Voisitko käyttää täytettyä eläinta sisustuksessa?
Voisitko laittaa seinälle täytetyn metson tai lattialle täytetyn ketun?
Harrastetaan vaimon kanssa kumpikin metsästystä, mutta täytettyä eläintä meille ei kuulema tule. Itse haluaisin jonku trofeen kotiin.
Kommentit (58)
Voisitko käyttää täytettyä ELINTÄ sisustuksessa?
Itselläni meidän ponivainaan 45cm jortikka tanassa aviovuoteen yllä.
Tykkään käydä eläinmuseossa ja siellä ne ovat hienoja ja mielenkiintoisia, syön lihaa enkä vastusta metsästystä, mutta en haluaisi kotiini täytettyä eläintä. Ei kyllä haittaa jos jollain muulla on.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko käyttää täytettyä ELINTÄ sisustuksessa?
Itselläni meidän ponivainaan 45cm jortikka tanassa aviovuoteen yllä.
Hyi! Onko muka oikeesti?
Yhä useampi haluaa täytättää lemmikkinsä:
https://www.apu.fi/artikkelit/yha-useampi-haluaa-taytattaa-lemmikkinsa-…
Minulla on täytetty orava. Kun olin lapsi kesytin oravan "lemmikiksi" (se asui pihallamme mutta oli täysin kesy), kun se kuoli niin isäni täytti sen, silloin aikoinaan se oli huoneessani lapsuudenkodissani kirjahyllyssä ja nykyisin se on vitriinissä asunnossani.
Täytetty mursu olisi upea takkahuoneessa. Sen päällä olisi todella kiihkeää harrastaa vaimon kanssa lemmenleikkejä. Lisäksi takkahuoneen seinillä roikkuisi huomiotaherättävä tupeekokoelmani, joka on kertynyt minulle vuosien aikana. Vieraat varmasti kadehtisivat mancaveni sisustusta.
Haluaisin laittaa täytetyn kuolleen sukkani kirjahyllyyn esille, mutta vaimo ei anna minun tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
En voisi.
Lapsuuden kodissa oli, enkä koskaan niihin tottunut.
Mietin usein, että millä oikeudella niiden henki oli otettu.
Mulla on itsellä pari. Kummankaan hengen ottamiseen ei ole käytetty mitään oikeutta, koska molemmat ovat kuolleet tapaturmaisesti.
Ei mitään ongelmaa sen suhteen itselläni.
Mulla on kaapin päällä täytetty metso, huuhkaja ja palokärki. Ne on olleet suvussa vaikka kuinka kauan - joku isoisoisä ne täyttänyt, lintuharrastaja kun oli - muuta en tiedä. Kun vanhan kotitalon perin, niin mietin että hävitänkö, mutta siellä nyt edelleen yhdessä vähän käytetyssä huoneessa nököttää kun mieheni oli sitä mieltä, että miksi niitä hävittäisi kun joku on vaivan nähnyt. Ja mieheni on jopa opetellut niitä hoitamaan jonkun asiaan vihkiytyneen tyypin avulla.
On meillä ollut täytettyjä pikkulintuja, kun aikanaan ikkunaan lensivät. Edelleen voisin ajatella jonkun linnun huolivani täytettynä esille, mutta en metsästettyä sellaista. Mutta esimerkiksi ikkunaan lentänyt ja siksi menehtynyt kuukkeli, kanalintu tai haukka, ottaisin heti.
Sarvia minulla on kotona paljonkin ja ne ovat erittäinkin esillä, ja nimenomaan minun halustani. Mies ei niistä niin piittaa.
En, kuten en balsamoitua ihmistäkään.
Jos ehjänä saisi jonkun luonnollisesti kuolleen eläimen niin juu, tai vaikka oman lemmikin voisin pitää täytettynä. Mutta mieluummin haluaisin kuolleina löydettyjen eläimien luurankoja tai vaan kalloja. En sinänsä ole metsästystä vastaan, mutta en oikein luota noihin metsästysporukoihin ja _kuinka_ he toimivat...
Aika vieras ajatus itselleni, että laittaisin tuollaisen koristeen kotiini. Ylipäänsä suosin varsin sparttalaista sisustusta suht vähillä koriste-esineillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehjänä saisi jonkun luonnollisesti kuolleen eläimen niin juu, tai vaikka oman lemmikin voisin pitää täytettynä. Mutta mieluummin haluaisin kuolleina löydettyjen eläimien luurankoja tai vaan kalloja. En sinänsä ole metsästystä vastaan, mutta en oikein luota noihin metsästysporukoihin ja _kuinka_ he toimivat...
Miksi et luota heihin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen turvan luut pitää sahata lyhyemmiksi? Typerää.
Mutta itse voisin ottaa muistoksi jonkun hampaan tai kynnen, mutta en mitään isoja sarvia, päitä, luurankoja tai täytettyjä eläimiä.
Tai olishan se tyrannosaurus rexin luuranko aika pähee, mutta vähän liian iso mun kämppään.
Mulla on "metsästysmuistoina" kolme peruukkia, kun käyn usein pusikoissa "munametsästämässä".
Vierailija kirjoitti:
Yhä useampi haluaa täytättää lemmikkinsä:
https://www.apu.fi/artikkelit/yha-useampi-haluaa-taytattaa-lemmikkinsa-…
En ikinä
http://www.hyonteismaailma.fi/hyonteiset/sisahyonteiset/tekstiilituhola…
Yleensä löytyy joko museo- tai turkiskuoriaisia.