksiin. Tuleeko sinulle mitään mieleen?
Kyllä se on huuhteluaine, koska vaatteet on tahmeat siitä hajusta ja jää käsiin haju myös, kun nostelee niitä naulakkoon