Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ex-vaimot kehtaavat maksattaa asumisensa edelleen ex-miehellä?

Vierailija
16.02.2019 |

Ex-vaimo asuu edelleen entisessä yhteisessä kodissa, jonka asumisen pois muuttanut ex-mies maksaa. En tajua. Eikä elettäkään tehdä, et nainen hoitais omia asioitaan kuntoon ja alkaisi elättää itse itsensä vaikka töissä käykin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka se toinen ex-vaimo on, joka noin tekee? Vai miksi käytit monikkoa?

Vierailija
22/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exvaimot ovat kaikki katkeria kiipijöitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exvaimot ovat kaikki katkeria kiipijöitä

Eikös se ollut niin, että naiset sitä eroa useammin hakevat? Miksi he siis olisivat katkeria? Taitaa kuitenkin useimmat ex-vaimo olla onnellinen, että pääsivät ukostaan eroon. Ei ne muuten olisi halunneet erota. 

taitaa useammin olla niin, että se ex-mies on se katkera ja sepittelee satuja tälläkin palstalla ;)

Vierailija
24/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule mies saa elättää exänsä vaikka hautaan saakka jos niin valitsee, ei kuulu pätkääkään ulkopuolisille mitä eronnut pari keskenään sopii.

Huvittaa nää ulkopuoliset, jotka ovat jopa kehtaneet soitella minulle ja kysyneet suoraan kotini omistussuhteista. Miten he kehtaavat?

Curiosity kills the Cat.

Vierailija
25/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo asuu edelleen entisessä yhteisessä kodissa, jonka asumisen pois muuttanut ex-mies maksaa. En tajua. Eikä elettäkään tehdä, et nainen hoitais omia asioitaan kuntoon ja alkaisi elättää itse itsensä vaikka töissä käykin.

Puhutaanko nyt Jenni Dahlmanista?

Vierailija
26/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia naisia riittää. 

Mun miehen ex maksattaa asumisensa edelleen, vaikka asui erosta lähtien heti uuden miehen kanssa. Syynä tähän on kuulemma se, että hän kärsi lasten syntymästä niin paljon. Lapset siis asuvat 100 % meillä, eikä miehen exää kiinnosta lasten asiat. Hän kuitenkin pilasi kuulemma vartalonsa, uransa ja elämänsä lasten takia, ja nyt mies saa siitä maksaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei miehen ex maksa elatusmaksua, sillä paperilla lapset ovat yhteishuoltajuudessa, ja toisekseen miehen ex on saanut hullun paperit ja on työkyvytön, eikä hänellä ole mitään tuloja. Käsittääkseni hän työskentelee pimeästi uuden miehensä firmassa.

Kuitenkin, mies joutuu makselemaan exälleen mm. autonkorjauskuluja (auto oli ennen heidän yhteisensä, meni erossa sille exälle), vakuutuksia, peräkärryjä ja matkakuluja jos tämä suostuu tulemaan joskus lapsiaan tapaamaan. Lisäksi jos ex suurieleisesti ostaa lapsille jonkun synttäri- tai joululahjan, (tai yhtään mitään), sen hän maksattaa myös lastensa isällä. Todella surullista. Lapset tietenkään eivät kaikesta tästä tiedä yhtään mitään. Yritetään vaan pitää eukko suurinpiirtein tyytyväisenä, ettei lapset kärsi enempää. Vuosia tämä on näin mennyt ja ihmetellä täytyy, mutta eipä asia minulle kuulu sen enempää, vaikka miehen ja lasten kanssa asunkin. 

Tuon naisen uusi mies on hieman omituinen, sillä hänen mielestään on ihan järkeenkäypää, että toinen mies makselee heille kaikenlaista. Ei varmaan oma firma oikein kukoista? 

Vierailija
27/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu nainen, jonka asuu entisessä yhteisessä asunnossa täysi-ikäisen lapsen kanssa ja ajaa exän ostamalla autolla.  Kai se mies ajattelee lapsen parasta. Nainen väitti miehen olevan aspergeroireinen, mutta onkin itse, naiskaveri pimahti kun postasin pink floydin another brick on the wall videon kysymkseen mitä mieltä olen peruskoulusta. On ex kaveri nyt ja täysin sekopää kuten ex-vaimoni joka on aspergeroireinen.

Vierailija
28/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttu nainen, jonka asuu entisessä yhteisessä asunnossa täysi-ikäisen lapsen kanssa ja ajaa exän ostamalla autolla.  Kai se mies ajattelee lapsen parasta. Nainen väitti miehen olevan aspergeroireinen, mutta onkin itse, naiskaveri pimahti kun postasin pink floydin another brick on the wall videon kysymkseen mitä mieltä olen peruskoulusta. On ex kaveri nyt ja täysin sekopää kuten ex-vaimoni joka on aspergeroireinen.

En tajunnu tästä mitään. Olenkohan assburger? Vai oletkohan sinä?

Vierailija
29/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille raha ei ole tärkeintä. Pidä ap huolta vain omista asioistasi.

Vierailija
30/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on vaikka hoitanut lapsia kotona ja uhrannut siinä urakehitystään ja eläkekertymäänsä, niin on ihan kohtuullista että mies hyvittää asian jotenkin.

Miten tuo kuulostaa niin omahyväiseltä perusteelta. Ihan niin kuin ne lapset eivät olisi ollenkaan naisen. "Ihan vaan miehen ja miehen lapsien takia jätin urani"

Vierailija
31/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on katkeruus mikä näitäkin juttuja sanelee. Halutaan kostaa se, että mies jätti ja löysi uuden. Silti miehen rahat, autot ja palvelukset kelpaavat edelleen, mm. lumitöitä ei itse viitsitä tehdä vaan exmiehen "kuuluu" hoitaa nekin.

Vierailija
32/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nainen yritti kaikkensa ettei exmies olisi muuttanut pois. Ehdotti että asuisivat viikottain muualla ja sitten viikon aina lapsen kanssa. Mies ei tähän suostunut vaan muutti itse vuokralle ja maksaa nyt lainaa talosta jossa exvaimo tyytyväisenä asuu. Lisäksi exä kiristää ja vatvoo lapsen tapaamisia jotka yllättäen muuttuvat aina sen mukaan miten kuulee lapselta isin tapailleen naisystäväänsä. Huoh

Siis mies omistaa talon? Tietenkin hän silloin maksaa sen lainat. Onhan talo hänen omaisuuttaan, ja hän saa rahat, kun asunto joskus myydään. Se, että ex ja lapset asuvat markkinavuokraa alhaisemmalla hinnalla miehen omistamassa talossa, on varmaan otettu huomioon elatusmaksuja laskettaessa.

Vierailija
33/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin että yhteinen koti myydään. Ex mies haluaa että lapset voi asua samassa. Ajattelee myös ex vaimoaan. Hienoa!

Vierailija
34/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu, kun aina sivulliset luulevat tietävänsä asianosaisia paremmin asiat. Aika harvassa on ne miehet/naiset, jotka erotessaan kumppanistaan kertovat sille uudelle koko totuutta. Varsinkin, jos se ero on tullut sen myötä, että on itse jäänyt kiinni pettämisestä, niin kyllä saa löyhäpäinen ihminen olla , joka tuollaisen persoonan sepityksiä uskoo. Valitettavan usein ne "syylliset" eroon yrittävät paikata omaa huonoa omaatuntoaan sylkemällä kaiken sen eksän syyksi ja viaksi. Ja uusi sinisilmäinen puolisoidiootti uskoo kaiken. 

Vierailija
35/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi maksattaa sillä elatusmaksu on lapsista ja lasten kuluihin. Lapset myös tarvitsee huoneen eli myös tulee lapsista asumiskuluja.

Ja jos ottaa eronneen miehen jolla lapsia niin oma vika.

Vierailija
36/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia naisia riittää. 

Mun miehen ex maksattaa asumisensa edelleen, vaikka asui erosta lähtien heti uuden miehen kanssa. Syynä tähän on kuulemma se, että hän kärsi lasten syntymästä niin paljon. Lapset siis asuvat 100 % meillä, eikä miehen exää kiinnosta lasten asiat. Hän kuitenkin pilasi kuulemma vartalonsa, uransa ja elämänsä lasten takia, ja nyt mies saa siitä maksaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei miehen ex maksa elatusmaksua, sillä paperilla lapset ovat yhteishuoltajuudessa, ja toisekseen miehen ex on saanut hullun paperit ja on työkyvytön, eikä hänellä ole mitään tuloja. Käsittääkseni hän työskentelee pimeästi uuden miehensä firmassa.

Kuitenkin, mies joutuu makselemaan exälleen mm. autonkorjauskuluja (auto oli ennen heidän yhteisensä, meni erossa sille exälle), vakuutuksia, peräkärryjä ja matkakuluja jos tämä suostuu tulemaan joskus lapsiaan tapaamaan. Lisäksi jos ex suurieleisesti ostaa lapsille jonkun synttäri- tai joululahjan, (tai yhtään mitään), sen hän maksattaa myös lastensa isällä. Todella surullista. Lapset tietenkään eivät kaikesta tästä tiedä yhtään mitään. Yritetään vaan pitää eukko suurinpiirtein tyytyväisenä, ettei lapset kärsi enempää. Vuosia tämä on näin mennyt ja ihmetellä täytyy, mutta eipä asia minulle kuulu sen enempää, vaikka miehen ja lasten kanssa asunkin. 

Tuon naisen uusi mies on hieman omituinen, sillä hänen mielestään on ihan järkeenkäypää, että toinen mies makselee heille kaikenlaista. Ei varmaan oma firma oikein kukoista? 

Sä olet niin väärässä. Ei ex joudu mitään maksamaan jos tuloja ei ole.

Mies auttaa koska haluaa äidin näkevän lapsiaan edes joskus.

Hullun papereita ei haeta vaan ne saadaan.

Täytyy olla tutkimukset.

Sähän olet tietämätön typerys.

Katso alapeukkujesi määrää.

Vierailija
37/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa tämä, koska asia on itsellenikin ajankohtainen. 

Ollaan erottu jo neljä vuotta sitten. Omakotitalo ja mökki jne.  ovat minun suvultani perittyjä jo ennen avioliittoa ja meillä oli avioehto. Miehellä ei ollut muuta omaisuutta kuin auto.  Eli tietenkin hän muutti ja jäin kahden lapsen kanssa tähän asumaan, ja myöhemmin nykyinen kumppanini muutti myös tänne.

Mitään ongelmia ei aikaisemmin ole ollut. Lasten asiat/tapaamiset hoidettu tekstareilla jne. 

No, noin vuosi sitten mies alkoi seurustella uuden naisen kanssa. Itse tapasin naisen ohimennen muutaman kerran. 

Pari viikkoa sitten törmäsin tuohon naiseen sitten kaupungilla ja tervehdin kohteliaasti. Tämäpä alkoikin puhumaan siitä miten törkeä olen kun maksatan omat, uuden mieheni ja lasten menot lähes kokonaan exällä. Olin ihan hoomoilasena, kun nainen jatkoi kuinka mies joutuu maksamaan kahden talouden kulut vaikka on joutunut luopumaan talostaan ja mökistää, ostamaan lapsille vaatteita ja leluja isäviikonlopuille ym. 

Tässä vaiheessa alkoi raksuttamaan ja arvasin että entiseltä oli ilmeisesti "unohtunut" mainita uudelle naiselleen asioiden todellinen laita. 

Totesin että vaikka tämä asia ei sinulle kuulu, niin sekä omakotitalo että mökki ovat olleet omaisuuttani jo ennen tapaamistamme, eikä mies ole maksanut niistä penniäkään lukuunottamatta juoksevia kuluja silloin kun asuimme yhdessä ja näin ollen kumpikaan ei ole koskaan ollut mieheni omaisuutta. 

Tähän hän totesi että mies maksaa minulle joka kuukausi. Johon vastasin että maksaa toki, 200€/kuussa kahden lapsen elatusmaksuja, silloin kun maksaa. Rästejä on yli 3500€. Ja käskin keskutella asiasta miehen kanssa, tokihan hän voi todistaa miten paljon niitä hänen rahojaan meidän talouden ylläpitoon valuu ja poistuin paikalta.

Oletan että exäni on perustellut persaukisuuttaan sillä että joutuu meidätkin elättämään, mutta kuka tietää?

Huvittaa silti. Ei varmaan arvannut että hänen uusi naisensa tulee confronttaa minut ja ympyrä sulkeutuu.

Vierailija
38/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä eksät kuvittelee saavansa siitä että jäävät loisimaan miehen maksamaan taloon. Oli lapsia tai ei. Sit esitellään facessa muka uutta elämää, vaikka todellisuudessa ei olla menty yhtään eteenpäin. Varmaan kiva katkeroitua siellä entisessä yhteisessä kodissa jätettynä lapsen kanssa, oli kuinka vastarakennettu tai ei

Vierailija
39/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykyajan touhua, ei osata mennä eteenpäin vaan roikutaan exmiehissä kaikin keinoin

Vierailija
40/59 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla parempi lapsen kannalta, että saa jäädä vanhaan kotiin sen vanhemman kanssa, joka on häntä enemmän hoitanut. Ainakin siksi aikaa, että äiti ehtii löytää samalta alueelta kodin johon on varaa. Ehkä tuo on lapsen edun takia yhteisymmärryksessä tapahtuvaa. Mitään vuosikausien elättämistä en minäkään missään nimessä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme