Suositeltiin vaihtamaan voi kasvirasvaan
No ,menin kauppaan mutta niitä oli niin paljon että mikähän olisi hyvä...? Myös terveellistä öljyä suositteli ja menin katsomaan niin voi piru kun niitäkinoli kymmeniä eri sorttisia niin neuvokaa nyt kummastakin joku hyvä merkki.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita en syödä sydän- ja verisuonitautisen suvun jäsenenä. Kolesteroli on vähän koholla, ei kuitenkaan vielä tarvetta lääkitykseen. Syön Becelin tai Keijun kolesterolialentajia. Muu perhe käyttää Oivariinia.
Minä vastaavassa tilanteessa ja elukkarasvaa syön n. 80% päivän energiasta, joskus oliiviöljyä tai kookosöljyä. Loput 20% olen jakanut proteiinille ja hiilarille. Täysjyvää, gluteeniviljaa ylipäätään tai rypsiä ei mun taloudestani löydy ensinkään. Fruktoosin saantia rajoitan myös. Kolesterolit tutkitutan vuosittain ja vain priimaa pukkaa. Ja mulle ei riitä perus kolesterolitutkimus vaan tutkitutan myös apot.
Mikään ei voita suomalaista voita
Mitä ovat apot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita en syödä sydän- ja verisuonitautisen suvun jäsenenä. Kolesteroli on vähän koholla, ei kuitenkaan vielä tarvetta lääkitykseen. Syön Becelin tai Keijun kolesterolialentajia. Muu perhe käyttää Oivariinia.
Minä vastaavassa tilanteessa ja elukkarasvaa syön n. 80% päivän energiasta, joskus oliiviöljyä tai kookosöljyä. Loput 20% olen jakanut proteiinille ja hiilarille. Täysjyvää, gluteeniviljaa ylipäätään tai rypsiä ei mun taloudestani löydy ensinkään. Fruktoosin saantia rajoitan myös. Kolesterolit tutkitutan vuosittain ja vain priimaa pukkaa. Ja mulle ei riitä perus kolesterolitutkimus vaan tutkitutan myös apot.
Mikään ei voita suomalaista voitaMitä ovat apot?
Apolipoproteiinit.
Voi, oliiviöljy, kookosöljy, avokadoöljy, macadamiaöljy esimerkiksi ovat hyviä.
Rypsi, rapsi, auringonkukka ja kasvirasva-lisäainelevitesotkut taas huonoja.