Kotihoidon hoitajan tilille rapsahti perjantaina taas kuukauden palkka, 1606 €
Kyllä kelpaa! 😅
Kokoaikatyö, ei ikälisiä, eikä tähän tiliin tainnut tulla kovinkaan pitkältä ajalta edes muita lisiä (palkkakuitti ei vielä tullut, en päässyt tarkistamaan). Viime kuussa lisiä tuli, ja tällöin palkka olikin melko suuri, tilille tuli jopa 1872 €.
Ennenkin olen täällä palkkani kertonut, monet epäili provoksi, mutta vakuutan, ettei ole. Keski-Suomessa hoitajien palkkataso tämä.
Kommentit (77)
Yksityisellä hoiva-alalla tuntityöntekijänä. Vajailla tunneilla mennään, vaikka tekisin enemmän. Kolmivuorotyö. N.1400€ käteen lisineen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, saman saan hammashoitajana. Iltavuorojakin 3kpl/viikko. Iltavuoro loppuu jo klo 19-20 mutta koska iltalisää tulee vasta klo 18 lähtien niin saan illoistani ruhtinaallisesti n. 20€/kk lisiä, jee 💰. Kylven rahoissa! Kateellinen olen hoitokodissa työskentelevälle hoitsukaverille kun saa sen iltalisän jokaisesta iltavuoron tunnista eikä vain 1-2 viimeisestä tunnista.
Kyllä ne tulee meillekin vasta 18 jälkeen, mutta voihan sitä 2€/ilta kadehtia, jos siltä tuntuu.
Mitäs jos tuotakaan rahaa ei olisi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon maisteri ja teen oman alani työtä. Palkka on 2250€ / kk. Suuri osa työajasta sijoittuu iltaan ja joskus on viikonlopputyötä. Alallani ei tunneta ilta- eikä viikonloppulisiä.
Ja työtunteja on?
No mun mies saa tuon 1800 käteen vääntäessään ruuveja kiinni arkisin klo 7-15. Jos haulaa kevyemmän työn ja enemmän palkkaa, pitää kouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä hoiva-alalla tuntityöntekijänä. Vajailla tunneilla mennään, vaikka tekisin enemmän. Kolmivuorotyö. N.1400€ käteen lisineen.
Huom sulla on vajaat tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, saman saan hammashoitajana. Iltavuorojakin 3kpl/viikko. Iltavuoro loppuu jo klo 19-20 mutta koska iltalisää tulee vasta klo 18 lähtien niin saan illoistani ruhtinaallisesti n. 20€/kk lisiä, jee 💰. Kylven rahoissa! Kateellinen olen hoitokodissa työskentelevälle hoitsukaverille kun saa sen iltalisän jokaisesta iltavuoron tunnista eikä vain 1-2 viimeisestä tunnista.
Kyllä ne tulee meillekin vasta 18 jälkeen, mutta voihan sitä 2€/ilta kadehtia, jos siltä tuntuu.
Taitaa olla paikkakohtaista. Itse palvelutalossa saan jokaiselta tunnilta. Yhdessä vaiheessa tein vain yövuoroa mutta univaikeuksien vuoksi en jatkanut, kävi terveyden päälle.
Ihan hyvä palkka. Mulla on luultavasti isompi brutto, mutta nettona jää nelisen sataa enemmän. Terveisin kadehdittu suunnitteluinsinööri.
Minulla palkka bruttona 5500, käteen 3500. Eronnut, asunto ja auto maksettu, eikä velkaa ollenkaan. Ihan hyvin tällä pärjää;)
Olen omaishoitaja puolisolle ja tilille tulee alle 500 euroa kuussa ympärivuorokautisesta työstä! Ja olen tilanteessa, että vaihtoehtoja ei ollut, tai toki avioeron olisin voinut hakea. Ennen sain 1850 työstä hoitoalalla, joten nyt 1350 euron vajaus joka kuukausi tuloissani. Ja on ihan vitsi, että tuettaisiin omaishoitajan työssäkäyntimahdollisuuksia. Paperilla joo, mutta käytännössä juuri mitään tukea ei saa.
Täällä kokoaikainen kaupankassa ja räpylään tuli perjantaina tammikuun lisien kanssa 1945€ :)
Naapurissa on kotihoidon lähihoitaja,jolla brutto 2200€ ja sai 1700€.
Lisät hänellä tulee kuulemma viimeinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä palkka. Mulla on luultavasti isompi brutto, mutta nettona jää nelisen sataa enemmän. Terveisin kadehdittu suunnitteluinsinööri.
Vaihda työpaikkaa, mulla jää sentään 1400 enemmän.
Toinen suunnitteluinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
No mun mies saa tuon 1800 käteen vääntäessään ruuveja kiinni arkisin klo 7-15. Jos haulaa kevyemmän työn ja enemmän palkkaa, pitää kouluttautua.
Paljonko koulutusta tarvitaan ruuvin vääntöön?
Aikoinaan olin ruuvia vääntämässä, yhdessä tunnetussa suomalaisfirmassa, palkka oli parempi kuin nyt lähihoitajana 18v myöhemmin, työn olisi osannut kouluttamaton apinakin, riitti kun osasi laskea 17, mutta olihan työkaverit osin miehiä, toki piti maksaakin.
Nyt lähihoitajana tuon kotihoidon työntekijän listan lisäksi pitää miettiä kysymyksiä, joihin ei ole oikeita vastauksia, kysymys on ihmisistä, heidän hyvinvoinnistaan, naurettavista vaatimuksista, joita jollain maisterilla on aikaa esittää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle napsahti eile puuyhtiöltä 3400 tilille, mutta laskujen jälkeen jäi tio 1600 jäljelle, mutta ahdistaa sillä tuohan on 50€ / päivä eilen meni ruokakauppaan yli 80€.
En nyt ihan ymmärrä. Minulle tulee tilille rahaa ja sieltä menee rahaa enkä niputa randomisti tuloja ja kuluja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla paikkakohtaista. Itse palvelutalossa saan jokaiselta tunnilta. Yhdessä vaiheessa tein vain yövuoroa mutta univaikeuksien vuoksi en jatkanut, kävi terveyden päälle.
Kvtes
Taitavat nämä hoitsut elää omassa "köyhyys"kuplassaan kuvitellen muiden tienaavan käteen tuhansia euroja kuussa. Ei muuten tienaa. Ihan hyvältä palkalta tuo kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo siis jonkun mielestä huono palkka? Olette todellisuudesta vieraantuneita! Paljonko mielestänne pitäisi palkan sitten olla jos tuo on muka todella surkea?
Sen verran, että ihminen maksaa kohtuu hintaisen asumisen, elättää yhden lapsen, pystyy tämän jopa kouluttamaan "ilmaisen" toisen asteen, ostamaan kaupasta tavallista ruokaa, miettimättä voiko ostaa muutakin kuin halvinta lauantaimakkaraa, pystyy maksamaan muut elämisen kulut, harrastamaan kohtuuhintaista harrastusta, jää vähän säästöön, pieneen lomamatkaan lapsen kanssa.
1600€, jonka saa kokopäivätyöstä, tuohon ei pysty ilman tulonsiirtoja.Me tehtiin tuo kaikki ja enemmänkin toisen yhtä pikkupalkkaisen kanssa, 2000-luvulla. Sen lapsen ja asuntolainan jälkeen ei ole ollut edes tiukkaa. 17
Huomasitko, teitä oli kaksi, aika suuri ero.
Joo hoitajat on amnattiryhmä joka säälii eniten itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, helkkarin paljon enemmän kuin työttömän sataset
No pitää ollakin, kun uhraa kuukaudessa 160 tuntia työhön.
Itse olen sh. Eilen napsahti tilille 1870€. Lisiä maksetaan kuun lopussa. Niitä tulee n. 200€ käteen. Ei tällä juhlita. Vuokra onneksi on kohtuullinen. Kolme lasta huollettavana.
Minä en uskaltaisi porsia tuohon malliin noin pienillä tuloilla. Haluan tarjota omalle lapselle vähän parempaa kuin pelkän hengissäpidon.
luuletko, että muut eivät maksa laskuja tai käy kaupassa? Miksi vertaat itsellesi laskujen jälkeen jäävää summaa siihen summaan, mistä toisten pitää vielä maksaa ne laskut?