Mitkä asiat kumppanissa ovat de facto turn offeja?
Eli eivät teoriatasolla olisi mitään ongelmia, mutta käytännössä ovat kuitenkin.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että esimerkiksi, jos tyyppi käyttää jatkuvasti ilmauksia kuten "de facto" ja turn off" kuulostaakseen mielestään älykkäämmältä, sen sijaan, että osaisi puhua ihan kaunista suomea, niin kyllä se on on "de facto" melkoinen "turn off".
Samaa mieltä tästä. Teoriassa voisi ajatella, ettei se nyt hirveästi haittaa, jos toisella on tapana yrittää päteä joko hienoilla sanoilla tai turhilla knoppitiedoilla joka välissä, mutta käytännössä tuollaiseen huonolla itsetunnolla varustettuun pätijään menee hermo todella nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttiys. Monet ekstrovertit ovat mukavia työ- ja harrastuskavereita ja illanistujaisissa hauskaa seuraa mutta parisuhde heidän kanssaan ei yksinkertaisesti toimi omalla kohdallani. En ole ääri-introvertti mutta en myöskään erityisen seurankipeä ja haluan välillä keskittyä myös omiin harrasteisiini ja mielenkiinnon kohteisiini. Parisuhteessa koen ekstroverttikumppanin pidemmän päälle sosiaalisesti liian vaativaksi, päällekäyväksi ja jatkuvasti omia rajojani testaavaksi.
En myöskään kestäisi kotona mitään alituisia yllätysvieraita, ihmisryhmiä, miehen ekstroverttiyden takia. Miehelläni on kyllä ystäviä, mikä on pelkästään positiivinen juttu.
Yksi turn offeista de facto oli se, ettei uskonut puhettanu. Pätijä. Olen työssäni ollut johtavassa asemassa, ja mies taas oli seurustellut korkeasti koulutettuna vain "elämänkoululaisten" kanssa. Siksi oli sitä mieltä, ettei naisella voi olla edes alkeellista yleistietoa saati faktapohjaisia mielipiteitä. Hän meni yhteen sitten nuoremman lähiöruusun kanssa, ei koulutusta. Onnea heille.
Pienet lapset tai se, että haluaa vielä lapsia. Omani olen saanut jo isoksi, enkä enää jaksa yhtään enempää sitä lajia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on miltei täydellinen nainen.
Nyt, 30 vuoden yhdessäolon jälkeen, kaipaisin häneltä enemmän älykkyyttä ja sivistystä.
Älykäs ja sivistynyt ei puhuisi pahaa rakkasta puolisostaan. Etenkään julkisesti hänen selkänsä takana.
Kannattaa miettiä omia valintoja ja tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
- Vasemmistolaisuus
- Śuvakki
- Fémakko
Ylläolevilla piirteillä en pidä edes ihmisenä, enkä halua olla minkäänlaisissa tekemisissä, vaan saan pahoinvointia tuollaisesta oliosta.
En ole vasemmistolainen suvaitsevaisuuden kukkanen tai feministi, mutta pidän ihmisiä ihmisinä ja sellaisia aasimaisia ihmisiä vaarallisina, jotka edes vitsillä kieltävät toisten ihmisten ihmisarvon. - ohis
Se, että juo itsensä humalaan viikoittain. Teoriassa kerran viikossa juopottelu on ihan ok. En ole mikään niuhottaja alkoholin suhteen, saatan itsekkin pari kertaa vuodessa juoda itseni hyvään humalaan. Viikoittain tapahtuva hupiryyppääminen on mulle vaan käytännössä liikaa. Muutama lasi viiniä tai pari saunakaljaa pitää riittää.
Vierailija kirjoitti:
- Vasemmistolaisuus
- Śuvakki
- Fémakko
Ylläolevilla piirteillä en pidä edes ihmisenä, enkä halua olla minkäänlaisissa tekemisissä, vaan saan pahoinvointia tuollaisesta oliosta.
LOL
Kyllä, kannatan vasemmistoa/vihreitä.
Olen suvaitsevainen.
Ja katson olevani feministi, koska kannatan tasa-arvoa. TASA-ARVOA, koskien kaikkia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta ihan jokaista.
Aivan käsittämätöntä kuinka joku voi olla tasa-arvoa vastaan?
Kyllä, ihan massivinen turn-off. Kuten myös tuo mahtaileva teennäisyys, viisas ihminen tietää että on asioita jota hän ei tiedä, viisas ihminen kyseenalaistaa.
https://marquetteeducator.files.wordpress.com/2012/07/5232012052424iwsm…
Matala sivistystaso. Käytännössä siis en tarkoita esim. koulutusta, vaan sitä, että löytyy edes jonkinlaista tietämystä historiasta ja kiinnostusta ajankohtaisia yhteiskunnallisia asioita kohtaan.
Vitsaileva sovinismi. Siis sellainen, jossa heitetään muka-hassutellen läppää naisista ja katsotaan sivusilmällä naisen reaktioita.
Emäntä-sanan käyttö naisystävästä.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Olen suvaitsevainen.
Ja katson olevani feministi, koska kannatan tasa-arvoa. TASA-ARVOA, koskien kaikkia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta ihan jokaista.
Eli olet suvaitsevainen? Suvaitsetko tätä tiettyä uskontoa edustavia (kaikki tietävät mistä puhutaan, sitä ei vaan voi sanoa ääneen) henkilöitä, koska heidän mielestään naisilla ei ole juuri mitään oikeuksia?
Jos suvaitset, suvaitset käytännössä ihmisiä, jotka ovat erittäin paljon tasa-arvoa ja muutenkin länsimaisia käsityksiä vastaan. Jos et suvaitse, olet suvaitsematon.
Joko aivot flippasi?
Niin. Kukaan ei voi olla 100% suvaitsevainen. Jokainen suvaitsee valikoiden asioita ja tämä muodostaa henkilön arvomaailman ja periaatteet. Joka muuta väittää on valehtelija. Ei kukaan suvaitse kaikkia ihmisiä ja kaikkia asioita. Itse asiassa ne, jotka väittävät olevan "suvaitsevaisia" ovat useimmiten todella vihamielisiä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät täysin allekirjoita heidän ajatusmaailmaansa. Katsokaa vaikka tämänkin postauksen tulevia alapeukutuksia.
Joka on eri mieltä kanssasi on valehtelija? Hah. Kyllä olen suvaitsevainen kaikkia kohtaan.
Vaikutat todella epäuskottavalta ja tekopyhältä, koska paheksut naisten oikeuksien tallomista ja sitten sovinistisesti teet juuri sitä samaa perässä väittäen että me kaikki emme ole tasa-arvoisia. Koskeeko sinua siis eri säännöt kun muita.
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vasemmistolaisuus
- Śuvakki
- Fémakko
LOL
Kyllä, kannatan vasemmistoa/vihreitä.
Olen suvaitsevainen.
Kyllä, ihan massivinen turn-off. Kuten myös tuo mahtaileva teennäisyys, viisas ihminen tietää että on asioita jota hän ei tiedä, viisas ihminen kyseenalaistaa.
https://marquetteeducator.files.wordpress.com/2012/07/5232012052424iwsm…
Semmoiset NPC-setit sieltä. Miten nämä ovat aina näin ennalta-arvattavia?
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Olen suvaitsevainen.
Eli olet suvaitsevainen? Suvaitsetko tätä tiettyä uskontoa edustavia (kaikki tietävät mistä puhutaan, sitä ei vaan voi sanoa ääneen) henkilöitä, koska heidän mielestään naisilla ei ole juuri mitään oikeuksia?
Jos suvaitset, suvaitset käytännössä ihmisiä, jotka ovat erittäin paljon tasa-arvoa ja muutenkin länsimaisia käsityksiä vastaan. Jos et suvaitse, olet suvaitsematon.
Joko aivot flippasi?
Niin. Kukaan ei voi olla 100% suvaitsevainen. Jokainen suvaitsee valikoiden asioita ja tämä muodostaa henkilön arvomaailman ja periaatteet. Joka muuta väittää on valehtelija. Ei kukaan suvaitse kaikkia ihmisiä ja kaikkia asioita. Itse asiassa ne, jotka väittävät olevan "suvaitsevaisia" ovat useimmiten todella vihamielisiä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät täysin allekirjoita heidän ajatusmaailmaansa. Katsokaa vaikka tämänkin postauksen tulevia alapeukutuksia.
Joka on eri mieltä kanssasi on valehtelija? Hah. Kyllä olen suvaitsevainen kaikkia kohtaan.
Vaikutat todella epäuskottavalta ja tekopyhältä, koska paheksut naisten oikeuksien tallomista ja sitten sovinistisesti teet juuri sitä samaa perässä väittäen että me kaikki emme ole tasa-arvoisia. Koskeeko sinua siis eri säännöt kun muita.
Vastaa toki tähän kysymykseen.
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Olen suvaitsevainen.
Joko aivot flippasi?
Ja valehtelet jo heti kättelyssä, mikset suvainnut jonkun mielipidettä johon ensimmäisen viestisi ketjuun kirjoitit?
Samoin miksi edellisellä vastaajalla ei saisi olla näkemyksiään naisen oikeuksista ja niiden haitoista, miksi et suvaitse häntä vaan haukut hänet sovinistiksi ja mistä tiedät ettei hänen mielipiteensä sattumalta olisikin oikea ja realistinen?
No niin, näytitpä tyttö meille kyllä suvaitsevaisuutesi ja objektiivisyytesi.
Se siitä.
Pihiys. Teoriassa se ei haittaa, koska tienaan itse aika hyvin, ja uskon, ettei kenenkään tarvitse minua elättää, sekä taloudellisuushan on oikeastaan hyve.
Käytännössä olisi vain kauheaa, että kaikki tekeminen nähdään lähinnä rahareikänä. Ja pihi ihminen on pihi kaikessa muussakin kuin rahassa. Hän on pihi tunteiden ilmaisussa jakiitosten jakamisessa.
Ei sovinisti minusta ole haukkumasana. Mielipiteesi on sovinistinen, se on fakta.
Asiasta keskustelu ja sen kyseenalaistaminen ei ole suvaitsemattomuutta. Ja tarkemmin mistä naisten oikeuksista ja niiden haitoista? En ole ajatustenlukija.
En voi tietää kun et keskustele tai vastaa kysymykseeni.
Et siis pysty vastaamaan kysymykseeni, vaan sen sijaan väheksyt minua tytöttelyllä. Alhaista. Olen aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Ja valehtelet jo heti kättelyssä, mikset suvainnut jonkun mielipidettä johon ensimmäisen viestisi ketjuun kirjoitit?
Samoin miksi edellisellä vastaajalla ei saisi olla näkemyksiään naisen oikeuksista ja niiden haitoista, miksi et suvaitse häntä vaan haukut hänet sovinistiksi ja mistä tiedät ettei hänen mielipiteensä sattumalta olisikin oikea ja realistinen?
Se siitä.
Vastaisitko kysymykseeni.
Suomalaisuus. Ainakin se jos ajattelee ja kuvittelee olevansa suomalainen on iso turn off.
Aspergerin oireyhtymä. Paperilla ei olisi deal breaker, koska en itsekään ole mikään "tyypillisin" sukupuoleni edustaja ja suhtaudun intohimoisesti omiin erityiskiinnostuksen kohteisiini. Käytännössä en kuitenkaan jaksaisi aspergermiehille tyypillistä luennointia, pätemistä, sosiaalisten taitojen ohuutta ja taipumusta katsoa maailmaa ainoastaan omasta vinkkelistään. Olen itsekin melko eksentrinen joidenkin mielestä mutta kaipaan parisuhteelta molemminpuolista panostusta ja vuorovaikutusta, ja pyrin siis itsekin satsaamaan näihin omalta osaltani.
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Se siitä.
Vastaisitko kysymykseeni.
Voisitko sinä vastata viesti nr. 56 kysymyksiin, sen sijaan että alat syyttelemään häntä.
(Eri)
Kun mies kuuli koulutuksestani, olin ihastunut timmiin remppa-reiskaan, oli aika turn off kun alkoi viljellä sivistyssanoja, mutta kirjoitti ne väärin.
En käytä sivistyssanoja muuten kuin töissä, jossa niille ei ole suomenkielistä vastinetta. Tai yleisessä merkityksessä kuten tuo "turn off".