Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko käyttää täytettyä eläinta sisustuksessa?

Vierailija
14.02.2019 |

Voisitko laittaa seinälle täytetyn metson tai lattialle täytetyn ketun?

Harrastetaan vaimon kanssa kumpikin metsästystä, mutta täytettyä eläintä meille ei kuulema tule. Itse haluaisin jonku trofeen kotiin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on "metsästysmuistoina" kolme peruukkia, kun käyn usein pusikoissa "munametsästämässä".

Wau! 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisin, jos olisi joku syy sille ja paikka, jonne sellainen sopisi. Lapsuudenkodissa vanhemmat antoi täyttää oravan, jonka kissa tappoi. Itse olen viime vuosina seurannut peuroja, innostunut niistä ja minulla on sen takia peurakoristeita. Miksei jossain mökillä tai muussa vastaavassa paikassa voisi olla aitokin peuranpää seinällä. Tai peuran kallo. Itse en kyllä metsästä.

Vierailija
44/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta käy pieni luu supikoirasta, korppia, rusakkoa tai muu. Jos laillinen (joillakin todistus) ja ei kitunut kuollessa. Ei kauhua eikä sairauksia. Luonnosta.

Vierailija
45/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Hirven sarvet tänä syksynä oli jo ihan rajoilla, yök. Minä en asu talossa jossa täytettyjä eläimiä; jos mies niitä ehdottomasti vaatisi, menisi lusikat jakoon. Kyllä, juuri näin mitättömän asian takia.

Molemmat metsästetään mutta en vain tykkää yhtään.

Siis eläinmurhaajiako?

Sinulla ei ole oikein termit hallussa. Murha on laitonta, metsästys laillista. Laitonta metsästys on vaan tietyissä tapauksissa.

Vierailija
46/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Ei ne minua haittaa muuten, mutta kun mies ei pidä niistä huolta. Niiden päällä on ainakin sentin pölykerros, en edes tiedä, milloin ne on putsattu.

Pöly ei haittaa, mutta yleensä täytetyt eläimet keräävät tuhohyönteisiä taloon.

Mistä ne niitä hyönteisiä kerää? 

Vierailija
47/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa sitten hissuksiin näistä täytetyistä elukoistanne, rauhoitettuja eläimiä ei saa pitää omistuksessaan. 

Vierailija
48/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain nykyään rauhoitettuja eläimiä on ennen vanhaan saanut metsästää ja semmoisia löytyy täytettynä, vaikka perintönä, niin ei varmasti niistä tarvi luopua.

Vierailija
49/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain nykyään rauhoitettuja eläimiä on ennen vanhaan saanut metsästää ja semmoisia löytyy täytettynä, vaikka perintönä, niin ei varmasti niistä tarvi luopua.

Lain mukaan pitää.

Vierailija
50/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELY-keskus voi myöntää poikkeusluvan rauhoitetun eläimen hallussapitoon. Perintötilanteessa on suositeltavaa ottaa yhteyttä ELY-keskukseen ja selvittää, tarvitaanko täytetylle eläimelle hallussapitolupa.

Vierailija
51/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut lapsuudenkodissa ja mökillä muiden saamina saaliina talja, sarvet ja joku täytetty eläinkin. Ehkä tähänkin asiaan tulee neutraalimpi näkökulma, kun on lapsena jo nähnyt sellaisia. Lapsuudenkodissa on aina ollut myös lemmikeitä.

Vierailija
52/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä useampi haluaa täytättää lemmikkinsä:

https://www.apu.fi/artikkelit/yha-useampi-haluaa-taytattaa-lemmikkinsa-…

Kaunis ajatus.

Vierailija
53/58 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kauriiden kalloja sarvineen voisin laittaa metsästysmajaan. Jotenkin sopivat sinne. Moskovassa GUM:issa oli aikanaan myymälä, joka myi täytettyjä eläimiä. Siellä oli esillä vaikka mitä, mm. tiikeri. En tiedä onko liikettä enää olemassa. 

Vierailija
54/58 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni pää on täytettynä esillä. Trofee sekin.

Vierailija
55/58 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edesmennyt koirani täytettynä vitriinissä

Minä säilytän edesmennyttä kissaani tuhkauurnassa, joka on näkyvällä paikalla.

Vierailija
56/58 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Ei ne minua haittaa muuten, mutta kun mies ei pidä niistä huolta. Niiden päällä on ainakin sentin pölykerros, en edes tiedä, milloin ne on putsattu.

Pöly ei haittaa, mutta yleensä täytetyt eläimet keräävät tuhohyönteisiä taloon.

Mistä ne niitä hyönteisiä kerää? 

Monet kerää mm. perhosia peltojen laidoilta ja muilta avoimilta alueilta. Harrastin joskus nuorena poikana kesämökillä ollessa perhosten keräilyä, mitä varten minulla oli perhoshaavi ja lasipurkki, jossa oli etikkaeetteriä. 

Vierailija
57/58 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en metsästä, mutta seuraan kyllä metsästäjiä Tubesta, suvussakin on metsästäjiä. Olen kiinnostunut metsästyksestä, vaikka en itse halua tappaa eläintä. Taannoin katselin amerikkalaisen kolmikymppisen neidin peuranmetsästystä. Hän silitteli ja ihasteli sitä peuraa kaadon jälkeen ja sanoi sille, että Thank you and I'm sorry, buddy. Mutta iloitsi sitten myös siitä, kuinka komean pukin sai. Nin, ihmisellä voi olla sydän, vaikka hän metsästää.

Vierailija
58/58 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä joku haukka, hiiri- tai kana-, ja kotona orava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän