Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ****lla sokerin syönnistä pääsee eroon?!?!?!

Vierailija
13.02.2019 |

KYLLÄSTYTTÄÄ TÄMÄ SOKERIKOUKKU! Koko ajan maistuu suussa pahalta, turvottaa, ummettaa, hiiva jyllää kehossa. Mikään ei maistu miltään, ei edes ne sokeriset herkut. Kiloja kertyy joka kuukausi lisää ja lisää. SILTI en voi olla ostamatta ja syömättä niitä, AAAAARRRGH! Joka aamu eka ajatus on että mitä hyvää sais tänään, illalla saa unta vasta kun on syönyt itselleen huonon olon. Koko ajan ajattelen vain herkkuja. En pysty keskittymään työntekoon ilman että mussutan koko ajan karkkia samalla. Karmea kiukku ja ahdistus ja masennus jos olen päivänkin syömättä herkkuja. Olen niin kyllästynyt tähän kaikkeen enkä osaa päästä tästä irti.

Nyt ihan oikeasti toimivia vinkkejä kehiin! Tuntuu että kaikki on jo kokeiltu eikä mikään auta >:(

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti et pysty koko elämää välttelemään sokeria, joten vähennä käyttöä vähitellen. Korvaa vaikka ensiksi keksipaketti ruisleipäpaketilla, yksi suklaapatukka kahdella hedelmällä jne.

Vierailija
22/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hullulta kun se kuulostaakin ainoa mikä auttaa on, että lopettaa sokerin syömisen.

t. since -17 ilman ollut

Sitähän tässä juuri kysyttiin, että MITEN. Ihan jo otsikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama vaiva. Minut pysäytti kauneus ja terveys lehden artikkeli (en nyt löytänyt linkkiä). Lyhykäisyydessään siinä todettiin osan ihmisistä olevan niin alttiita koukuttumaan, että pitää kokonaan karsia ylimääräinen sokeri pois. Silloin tajusin kuuluvani näihin ihmisiin. Minulla ei vain pysy muutamassa suklaapalassa se käyttö, se eskaloituu!

Lopetin puoleksi vuodeksi kokonaan sokerin käytön. Muutenkin elin silloin terveellisemmin ja veriarvot oli täydelliset. Tein sen niin, että lopetin vaan. Korvasin sokeria myös stevialla kun se ei nosta verensokeria. Siirryin myös vähähiilihydraattiselle ja laktoosittomalle kun nekin muuttuu sokeriksi. Kaksi viikkoa kesti pahimmat viekkarit. Mielitekoja ja hirveää päänsärkyä. Se pitää vaan kestää ja keksiä muuta puuhaa sekä orientoitua terveysaiheisiin asioihin. Sitten kun viekkarit on ohi niin mulla oli ainakin ihan smooth sailing. Pitikin mennä vaan sitten sortuu myöhemmin. Ihan oma moka. Nyt pitäis taas päästä ruotuun.

Vierailija
24/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää kun ei ole tuota sokerihimoa koskaan ollutkaan. En edes pienempänä syönyt paljoa makeaa. Johtuukohan geeneistä vai mistä lie tuo sokeririippuvuus. Kun ajattelee että alkoholiriippuvuuskin voi olla geeneissä.

Vierailija
25/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen surkea sokeriaddikti. Olen onnistunut jo elämässäni luopumaan alkoholista ja tupakasta, mutta sokeri-hah, ei millään. Mulla on jo sappivaivoja ja pelkään lisäksi, että vielä puhkeaa diabetes. Mun olisi oikeasti lopetettava makean syöminen ennen kuin kuolen siihen.

Vierailija
26/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tietää kun ei ole tuota sokerihimoa koskaan ollutkaan. En edes pienempänä syönyt paljoa makeaa. Johtuukohan geeneistä vai mistä lie tuo sokeririippuvuus. Kun ajattelee että alkoholiriippuvuuskin voi olla geeneissä.

Suvussa on alkoholisteja ja narkkareita. Omassa perheessäni jokainen on sokeriaddikti.

-ap

Vierailija
27/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistisesti et pysty koko elämää välttelemään sokeria, joten vähennä käyttöä vähitellen. Korvaa vaikka ensiksi keksipaketti ruisleipäpaketilla, yksi suklaapatukka kahdella hedelmällä jne.

Tai korvaa ne vartin päiväunilla tai kävelylenkillä.

ps. hedelmäsokeri ei ole myöskään hyväksi, joten hedelmiäkin pitää syödä kohtuudella.

Vierailija
28/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y m m ä r r ä n kaikkien sokerirobottien elämää ja poispääsyn tuskaa.

Itellä tilanne, että pakko lopettaa sokerin käyttö (verensokeri nousee kuin raketti, myös keho kiehuu öisin sokerinsyönnin jälkeen).

Ite olen käyttänyt hokemaa 'huomenna voin syödä'. Mielellä näet on valta kehon yli. Okei, tulee ilta, ja ei se mantra taho enää tepsiä. Otin sitten kerran turkkilaista jogurttia - ja se auttoi. Muutaman päivän kuluttua luin saman tehokeinon jonkun blogista. Turkkilainen tepsii.

Sitten voi laittaa niitä juttuja, että voin syödä laskiaispullan kun tulee laskiainen. Mutta pidä varasi, ettei sokerin tankkaaminen jää tavaksi (kohta yksi Laskiaispulla pitää sisällään Runebergin torttuja, Fazerin sinisiä, salmiakkia).

Ja samalla sokerin kanssa kannattaa jättää gluteiini.

Vierailija
29/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vege kooita miettiä mihiin energiaa tarvitseee kun pyöräääkin on jo keksittty.

Vierailija
30/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa. Itse aloitin tuon ruokavaliomuutoksen juurikin toistuvan hiivatulehduksen vuoksi. Oli myös alkanut tulemaan kutisevaa ihottumaa ja muuta tämmöistä vaivaa. Kaikki ei tuohon hiivasyndroomaan usko, mutta itsellä kyllä ihan labrakokeetkin sitä hiivaa näytti.

Kaikki hiivaa ruokkivat ruuat pois/minimiin. Joitain luontaistuotteita voi ottaa tueksi esim.greipinsiemenuute, kurkuma,valkosipuli, Pau'darco. Jos kiinnostaa hoito niin englanniksi löytyy tietoa hakusanalla candida albicans. Iherbistä saa esim ihan candida cleanser nimistä tuotetta, johon on laitettu useita eri sieniä tappavia yrttejä.

Makeanhimoa on myös vähentänyt säännölliset, pienet ateriat. Ei kerkeä tulemaan niitä mielitekoja kun ei verensokerit heilahda.

Vierailija
31/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hullulta kun se kuulostaakin ainoa mikä auttaa on, että lopettaa sokerin syömisen.

t. since -17 ilman ollut

MITENKÖ? Lo-pet-ta-mal-la so-ke-rin syö-mi-sen. Tähän ei yksinkertaisesi ole muuta keinoa, kun olla syömättä. Kuka ap esim. töihin sinulle niitä karkkeja ostaa tai kotiin?

Vierailija
32/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y m m ä r r ä n kaikkien sokerirobottien elämää ja poispääsyn tuskaa.

Itellä tilanne, että pakko lopettaa sokerin käyttö (verensokeri nousee kuin raketti, myös keho kiehuu öisin sokerinsyönnin jälkeen).

Ite olen käyttänyt hokemaa 'huomenna voin syödä'. Mielellä näet on valta kehon yli. Okei, tulee ilta, ja ei se mantra taho enää tepsiä. Otin sitten kerran turkkilaista jogurttia - ja se auttoi. Muutaman päivän kuluttua luin saman tehokeinon jonkun blogista. Turkkilainen tepsii.

Sitten voi laittaa niitä juttuja, että voin syödä laskiaispullan kun tulee laskiainen. Mutta pidä varasi, ettei sokerin tankkaaminen jää tavaksi (kohta yksi Laskiaispulla pitää sisällään Runebergin torttuja, Fazerin sinisiä, salmiakkia).

Ja samalla sokerin kanssa kannattaa jättää gluteiini.

Muuten ymmärrän mutta miksi gluteeni pitäisi jättää pois.

Vierailija
33/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. since -17 ilman ollut

MITENKÖ? Lo-pet-ta-mal-la so-ke-rin syö-mi-sen. Tähän ei yksinkertaisesi ole muuta keinoa, kun olla syömättä. Kuka ap esim. töihin sinulle niitä karkkeja ostaa tai kotiin?

Itse ostan jonkin verran, töissä on jatkuvasti tarjolla (makeisyritys). Puoliso syö paljon ja tuputtaa minullekin.

Vierailija
34/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. since -17 ilman ollut

"Haluaisin lopettaa sokerin syömisen, mutten pysty. Osaisiko joku antaa vinkkejä, millä siihen pystyisi?"

"Se on helppoa ja yksinkertaista: sen kun lopetat sokerin syömisen."

"Niin, mutta siis, MITEN, kun kaikkea on kokeiltu ja aina vaan sortuu uudelleen."

"Lopeta sokerin syöminen!!! Niin helppoa se on!!!"

Wau kiitos :''''D

Vierailija
35/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Kaikki passiivinen tekeminen vähemmälle, jolloin on sitä aikaa vähemmän syödä Yksikertaista ruokavalio liha, kala, kana, muna, kasvikset, luonnonjogurtti, marjat, pähkinät, mantelit, jne. Juo vettä.

Vierailija
36/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Olen päivän herkkulakossa kunnes huomaan syöväni herkkuja. Olen kuin robotti ja havahdun asiaan vasta kun herkut on syöty. En millään pääse eroon eikä mikään tuota mielihyvää kuin esim.suklaa ja karkki jne. Välillä kuvottaa mutta olo menee ohitse ja taas robotti kaivelee karkkia kotona. Ei maistu oikein hedelmät eikä mikään eikä ne tuota minkäänlaista mielihyvää. Tämä on hirveää.

Vierailija
37/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. since -17 ilman ollut

"Haluaisin lopettaa sokerin syömisen, mutten pysty. Osaisiko joku antaa vinkkejä, millä siihen pystyisi?"

"Se on helppoa ja yksinkertaista: sen kun lopetat sokerin syömisen."

"Niin, mutta siis, MITEN, kun kaikkea on kokeiltu ja aina vaan sortuu uudelleen."

"Lopeta sokerin syöminen!!! Niin helppoa se on!!!"

Wau kiitos :''''D

Väitinkö, että se on helppoa? Siinä väitteessä pysyn, että sokerikierteen saa katki vain, kun ei yksinkertaisesti syö sitä.

Sokeri on siitä ikävä, että mitä enemmän sitä syö, sitä enemmän sitä tekee mieli. Onneksi yhtälö toimii kuitenkin myös toisin päin. Jos kroppa ja mieli eivät saa sokeria, ne eivät myöskään sitä halaja.

Vierailija
38/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Olen päivän herkkulakossa kunnes huomaan syöväni herkkuja. Olen kuin robotti ja havahdun asiaan vasta kun herkut on syöty. En millään pääse eroon eikä mikään tuota mielihyvää kuin esim.suklaa ja karkki jne. Välillä kuvottaa mutta olo menee ohitse ja taas robotti kaivelee karkkia kotona. Ei maistu oikein hedelmät eikä mikään eikä ne tuota minkäänlaista mielihyvää. Tämä on hirveää.

Nuo on kyllä aika paljon hiivan oireita ellei sinulla ole joku muu syömishäiriö.

Vierailija
39/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Pääsin koukusta, kun aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion. Ehkä viikon ajan sen jälkeen teki mieli sokeriherkkuja, sen jälkeen mieliteot katosivat. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
40/81 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva on helppo selvittää vahvasti suuntaa-antavasti aamun sylkitestillä. Ennen juomista lasiin kädenlämmintä vettä ja aamun ensimmäset syljet lasiin ja seuraat puoli tuntia. Jos sylki kirkasta, ei hiivaa. Rihmat ovat hiivaa. Pohjalle putoavat hiutaleet ovat hiivaa.