Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten ex-vaimot kehtaavat maksattaa asumisensa edelleen ex-miehellä?

Vierailija
16.02.2019 |

Ex-vaimo asuu edelleen entisessä yhteisessä kodissa, jonka asumisen pois muuttanut ex-mies maksaa. En tajua. Eikä elettäkään tehdä, et nainen hoitais omia asioitaan kuntoon ja alkaisi elättää itse itsensä vaikka töissä käykin.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nillität? Kysy siltä mieheltäsi miksi hän maksaa?

Vierailija
42/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parilla kotona asuvia lapsia? Jospa ovat sopineet heille itselleen käyvän ratkaisun. Miehen ei tarvitse lapsista vaivautua, vaimo hoitaa. Mies ei maksa elätysmaksua vaan lainan lyhennykset ja vaimo puolestaan hoitaa käytännön elämän, joka on persoonallisuushäiriöiselle miehelle liikaa. Diagnoosin saanut mies ymmärtää itse, ettei kykene perhe-elämään, mutta on päässyt sentään sen verran pitkälle kehityksessä, että ymmärtää vastuunsa. Edes rahallisesti.

Ootko ap sama, joka kertoi seurustelleensa 5 kk miehen kanssa, joka on kertonut olevansa narsisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisia riittää tällä planeetalla.

Vierailija
44/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä eksät kuvittelee saavansa siitä että jäävät loisimaan miehen maksamaan taloon. Oli lapsia tai ei. Sit esitellään facessa muka uutta elämää, vaikka todellisuudessa ei olla menty yhtään eteenpäin. Varmaan kiva katkeroitua siellä entisessä yhteisessä kodissa jätettynä lapsen kanssa, oli kuinka vastarakennettu tai ei

Miten se talo olisi muka miehen maksama?

Vierailija
45/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä eksät kuvittelee saavansa siitä että jäävät loisimaan miehen maksamaan taloon. Oli lapsia tai ei. Sit esitellään facessa muka uutta elämää, vaikka todellisuudessa ei olla menty yhtään eteenpäin. Varmaan kiva katkeroitua siellä entisessä yhteisessä kodissa jätettynä lapsen kanssa, oli kuinka vastarakennettu tai ei

No sillä tavalla että mies maksoi lainan lyhennykset yhdessä ollessa ja tekee niin edelleen

Vierailija
46/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä tavalla että mies maksoi lainan lyhennykset yhdessä ollessa ja tekee niin edelleen

Mistä tiedät? Ja mitä nainen sitten vastaavasti on maksanut? Jos nainen vastaavasti maksoi miehen ruuat ym, kyllä se talo oikeasti on maksettu yhdessä.

Vierailija
47/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia naisia riittää. 

Mun miehen ex maksattaa asumisensa edelleen, vaikka asui erosta lähtien heti uuden miehen kanssa. Syynä tähän on kuulemma se, että hän kärsi lasten syntymästä niin paljon. Lapset siis asuvat 100 % meillä, eikä miehen exää kiinnosta lasten asiat. Hän kuitenkin pilasi kuulemma vartalonsa, uransa ja elämänsä lasten takia, ja nyt mies saa siitä maksaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei miehen ex maksa elatusmaksua, sillä paperilla lapset ovat yhteishuoltajuudessa, ja toisekseen miehen ex on saanut hullun paperit ja on työkyvytön, eikä hänellä ole mitään tuloja. Käsittääkseni hän työskentelee pimeästi uuden miehensä firmassa.

Kuitenkin, mies joutuu makselemaan exälleen mm. autonkorjauskuluja (auto oli ennen heidän yhteisensä, meni erossa sille exälle), vakuutuksia, peräkärryjä ja matkakuluja jos tämä suostuu tulemaan joskus lapsiaan tapaamaan. Lisäksi jos ex suurieleisesti ostaa lapsille jonkun synttäri- tai joululahjan, (tai yhtään mitään), sen hän maksattaa myös lastensa isällä. Todella surullista. Lapset tietenkään eivät kaikesta tästä tiedä yhtään mitään. Yritetään vaan pitää eukko suurinpiirtein tyytyväisenä, ettei lapset kärsi enempää. Vuosia tämä on näin mennyt ja ihmetellä täytyy, mutta eipä asia minulle kuulu sen enempää, vaikka miehen ja lasten kanssa asunkin. 

Tuon naisen uusi mies on hieman omituinen, sillä hänen mielestään on ihan järkeenkäypää, että toinen mies makselee heille kaikenlaista. Ei varmaan oma firma oikein kukoista? 

Sä olet niin väärässä. Ei ex joudu mitään maksamaan jos tuloja ei ole.

Mies auttaa koska haluaa äidin näkevän lapsiaan edes joskus.

Hullun papereita ei haeta vaan ne saadaan.

Täytyy olla tutkimukset.

Sähän olet tietämätön typerys.

Katso alapeukkujesi määrää.

Moi T....! 

En sanonutkaan, että hullun papereita olisi haettu :D Olen kyseisen rouvan paperit itse nähnyt, hän kun oli ne miehen kotiin jättänyt, ja tiedän kyllä tarinan. Ehkä se on juuri sinun tarinasi? ;)

Ja todella, siksihän juuri mies auttaakin, että nainen tulisi edes joskus lapsiaan katsomaan. Surullista tietysti on, etteivät lapset halua nähdä äitiään. Puhumme miehen kanssa äidistä kuitenkin aina positiiviseen sävyyn ja joskus olen minäkin vienyt lapset käymään äidillään.

Tietämätön varmaan olen, mutta tästä asiasta tiedän enemmän kuin nainen varmaan haluaisikaan. Mutta mitäs jätti tavaransa ja paperinsa toisten siivottavaksi. Oli niin kiire uuden miehen luo :D 

Vierailija
48/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tästä ei saa puhua ja mammat senkun nyrpistää nikkaansa. Myös yllöpito puuttunee asiaan. Tämä on käytäntö nykysuomessa.

Vierailija
49/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein koko talon, ukko sai muovikassillinen vaatteita, minä pidin velattoman talon, mökin ja auton, ja tietysti lapset.

Kiitos kysymästä, oikein hyvin kehtasin.

Vierailija
50/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Ja mitä nainen sitten vastaavasti on maksanut? Jos nainen vastaavasti maksoi miehen ruuat ym, kyllä se talo oikeasti on maksettu yhdessä.

Ei todellakaan ole! Se että maksat jonkun ruoat ei kata lainojen maksua. Se voi kattaa kunnossapidon ja autot, mutta ei lainoja. Sähköt vesi. Ajeleeko tässä nainen jälleen kaksilla rattailla ja ihan pokkana? Ohis

Vierailija
51/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap elämä.

Vierailija
52/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole! Se että maksat jonkun ruoat ei kata lainojen maksua. Se voi kattaa kunnossapidon ja autot, mutta ei lainoja. Sähköt vesi. Ajeleeko tässä nainen jälleen kaksilla rattailla ja ihan pokkana? Ohis

Meillä on ollut asuntolaina 500 euroa kuussa, ruokalaskut isossa perheessä reilusti yli tonnin. Joten kyllä, kyllä se voi lapsiperheessä kattaa.

Vierailija
53/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut asuntolaina 500 euroa kuussa, ruokalaskut isossa perheessä reilusti yli tonnin. Joten kyllä, kyllä se voi lapsiperheessä kattaa.

Vierailija
54/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on vaikka hoitanut lapsia kotona ja uhrannut siinä urakehitystään ja eläkekertymäänsä, niin on ihan kohtuullista että mies hyvittää asian jotenkin.

Monellakaan ei mitään urakehitystä olisi ollut. Tyytyväisiä vaan olleet ettei ole tarvinnut käydä töissä. Uranaiset hoitavat kyllä asiansa niin, ettei tule haittaa urakehitykselle. 

Eli tekemällä max. kaksi lasta ja nekin vähintään 5v ikäerolla, ja hoitamalla kutakin kotona max. 3kk (minkä jälkeen isä jää kotiin kunnes lapsi on tarpeeksi vanha tarhaan).

Tai jättämällä lapset kokonaan tekemättä.

Vierailija
55/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nainen yritti kaikkensa ettei exmies olisi muuttanut pois. Ehdotti että asuisivat viikottain muualla ja sitten viikon aina lapsen kanssa. Mies ei tähän suostunut vaan muutti itse vuokralle ja maksaa nyt lainaa talosta jossa exvaimo tyytyväisenä asuu. Lisäksi exä kiristää ja vatvoo lapsen tapaamisia jotka yllättäen muuttuvat aina sen mukaan miten kuulee lapselta isin tapailleen naisystäväänsä. Huoh

Miten tää kuulostaa ihan siltä, että olet se niin kutsuttu toinen nainen ja katkera kun mies ei ole viemässä lapseltaan kotia, vaikka sinulla olisi kamala kiire saada vietyä vielä sekin?

Vierailija
56/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi ihmisten sopimuksista tietää. Me asuimme viisi vuotta isän ja äidin puoliksi omistamassa asunnossa niin, että isän puoliskon rahat olivat siinä kiinni. Toisaalta asunnosta ei ollut velkaa ja äiti hoiti vastikkeet yksin ja isällä oli perintönsä vuoksi myös toinen asunto eikä isä maksanut mitään elatuksestani. Kun asunto myytiin, pistivät rahat puoliksi. 

Vierailija
57/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten varmaan haaveilla uusista puolisoista tällaisessa kuviossa.

Vierailija
58/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen ihmetellyt tätä samaa. Tunnen tapauksen joka jätti miehensä ja jäi miehen omistamaan asuntoon lasten kanssa. Kuukausi myöhemmin uusi mies kuvioissa, ja tämä uusi mies muutti muijan luokse 3 kk seurustelun jälkeen... Asuntoon, jonka muijan eksä edelleen maksaa. En kehtaisi. Kaikki tässä kuviossa olevat ovat töissäkäyviä tapauksia, molemmat miehet hyväpalkkaisissa hommissa, mutta mimmi tuntuu olevan kova siivelläeläjä. Olen tässä jo tovin odotellut koska on taas paksuna että voi jäädä luvan kanssa loisimaan kotiin kun on uusi elättäjäkin.

Vierailija
59/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan hyvin itse tiedät toisten asioista oikeasti?