Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti särki sydämeni, itken täällä silmät päästäni!

Vierailija
13.02.2019 |

Miten aikuinen ihminen voi olla näin sinisilmäinen? Olihan ne merkit ilmassa, ja yhdessä vaiheessa aloin jo miettimään tyypin mielenterveyttä. Mutta olin niin ihastunut /rakastanut/läheisriippuvainen etten välittänyt. Nyt joudun vielä näkemään häntä 2-3 krt viikko. Alussa oli mykkäkoulua, nyt tämä ihminen v*ttuilee, kyselee onko kaikki ok jne ja hymyilee päälle.
Piti se tässä iässä tällaiseen tapaukseenkin törmätä. Kun nyt olen tutkinut näitä "kuinka tunnistat narsistin" niin on ihan klassinen esimerkki. Kumpa olisin tajunnut jo syksyllä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida lukiopsykalla muita diagnooseja existä löytää.

Vierailija
62/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suositte samanlaisia miehiä..pitkä, tumma , komea ja itsevarma.

Jos mies on pitkä, tumma, komea ja itsevarma, niin hänellä on narsistinen pershärö? Enpä usko, että tiede tukisi tuollaista korrelaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin itkettää, en pääse tästä ikinä yli

Ap

Vierailija
64/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan taas

Vierailija
65/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pääse. Ja puhun oikeasti pahasti persoonallisuushäiriöisestä miehestä, jonka kanssa olin tosi kauan. En saa sitä closurea ikinä ja siksi kärsin ja kärsin. Ei asu edes kaukana.

Vierailija
66/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään pääse. Ja puhun oikeasti pahasti persoonallisuushäiriöisestä miehestä, jonka kanssa olin tosi kauan. En saa sitä closurea ikinä ja siksi kärsin ja kärsin. Ei asu edes kaukana.

Tätä pelkääkin, nyt joudun näkemään miestä joka hitsin arkipäivä seuraavat 3 viikkoa! Mykkäkoulu on loppunut, kun en ole häntä huomaavinaan. Koko ajan hakeutuu normi asioissa juttusille ja minun tekisin vain mieli hypätä kaulaan ja suudella :(

Vierailija
67/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itken täällä silmät päästäni"=provo

Vierailija
68/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaan itkin. Nyt jäljellä hirveä alakulo ja ahdistus kun näen tyypin päivittäin.

Vierailija
69/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaan itkin. Nyt jäljellä hirveä alakulo ja ahdistus kun näen tyypin päivittäin.

Kuormastako söit? Kannattais jättää työpaikan miehet rauhaan niin säästyisit tältäkin. Oma moka?

Vierailija
70/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hlvetissä melkein kaikki mammat täällä seurustelee/on seurustellut narsistin kanssa. pitäiskö katsoa peiliin.

Ei olla. Sitä on vain vaikea hahmottaa, sillä meillä ei ole koskaan mitään syytä tehdä aloitusta "Mä en ole koskaan seurustellut narsistin kanssa". Myös jos kaikki juuri eronneet naiset, joiden puoliso ei paljastunut nartistiksi vaan suhde kuoli muihin syihin, tekisivät aloituksen "Eksäni ei ollut narsisti", näitä aloituksia olisi reilusti enemmän kuin näitä "Eksiäni paljastui narsistiksi" -aloituksia.

Vierailija
71/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle vielä mahdollisuus! Rakkautesi parantaa psykonarskun ja elämäsi muuttuu merkitykselliseksi ja onnelliseksi.

Vierailija
72/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen ihminen voi olla näin sinisilmäinen? Olihan ne merkit ilmassa, ja yhdessä vaiheessa aloin jo miettimään tyypin mielenterveyttä. Mutta olin niin ihastunut /rakastanut/läheisriippuvainen etten välittänyt. Nyt joudun vielä näkemään häntä 2-3 krt viikko. Alussa oli mykkäkoulua, nyt tämä ihminen v*ttuilee, kyselee onko kaikki ok jne ja hymyilee päälle.

Piti se tässä iässä tällaiseen tapaukseenkin törmätä. Kun nyt olen tutkinut näitä "kuinka tunnistat narsistin" niin on ihan klassinen esimerkki. Kumpa olisin tajunnut jo syksyllä.

Vanha ketju - toivottavasti ap on jo päässyt asian yli. Jos todellakin olet "narsistin" uhri niin kiitä vain onneasi jos pääsit siitä lyhyen  ajan kuluessa eroon.

Toisaalta epäilen, että ennen kaikkea tässä on nyt kyse jostain rumasta pikasuhteen lopusta. Ihmiset käyttäytyvät välillä todella kehnosti toisiaan kohtaan ja voi tuntua pahalta alkuun, jos tämä ihminen veti sinut johonkin juttuun mukaan, ihastuit ja sitten se ilmoittaa, ettei enää kiinnosta. Eli on paha olo siitä, että koet tulleesi jotenkin hyväksikäytetyksi. Toive siitä, että tämä ihminen uudelleen aloittaisi sinun kanssasi suhteen johtuu lähinnä siitä, että koitat jotenkin nollata tuota jätetyksi tuloa.  Loppupeleissä olet nyt saanut jo tuntea miten tuo ihminen kohtelee sinua nyt ja todennäköisesti myös jatkossa. Eli parempi nyt vaan kiittää onneaan ja jatkaa ikään kuin mitään ei koskaan olisi ollutkaan.

Vierailija
73/92 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti. Aikamme trendisana ja jokaisen kyökkipsykologin lempidiagnoosi.

Hyvä sinun on vinoilla, jos et ole tuntenut koskaan narsistin jääkylmää käytöstä.

Narsisti siellä ja narsisti täällä. En minä vinoile mutta lähes jokainen ex on nykyään ”narsisti”.

Narsismi on todella yleistä. Etenkin suomessa, jossa lasten kasvatuskulttuuri on usein ollut etäinen ja kylmä, jopa väkivaltainen.

Puhu vaan omasta puolestasi

Vierailija
74/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin itken

Ap

Vierailija
75/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon ja lainaa muutama paula salomaan kirja. Opiskele niin tiedät miten toimia.

Narsisti ei voi toimia jos ei ole peluria vastassa.  Älä ole uhri.

Vierailija
76/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä

Ap

Vierailija
77/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietenkin jos hän on puhdas narsisti, hän ei päästä sinua vähällä. Joten varaudu esim muuttamaan paikkakunnalta.

Narsistia ei voi voittaa. Hän ei vain tunne mahdollisuutta että olisi hävinnyt.

Voit voittaa aikaa olemalla täysin rikki, siitä narsisti pitää. Vaikka se olisi feikkiä.

Mutta ammattilaisen ohjeet taitavat olla:  pysy erossa, älä ota mitään kontaktia, nyökkää vain tervehdykseski jos kohtaat. Älä vastaa viesteihin, olisivat ne mitä tahansa. 

Vaihda puh.numero ja sposti.

Kyllä siitä selviää ja on taas kokemusta rikkaampi.

Vierailija
78/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun smaragdit ovat kadoksissa, tulee itku.

Vierailija
79/92 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen narsismi on harvinaista verrattuna siihen kuinka paljon on narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä. Tällä palstalla heitä on paljon, muihin halveksivasti suhtautuvia kiusaajia. Patologisesta narsismista on helpompi puhua koska sen voi etäännyttää itsestä ja sitä voi kauhistella koska se on niin äärimmäistä.

Patologinen narsisti ei kykene tuntemaan empatiaa, narsistisia piirteitä omaava kykenee mutta se on valikoivaa. Esimerkkinä palstamamma joka palstalla säälimättömästi halveksii muita ihmisiä mutta kokee empatiaa omia perheenjäseniään kohtaan ja suojelee heitä haukan tavoin. Tai työpaikkakiusaaja joka joutuu suunniltaan kun omaa lasta kiusataan koulussa. Tästä narsismin muodosta pitäisi puhua enemmän koska se on yleisempää ja siksi myös sen haittavaikutukset ulottuvat laajemmalle.

Vierailija
80/92 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus tällä viikolla ja taas olen itkenyt!! Koska tää loppuu?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme