Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****Kesänuput viikko 30******

21.07.2008 |

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Meillä ristiäiset on 10.8. Mekko löytyi sattumalta, kun laitettiin tota vaatehuonetta uuteen uskoon. On ollut viimeisten ristiäisten jälkeen 3 muuttoa (poika on 6v)! Mekossa killuu vaan nyt vaalean sininen ruusuke ja se vaaleanpunainen on hävinnyt, mutta täytyy joku tekaista tai ostaa. Meilläkin mekko on kulkenut suvussa, mutta vasta omasta sukupolvestani, siis minulla ja siskollani ja joillakin serkuistani. Mitään kastetyynyjä ja liinoja meillä ei ole. Kastemalja on aikoinaan tytölle (10v) ostettu, venäläistä kristallia, painava kuin mikä.

Ikean reissu meillä meni lapsukaisten kanssa yllättävän hyvin. Vauvan syötin sinne tullessamme ja kotiin lähtiessämme. Lyhyt kitinäjakso oli, ja vähän aikaa kannoin sylissa. Rintarepussakaan ei oikein sitten viihtynyt, mutta kaukalossa yllättäin nukkui loppureissun ja automatkat meni yllättävän hyvin, nukkua posotti vaan.

No niin, 1-kätisesti jatkuu, vauva rinnalla...

Pesuista: meillä kylvetään n. 2 kertaa vkossa tai sitten sylissä kokosuihkussa. Kylpyveteen laitan aina öljyä pikkuisen. Saatiin kaverilta tosi hyvä muotoiltu amme, jossa vauva ei pääse liukumaan. Hiuksiinkin menee sitten tietysti sitä öljyä, mutta joskus laitan vähän jotain natusanin pesujuttua, siitä tulee mun mielestä niin ihana nostalginen vauvatuoksu. Pyllynpesu tarvittaessa, mitään rutiiniaamu/iltapesuja ei enää tehdä. Pukluja saatan pestä lavuaarissakin pyllynpesun yhteydessä, kun allas on niin iso, että siinä mahtuis vaikka kylpemään. Kun vauva oli ihan piskuinen, kävin taipeita ja poimuja öljyllä ja vanulapulla läpi.

Nyt vasta tajusin, että otsikon olisin voinut laittaa jo erikseen ja sitten vasta tämän sepustuksen, toivotaan ettei kukkan ehdi laittaa myös uutta ketjua...

Piilo-blondi ananas ja Saniainen 6koa tänään

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kahvia pari kuppia päivässä ihan samasta syystä eli jatkuvaan väsymykseen :) Oon kyllä miettinyt, että tuleekohan siitä masukipuja vauvalle. Mä syön suklaata, omenoita ja ruisleipää eli syy voi olla missä tahansa niistä. Pikkumies on ollut tänään illalla aika kärttyisä ja tuntuu itkevän masukipujaan. Se tosin imee aina tosi paljon ilmaa syödessään rintaa.

Meilläkin sateinen sää on tuntunut väsymyksensä, sekä minussa että vauvassa. Eilen ja tänään pikkuinen on nukkunut viiden tunnin päikkärit yhdellä välisyötöllä. Eilen illalla sitten kukkuikin puoli yhteen asti.

Milloin vauvalle alkaa tulla jonkinlaista rytmiä? Tai voiko siihen itse vaikuttaa jotenkin? Tämä kaveri saatta mennä yöunille ihan milloin vaan klo 22 - 01 välisenä aikana.

Meillä kylvetään kerran viikossa, mutta mäkin ajattelin, että nyt voisi alkaa kylvettää ainakin pari kertaa viikossa. Aamuisin pestään naama ja kaulapoimut vanulapulla. Pyllyä tulee pestyä aika harvoin, koska meidän töppänä kakkaa noin kerran viikossa. Itse vähän ihmettelen tuota kakkausväliä, mutta näin pienellä täysimetetyllä vauvalla se on ihan normaalia.

Jee, huomenna pitäisi olla aurinkoista! Toivotaan, että äidit ja vauvat vähän piristyy siitä :)

Haissa ja Nuuskis päivää vaille kuukauden

Vierailija
22/66 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata, harmaata, kylmää ja sadetta :(

Mansikkapirkon perheelle jaksamista sairaan vauvan kanssa. Toivottavasti selviää, mikä pojalla on.

Meillä on ollut kyllä pari edellistä yötä ihan syvältä. Olemme päässeet nukkumaan vasta klo 3:30 kun vauva on ollut joko aivan pirteä tai sitten itkeskellyt koko ehtoon aamuyölle saakka.

Viime yö meni harakoille, eikä tämä päiväkään ole tuonut muutosta. Vauva on ollut tosi levoton, eikä rauhoitu unille millään. Torkkuu sellaisia puolen tunnin pätkiä kerrallaan ja havahtuu huutamaan.

Lypsäminen alkaa jo vaikuttaa rintamaidon määrään. Tuntuu, että maito loppuu pian. Rinnat ovat ihan pehmeät ja lypsämällä ei heru enää maitotulvaa vaan max 120ml / rinta. Lypsän varmaan liian harvoin, mutta kun ei öisin jaksa herätä lypsämään eikä illall koe siihen kovasti löytyvän mahdollisuuttakaan kun olen niin kiinni vauvassa jne. Rinnalle yritän ottaa usein, mutta imettäminen ei onnistu vieläkään niin kuin pitäisi ja se surettaa minua tosi paljon.

Nyt pitää lopettaa kun ei tuo taas viihdy missään hetkeä kauempaa.

Kanelisokeri & Aurora kohta 6vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haissa: varmaan aika yksilöllistö tuo rytmi, mut niinhän sitä sanotaan, että 3kk vauvaa voi jo alkaa ohjailemaan rytmiin. meillä esikoinen oli alusta asti klo 20 pehkuissa, söi ensin 2 kertaa yössä, 6 viikkoisena kerran klo 6 aamulla, voiko sitä edes yösyötöksi laskea... tämän vauvan päivärytmi on selkeä, mut yöt, tai nukkumaanmenoajat vaihtelee 20 ja 01 välillä, joskus huudetaan tai sit vaan tillotetaan sylissä, missään muualla ei tää daami viihdy!

kanelisokeri, mulla loppui pumppaaminen just 6 viikon tienoilla esikoisesta, pulloon ei tullut enää juuri muuta kuin verta. hyvinhän sulla tulee 120ml per rinta..mulla tuli 40ml.. :)

mä annan tissiä, mut illala pitää antaa 60-80ml korviketta, ei vissiin iltatankkaukseen riitä mun tissimaito.

nyt kun sais nää muksut pehkuihin niin vois alkaa pakkaamaan. varattiin muuten tänään tammikuulle loma ulkomaille, ihanaa!!!

kix ja tissillä roikkuva typy

Vierailija
24/66 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista: Mie oikein odotin, että raskaus ois ohi, että saan siideriä. Näin imettäessä jätän kyllä aina yhteen pulloon. Sen jälkeen kyllä imetän ihan huoletta, ei se yks maidossa merkkaa mitään. Syyskuussa on sitten polttarit ja häät missä aion ottaa. Oon jo lypsänyt kovasti maitoa pakkaseen.

Kylvetyksestä: Me kylvetetään joka ilta, niin kuin esikoistakin. Laitan aina veteen öljyä. Vauva rauhoittuu aina silloin ja tietää, että sen jälkeen on aika mennä nukkumaan. Yörytmi onkin muodostunut jo ekoina viikkoina.

Painosta: Mie olin 2vk synnytyksen jälkeen lähtöpainossa, mulle tietty tuli vain se 8,7kg. Nyt on siitä vielä tippunut kilon. Yritän vielä saada pari kiloa pois häihin mennessä. Mulla on painonvartiojoiden syö ja nauti ohjelma, siinä on imettäjällekin pisteet. Itsellä lähtöpaino oli 63,5kg.

Ruokien välttämisestä imetyksen aikana: Esikoisen aikaan harrastin sitä ja podin aina huonoa omaatuntoa siitä mitä väärää olin syönyt kun vauva itki mahaansa. Nyt en ole lähtenyt sille linjalle. Vältän kyllä raakaa sipulia, valkosipulia, paprikaa, ruisleipää, kaaleja ym. turvottavia, mutta en suklaata sitrushedelmiä ym. Tuntuu, että se vauva huutaa joka tapauksessa, söin mie mitä vaan. Parempi vaan odottaa että aika hoitaa tehtävänsä.

Vaihdoin nyt kokeilun vuoksi Disflatylit Cuplatoniin ja se oli vikatikki. Huuto kaksinkertaistui. Pitää käydä huomenna ostamassa taas tuttuja Disflatylejä, ne kun auttaa selvästi vähän.

Joo, siis meillä huudetaan useita tunteja päivässä ja kovaa. Vauva on ihan tönkkösuora ja huutaa suoraa kurkkua. Nyt on taas muutamana päivänä ollut sellainen olo, että en enää jaksa yhtään. Ja silti on vaan pakko porskuttaa eteenpäin. Ihan tuskastuttavaa. Esikoinenkin on alkanut nähdä painajaisia ja heräilee joka yö itkemään. Sit kun nukutaan neljästään meidän sängyssä, niin on selkä jumissa ja kädet kipeänä huonon asennon takia (kun ei mahdu nukkumaan kuin yhdessä asennossa ja vauvalle en uskalla kääntää selkää etten vaan kierähdä päälle.

Ens viikolla onkin tiedossa Helsingin reissu. Ollaan varattu hotelli viikonlopuksi ja mennään sit lintsille ja korkeasaareen. Kivaa!

Tytteli-83 ja neiti lauantaina 8vk (juhuu, aika kuluu!)

Vierailija
25/66 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista:olen kans yhden siiderin uskaltanut juoda :) olipas hyvää!! la oli kaverin polttarit..olin selvin päin mukana (6h) sit piti lähteä kotiin imettään!! enkä sit lähtenyt takas katsoon ku toiset ryyppää, mut elokuussa häissä ajattelin nauttia alkomahoolia, jos raatsin pikkuisen laittaan yö kylään!!

Painosta:mulle tuli 10kg joista 9 jäi sairaalaan ja 1kg lähti kans nopeasti!! 1kk neuvolassa paino oli jo -3kg :) ensimmäinen lapsi..sen takia varmaan lähti noin nopeasti!!

kutsuhuuto tuli..pitää mennä..

Vierailija
26/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä yö. Vauva nukkui hyvin (vieläkin vetelee sikeitä) vaan tuo esikoinen ravasi edestakaisin mun ja isännän sängyn väliä. Me ollaan nukuttu erillään, että mies saa nukuttua, kun töissä pitää käydä ja mulle ja vauvalle olis enemmän tilaa sängyssä. Eikä miehen tarvi herätä vauvan itkuihin, vaikka eihän tuo ole yhtenäkään yönä itkenyt.. En tiiä näkeekö painajaisia vai mikä taas on kun Luka ei nuku. Hän on kyllä ollut koko elämänsä huono nukkuja. Voin varmaan kahden käden sormilla laskea kokonaan nukutut yöt. Ja nekin oli ihan tässä vasta, vähän ennen Topin syntymää.. huoh.

Eilen meikä poika joi siideriä :) Oi että maistui hyvältä! Golden Capillä on tölkissä alkoholitonta ja maistuu ainakin mulle :))

Tänään lähtään kaverille kylään. Näen ekaa kertaa heidän pojan, 2kk vanhempi Topia :)

mut nyt aamusuihkuun ite, ennenkuin vauva herää!

t:Rouva poikineen

Vierailija
27/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kirjoittaa ennen aamukahvin juomista :)

Kix: Joo, ehkä se maidon määrä sitten vain on tasaantunut. Yöllä annoin taas pullosta kun vauveli ei meinannut mennä unille lainkaan vaikka oli koko illan imenyt rintaa tasaisin väliajoin. Puoli kaksi neiti sitten urvahti unille maitopullollisen saattelemana ja heräsi vasta 7:30 syömään ekan kerran. Rinnat olivatkin jo siinä vaiheessa ihan räjähtämäisillään, eikä imemisestä taaskaan tullut yhtikäs mitään. Niinpä päädyin antamaan taas lypsymaitoa pullosta. Sitten lypsämään paakut pois...

Alkoholia olen ottanut kohtuudella. Yhden lasillisen punaviiniä :) Joo, ja toisen kerran otin Fresitaa lasillisen, siinä on meikäläisen alkoholiannokset näin imettäessä. Eipä kyllä suuremmin tee mielikään, mutta jos otan, otan laisillisen ja ihan hyvällä omallatunnolla sen teen.

Tytteli kuvaili juurikin samoja tuntoja kuin minullakin on tuon huutavan vauvan kanssa. Ei kait tähän auta muu kuin aika ja pitää tosiaan vaan porskuttaa eteenpäin, vaikka kaikista mieluiten painaisi päänsä tyynyyn ja nukkuisi univelat pois mistään ympärillä olevasta välittämättä.

Sen verran raskasta elämä tällä hetkellä on, että jos olen aiemmin vähänkään epäröinyt sitä, onko tämä meidän 4. muksu nyt varmasti viimeinen, niin olen tullut siihen tulokseen, että on, ehdottomasti. Sen verran rankkaa on ollut nyt. Pari vuotta pitää jaksaa olla kotonakin tässä apinatarhassa...voi olla kyllä hetkittäin rankkaa...

Menisi nyt muutama kuukausi siivillä...niin elämä helpottaisi kummasti. Saisi tuon jo istumaan ja syömään vähän kiinteitäkin. ½- vuotiaana meinasin aloitella kiinteillä, mikäli neiti pärjää maidon voimalla niinkin pitkälle.

Tuota meidän toiseksi nuorimmaista täysimetin 10kk ja aloitimme kiinteät sitten vasta. Ihan kiva, että maito riitti, mutta nyt on kyllä niin erilainen tilanne, että olen tosi onnellinen, jos pärjätään se 6kk äidinmaidolla.

Jepulis, jälkitarkastuskin on 5.8. Ajattelin ottaa siellä puheeksi sen sterilisaation ja sitten mahdollisen korjausleikkauksen tuon emättimen takaseinämän repsahduksen vuoksi.

Tämän synnytyksen jälkeen on ulostaminen käynyt jostakin syystä entistä hankalammaksi, en meinaa kyetä pieraisemaankaan :o ja sekös laittaa sitten vatsan kipeäksi...Virtsatessa tuntuu myös, että rakko ei tyhjene täysin. En tajua mitä siinä synnytyksessä taas tapahtui, mutta tarpeiden tekeminen on erittäin hankalaa ja haluan saada tähän tilanteeseen jonkin ratkaisun.

Miehellä alkaakin sitten ensi viikolla työt...oikeastaan ihan ok, kun ei tässä ole muutenkaan mitään ihmeitä lomalla saatu tehtyä...Sitä vain mietin, että miten pääsen edes suihkuun sitten kun nuo lapsetkin palaavat kouluun...eikä noita nuorimmaisia voi laittaa kenenkään vahdittaviksi siksi aikaa...

Kanelisokeri

Vierailija
28/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanelisokeri: tosi reipas olet, jos jaksat pumppailuhommia 6kk! Hattua nostan. Mulla on jotenkin niin lyhyt pinna, että ihmeissään olen, että vieläkin imetän kun alku oli niin hankalaa. Nyt on helpottanut, MUTTA tilalle tullut ihan hirveet selkäsäryt. Etenkin oikea puoli selästä on ihan tosi kipee, etenkin silloin kun vauva imee. Eli varmaan könötän hankalassa asennossa jotenkin ja olen yrittänyt sitä korjailla tyynyilläkin, enää en saa mm kunnolla vauvaa pinnasängystä pois. Huolestuttavaa. Mulla on aina ollut huono selkä, saa nähdä olenko kohta kontillani... mullakin jälkitarkastus 4.8 pitää kysellä asiasta.

Mutta, nyt tien päälle, Oulu on ainakin sateinen, kiva päästä "etelän aurinkoon". Kuulemisiin pian toivottavasti.

Niin ja join eilen 2 lasia punkkua, terveydenhoitaja serkkuni kun sanoi, että voi juoda vaikka 3, se ei maitoon vaikuta, vaan ennemmin äidin käsittelykykyyn vauvan kanssa, en kyllä silti ottais kolmea ja imettäis. Kyllä se kivasti rentouttaa, mutta kyllä myös tulee tuhnu olo joten taidampa olla ottamatta siihen asti että imetys loppuu.

Meidän neiti muuten nukkui 5 tuntia putkeen yöllä!! uusi ennätys (tai no nukkuihan se viikon iässä 7h mut sitä ei lasketa :))

Kix ja neiti 6 viikkoinen huomenna

Vierailija
29/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että imetysajasta tulee ennätysmäisen lyhyt tällä kertaa...

Katselin nimittäin noita ehkäisymenetelmiä äsken netistä ja totesin, että huonoissa kantimissa on meikäläisen raskaudenehkäisy ennen kuin pääsen sterilisaatioon...

Minipillerit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto. Yhdistelmäpillereitä ei suositella imetysaikana käytettäväksi, eikä hormonikierukkaakaan :(

Minipillereitä en ole kokeillutkaan koskaan, mutta jos niissä on samat vaikutukset kuin yhdistelmäpillereissäkin, niin en voi edes harkita niitä. Minun psyykkelleeni ei sovi yhdistelmäpilllerit lainkaan. Minusta tulee hermokimppu. :( Enkä näköjään voisi yhdistelmäpillereitä käyttää enää muutenkaan kun minulla on migreeni johon liittyy näköhäiriöitä.

Kertokaapa nyt miten on, jos tiedätte, asennetaanko hormonikierukka mikäli imettää?

Entäs nuo minipillerit, onko niillä samoja haittavaikutuksia kuin yhdistelmäpillereillä? Pelottaa sekin, että niiden ottaminen päivittäin ei saa myöhästyä 3h enempää...eikä niiden ottamisessa ole taukoja ollenkaan. Miten ihmeessä sen muistaa ottaa aina samaan aikaan? Mitenkäs ne pillerit oikein aloitetaan jollei ole edes kuukautisia?

Oikeasti, jos tässä joutuu pärjäämään kondomeilla sterilisaatioon saakka, niin saan hermoromahduksen :( Hyvästi seksielämä :(((

Kertokaapa siis, mitä aiotte käyttää ehkäisynä...hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Sen hormonikierukan ottaisin, jos sen vaan saa...

Kanelisokeri

Vierailija
30/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks siinä ohjeessa nyt, että 12 tunnin sisällä kun ottaa. Minä siis aloitin ne viime viikolla.

Hormonikierukka on ihan sallittu ehkäisy imetyksen aikana, ja tämä on ihan varma tieto. Minä meinasin sen ottaa, mutta päädyin sitten noihin pillereihin. Minimisatsi pillereissä on 3kk, kokeilen sen ajan ja jos olen tyytyväinen, niin jatkan imetyksen loppuun asti. Sitten otan yhdistelmäpillerit. Jos ne ei sovi, niin laitan sitten tuon hormonikierukan.

Tytteli-83

Vierailija
31/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös miettinyt hormonikierukkaa. Neuvolasta saadussa Ehkäisyoppaassa lukee nimenomaan, että voi käyttää imetysaikana. Siitä en tiedä voiko laittaa muulloin kuin kuukautisten aikana, mutta ilmeisesti mieluiten silloin. Ainakin mieheni siskolle oli sanottu niin ja laitettiin ihan kuukautisten loppuvaiheessa eikä ollut sattunut laittaminen lainkaan. Mulla oli Levonova 1. ja 2. lapsen välissä ja se sopi aika hyvin. Tiputteluvuotoa oli alkuun rasittavan pitkään tosin, oisko ollut peräti puoli vuotta. Neuvolalääkäri kirjoitti sen mulle sairauden hoitoon (=runsaat kuukautiset) joten tuli mulle tosi edulliseksi, kun kustannuksen jakoi kolmelle vuodelle. Tällä kertaa pitäisin varmaan sen täydet viisi vuotta ja sitten miettisin ehkäisyasioita uudelleen taasen.

Luulisin, että h-kierukkaa laitetaan vaikkei olisi kuukautiset alkaneetkaan uudelleen. Muutenhan toiset voisi joutua odottamaan tosi pitkäänkin. Tästä Ehkäisyoppaassa ei ollut mainintaa. Mulla on elokuun alussa jälkitarkastus ja meinaan silloin kysyä asiasta. Mutta kuuluun niihin epäonnisiin, joilla kuukautiset tulevat täysimetyksestä huolimatta. Ainakin kahdella aikaisemmalla kerralla. Ekalla kerrralla jälkivuoto kesti kuutisen viikkoa ja kuukautiset alkoi uudelleen melko pian sen loppumisen jälkeen. Tokalla kerralla poika tais olla 3 kk vanha kun kuksut alkoi...

Vierailija
32/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai katopas, iso viestilaatikko!

Esikoisen jälkeen käytin ensin minipillereitä ja sitten e-pillereitä. Minipillereiden aikaan oli tiputteluvuotoa ties milloin ja aina sai olla varoilta pikkuhousunsuoja housuissa. Tokan jälkeen mentiin kortsuilla ja sitten riskillä, kunnes aloitin e-pillerit. Raskaus ei siis ois ollut katastrofi, mutta kun sitä ei sit kuulunut, niin sit tehtiin noin.

Noh, kolmannen jälkeen aloitin minipillerit ja voi kamala sitä vuotoa! Nehän voi siis aloittaa ilman kuukautisiakin. Mulla vuoti alapää ihan nonstop ja alamaha oli ihan turta ja kipeä, voitte vaan uskoa, ettei seksielämä innostanut! Hetkeksi vuodot rauhottui alkaakseen taas uudelleen. Terkka jo sit sanoi, et lopeta samantien, ei ne siulle käy. Loppui vuodot ja oikeat menkat alkoi muutama kk myöhemmin.

E-pillerit ovat sopineet mulle suht hyvin, mut imetysaikaanhan niitä ei voi käyttää enkä voi enää tässä elämänmenossa luottaa muistiini :D Toisaalta lisähormonit elimistössä ei houkuta. Hormonikierukkaa voisin harkita, mut oiskohan se keltarauhashormoni paikallisestikaan parempi mulle. Kuparkierukassa hirvittää mahdolliset kovat vuodot ja yleensäkin kierukassa sen laitto. Kortsun kanssa sählääminen menee mulla ihan nauruksi ja pian se naurattaa jo miestäkin. Mutta miedän(kin) lapsiluku on nyt tässä neljässä, joten varma ja helpohko ehkäisy on tarpeen!

Myöhemmin muuta turinaa! Terkuin Piia ja kiukkuaan huutava taapero 1v10kk, pikkuveli vaan nukkuu

Vierailija
33/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tytteli informaatiosta.

Tuosta Mirenasta vain luin lääkelaitoksen sivuilta, että ei suositella imetysajan ehkäisyksi, muttei kait ole poissuljettu vaihtoehtokaan.

Hormonikierukka minulla on ollutkin aiemmin (5½v), oli silloin nimeltään Levonova, mutta nimi muuttui Mirenaksi. Mitään muuta haittaa siitä ei ollut kuin järjetön selkäsärky. Se suositellaan laitettavaksi kuukautisten aikaan, sillä silloin sen asettaminen sattuu vähiten (kohdun suu on raollaan), mutta kyllä sen voi asettaa muulloinkin. Eiköhän meillä uudelleensynnyttäjillä ole joku rakonen siellä kohsunsuulla jo ennestäänkin, eli en usko, että se tuottaa ongelmia. En ainakaan muista että sen laittaminen tai poisotto olisi sattunut.

Sain kierukan aikanaan hoidoksi tosi runsaaseen vuotoon, minulla kun on aina ollut runsaat kuukautiset ja synnytysten jälkeen tilanne on vain pahentunut.. Kierto on yleensä palautunut noin 4-10kk synnytyksen jälkeen. Kierukka lopetti vuodon kokonaan.

En taida niiden minipillereiden kanssa alkaa sämpläämään. Otan sen hormonikierukan jos vain saan.

Kanelisokeri

Vierailija
34/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin pillerit jo monta vuotta sitten juuri niiden kivojen hormonaalisten vaikutusten takia. Ollaan pelattu kortsuilla ja vaikka se onkin vähän vaivalloista, ollaan totuttu niihin ihan hyvin. Mutta mitään hormonien aiheuttamia vaikutuksia mielialaan en kaipaa enää ikinä, hyh. Ajattelin kuitenkin ottaa selvää hormonikierukasta, jospa se sopisi.

Meillä on ollut ihmeellisiä huutokohtauksia päivisin, ei syö, ei nuku, saattaa lopettaa huutamisen vain jos pitää sylissä ja kävelee. Heti kun pysähtyy, huuto alkaa taas. Onkohan se koliikkia? Heräsi jopa vaunulenkillä huutamaan, outoa :( Vai onkohan se sitä 6:nnen-8:nnen viikon itkuista aikaa?

Jotain piti kommentoida, mutta ei muista. Kestää ikuisuuden kirjoittaa yhdellä sormella, kun vauva on sylissä ja kaikki asia unohtuu.

Poltsi+poikanen 5 vk

Vierailija
35/66 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollunna veriviljelyssä mitään joten päästivät kotiin. Sen verran selvisi että virusta nöttönen sairasti mutta mitä, ei tiedä.

Muttamutta, ihanaa ollakotona.

Jaha. Se siitä kirjoittelusta. Olen jälleen tarpeellinen.

- Pirkko ja röhköpossu

p.s. hormonikierukka minuakin kiinnostaa.. kumilla ollaan tähän asti sekstailtu mutta lateksiallergiselle ei kamalan kivaa.. jälkitarkastus vasta 20.8. joten ehtii vielä miettiä

otatteko te rotavirusrokotteen? minä en mutta meinasin kaikille kakaroille käydä vesirokkorokotuksen persukseen.

Vierailija
36/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meikän synttärit :)

Toivoin mieheltä vaan, että mentäis tänään syömään porukalla vaikka Rossoon tms.

Mulla on jo ens viikolla jälkitarkastus. Ehkäsyä oon miettinyt kans. Miehen kaa puhuttiin ja oltiin sitä mieltä, ettei kortsuja haluttais käyttää..eli jotain muuta sit.. En vaa tiiä mille alkais.

Eilen oltiin kaverilla kylässä ja pojat leikki minkä kerkes. Mukava, kun Luka pääsi leikkiin pitkästä aikaa ikäistensä seurassa :) Syksyksi hain paikkaa Lukalle "osa-aikahoitoon". jos ei päästä sinne niin pitää käydä avoimessa tms. kerhossa leikkimässä viikoittain.

Mut nyt meen kuorruttaan kakkua :)

t:Rouva tänään 28v!

Vierailija
37/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kulla MansikkaPirkko, että pääsitte kotiin! Olen kahden vaiheilla tuon rotavirusrokotteen kanssa, vaikka asian päättäminen taitaa olla jo ajankohtaista... Eikö ne 3-kuisesta ala sitä tuuppaamaan sitten neuvolassa suuhun, kun ensin sen reseptillä käyt ostamassa, vai miten se menikään?

Rouvalle onnittelut syntymäpäivän johdosta!

Tukka pitäisi uudistaa ristiäisiin mennessä. Mietin että josko vaan taas värjäisi ja leikkauttaisi (boring) vai ottaiskohan kunnon kasari-kiharat ;) Tai sitten vähän loivemmat, mulla ei vaan semmoiset ainakaan joskus kauan sitten ole kestäneet. Se on vähän joko tai, kunnolla kiharat tai piikkisuorat... On mun hiuksissa onneksi sen verran pituutta ettei ne mummokäkkyräkri nouse.

Vaatepulmia täälläkin. Ristiäisiin ja elokuun lopussa oleviin häihin pitäisi löytää vaatetta. Hirvittää edes mennä vaatekaapille sovittelemaan. Vaikka tietää ettei ne mahdu tai ainakaan näytä hyviltä niin se on kuitenkin niin musertavaa!!! Ja pihi kun olen niin en todellakaan viitsisi ostaa uutta vaatetta, etenkin kun tiedän ettei niille enää ole myöhemmin käyttöä. Jos en sitten taas päästä itseäni lihomaan, mikä hyvin mahdollistä kyllä sekin.

Kyllä nyt on pinnalliset puheenaiheet mulla. Koittakaa kestää :D

Vierailija
38/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas, samanlaisia juttuja minäkin kelailen, mekkoa ristiäisiin ja tukkaa. Ja ennen raskautumista pelkäsin, että äitiys muuttaa persoonaa. Näköään yhtä pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen olen edelleen ;)

Siihen liittyen, koskakohan nuo raskausarvet alkaisi vaalentua? Maha on ihan järkky, kun arvet on niin isot ja punaiset...

Pirkko, kiva, että kaikki on kunnossa.

Joko teidän vauvelit jokeltelevat? Meillä jutellaan nykyään päivittäin, tosin ainoa sanoma on Äää :)

Poltsi+poikanen 5,5 vk

Vierailija
39/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanhan me pöntöllä käyty jo vaikka kuinka pitkään, mutta ei kauhean menestyksekkäästi. Pari päivää sitten neiti sanoi että minulta tulee kakka ja sitten se tulikin pöntölle. Eli valmiutta kyllä löytyy.

Muutama kaveri on tehnyt vaan ronskisti ja ottanut vaipat pois. Me käytiin tänään pesemässä kaikki matot eikä laiteta niitä lattioille. Pistetään neidille vaan pikkuhousut ja patistetaan aina potalle tai pöntölle. Kauhankohan menee ennen kuin tajuaa että pöntölle tehdään pissit?

Tehtiin tää nyt sen takia, että kesällä kun ei tarvitse olla paljoa päällä. On paljon helpompaa ottaa housut nopsaan pois. Samoin ei tule niin paljoa pyykkiä kun menee vaan ne pikkarit märäks eikä sukahousut + housut. Toinen syy on se, että laitetaan lokakuun lopulla laminaatit. Nyt meillä on muovimatto. Nyt ei meinaa mitään jos pissi lorahtaa, se on helppo pyyhkiä eikä lattia ole siitä moksiskaan.

Tässä ollaan oltu tunti ilman vaippaa ja nyt on jo kahdet pikkuhousut märät. Että alku teettää varmaan paljon pyykkäystä...

Tytteli-83 ja neiti 8vk

Vierailija
40/66 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä tytteli yritykselle. :)

täällä taas pitkästä aikaa. tolla pojalla on kyllä joku levottomuusjakso. se on ainoastaan sylivauva. taas kuuluu huuto. pitää hakee..

noni. ja jatkuu yhellä kädellä.

pakko mennä syöttää, jatkan kohta.