Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****Kesänuput viikko 30******

21.07.2008 |

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Meillä ristiäiset on 10.8. Mekko löytyi sattumalta, kun laitettiin tota vaatehuonetta uuteen uskoon. On ollut viimeisten ristiäisten jälkeen 3 muuttoa (poika on 6v)! Mekossa killuu vaan nyt vaalean sininen ruusuke ja se vaaleanpunainen on hävinnyt, mutta täytyy joku tekaista tai ostaa. Meilläkin mekko on kulkenut suvussa, mutta vasta omasta sukupolvestani, siis minulla ja siskollani ja joillakin serkuistani. Mitään kastetyynyjä ja liinoja meillä ei ole. Kastemalja on aikoinaan tytölle (10v) ostettu, venäläistä kristallia, painava kuin mikä.

Ikean reissu meillä meni lapsukaisten kanssa yllättävän hyvin. Vauvan syötin sinne tullessamme ja kotiin lähtiessämme. Lyhyt kitinäjakso oli, ja vähän aikaa kannoin sylissa. Rintarepussakaan ei oikein sitten viihtynyt, mutta kaukalossa yllättäin nukkui loppureissun ja automatkat meni yllättävän hyvin, nukkua posotti vaan.

No niin, 1-kätisesti jatkuu, vauva rinnalla...

Pesuista: meillä kylvetään n. 2 kertaa vkossa tai sitten sylissä kokosuihkussa. Kylpyveteen laitan aina öljyä pikkuisen. Saatiin kaverilta tosi hyvä muotoiltu amme, jossa vauva ei pääse liukumaan. Hiuksiinkin menee sitten tietysti sitä öljyä, mutta joskus laitan vähän jotain natusanin pesujuttua, siitä tulee mun mielestä niin ihana nostalginen vauvatuoksu. Pyllynpesu tarvittaessa, mitään rutiiniaamu/iltapesuja ei enää tehdä. Pukluja saatan pestä lavuaarissakin pyllynpesun yhteydessä, kun allas on niin iso, että siinä mahtuis vaikka kylpemään. Kun vauva oli ihan piskuinen, kävin taipeita ja poimuja öljyllä ja vanulapulla läpi.

Nyt vasta tajusin, että otsikon olisin voinut laittaa jo erikseen ja sitten vasta tämän sepustuksen, toivotaan ettei kukkan ehdi laittaa myös uutta ketjua...

Piilo-blondi ananas ja Saniainen 6koa tänään

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MansikkaPirkko: Kiva kuulla että olette päässeet kotiin. Toivottavasti vauvan olo jo parempi.

Rouva80: Onnittelut synttäreiden johdosta!

Vauva onkin tänään nukkunut ihmeen paljon. Taas vetelee unia. Ehdin käydä shoppailemassakin ja vauva vaan uinaili. Heräsi kun tulin, seurusteli pari tuntia ja nyt taas nukkuu. Aaah. Normaalisti on pidempään hereillä päivisin syöden ja itkien.

Ristiäiset on 3 viikon päästä. Onneksi mun vanha kastemekko oli vielä tallella. Siinä on vaaleanpunainen vuorikangas pitsin alla niin ei olisi oikein pojalle sopinut. Pitäisi jostain vielä kehittää kastemalja ja tyyny/ liina.

Me ollaan myös mietitty otetaanko rota-rokote vai ei. Sivuvaikutuksina voi kuulemma tulla mahavaivoja ja ärtyneisyyttä. Ei kyllä tarvita yhtään enempää masukipuja kuin nyt on. Vielä olisi vähän mietintäaikaa kun jälkitarkastus on parin viikon päästä.

Mulla on painoa edelleen ylimääräiset 7 kiloa. Lähtöpaino oli 55 kg ja raskauden aikana painoa tuli 17 kg. Toisaalta hyvähän se on, että on jotain mistä maitoa tuottaa. Jostain lueskelin, että imetys kuluttaa 25 % enemmän energiaa normaaliin verrattuna... tiedä sitä sitten. Kaikkiin oljenkorsiin on tartuttava:)

Terhetär ja neiti 4 vk 1 pv

Vierailija
42/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo oikeen perillä aiheista ku en oo kerinny lueskelee näitä.

täällä on ihanat ilmat! tekis miueli olla vaan rannalla tai mönkiä puutarhassa mut vauva vähän rajottaa..

mies lähtee huomena lappiin vaeltaa, tuli luvattua jo ennen Hugon syntymää et pääsee, enää ei paljon kiinnostais mut pääseepähä tuulettuu. vauva huutanu yöllä ja muuten stressaava työ ni tulee sillekki tarpeeseen. ite meen eka vanhempien luo vähäks aikaa ja sit suvun mökille. jes! siellä on varmasti innokkaita hoitajia et ite saa vähän levähtää.. :))

jälkitarkastus on vasta 20.8. toissapäivänä uskaltauduin sitte ihan kunnolla sänkypuuhiin, ja heti on nyt siitä asti lorotellu verta. mietin et alkokohan menkat ku särky on samanlaista. harmittaa vaan, ei kyllä kauaa poissa pysyny.

mut jos on menkat ni tää kipuhan on ihan siedettävää. -positiivista! ennen on ollu ihan järkyttävät menkkakivut. auttokohan toi synnytys asiaa..

eilen oli neuvola. kunnon jässikkä meillä, oli tullu kolmessa viikossa painoo kilo ja kuuskymmentä grammaa. on täysimetyksellä, ei ainakaa tarvii epäillä ettei sais tarpeeks. -huomaa kyllä makkarajaloista ja kaksoisleuasta. :) eli painaa nyt 5940 g. (syntymäpaino 4260)

muutenki poika näytti siellä parhaat puolensa. huusi naama punasena koko ajan ja sit viel pissas lattialle ja vaa´alla ollessa pisti kunnon paineella kakat vastapäiseen seinään. sitähän oli sitte tietenki myös pöyällä ja lattialla ja sillä itellä niskavilloihin asti. siellä sitte sen neuvolatätin kanssa kuurailtiin..

itellä on aika mukavasti maito tasaantunu, ei niin hirveet lollot enää (vaan DD) ja pahkuroita ei oo ku ihan jos ei moneen tuntiin imetä..

meijän poika on kiljunu aina ku sikaa tapettais ku on kylpypäivä. vaikka kuinka yrittää varovasti ja varmasti ja turvallisesti ja ties mitä ni ei kelpaa..

nyt oon sit ruvennu ottaa sen mukaan suihkuun enkä ammeessa kyvetä ollenkaan. heti ekalla kerralla huomas et kelpaa. meinas sydän sulaa ku mies toi sen huutavana mulle suuhkuun, sain sen syliin ja se tunsi sen lämpimän veden ja sylin. vähän aikaa poika katteli ympärille, huokas sitte syvään ja paino pään rinnalle ja laitto silmät kiinni. -ei ollu paljon pesuongelmia. ja seuraavan yön nukku ku unelma. nukkumaan klo 23, eka syöttö viideltä ja saman tien uudelleen nukahti ja seuraava syöttö puol kasi. aika unelmasti sai itekki koisia.

aivan rakas! :) nyt sitte suihkutellaan kahesti viikossa tai joka toinen päivä. käytän aina välillä öljyä tai talkkia. vauvalla on ihan silkkinen iho että ei mitään ongelmia.

mitäs muuta..

pikkuhiljaa on toi pahin väsymys ruvennu väistymään, pientä rutiinia löytyy jo. onneksi. yleensä käydään kaikki nukkumaan siinä klo 23, nukuttaminen kestää yleensä max tunnin. sit herää kolmelta-viideltä syömään ja siitä riippuen kuuden seittemän aikaan toisen kerran. monesti sillon herätään sit kokonaan ja kymmenen aikaan uudelleen nukkumaan..

välillä vaan hermostuu ku mulla on edelleen rintakumi käytössä, jos on saanu pullosta vaikka ja kumin kanssa pitää imee enemmän ennen ku maito alkaa herumaan ni vetää herneen nenää. siin voi mennä sit tovi ennen ku rauhottuu yrittämään ees. veikkaan ainaki et raivarit johtuu tosta.

eips kait muuta.. pelkkää omaa napaa (joka on vieläki aika yäk, roikkuu ja mulla on vieläki mahan poikki semmone tumma viiva ja muutama raskausarpi) mut koittakaa kestää..

jaksuja kaikille unien ja imetyksen ja kilojen ym kanssa painiville!!

ainii ja onnea Rouva80! :)

alf sekä hugo 6 vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla olin shoppaamassa vaatetta ristiäisiin pari kivaa toppia löytyi ja housutkin. hameen olisin halunnut, mutta täytyy myöntää että ne eivät vaan nyt sitten mielestäni istuneet, kun en ole tottunut näkemään itseäni tällaisena jlo-perällisenä ; )

huomenna saan meidän tuplavaunut (emmaljungan twin cityt) ja pääsen vihdoinkin lenkille!!!

tänään sattui ihan kamala painajainen: olimme poikien kansa terassilla ja nuorempi tyrkkäsi takaoven kiinni ja se meni lukkoon!!!! meillä on viisi ovea, mutta kaikki oli lukossa!!!! ja kaikenlisäksi vauva oli sisällä ja HUUSI SUORAA HUUTOA!!!! juoksin naapuriin ja pyysin niiden soittaa miehelle, että tulee aikas pian kotiin (vara-avainhan on tietysti sisällä) vietin elämäni pisimmät 15-20min kuunnellen pikkuisen huutoa ulkona. kun vihdoin avain saapui neidillä oli ihan ääni käheänä : ( arvatkaapa tunsinko ylpeyttä itsestäni - aika vähän : (

nyt meen juomaan mun kylmän latteni ja sen voimin taas siivoamaan tämänpäivän sotkuja.

ai niin. löysin vihdoinkin sen "äidinhoitolaukun"

art&neiti6vkoa1pv

Vierailija
44/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mä otin ne kokeeksi ne minipillerit. Vähän kyllä hirvittää kokeilla, tiiä mitä aknetta ja painonousua lie tulee pian - ja mielialamuutoksia kuitenkin, mun tuurilla.

Hormonikierukkaan siirryn ehdottomasti sitten jossakin vaiheessa, mutta sen saa laittaa vasta (3-)4kk synnytyksen jälkeen, joten ei vielä ajankohtainen.

Kaikki oli muutenkin ok, hempat ja verenpaineet ja muut. Papankin otti nyt samalla tuon hormonikierukan takia,edellinen kun on otettu syksyllä ja 6kk vanhempaa papaa ei saa olla kierukan laiton alla.

PIkkujäbä on tänä iltana ollu vähän kätynen, tissillä vetelee hirviät määrät ilmaa eikä siis onnistu syömään, ja sitten on nälkä ja ilmaa mahassa jne jne.

Meillä on oikeastaan joka päivä ollut 1-2 syötöllä tollasta heilumista ja ilman nielemistä ja raivoamista, jotenkin se ei malta rauhottua syömään tms. Joskus saa 5 kertaa nostaa röyhtäyttään/rauhottuun kesken syötön.

Mutta, mies meni laskeen kylpyvettä, nyt on rauhattoman pojan aika pulahtaa veteen.

Pitääpä mennä taas, palataan!

Sakariini ja poika lauantaina 8vkoa

Vierailija
45/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIskohan toista viikkoa vaan kun olen netistä pysynyt poissa ja tuntuu ihan ikuisuudelta :)

En edes jaksa aiempia postauksia lueskella vielä joten omahyväisesti vaan omaa napaa ja myöhemmin sitten muuta.

Pirkolle tosin helpotuksen huokaukset että olette jo kotiutuneet. Onneksi ei sen pahempaa, pikaista toipumista nyt sitten vaan pienelle!

Ja rouvako se vuosia täyttää? Onnea onnea :)

Jälkitarkastus oli minullakin tänään, samoin tuon pikkupossun lääkärineuvola. Vähän inohtti tarkastukseen mennä kun vuodan edelleen kuin häränkurkusta vaikka seitsemän viikkoa jo synnytksestä, vaan minkäs sille mahtaa. Kunnon kestomenkat.

Hemoglobiini edelleen siinä satasessa, ei nouse vieläkään ja verenpaine oli aika korkealla. Hieman oli virtsarakon laskeumaa mutta eip tuokaan nyt kahiasti yllättänyt...

Lähetteen laittoi sisätauteihin, paksusuolentähystys olisi edessä. Ei naurata, ei varmasti kuulu ihan niihin ykköstoimenpiteisiin mitä haluaa päästä kokemaan :(

PikkuLäskiposki voi hyvin, nukkuu joka toinen päivä paremmin ja valvoo joka toinen. Tuossa tuo röhisee ja meikä odottaa että sammuisi jotta pääsisin siiderin korkkaamaan :) Nukkuihan tuo iltapäivällä tunnin verran että joutaisihan se jo hiljentyäkin tässä vaiheessa jo :)

Minä kuulun siihen ryhmään mikä elää jossain ihmeellisessä euforiassa tämän vauva-ajan. Ei hetkauta huudot eikä valvomiset eikä edes omat krooniset silmäpussitkaan. Jopa tässä itkeä tihruutetaan että niinkö tämä neljäs tosiaan jää meidän viimeiseksi - vaikka koko raskausajan vannoin ettei ikinä enää. Kaikista meidän perheen lapsista on ollut sama juttu; eka puoli vuotta menee vauvahuumassa vaikka koliikit on jyllänneet ja jokainen lapsi on ollut uniongelmainen ensimmäiset kolme vuotta. Sitten yhdeksän kuukauden iästä alkaa jo ärsyttää ja seuraavat puoli vuotta onkin pinna kireällä kunnes taas helpottaa. Eli minä kyllä jaksan tämän vauva-arjen vaikka käsilläni seisten, mutta taaperoikä se on kyllä täyttä painajaista minulle...

Mutta tästä ajasta nauttii myös perheen muut lapset kun meikäläinen on niiiiiiiiiiin paljon pitkäpinnaisempi ja rauhallisempi vauvan ansiosta :)

Oli tietty sata sen muuta juttua mielessä mutta jatkan toiste jahka olen teidän muidenkin kuulumiset lukenut.

Mukavaa loppuviikkoa helteitten keskellä

Nappula ja Pikkupossu kohta 7vkoa

Vierailija
46/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma näyttäisi tulevan!

Meillä isommat lapset tuolla siivoo tohkeissaan, kun ollaan lähdössä miehen töistä tullessa Tykkimäkeen. Kun ei se kuulemma vie meitä, jos on sotkuista vaan rupeaa itse siivoomaan :D

Kakkajuttua: Vauvalla alkoi eilen jo neljäs vuorokausi kakkaamatta ja pari iltaa oli tosi kipeä vatsastaan. Annoin eilen illalla sille lusikasta maidon seassa ihan pikkuisen mallasuutetta ja se taisi tehdä taikansa! Parin tunnin kuluttua tyttelin ilmakylpyillessä sohvalla vatsallaan alkoi kakkaa tulla ja tulla ja tulla... Alla oli onneksi rätti nelinkerroin ja pyykistä hain puklurättejä lisää. Kyllä oli tyttelillä auvoinen ilme ja vatsanympärys pieneni varmaan useita senttejä, kun sai tavaraa ja ilmaa ulos oikein urakalla. Yökin meni sitten oikein hyvin (syötöt 22,3 ja 6) ja piereskely ja ähinä alkoi vasta aamuyöstä.

Kai munkin täytyy liittyä siivouspartioon sen minkä vauva antaa. Vähän on semmoinen vinkeröinen, että saas nähdä mitä hommasta tulee. Saas nähdä onko se sitten meikäläinen, joka jää kotio, kun mies yhden maissa tulee ;)

Vierailija
47/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Onnitteluista :)

Mulle on käynyt, kuten ARTille, että lukitaan itsemme ulos! Maanantaina tapahtui tämä. Onneksi olin juuri laittanut vauvan vaunuihin nukkumaan, kun Luka juoksi mun peeään kuistille ja löi oven kiinni- lukkoonhan se napsahti. Yritin alaovea ja vaikka mitä. Onneks sain makkarin tuuletusikkunan auki ja nostin Lukan siitä sisään (itse en olis mahtunut meneen). Luka avasi sitten mulle oven. Sai kyllä palkkioksi haleja ja kehuja näppärästä toiminnasta :) Kauppaan kun oltiin lähdössä niin palkitsin vielä jädellä ja karkilla pojan :)

Mulla tais alkaa tänään menkat ?! Ennenkuulumatonta... esikoiselta kesti ikuisuuden alkaa. Tuntuu hassulta, kun täysimetyksellä mennään. Noh, ei oo vielä ainakaan menkkakipuja. Makeaa o kyllä tehnyt mieli..

hyvä, että ananaksen tyttö sai suolen toimimaan :) varmasti helpotus!

t: rouva ja Topi 7vk3pv

Vierailija
48/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas minkälaisia päähineitä pidätte vauvoillanne näillä lämpimillä keleillä?

sakariini

Vierailija
49/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kertoi, että hänelle on sattunut siskoni vauva-aikana sama juttu ja silloin piti soittaa palokunta. Työkaveri taas kertoi, että juuri kävelemään oppinut taapero jäi sisään. Isä sitten yritti ikkunassa kiinnittää lapsen huomiota ennen kuin ovi saatiin auki, ettei hän satuttaisi itseään.

Päähineistä: meillä on sellainen ihan ohut puuvillahattu vauvalla, mikä peittää korvat (ihan sen takia ettei nekään vahingossakaan pala).

Hyvin on mennyt esikoisen vaipattomuus. Koko päivänä teki vaan kahdet pissit lattialle. Muuten kävi kyllä aina kiltisti potalla, isot kakatkin teki pottaan. Ja voi sitä riemua! Eiköhän me onnistuta tässä ihan hyvin. Päiväunille laitan aina kestovaipan ja yöksi sitten kertakäyttövaipan. Säästöä syntyy ihan kilisemällä =)

Vauvakin on ollut tänään ihan superrauhallinen. Käytännössä on vaan nukkunut koko päivän. Aamulla teki kakat (parin päivän panttaamisen jälkeen) ja sen jälkeen aloitti tuon nukkumismaratonin. Oon kerinnyt tehdä vaikka mitä täällä talossa. Muutenkin mieli on tosi positiivinen kun on ollut itkuton päivä. Tällaista tän vauva-arjen pitäisi olla! Ja neiti heräs viime yönä kaiken lisäks vaan kerran syömään, klo 04. Tästä päivästä sain ladattua akut täyteen, nyt taas jaksaa pitkään!

Just äsken söin Mars-patukan ja nyt nautin yhden kuivan siiderin, nam! Vauvan kun vaan äsken pistin sänkyyn, tutin suuhun (jota osataan vihdoinkin syödä!) ja rätin silmille, niin nukahti heti. Nyt saan ruhtinaallisesti omaa aikaa.

Tytteli-83 ja neiti 8vk

Vierailija
50/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli, kiva, että teillä oli mukava päivä. Kyllä se niin on, että hyvät hetket tosiaan antavat voimia jaksaa kitinäpäiviä.

Kitinästä puheenollen, meillä päivät ovat muuttuneet siinä mielessä vaikeammiksi, että nyt poikanen itkee myös syömisen jälkeen ja muutenkin huutaa aina välillä ilman selvää syytä. Joskus itkuun auttaa se, että nostaa pojun olkapäälle ja lähtee kävelemään ympäri kämppää. Kertokaahan, kokeneemmat, johtuuko rauhoittuminen siitä, että kaveri unohtaa itkeä, kun on niin paljon katseltavaa vai itkeekö se alunperinkin jotain tylsistymistä?

Meillä kakka on löysentynyt yhtäkkiä, uskon sen johtuvan Rela-tipoista. Mikäpä siinä, jospa se menisi kivemmin läpi, eikä sattuisi masuun.

Voi kun nuo helteet menisivät ohi, vauvan pää on jatkuvasti hikinen, vaikka ei olisi mitään päällä ja vaikka tuuletettaisiin kämppää kunnolla. Uskon myös, että ei saa nukuttua päiväunia kuumuuden takia.

Minkälaisia vaatteita olette ajatelleet laittaa päällenne ristiäisiin? Minkävärisiä, kesäisiä vai tummia? Meillä on ristiäiset vasta 31.8., joten ihan kesäistä vaatetta en ehkä laittaisi enää, mutta joku mekko olisi kiva.

Poltsi+poika 5,5 vk

Vierailija
51/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kakatttin eilen ja tänään monen päivän panttaamisen jälkeen. Yöt ovat nyt tosi rauhallisia ja päivälläkin vauva jo viihtyy enemmän sitterissä seurailemassa elämänmenoa. Hymyjäkin satelee ihan urakalla ja sellaisia ilonkiekaisuja :) Muutenkin vauva on alkanut näyttää "vauvalta" kun on saanut lihaa luiden ympärille :-)

Oma olo onkin sitten jotain muuta. Niveliä särkee ja on kuumeinen olo. Siihen kun vielä lisätään sairaan kipeät rinnat (kipu on nännin takana, rinnan sisällä) tajuton väsymys niin jopas onkin syvältä...Kai tässä vielä kipeäksikin tulee...

Tällä hetkellä kaikki pännii, nämä löllyvät lihat, yhdet ainoat housut, jotka mahtuvat päälle, t-paitojen vähyyys, asunnon pienuus, takkuileva imetys, kuoleman väsymys, kuumuus, saamattomuus... ym. ym. ym listaa piisaa :(((

Sakariinikos oli ottanut minipillerit? Sanottiinko sinulle syytä siihen mikset saanut hormonikierukkaa?

Art: Onneksi pääsitte lopulta sisään, vaikka vauva joutuikin huutamaan :(

poltsi: Luulen, että vauva hiljenee siksi, että liike (tärinä) vähentää vatsakipua ja yleensä se, kun saa olla pystymmässä asennossa. Meillä ainakin makuuasento on pahimman huudon aiheuttaja jos on vähänkään ilmavaivoja.

Minä aloin pesemään vauvan päätä kaksi kertaa päivässä ja johan loppui päähikoilu + punoittavat kaulapoimut. Pitää vain kuivata ne kaulapoimut taputtelemalla tosi huolellisesti, muuten menee huonompaan suuntaan....

Kokeilin Disflatyl-tippoja meidän vauvalle, eivätkä ne sopineet alkuunkaan. Neiti huusi enemmän kuin koskaan ennen. Keskeytin sitten niiden antamisen ihan tykkänään ja meno rauhoittui silmin nähden.

Jep, eipä tuo nyt kovin kauan viihtynytkään...pitää mennä hakemaan taas syliin kun ei sänky kelpaa...palaillaan...Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri & Aurora reilut 6 vkoa

Vierailija
52/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan reissun päällä mummolassa lasten kanssa ja täällä on ollut melkoista hulinaa, kun on tavattu tuttuja urakalla. Esikoinen nauttii, vauvaa ottaa helle ihan selvästi päähän ja minä alan kärsiä jo turnausväsymystä.

Kakkapanttausta oli täälläkin vuorokauden verran, eka kerta siis, kun ei ole kakkaa ollut joka vaipassa ja nyt illalla kakkaamisen jälkeen alkoi taas uni maistua.

Koko päivä meni muuten vain torkkuessa ja syödessä sekä vatsaa ähistessä, mutta osaltaan tähän vaikutti varmaan myös helle. Minusta kuumat säät ovat vihoviimeinen juttu vauvan kanssa, en tykkää yhtään eikä tykkää vauvakaan. Ei huvita lähteä edes vaunulenkille, kun vaunut kuumenevat niin kovasti. Esikoisen kanssa oli tosi kuuma kesä -06 ja muistoksi jäi pelkkää hikoilua siitä kesästä imetyssessioiden lisäksi.

Olen myös pohtinut noita ristiäisvaatetuksia itselleni sekä pojalle, vinkkejä pojan juhlapukeutumiseen otetaan ilolla vastaan! Pari viikkoa aikaa pohtia ja toteuttaa. Itselle sitten pitää löytää joko kaapista tai kaupasta jotain armahtavaa.

Hyvää viikonloppua!

Tonttu08 ja poika 4,5 vkoa

Vierailija
53/66 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsille ristiäisvaatetuksesta: Mulla oli päällä tylsän konservatiivisesti prässi-pellavahousut (ainoat aikaisemmin ostetut jotka mahtui jopa päälle) joiden kaveriksi ostin valkoisen, lyhythiaisen, kiinakauluksisen paidan.Paidan ostin -yllätys, yllätys - PANIIKISSA edellisenä päivänä, jätin shoppailut nimittäin fiksusti viime tinkaan enkä sitten ollut löytää mitään. Vaikka katselin kyllä mekkojakin ym. En halunnu satsata suuria, sillä nää lollot kun tästä lätsähtää niin eipä taas sovikaan paidat niinkuin nyt...

No, paita oli lopulta ärsyttävän epäkäytännöllinen imetyshommiin, kun joutu hilaan korviin.. mutta ihan nätti ;)

Vauvalle vaihettiin kastemekon jälkeen pieni lyhythiainen kauluspaita ja pehmoset farkut. Ja niin tuli ison pojan näköseksi että pappi oli kattonut vauvaa ihmeissään ja kysynyt että "niin, onko tämä se sama vauva..??" :D

Kanelisokeri: Kierukkaa ei saa kuulemma laittaa vielä, vaan vasta n.4kk synnytyksen jälkeen. Tämän takia otin minipillerit kokeeksi kun kortsujen kanssa räpeltely ärsyttää -- ja oikeastaan vähän mielenkiinnostakin. Jos pilsut sattuvat sopimaan, siirrän kierukan laittoa. Tuolla tuo paketti kuitenkin vielä odottaa aukaisemattomana, joskohan sitä huomenna tohtis alottaa... ;)

Niin ja kierukkaan tosiaan tarvii sen max.6kk sitten otetun papan eli jos mielitte laitatuttaa ja papasta on aikaa, otattakaa sekin samalla...

Kyselin noista päähineistä sen takia, kun itse taidan olla liian vainoharhainen tuon pään peittämisen kanssa. Kertokaas muutkin, minkälaiset myssykät teillä on käytössä?

Ilma on ollu tänään kyllä ihan järjettömän hieno. Olin ensimmäistä kertaa tälle kesälle auringonottamistarkoituksissa pihalla, vaan eipä kauaa kärsinyt olla, kun iho rupes punottaan. Ärsyttää tämä kalvakka iho, pitäs saada edes jonku verran väriä kasvohin.

Ja touhu-ukko pääsi nukkumaan ekku kertaa pinnikseen :) Äitiyspakkauksen pahvilaatikko alko olla jo ahdas, niimpä pettasin sille pinnikseen tilaa heilutella jäseniään. Snif, niin ne lapset kasvaa ;)

Nyt siirryn karkkikupin kanssa tuonne soffalle, mietin että ottasinko lasin punkkuakin. Yksin vietän iltaa, kun mies ja esikoinen menossa ja vauva siellä isojen poikien sängyssään..

Kestämistä kaikille helteisiin!

Sakariini ja hikipää-ukko 8vkoa

Vierailija
54/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, miten eri tavoin toimitaan tuon kierukan asentamisen kanssa...

Lääkelaitoksen sivuilla lukee, että sen voi aikaisintaan asennuttaa 6vkoa synnytyksestä (on verrattavissa minipillereihin kun siinäkin on pelkkää keltarauhashormonia)...

Palailen myöhemmin linjoille, nyt pitää mennä aamiaiselle :)

Kanelisokeri

Vierailija
55/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku pojasta on tullut yks huutaja!! kuola valuu ja kaäi suussa koko ajan!! tuttia ei huoli!! en tiedä mikä sillä on?! ei sille vielä hampaitakaan voi tulla!? minkäs ikäisinä teidän lapsille on tullut ensimmäiset hampaat??

Meil on kakka muuttunut oikeastaan pelkästi keltaiseksi vedeksi, jotain sattumia voi olla mukana!! ennen oli ihan ryynimäistä!! onko normaalia et on noin löysää?? ei kyl pysy vaipassa..valskaa heti ku on niin nestemäistä!!

mä uun kohta hulluks..poika huutaa jo toista päivää!! enkä tiedä mitä tekisin..mikä auttais??

pitää mennä..

tintti ja poika 6vk3pv

Vierailija
56/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on viime yönä & tänään ollut ihan hurjaa huutoa. Ei vaikuta varsinaisesti masukivulta eikä mikään kantaminen/ heijaaminen ole auttanut. Huuto on ihan hysteeristä. Aloin epäilemään, että maidossa on ylimääräinen annos mansikkaa kun söin eilen poikkeuksellisesti noin pari litraa mansikoita. Olen syönyt mansikoita aiemminkin tänä kesänä, mutta en noin suuria määriä. Tänään on annettu vauvalle vaan korviketta ja katsotaan auttaako asiaa.

Onko kellään kokemusta mansikoista ja imetyksestä?

Meidän oli tarkoitus lähteä miehen kanssa tänään syömään kaupungille ja jättää vauveli isovanhempien hoitoon. Katsotaan nyt miten käy.

Terhetär ja vauva 4vk 3 pv

Vierailija
57/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hätäillä sen kierukan kanssa. Se 4kk on ihan hyvä aika odottaa ennen asennusta. Olen nimittäin ollut mukana leikkauksessa, jossa ongittiin kierukka vatsaontelosta. Kohtu on vielä pehmeä pitkään synnytyksen jälkeen ja kierukka oli mennyt kohdun läpi sinne vatsaonteloon.

Että sellaista...

Tytteli-83

...Niin eilinen päivä olikin jotain todella omituista, tänään on ollut jo sitten tuttu kitinäpäivä. Millään ei ole suostunut nukkumaan. Nyt nukahtivat miehen kanssa tuonne sänkyyn. Oltiin kyllä koko päivä ulkosalla, neiti ei vissiin tykkää tuosta paahteesta. Välillä varjossa oli sitten kylmä kun tuuli kävi. Koko ajan sais olla laittamassa peitettä ja hetken päästä ottamassa sitä pois.

Vierailija
58/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhetär, pikainen vastaus, joka ei perustu mihinkään tutkittuun faktaan ja voi olla uskon asia, eli esikoisesta minulla on sellainen kokemus, että söin yhden kerran alkukesästä hänen ollessaan pari kuukautinen litran kerralla mansikoita ja siitä alkoi meillä kerralla vatsavaivat, joita kesti jonkun aikaa. Neuvolasta sanoivat, että voi hyvinkin johtua mansikoista ja itse uskon edelleen, että näin oli. Nyt olen pidättäytynyt täysin mansikoista... Silloin sanoivat neuvolassa, että tuo vaikutus voi myös kestää joistain ruoka-aineista pidempään ilmeisesti siksi, että suolisto on jotenkin reagoinut rajummin ja ketsää, ennenkuin tokenee. Mutta kuten sanouttu, voi olla uskon asioita!

Vierailija
59/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

POltsille ristiäisvaatteista: meillä ei kovin juhlallisesti pukeuduta, taitaa miesväki olla ihan vaan siisteissä sortseissa kuten aiemminkin. Itse laitan joko lyhyen pellavahameen tai jos viileämpi sää niin sellaiset pellavaiset kesäpöksyt. Paita tuottaa ongelmia, mikään vanha ei näiden meijereiden takia mahdu päälle joten joku kiva toppi pitäisi löytää, sellainen mikä menee ihan arkikäytössä muutenkin.

Tahtoo omat tissit takaisin!!!!!!! :D

Sakariinille hatuista: meillä ei ole juurikaan hattua käytetty kuin ehkä pari kertaa. Kiva söpö puuvillainen lierihattu on aina matkassa jos tulee tarvis. Tuo PikkuPossu kun enimmäkseen matkaa kantoliinassa niin saan pään sujautettua sinne liinan suojiin piiloon, mutta nyt kun on ollut aivan liian paahteiset säät ettei halua lasta hauduttaa niin tuo lierillinen viileä hattu on kyllä hyvä. Tai jos käytän yliolan liinaa ja vauva nukkuu siinä, niin heitän vaan harson siihen päälle suojaksi. Hereillä ollessaanhan se ei meidän neidille sovi että tukitaan maisemat joten lierillinen hattu on pop. (ei ole mitään korvia suojaavia läpiiä siinä...)

Kylpemisestä: Tämä meidän Urpeliini on näistä neljästä ainoa joka on alusta saakka nauttinut kylvyistä. Muut lapset on vasta parin kk:n iässä alkaneet viihtyä ammeessa, tämä epeli taas on ekasta kylvystä lähtien ollut täysin rento ja hyväntuulinen vedessä. Nyt suorastaan hihkuu riemusta hymy korvissa kun avataan suihkuhuoneen ovi :)

Pari kertaa viikossa kylvetän, nyt helteillä useammin. Joka ilta en missään nimessä jaksais kun nuo kolme muuta käy joka ilta saunassa tahi kylvyssä niin ei kyllä millään jaksa enää neljännen kanssa vielä mitään kummempia rutiineja.

Haissallako se oli pikkuinen jäänyt lukkojen taakse sisälle? Voin vaan kuvitella mitkä fiilikset on sillä hetkellä ollut päällä. Vaan sattuuhan sitä hassumpiakin juttuja ja onneksi ei mitään pahempaa.

Omaa napaa ahdistaa...

Vaikka nautin ihan satasella tästä vauva-arjesta niin yksi asia mihin menee hermot on nämä rinnat!!! Imettäminen on ihanaa mutta tahtoo ne vanhat B-kupit takaisin ja heti!!! Ei mahdu paidat päälle eikä uusia viitsisi ostaa, pieneneehän nämä kuitenkin tästä pikkuhiljaa takaisin vanhoihin mittoihin. Olisi vaan nyt helteillä ollut kiva käyttää noita toppeja mutta kun saumat ratkeaa niin kaappiin jäävät...

Painoahan mulla on nyt vähemmän kuin ennen raskautta, kaikki jäi synnytyssaliin ja on siitä vielä pudonnutkin pari kiloa. Syy siihen on tuossa mun selvittämättömässä vatsaongelmassani... Mutta en valita, mielummin näin päin.

Fyysinen kunto vaan on kauhian huono, lantionpohjalihaksista puhumattakaan. Vaan eiköhän nekin siitä kohene jahka muistaisi vaan treenata ahkerammin.

Nyt telkkarin ääreen ja mansikkakakun rippeitten pariin - sillähän se fyysinen kunto koheneekin ;)

Nappula ja MissPaksuposki 7vkoa

Vierailija
60/66 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tonttu vahvistuksesta. Mä olen myös sitä mieltä, että mansikoista se tuli. Ollaan tämä päivä annettu vain korviketta ja pikkuisen on nyt helpottanut huuto. Kohta korvike loppuu, joten yöllä annan varmaan taas rintamaitoa. Toivottavasti ei aiheuta huutoa enää. Imetystukilistan sivuilta kävin katsomassa, että pari päivää saattaa jokin aine viipyä äidin elimistössä & maidossa. Olen nyt yrittänyt pumpata maitoa pinkeistä rinnoista. Jos vaikka mansikkauute olisi lähtenyt samalla..

Päästiin sinne kaupungille syömäänkin. Oli ihan mukava olla pari tuntia kahdestaan ja syödä oikein samaan aikaan. Yleensähän toinen pitää vauvaa ja toinen syö (mahdollisimman nopeasti).

Nyt alkaa jo mahamakkarat ahdistaa. Pääsispä kohta liikunnan pariin.

Terhetär