Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti särki sydämeni, itken täällä silmät päästäni!

Vierailija
13.02.2019 |

Miten aikuinen ihminen voi olla näin sinisilmäinen? Olihan ne merkit ilmassa, ja yhdessä vaiheessa aloin jo miettimään tyypin mielenterveyttä. Mutta olin niin ihastunut /rakastanut/läheisriippuvainen etten välittänyt. Nyt joudun vielä näkemään häntä 2-3 krt viikko. Alussa oli mykkäkoulua, nyt tämä ihminen v*ttuilee, kyselee onko kaikki ok jne ja hymyilee päälle.
Piti se tässä iässä tällaiseen tapaukseenkin törmätä. Kun nyt olen tutkinut näitä "kuinka tunnistat narsistin" niin on ihan klassinen esimerkki. Kumpa olisin tajunnut jo syksyllä.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suositte samanlaisia miehiä..pitkä, tumma , komea ja itsevarma.

En ole huomannut tilastoidun, että narsistit olisivat tavallista useammin tummia tai pitkiä.

Vierailija
42/92 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni kärsii terapeutin arvion mukaan epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, mutta täyttää kyllä heittämällä kaikki narsistin tuntomerkit. Toisin kuin narsistilla, hänellä taitaa kuitenkin olla jonkin verran inhimillisiä tunteita, joista huolimatta on kyennyt kohtelemaan sekä minua että lastamme todella törkeästi. Että narsismin lisäksi on muitakin läheistä sukua olevia persoonallisuushäiriöitä, joten tuohon aiempaan laskelmaan voidaan lisätä vielä aika liuta niistä kärsiviä, jotka toimivat ihan narsistin tavoin.

Vierailija
44/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa, ap,  vähän tarkemmin minkälainen tämä mies on, ja mikä on sitä narsistista käytöstä hänellä? Mihin hänessä rakastuit / mitä hänessä rakastat?

Rakastuin itsevarmuuteen ja sosiaalisuuteen. Itse olen aika arka.

Alussa ole perus hurmaamisvaihe. Välillä tuli pientä nälvimistä. Maalaili ihania tulevaisuusen kuvia, sitten kun itse otin ne puheeksi, niin olin liian vaativa ja kauhisteli innokkuuttani. Tämö tapahtui useasti.

Vannoi rakkauttaan ja sen jälkeen Pisti suhteen tauolle. Tämä tapahtui varmaan 3 kertaa, nämä tauot kesti ehkä sen 10h.

Ei kertonut syytä.

Erään kerran loukkasi minua ja suutuin, ihan siis sellainen asia, josta jokainen normaali ihminen loukkaantuu. Alkoi haukkumaan minua viestein ettö olen liian herkkä. Hän ei ole tehnyt mitään väärää. Tässä vaiheessa tuli se epäilys, että tyyppi ei ole ihan normaali.

Taas oli mielin kielin, sovittiin kevään suunniltelmat. Yhtäkkiä sanoi tapaamis ehdotukseen "ei kiitos" Ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin. Ei ouhunut mitään kun tavattiin pakosta, seuraavana päivänä alkoi tämä "onhan kaikki hyvin?" ja hymy päälle, ja poistuu paikalta.

Varmaan jotakin oleellista jäi pois tästä sepustuksesta.

Ap

Vierailija
45/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hlvetissä melkein kaikki mammat täällä seurustelee/on seurustellut narsistin kanssa. pitäiskö katsoa peiliin.

Vierailija
46/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ihan minun exältäni...Itse maalaili ruusuisia tulevaisuuden kuvia ja joka kerran kun menin niihin mukaan laittoi välit poikki ja jopa ivallisena kysyi, että uskoinko siihen oikeasti? 

Vierailija
47/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hlvetissä melkein kaikki mammat täällä seurustelee/on seurustellut narsistin kanssa. pitäiskö katsoa peiliin.

Eivät seurustelekaan. Täällä on vain yksi hullu akka, joka pitää itsekseen narsistimyllyä käynnissä kymmenessä ketjussa.

Vierailija
48/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen miehen hämmentymään tänään, kun ihan normaalisti juttelin asioista ja sanoin etten enää ole vihainen. Sen jälkeen jatkuvasti tuli juttusille, teki tikusta asiaa. En enää mene lankaan, jos vielä jotain ehdottaa. Ap

Vierailija
49/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät seurustelekaan. Täällä on vain yksi hullu akka, joka pitää itsekseen narsistimyllyä käynnissä kymmenessä ketjussa.

”Hullu akka” kertoo kaiken kommentoijasta.

Vierailija
50/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on vain 1% väestöstä, mutta narsistin luonteenpiirteitä enemmän. Esimerkiksi moneen persoonallisuushäiriöön kuuluu narsistiset luonteenpiirteet, esimerkiksi huomionhaku.

Vierailija
51/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka valitatte, että "nykyään jokainen nainen sanoo eksäänsä narsistiksi", kannattaa myös ottaa huomioon sellainen kuvio, että miehet yleensäkin käyttäytyvät naisia kohtaan narsistisemmin kuin naiset miehiä kohtaan. Miehet kasvatetaan jo lapsesta asti ajattelemaan enemmän itseään ja omaa nautintoaan, arvostelemaan naisten ulkonäköä kokonaisena ihmisenä kohtelemisen sijaan, kun taas naiset kasvatetaan oleman kilttejä, lempeitä, toiset huomioon ottavia, "naisellisia". Tämäkin voi vaikuttaa siihen, että aika monella naisella on kokemuksia "narsistimiehestä". Miehestä, joka on kohdellut naista narsistisesti. Jättänyt kaikki kotityöt ja lastenhoidon naisen niskaan, ei ole osoittanut pahemmin hellyyttä, huomioinut merkkipäivinä tai muutenkaan, ja kun asiasta on yrittänyt keskustella, saanut osakseen vähättelyä, suuttumista, kylmyyttä, syytöksiä nalkuttamisesta ja vastaavaa. Narstinen persoonallisuushäiriökin on yleisempi miehillä kuin naisilla.

Koska se narsisitinen tyyli vetoaa kanalaumaan. Jos on vielä pitkä ja komea niin vain taivas on rajana.

Naiset ovat narsistisia ulkonäön suhteen, kun miehet vallan ja hallinnan. 

Ei tässä ole eroa sukupuolten välillä. Kummallakin kyse vallasta.

Naisella sen välineenä voi olla toki ulkonäkö, seksi, ikä, kaikki millä saa vallan. Miesnarsistilla on ihan sama: valta ulkonäön, seksin, ikän, älyn, joskus "aseman" kautta.

Tosin tietämäni narsisteissa on hyvin vaatimattomissa ammateissa toimivia naisia ja miehiä, joista piti tulla suurmiehiä ja -naisia. Keski-ikä on heille riipaiseva kokemus. Peräseinä alkaa näkyä. 

Vierailija
52/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suositte samanlaisia miehiä..pitkä, tumma , komea ja itsevarma.

Ihan samanlaisia kuspäitä löytyy lyhyihen, vaaleiden, rumien ja epävarmojen miesten joukosta.

Heitä ei naiset suosi, joten se ei pääse realisoitumaan.

Vierailija
53/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue paljon narsismista, se auttoi mua käsittelemään asiaa. Ei tarvitse olla mitään tieteellistä kirjallisuutta, ihan ihmisten blogeja ja sellaista. Juttele jonkun luotettavan ihmisen kanssa joka tuon ihmisen tuntee, se voi auttaa sinua uskomaan omat ajatuksesi todeksi.

Vierailija
54/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti. Aikamme trendisana ja jokaisen kyökkipsykologin lempidiagnoosi.

Hyvä sinun on vinoilla, jos et ole tuntenut koskaan narsistin jääkylmää käytöstä.

Narsisti siellä ja narsisti täällä. En minä vinoile mutta lähes jokainen ex on nykyään ”narsisti”.

Ei ole. Näytä tilastot.

Tää "näytä tilastot" on aina yhtä hauska läppä. Narsisti ei yleensä itse tajua olevansa narsku. He äärimmäisen harvoin hakevat apua. Toisekseen narsismi on äärimmäisen vaike dignosoida. Joten miten voisikaan olla mitään statistiikkaa? On arvioitu että narskuja olisi ainakin 5% väestöstä. Eli ainakin 250 000 väestöstä, jos oikein laskin. Eli jokainen todellakin tuntee jonkun päästään sairaan.

Tuntee, ehkä, mutta ei ole pakko seurustella.

Vierailija
55/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäitä ja narsisseja on 40+ vapaissa miehissä paljon.

Vierailija
56/92 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipäitä ja narsisseja on 40+ vapaissa miehissä paljon.[/quot

Korjaus narsisteja.

Vierailija
57/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue paljon narsismista, se auttoi mua käsittelemään asiaa. Ei tarvitse olla mitään tieteellistä kirjallisuutta, ihan ihmisten blogeja ja sellaista. Juttele jonkun luotettavan ihmisen kanssa joka tuon ihmisen tuntee, se voi auttaa sinua uskomaan omat ajatuksesi todeksi.

En kyllä tunne hänen lähipiiriään.

Meni taas itkemisedi aamu, miten sitä voi olla niin koukussa?

Ap

58/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän oikeasti oli narsistinen, niin tässä tilanteessa voi täydellä syyllä todeta, että on hyvä, että pääsit hänestä eroon. Ajattele rationaalisesti.

Vierailija
59/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Jos hän oikeasti oli narsistinen, niin tässä tilanteessa voi täydellä syyllä todeta, että on hyvä, että pääsit hänestä eroon. Ajattele rationaalisesti.

Onneksi tulee pian parin kuukauden tauko, ettei tarvitse nähdä.

Ap

Vierailija
60/92 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti. Aikamme trendisana ja jokaisen kyökkipsykologin lempidiagnoosi.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Ja narsismi on myös erittäin vaarallinen ja parantumaton mielen sairaus, joka on todellinen ja vakava ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi