Kotihoidon hoitajan tilille rapsahti perjantaina taas kuukauden palkka, 1606 €
Kyllä kelpaa! 😅
Kokoaikatyö, ei ikälisiä, eikä tähän tiliin tainnut tulla kovinkaan pitkältä ajalta edes muita lisiä (palkkakuitti ei vielä tullut, en päässyt tarkistamaan). Viime kuussa lisiä tuli, ja tällöin palkka olikin melko suuri, tilille tuli jopa 1872 €.
Ennenkin olen täällä palkkani kertonut, monet epäili provoksi, mutta vakuutan, ettei ole. Keski-Suomessa hoitajien palkkataso tämä.
Kommentit (77)
Toki joo. Kysynpä kaupan kassan palkkaa. Eipä yllä tonniin ja kokoaikaista ei saa kirveelläkään
Eli kyseessä arkipäivätyö, ei öitä, iltoja eikä viikonloppuja? Sitten tuo on ok palkka.
Itsesäälissä on turha rypeä. Hanki jonkun muun alan koulutus ja duuni jos nykyinen ei huvita
Hyvä, kyllä kotihoito onkin niin laadukasta että siitä täytyy maksaa.
Mä hoidan kolmea lasta kotona ja käyn auttelemassa iäkästä äitiäni liki päivittäin, kun kotihoitaja kerkiää käydä poikkeamassa 10 min ja syöttää, hoitaa lääkkeet ja pesee tuossa ajassa.
Saan 470 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
No, helkkarin paljon enemmän kuin työttömän sataset
No pitää ollakin, kun uhraa kuukaudessa 160 tuntia työhön.
Itse olen sh. Eilen napsahti tilille 1870€. Lisiä maksetaan kuun lopussa. Niitä tulee n. 200€ käteen. Ei tällä juhlita. Vuokra onneksi on kohtuullinen. Kolme lasta huollettavana.
Itsellä myös palkka 1600 - 1700. Joskus voi olla jopa enemmän jos on ylitöitä tai viikonloppuja. Olen töissä eräällä tehtaalla, melko mekaanista hommaa tekemässä.
Eikohän tuo ole aikalailla sama ympäri Suomea, kaksi vuorotyötä, myös viikonloppuisin. Sama palkka tehostetussa palveluasumisessa.
Tosin kaksien lisien, vk 6, kanssa 2033€, tuli minulle eilen.
Onko tuo siis jonkun mielestä huono palkka? Olette todellisuudesta vieraantuneita! Paljonko mielestänne pitäisi palkan sitten olla jos tuo on muka todella surkea?
Vierailija kirjoitti:
Itsesäälissä on turha rypeä. Hanki jonkun muun alan koulutus ja duuni jos nykyinen ei huvita
Tosi hyvä neuvo, hankitaan Filippiineiltä orjia, tekevät halvemmalla, vai?
Vierailija kirjoitti:
Eli kyseessä arkipäivätyö, ei öitä, iltoja eikä viikonloppuja? Sitten tuo on ok palkka.
Ei, vaan epäsäännöllinen kaksivuorotyö. Yksi viikonloppu kolmesta on vapaa.
Ap
Siis mikä on ongelma? Mulla on palkka brutto 2000 ja netto 1500. Haluttu homma media-alalla ja vaatii korkeakoulutuksen, itselläni maisterintutkinto.
Ei kaikista töistä saa neljää tonnia kuussa.
No, ei palkoilla ole tarkoitus juhliakaan
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee lisiä jälkikäteen?
Seuraava (käteenjäävä) palkka saattaa olla sitten onneksi taas 1700 euron tienoilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo siis jonkun mielestä huono palkka? Olette todellisuudesta vieraantuneita! Paljonko mielestänne pitäisi palkan sitten olla jos tuo on muka todella surkea?
Tässä summassa siis myös pyhäkorvaukset ja iltalisät, 2/3 viikonlopuista olen töissä.
Ap
Kova veroprosentti?
Tamperelainen sairaalahuoltaja, netto päivätyössä, ikälisillä 1650, ei verovähennyksiä
Sitä se on. Ennen vanhaan naiset tekivät hoivatyöt palkatta, ja nyt päättäjien on vaikea sisäistää hoivatyön olevan ihan oikeaa työtä josta kuuluu maksaa kunnollista palkkaa.
Paljonko mielestäsi palkan tulisi olla? Millainen koulutus sinulla on ja millaisiin työtehtäviin olisit pätevä? Millaista työsi on käytännössä ja pidätkö siitä?
No, helkkarin paljon enemmän kuin työttömän sataset